Fórum - Téma


Micra K11 - AAC - Volnoběh


Fórum Micra K11 Micra K11 - AAC - Volnoběh

Informace o modelu: Nissan Micra II K11



2009-12-07 15:27:27

Ahojda, jelikož mi v poslední době zůstávaly po trasách s vyšší rychlostí .... cca kolem 150 kmh po příjezdu na křižovatku bo nějakém zastavení vyset otáčky na cca 1500rpm a nepomohlo ani prošlápnutí , při normální jizdě celkem v poho ale občas to také zůstávalo vyset a poté spadlo na cca 750rpm , jal jsem se vyčistit volnoběžný AAC ventil . vyšrouboval jsem tedy 2 šrouby , odpojil komplet celou davkovací stanici , tzn: AAC ventil vahu vzduchu i potenciometr pozice pedalu , dale pak 1a2hý vstřik , myslím i 3 teď ale nevím a odehnul celý svazek kabelů pryč abych měl lepší přistup, vyndal těleso ventilu , které nebylo zelené ale celé černé ...... nevím proč když EGR nemám ..... , vyčistil v benzínů , rošrouboval i celý ten servo magnetickej motorek , namazal lozisko , opět složil vše jak bylo , šel pak lehčeji , vyčistil komoru , nasadil všechny O-Kroužky a těsnění sešrouboval , zapojil , a nastal PROBLEM:

A to ten že po nastartování se motor nastartuje cca na 333 otáček , první políčko na otačkoměru, a až po 3-4 sekundách vyleze na oných 750rpm , po nastartováni i problikne kontrolka mazáni jak není při těch 333 otáčkách dostatečný tlak oleje ....... nevíte někdo co teď stím ????? Moc moc potřebuju poradit

2009-12-07 15:35:47

toto iste som mal aj ja po vycisteni AAC na p11... tiez pri nastartovani to chcelo zdochnut a az neskor to vyskocilo na normal... casom sa to ale upravilo a uz je to v pohode (trvalo to docela dlho). K11 nepoznam - ale mozno to bude aj tvoj pripad

2009-12-07 15:51:19

Podobne mi to robilo aj na almere a tiez po case sa to dalo doporiadku.

Tie otacky co si spomenul 333 a 750 je pri zahriatom motore?

EGR nie je jedine co znecistuje sacie potrubie, mas tam este aj odvetravanie hlavy valcov kde je PCV ventil a ten prepusta male mnozstvo oleja ked je skrtiaca klapka uzavreta.

2009-12-07 16:15:05

Aho no tak uvidím no , 333 kdykoliv když nastartuju , a tečh 750 když je motor zahřatej , cca 80°C

2009-12-07 16:26:19

Jezdi a jezdi melo by se to spravit. Podobny problemy mel kamos po tom co jsme to cistili tam zase zustavali viset a uz je to OK na Fordu. U Daihatsu kdyz vyndam baterku a pak ji tam dam tak se treba houpou otacky tak to necham bezet na volnobeh od studena a pak parkrat projedu a je to OK. Ted se naucil ze zatezi kdyz jsou rosviceny svetla a ventilator a potom co jsem vse vypnul tak otacky kolisali tak jsem ho dnes nechal na volnobeh se vsim vypnutim a uz je to zase OK .

2009-12-13 07:49:59

Tak vyřešeno , jak jsme to rozdělali uplně tak je tam ložisko , a tam jsme dali mazivo na otevřená soukolí a ono ztuhlo , a při zahřátí povolilo a vše chodilo jak mělo , tak jsem to včera znova uplně celý komplet vykoupal v techničáku , vyčistil vyfoukal , složil a šup vyzkoušet a sláva super vše chodí tak jak má

2009-12-13 10:15:31

to teda cumim jak umim,protoze to mazivo by ztuhnout nemelo,alespon ne uplne,aby to mazalo i v otevrenem soukoli ale hlavne ze jsi na to prisel

2009-12-13 10:23:56

No vyndal jsem to a zkusil stím zahejbat a šlo to ztuha tak říkám zkusím to profouknout přes to ložisko a to šlo tak to zkusím vyčistit a ono ejhle šlo to uplně samo dal jsem to tam a bylo to v poho nebylo jako uplně tuhý ale bylo tam cítit že to jakoby na sebe je přilepený

Ostatně teď nejezdím pač se mi přervalo spojkový lanko .......

2009-12-13 10:45:22

jejku japato???mam tu nejake ale je z primery,to asi stejne nebude

2009-12-22 15:19:27

Lidičky tak se ukázal další problém , už opravdu nevím co teď stím .....

Když nastartuju tak studený nastartuju na 750 a z těch se to někdy hne a někdy ne , když dojedu se zahřátým na křižovatku a nebo zastavím tak to spadne na 750 ale po chvíli se to samo zvedne na 1250 a tak se to drží a když to prošlápnu tak to spadne na 1000 a hned se to zvedne na těch 1250 , a když se rozjedu a dojedu na křižovatku tak to ma zase 750 ale jakmile budu dele stát tak se to zase samo zvedne na 1250 ......

2009-12-22 16:36:46

Toto robieva ak je zly kontakt alebo vlhkost na konektore vahy vzduchu, skus to prestreknut kontaktovym sprayom, mozno to pomoze a ked nie tak skus to precinovat ako je tu navod. Ja som mal tento problem tiez ale po vycisteni a premazani kontaktov sa tento problem odstranil.

