Fórum - Téma


Micra K11 1.0 Styl jízdy a spotřeba


Fórum Micra K11 Micra K11 1.0 Styl jízdy a spotřeba

Informace o modelu: Nissan Micra II K11


1  2

2012-03-01 11:32:04

Ahoj kluci, jaký styl si myslíte, že je vhodnější na spotřebu? Jezdit spíše ve vyšších otáčkách a nepodtáčet a nebo prostě tam "cpát" rychlosti jak to jde...Já osobně dávám čtyřku při padesáti a někdy jí nechám spadnout až na 45m/hod... Otíčkoměr nemám, ale myslím si, že by motor mohl točit tak 2000 ot/min... Jaké je rychlostní rozpětí jednotlivých převodových stupňů? Myslím tím 1. stupeň do 45km/hod max, 2. stupeň 80km/hod max. ATd. Děkuji.

2012-03-01 11:37:48

gusep: ideální na spotřebu je jízda cca 2-3000 otáček, určitě ne pod 2000 to ti motor moc nepoděkuje.... Nicméně pokud chceš opravdu snížit spotřebu pomůžu ti spíš plynulá jízda s předvídáním daleko dopředu a minimálním využíváním brzd než konkrétní otáčky. Udělej si někdy když bude menší provoz takový pokus, jestli máš nějakou trasu kterou jezdíš často tak zkus jet tak abys nemusel brzdit (tzn. místo zbytečného přidávání plynu si to naplánovat a brzdit motorem tak abys brzdy skoro nepoužil) a budeš překvapen co to udělá se spotřebou

2012-03-01 11:58:20

Myslím, že po r.98 byla v 1.0 trochu jiná převodovka než před 98..před 98 jsou max. rychlosti podle převodů s točením do omezovače (okolo 6750ot/min): 1: 50km/h 2:86km/h 3:130km/h 4:165km/h 5:203km/h , REÁLNĚ pokud chceš využívat potenciál motoru(řadit v 6000ot/min) a zrychlovat co nejvíc to jde tak 1:45km/h 2:78km/h 3: 115km/h 4:148km/h a na pětku se jezdí jen kvůli komfortu a nižší spotřebě :D

Auto relativně pěkně akceleruje do vytočenej trojky do těch 110-115 pak už je to celkem bída s nouzí -

s řazením a spotřebou, už to tu psal Mondrejka a měl pravdu, u Micry záleží hodně na tom jak šlapeš na plyn a ani ne tolik na otáčkách, tak, že pokud chceš zrychlovat(s ohledem na spotřebu) z např. 50ky tak nějak rozumně tak určitě přeřadit na 3ku a zlehka přidávat na plyn

5ka se vyplatí dávat, už jen pokud chceš držet rychlost nad 70 a vejš, jinak se tam vůbec nevyplatí dát a na zrychlování zjistíš, že musíš mít na 5ku většinou skoro plnej plyn aby auto vůbec nějak nabralo rychlost, já osobně jsem se konečně naučil s microu jezdit ( po městě jezdím za 6-6.5 litru)

jezdím tak, že na jedničku jedu do 20km/h na dvojku tak 40 případně někdy 50 a pokud vím, že pojedu po rovině nebo z kopce tak tam dám rovnou za 4 a jen lehtám plyn, pokud vím/vidím, že se silnice začíná zvedat při 50ce tak dávám 3 nebo případně pokud se zrychluje...pokud vyjíždím z obce tak točím 3ku tak do 80, pak dám za 4 do těch 90-100 co se mezi obcema jezdí a pak dám za 5 jen na udržení...

2012-03-13 17:52:07

Mám Micru r.v. 97 a převodovka je velmi krátce odstupňovaná. Díky tomu poměrně slabý motor dobře táhne i z nižších otáček. Řadím co nejdříve, ale motor se samozřejmě nesmí dusit. Městem se dá klidně projet na 5 a udržovat bez problémů rychlost mezi 40-60 km/hod. Podle mého soudu nemá smysl motor vytáčet . Běžně se dá jezdit mezi 1,5-3 tis. otáček/ min. Při obsazení jednou osobou je dlouhodobá spotřeba ve městě kolem 6 litrů/ 100km , mimo město při rychlosti do 100 km/ hod. kolem 4.5 l/100 km.

