Fórum - Téma


Micra K11 - Alternator


Fórum Micra K11 Micra K11 - Alternator

Informace o modelu: Nissan Micra II K11



2008-12-17 09:48:36

Pri studenom motore mi alternator (mozno aj vodna pumpa) vydava drsne a hlucne zvuky. Auto ma cca 90 tis. km. Klinove remene som vymenil. Predpokladam, ze sa jedna o loziska. Je mozne ich namazat?

2008-12-17 16:20:11

V tychto zariadeniach su loziska 2Z (zapuzdrene z dvoch stran) a tym padom za normalnych okolnosti nenamazatelne

Ale na tomto aute sa lahko identifikuje porucha nakolko ma dva remene jeden na alternator a druhy na vodnu pumpu s napinakom.

Ja by som na to isiel tak ze odpojim remen od alternatora a nastartujem ak zvuk zmizne tak su to loziska alternatora

ak zvuk bude tak odpojim aj vodnu pumpu a zase nastarujem (ale maximalne na minutu aby sa motor neprehrial)ak zvuk zmizne az potom tak je to lozisko na pumpe alebo na napinaku (napinak sa da roztocit lahko aj v ruke a podla odporu zistis ci ma dobre loziska - musi ist velmi lahko)

Ak to bude alternator tak loziska su za par korun a vymena nie je zlozita (ak si to vsak nerobila nevies stiahnut loziska zhriadela tak je lepsie to niekomu dat aby to spravil)

Ak je to napinak tak toto zvladne skoro kazdy par ran malym kladivkom a lozisko je vonku (nove stoji asi 140,-)

Ak je to pumpa je najvyhodnejsie ju vymenit a aspon budes mat istotu ze sa jej uz nic nestane.

Nova napriklad v Elite od Nipparts stoji 1415,- co tiez nie je moc vela

http://www.elitecat.sk

2009-01-05 20:50:26

Dakujem za radu. Pravdepodobne vymenim obe loziska. Chcem ta poprosit, nepoznas ich technicke udaje? Rad by som ich objednal vopred.

2009-01-06 10:02:29

Takze do roku 2000 sa pouzivali alternatory BOSH 0 123 115 010 (12V 65A)

tu je vsetko okolo: http://www.woodauto.com/U...?Man=BOSCH&Ref=0123115010

a loziska su tam:

BRG62032RS 17x40 šírka 12

NSK6303R 17x47 širka 14

ale mozes pouzit hocijake co su tohto rozmeru a su zapuzdrene (SKF,SLS,FAG,...)

2009-01-06 10:22:38

Když už jsme u těch altíků na micru...má někdo problém s nepravidelným chodem na volnoběh ? Mám Micru po facelitu r.v. 2000 a je evidentní, že při zatížení (světla, ventilátor, blinkry, rádio) altík nestíhá. Projevuje se to takovým hvízdáním a trochu zakolísáním otáček což je třeba na křižovatce dost nepříjemné. V nissanu mně sdělili, že je to buhužel normální. Provedli vyčištění škrtící klapky a nastavení motoru a bohužel problém přetrvává.

2009-01-06 10:56:30

Tak asi normální to není asi nejsou normální oni Pokud Ti nestíhá alternátor při zatížení nech si ho odborně skontrolovat tam kde dělají repase starterů a altíků. Je potřeba skontrolovat na zátěžové stolici otáček, proudy při max. zatížení. Nemusí být zrovna kaput jen regulátor, ale příčin může být celá řada vč. mechanického rázu. Doporučil bych Ti někde u dobrého autoelektrikáře prověst celkovou GO.

Škoda, že jsi od Severní Moravy dost z ruky, zmám borce který to dělá cca 30 let a dobře.

Ale v Tvém okolí určo na doporučení někoho, taky najdeš.

2009-01-06 12:07:41

ALMERKA ma pravdu, ale jedine co je normalne je ze ak pustis svetla, ventilator a vyhrievanie skla tak mozu poklesnut otacky motora o par otacok (cca 200) a motor sa moze trocha chviet ale to je sposobene zatazenim alternatora. Inak si obycajnym multimetrom zmeraj napatie na alernatore, ked mas nastartovane by to malo byt v rozsahu 13,8 az 14,4V.

Ked som kupoval bateriu Varta Asia Dynamic tak podmienka zaruky bola ze mi musia zmerat napatie na baterii a merali to na volnobehu bez zataze potom na volnobehu so zatazou a v cca 2500 otackach so zatazou a bez zataze. A namerali ze vo vsetkych pripadoch daval alternator 14,2 az 14,4 V

2009-01-06 14:13:54

Na baterii jsem napětí měřil a je OK. Problém se projevuje právě hlukem altíku a kolísáním otáček motoru. Nejlepší bude sehnat jiný alternátor a zkusit vyměnit..pak se uvidí


Odpovědět