Fórum - Téma


Micra K11 - Kolisani otacek (1999)


Fórum Micra K11 Micra K11 - Kolisani otacek (1999)

Informace o modelu: Nissan Micra II K11



2008-11-16 17:12:57

chci se zeptat jestli nekdo nevi co je za poblem ,kdyz kolisaji volnobezne otacky.Dam nohu z plynu a par sekund kolisaji otacky mezi 1000 a 2000.Pak to prestane.Dik

2008-11-17 08:58:25

Vacsinou ked kolisu otacky tak je problem so skrtiacou klapkou, nakolko su priamo v nej zabudovane skoro vsetky casti potrebne pre riadiacu jednotku. Treba to skontrolovat ci sa nejena o netesnost a vycistit, premazat kontakty a skusit.

2008-11-17 18:53:31

musi se s tim jit do servisu,nebo je moze to zvladnout doma?

2008-11-18 08:36:58

Zalezi od toho kto si na co trufa a ake ma naradie, viac menej pre trocha logicky uvazujuceho cloveka s trochou seriozneho naradia by nemal byt problem to rozobrat vycistit a zlozit naspat.

2009-01-31 19:32:47

Zdravim vas,mam podobny problem,kupil som teraz micru 1 liter benzin r.v.93 a volnobezne otacky skacu hore dolu, nemohla by to byt vaha vzduchu?Este som to nerozoberal ale viem ze na niektorych vozoch to robi, nevie niekto ci sa neda nejak jednoducho premerat?Za jazdy je to v pohode len ten volnobeh ma stve.Diky za rady

Mam este jeden problem s Microu, nefunguje ventilator vetrania iba v poslednej najsilnejsej polohe, asi budu odpalene odpory, nemenil to uz niekto? Ako sa k nim dostat?Diky.

2009-02-01 15:09:48

Takze ak kolisu otacky pravdepodobne to bude necistota, netesnost, alebo zly kontakt na skrtiacej klapke tu su k tomu diskusie:

http://www.nissanclub.cz/..._posts.php?topic_id=74577

http://www.nissanclub.cz/..._posts.php?topic_id=44283

a ked ide ventilator iba v poslednej polohe znamena to ze je prepaleny predradeny odpor a treba kupit novy, alebo opravit ale to je vhodne iba ak sa v tom vyznas a diskusia aj s obrazkami je tu:

http://www.nissanclub.cz/...select=65964#message65964

2009-02-22 19:01:21

Tak som rozobral a vycistil skrtiacu klapku, prepajkoval spoje podla navodu a stale to iste.Ked je motor studeny, ma vyssie otacky a bezi ok, ked sa trocha ohreje otacky klesnu ale zase stupnu a klesnu a tak dookola. Samo si to pridava a ubera, uz som z toho jelen, co by to este mohlo byt?

2009-02-23 08:22:17

Potom ostava premerat este hodnotu teplotnych cidiel, uz som sem pisal hodnoty ake maju byt na tych cidlach namerane, inak ma potom nenapada nic ine.

Tu su hodnoty:

http://www.nissanclub.cz/..._posts.php?topic_id=88638

2009-03-08 20:11:05

Zdravim vas znova, stale som z tej Micry jelen. Rozobral som elektromagnet.ventil vzduchu, vycistil, vsetko ok, premeral som cidlo teploty, zhruba ok napada ma este potenciometer na vzduchovej klapke. Ako by sa dal premerat alebo zistit ci neblbne? Mozno ma v urcitom useku vybehanu drahu(myslim si)lebo fakt som nenasiel nic vadne a stale tie volnobezne otacky kolisu hore a dolu. Ked som za chodu motora odpojil potenciometer ziadna zmena,ked som ho zapojil,na chvilu motoru klesli otacky a po chvili sa zase vratil k povodnemu kolisaniu otacok. To iste som skusal s elmag.ventilom a teplotnym cidlom, ziadna zmena.

2009-03-09 11:07:53

Ten potenciomete na polohu klapky som rozobral a nie je to nic ine ako obycajne koncove mikrospinace, jeden je ked je klapka skoro zavreta (volnobeh) a druhe je v polohe uplne otv otrorena (plny plyn) ziaden jazdec ktory ide po odporovom materiale tam nie je takze nemoze byt ani vydrany. mozno ze je zle nastaveny pootacanim sa meni poloha kedy mikrospinac zopne preto su tie ovory s moznostou nastavenia. pri vypnutom motore pocut stasne jemne prepnutie kontaktu a to musi robit ked sa s tym pohybuje.

stoji 20 GBP maju aj tu:

http://www.airflowmeters.co.uk/micra1093.aspx

ale staci premerat multimetrom ak spina kontakty tak je dobra

2009-03-11 01:13:43

Hmmm to je divne, na jednom linku co si posielal nepamatom komu je schema toho cuda a mali by tam byt 3 pevne odpory a jeden potenciometer,ja ked som skusal v klude merat ohmmetrom(digitalnym) tak mi to ukazovalo nejake divne hodnoty - na chvilu mi ukazalo hodnotu odporu a potom asi za sekundu akoby skrat,t.j. nula.Pripadlo mi to akoby tam bol njaky kondenzator ktory sa pocas merania nabije a skresli hodnotu,tak neviem, skusim ho vybrat a pomerat este raz mimo auta. Da sa to nejak rozumne rozobrat a naspat zlozit ci je to jednorazovka?

2009-03-11 07:09:25

Sorry ale zabudol som napisat ze som rozobral tento snimac z Renaultu podobneho rocnika ako je Micra ,lebo som mal 2 ks nahradne, ale predpokladam ze je to iste, A dalo sa to rozobrat tak ze som postupne odstranoval lepidlo kym sa to nedalo rozpolit, podla toho ako vyzera ten snomac na micre predpokladam ze staci odstranit ten tmel co tam drzi tu stvorcovu krytku a bude to viditelne. Inak je pravda ze v scheme je nakreslene ako keby tma mali byt 3 pevne odpory a jeden premenlivy (otocny ) no toto iste bolo napisane aj v renaulte ale ked som to rozobral tak tam nic take nebolo iba 2 mikrospinace ako som pisal. Bolo by dobre ak to rozoberies dat foto alebo info co tam je.


Odpovědět