Fórum - Téma


Michani oleje


Fórum Pokec všeobecný Michani oleje




2011-10-14 11:03:45

Je mozne michat dva druhy oleje? Mam tam castrol magnatec a uz to neco zpapalo. Do vymeny jeste 4000 km, tak jsem si rikal ze bych koupil vetsi baleni toho co budu davat priste (liqui moly s mos2). Je mozne dolejt po rysku novym nebo mam radsi koupit na doliti castrol?

2011-10-14 12:00:44

Nevim jak na takovouhle delsi dobu, ale ja jsem taky dolejval pred vymenou jiny olej nez jaky jsem tam mel. Ale asi jen 1000, mozna az 2000km, ale spis min. Dulezity je zachovat, aby se lil napr. 10W40 do 10W40 ne nic jinyho. Jinak ty oleje maji vesmes stejny smesi. Az tedy na ten LM, ten je trochu jiny, ale vadit by to asi taky nemelo. Ja jsem mel napr. Shell Helix HX7 a potom jsem parkrat trochu dolil snad Starline olej. Ale byly dost podobny. Kdyz jsem pak menil olej a daval ten LM s MoS2 10W40, tak jsem cumel jak hodne je jiny, cerny a strasne ridky oproti tem predchozim.

2011-10-14 13:31:37

ahoj,

hele nevím, ale radši bych s tím ještě počkal, než se vyjádří ňákej olejmástr. Taky by mě to zajímalo.

Nebo se mrkni na oleje.cz apod. tam by se to už mohlo řešit ...

P

2011-10-14 13:46:22

Jako kdyz bude lit stejnej olej (napr. 10W40) s jinym od jine znacky, tak se nic nedeje. Stejne tam dolejes jen trochu. Problem by to udelat nemelo. Ale LM bych tam asi nedaval, fakt mi prisel uz hodne odlisnej. Ridkej a ne jako napr. Shell, ktery byl jako med. Takze v tomhle pripade asi opatrneji, ale jinak v tom nevidim problem.

2011-10-14 16:53:07

a nebo udelej motoru radost a vymen ten olej driv

2011-10-14 17:05:34

ten LM s tím MoS by sem do toho nemíchal.jinak normální jo , pokud dodržíš viskozitu tak to nevadí.

ale jak píše temný jezdec , vyměň ho už teď a nic neskazíš , není to snad taková položka...ani né 1000,- Kč olej+filtr....

2011-11-06 20:54:48

A nieje dôležitejšie dodržiavať ani nie tak viskozitu, ktorá vlastne rieši len rozsah teplôt ako výkonostnú triedu - teda ACEA a API???

2011-11-06 23:25:51

chrener: tak to určitě je, ale to asi splňuje valná většina olejů, ne? teda kromě slunečnicovejch, olivovejch atd.

myslím klasický starý (naše) motory...

2011-11-07 08:17:22

Tak pozor

SAE je skratka medzinárodnej klasifikácie motorových olejov (Society of Automative Engineers) a predstavuje zaradenie olejov do skupín podľa viskozity, pričom neberie do úvahy ich iné vlastnosti.

Do viskóznych tried SAE sa zaraďujú oleje podľa viskozity, čiže podľa použitia v závislosti na ročnom období a s tým súvisiacej teploty vzduchu okolia.

SAE má 11 tried označených 0 W, 5 W, 10 W, 15 W, 20 W, 25 W, 20, 30, 40, 50, 60.

Čísla s písmenom W (Winter – zima) majú určené viskozitné intervaly a vzťahujú sa na oleje používané v zime alebo celoročne na územiach s chladným podnebím. Čísla bez písmena W majú určené viskozitné intervaly 100º C a vzťahujú sa na oleje používané v lete alebo celoročne na územiach s vyššími stálymi teplotami.

Oleje, ktoré sú označené číslom s písmenom W a súčasne číslom bez písmena W, napr. 10W – 40, sú celoročné. Tieto umožňujú dobré štartovanie motora pri nízkych teplotách a súčasne zabezpečujú dobré štartovanie motora pri vysokých teplotách.

API:

Táto norma rozlišuje motorové oleje podľa typu motora na: zážihové (benzínové) označené písmenom „S“ (Service) a vznetové (naftové) označené písmenom „C“ (Commercial). Výkonový stupeň je vyjadrený pre daný typ motora ďalším písmenom (od „A“ vyššie). Čím je toto písmeno v abecede ďalej, tým kvalitnejší je olej. Spravidla platí, že ak je ako prvá uvedená špecifikácia „S“, je olej prioritne určený pre benzínové motory, ak „C“, pre naftové motory.

SA – oleje bez prísad do motorov pracujúcich v miernych podmienkach. Boli určené pre mazanie motorov automobilov vyrobených v rokoch 1940-1950. Zastaralá.