2009-12-25 16:28:04

Tu mozes mat viacero pricin.Bud je vadna vaha,zle nastaveni snimac polohy skrtiacej klapky,vybita klapka,vadny aac ventil.Ale ja osobne si myslim,ze bud mas velmi napnute plynove lanko,alebo ti drhne skrtiaca klapka,alebo je vybita.Este ma napadlo ci si nastavoval volnobezne otacky ,ked si cistil klapku a aac ventil.Ak nie tak to urob.Zohrej motor na prevadzkovu teplotu.Potom ho vypni a odpoj snimac skrtiacej klapky.Nastartuj motor a pridaj 2-3 krat na 2-3000ot a nechaj motor ustat na volnobeh.Teraz mozes nastavit otacky volnobehu .Maju byt cca 650.V spodnej strane skrtiacek klapky vzadu najdes cierny plastovy srob.Je to za vahou a za snimacom skrtiacej klapky.Tym upravis otacky .Dotiahnutim otacky znizujes a povolenim zvysujes.ked,to budes mat vypni motor a zapoj snimac skrtiacej klapky.Nastartuj a 2-3 krat pridaj na 2-3000 otaciek.malo by to byt ok.

2010-01-04 16:30:26

Volnoběh vyřešen a opraven .

Příčina: Špatné poskládání součástek - člověk zmatkuje až udělá každou blbost .

Poté co jsem podle PC zjistil že při přidání se AAC otevře na 100% a při volnoběhu zavře na 0% jsem se jak ventil oproti civkam o 180° otočit a vyzkoušet a ono ejhle najednou to vše šlo tak jak mělo , provedl jsem kalibraci 0 vého bodu - (Bez PC nezle možno provest) , v nissan datascanu jsem mu poslal 0% povolil šroubky na tělese ventilu a otáčel dokaď se mi komora celá nezavřela , nechal jsem tam cca 1setinu milimetru, zmačkl aby těsnil okroužek a dotáhl šroubky , poté jsem vypl zapalovaní odpojil ventil a vyzkoušel jestli jde profouknout , nešel , vše v pořádku , O kroužek do cívek těsní jak má , nasadil spodní okroužek , papírové tesnění , zamáčkl do komory klapky , dotáhl šrouby , zapojil a nastartoval , chytlo to na 1250rpm bylo cca 3°C a pomalu začaly klesat a stím začala stoupat teplota , ve chvili kdy jsem měl ručičku vodorovně , cca 93°C Tak jsou 2 zpusoby nastaví volnoběhu.

JAK SE POPISUJE V KNIZE OD HEYNYSE A NAVOD OD SERZINA

1. zhasne se motor , odpojí se potenciometr od škrtící klapky, nastartuje se motor 3x se prošlápne na 2000-3000rpm , nechá se ustát a poté se ladí šroubkem na cca 650rpm , když se to naladí , zhasne se motor , připojí se klapka , nastartuje se a 3x se prošlápne plyn opět na 2000-3000rpm a nechá se ustát a měl by být asi 750rpm

Kdo má kabel a PC se softwarem Nissan Datascan a Free Conzult

2. Nastaruje se , připjí se počítač , pustí se Freeconzult , zkontroluje se teplota , připadně se počká dokaď se auto nedohřeje na 93°C a nebo se počká dokaď se neschladí větrákem a nevypne se větrák , poté se v programu pustí funkce Set Idle Adjustment , tim se nasimuluje auto odpojená škrtící klapka , a šipečka by se měla stát v zeleném poli , viz obrazek , pokaď není tak se šroubování šerného šroubku za potenciometrem klapky šroubuje a ubírájí se otáčky a nebo vyšroubovává a přidávají se otáčky , po nastavení (já mám přesně na začátečním kraji zeleného pruhu) se zase 3x prošlápne plyn a musí se to opět ustálit na stejné pozici , poté se zavře okno s nastavením a přidají se otáčky na cca 750rpm a je nastaveno

Po těchto procedůrách otáčky neklesnou ani když se zapne Vetrák topení vyhřívání okna Vystražné blinkry , světla mlhovky a zamáčkne se zapalovač , pouze na pc je vidět že ventil se plynule otevřel cca o 15% po vypnutí se otáčky zase drží a ventil se plynule přivře .

Takže už mi vše chodí tak jak má

2011-06-06 19:03:54

Pánové konečně mi z Honkognu přišel diagnostický kabel (cca 200,- i s poštovným) a tak jsem se jal seřizovat volnoběh

viz. můj popis problému: http://www.nissanclub.cz/...11-otacky-volnobehu-63195

Ale bohužel při Set Idle Adjustment se nedostanu níž než na 1.150 ot./m což je strašně vysoko a to mám šroubek už úplně zašroubovanej Co teď ? Pořád ale nevím zda mám správně natočený ten AAC ventil. Na volnoběh mi Conzult ukazuje že je pořád na 30% a když přidám plyn, tak se procenta zvyšují, když pustím plyn spadne to na 30% a tam drží. Tohle by asi tak být nemělo. A můžete mi rpsím někdo objasnit, jak dotyčný myslel tu nulovou pozici AAC ventilu ?


Odpovědět