2012-03-13 18:09:31

Neber to vůbec zle, ale jezdit s litrovou Microu pod 2000ot/min je vyloženě týrání motoru.......

2012-03-28 13:37:52

Tak kluci, snažil jsem se dodržet, to co se tu píše, nejzedit pod 2000otáček, dostal jsem pilový graf od Teada a vypadá to zatím nadějně. Na 8,3l jsem najel 115km, tzn že spotřeba je už 7 a né 8. Příští týden pojedu 200km, tak jsem zvědavý.

2012-03-28 16:10:56

To jsem rád, že se to lepší ono na mikře je to opravdu o tom jak člověk šlape na plyn..otáčky neotáčky..já prostě na spotřebu jezdit neumím, klidně to přiznám..neodpustím si někdy prostě víc zrychlit nebo vytočit 1 2 3 aby se micra trochu protáhla...věřím, že kdybych se opravdu snažíl, tak dlouhodobou spotřebu budu mít o půllitr-litr menší..

2012-03-28 18:20:22

On je to trochu paradox, ptž na plyn jsem skoro nešlapal a to byl muj problem. Spise jsem motor podtacel. Ted si davam pozor, aby otáčky nespadly pod onech 2OOO ot/min a samozrejme taky nepretacim. No nekdy mi to taky neda a hezky si zaakcelruju, aby mi nezlenivěla.

FOX
2012-03-29 11:52:16

Já se to snažím taky s otáčkama nepřehánět a denně s Microu najedu cca 70 km z toho asi 55 po dálnici s dvěma kopcema ( táhlé dlouhé) a držím spotřebu Micry pod 6 litrů...( zatím s ní mám najeto 1600 na zimních kolech) počítám, že v létě půjde spotřeba ještě níž a to jedu celou dobu kolem 100 km/h

2012-03-29 11:58:15

To by tak mohlo odpovídat já jezdím s Microu po dálnici 120-130 na tachometru a jezdím tam za cca 7,3l .. věřím, že kdybych měl náladu a nervy na to jezdit po dálnici stovkou tak pod 6 to pojede..

2012-04-05 19:52:35

Ahoj lidičky, tak jsem si včera četl originální návod a byla tam i tabulka, ve které jsou na řazení uvedeny následující

údaje.

dvojka od 15km/hod,

trojka od 25,

čtyřka čtyřicet,

pětka 45km/hod,

tak to už je trochu moc, ne??

2012-04-05 19:56:37

Ten návod máš v papírovej podobě ? nebo tak něco ? rád bych to viděl ;) ...tohle mi přijde hooooodně brutální

2012-04-05 20:03:13

Strana 48:

Následně uvádíme rychlosti doporučené pro přeřazení na vyšší rychlostní stupeň.

"Tato doporučení se vtahují k úspornosti provozu a výkonu vozidla. Rychlost momentálně vhodná pro přeřazení se může změnit v závislosti na jízdních podmínkách, počasí a indiviudálnímu způsobu jízdy...Uvedené hodnoty naznačují, jaké jsou rychlostní limity jednotlivých rychlostních stupňů. Za jakýchkoliv jízdních podmínek jezděe jen tak rychle, jak je to bezpečné. Avšak měli byste dodržovat všechna pravidla silničního provozu."

2012-04-05 20:14:34

Seš si jistý že si koukal na hodnoty v kilometrech V návodu k P10 to mám taky a je tam tohle:

2. - 25 (15)

3. - 40 (25)

4. - 65 (40)

5. - 75 (45)

v zátvorce sou míle

2012-04-05 20:17:23

Je tam km/h ale opravdu to bude nejspíš chyba tisku!

2012-04-05 20:21:02

Tak to určitě protože z litrovým motorem řadit 5ku při 45km/h...

2012-04-18 19:17:11

S 1.3kou jsem udělal spotřebu 5 litru na 100 ale to jen díky že jsem jel v kuse 450km na slovensko ale bylo zvlaštní že na slovenský benzín a v těch tatrách to jelo lip než tady v čechách

2012-04-18 19:20:04

To nebylo benzínem, ale vzduchem nejspíš

2012-04-18 19:22:57

jsem z microu na spotrebe 6L na 100KM a to tomu davam pokourit porad 1.3 obsah

2012-04-18 19:30:51

No asi jo přece jenom je tam ten vzduch nejen čistší ale ta hustota asi taky udela hodne se směsí


Odpovědět

1  2