SB – oleje do benzínových motorov automobilov, ktoré obsahujú jednoduché prísady proti vytváraniu vysokoteplotných usadenín, nízkoteplotných kalov, korózii a opotrebovaniu (motory vyrobené 1954-1967). Zastaralá.

SC – oleje do benzínových motorov . Obsahujú prísady skupiny proti vysokoteplotným usadeninám, nízkoteplotným kalom, korózii a opotrebovaniu (motory vyrobené 1964 – 1967). Zastaralá.

SD – minerálne oleje do benzínových motorov. Obsahujú prísady skupiny SC a lepšie znášajú aj dlhodobé zaťaženie motorov, pretože obsahujú vysokotlakové, viskozitné a protioterové prísady. Ide o skupinu, ktorej oleje boli najčastejšie používané. Zastaralá.

SE – oleje do benzínových motorov osobných automobilov. Obsahujú prísady proti vysokotepelným usadeninám, nízkotepelným kalom, korózii a opotrebovaniu. Vhodné pre mimoriadne veľké namáhanie (pre motory vyrobené v roku 1971 – 1979). Zastaralá.

SG – oleje do benzínových motorov osobných a ľahkých nákladných automobilov, modelov od roku 1989. Oleje vyhovujú nárokom výkonnostnej triedy CC pre naftové motory. Môžu sa používať aj v naftových motoroch, kde sa odporúča výkonnostná trieda SE. Oleje zaradené v tejto triede môžeme spravidla používať vo vozidlách s katalyzátorom. Zastaralá.

SH – oleje do benzínových motorov rovnakého určenia ako oleje výkonnostnej triedy SG, avšak sú testované so sprísnenými požiadavkami na reprodukovateľnosť motorových skúšok podľa Code of Practice. Táto trieda bola zavedená v roku 1993 a prakticky zaručuje možnosť maximálneho využívania výmenných intervalov odporúčaných výrobcami automobilov. Zastaralá.

SJ – oleje do benzínových motorov. Vysoká kvalita zohľadňujúca prísne emisné limity a nároky na úsporu paliva. Trieda zavedená 1.1.1997. Súčasná.

SL – pre všetky súčasné a staršie motory. Kategória zavedená v roku 2001. Súčasná.

SM – pre všetky súčasné motory. Kategória zavedená v novembri 2004. Oleje klasifikácie SM obsahujú aditíva na kontrolovanie usadenín, aditíva pre zníženie oxidácie oleja, pre zníženie opotrebovania a aditíva zlepšujúce vlastnosti oleja pri nízkych teplotách. Súčasná.

CA – oleje do benzínových motorov a nepreplňovaných naftových motorov spaľujúcich palivo s malým obsahom síry v miernych prevádzkových podmienkach (motory vyrobené 1940 – 1960). Zastaralá.

CB – oleje do benzínových motorov a nepreplňovaných naftových motorov spaľujúcich palivo s väčším obsahom síry. Sú v nich prísady proti korózii a vysokotepelným usadeninám (motory vyrobené 1949 – 1964). Zastaralá.

CC – oleje do nepreplňovaných alebo čiastočne preplňovaných naftových motorov pracujúcich pri vysokých otáčkach a veľkom zaťažení, s palivom so širokými kvalitatívnymi parametrami, ktoré vyžadujú veľmi účinnú ochranu proti vysokoteplotným usadeninám a proti korózii ložísk (1964 – 1967). Zastaralá.

CD – oleje do preplňovaných naftových motorov spaľujúce motorovú naftu s premenlivým a vysokým obsahom síry. Obsahujú prísady, ktoré majú schopnosť potláčať vznik opotrebovania a korózie (motory vyrobené 1970 – 1979). Zastaralá.

CD II – zavedená v roku 1987. Pre dvojtaktné motory. Zastaralá.

CE – oleje do preplňovaných a vysoko preplňovaných naftových motorov pracujúcich v ťažkej prevádzke. Môžu nahrádzať aj oleje triedy CD (motory vyrobené od roku 1983 - 1984). Zastaralá.

CF – oleje do štvortaktných naftových motorov s nepriamym vstrekovaním, najmä motorov terénnych automobilov spaľujúcich motorovú naftu s obsahom síry viac ako 0.5 %. Bez kontroly emisií, vylepšené vlastnosti. Pre motory vyrábané od roku 1994. Môže byť použitý namiesto CD olejov. Súčasná.

CF 2 – oleje pre dvojtaktné naftové motory vyžadujúce kontrolu oteru a tvorby usadenín. Môže byť použitý namiesto CD II olejov. Súčasná.

CF 4 – oleje pre veľkoobjemové alebo rýchlobežné naftové motory ťažkých nákladných áut, pracujúce najmä v diaľničnej prevádzke. Pre modely od roku 1990. Môže byť použité namiesto CE olejov. Súčasná.

CG 4 – oleje pre zvlášť vysoko namáhané rýchlobežné naftové motory spaľujúce v diaľničnej prevádzke motorovú naftu s 0.05 % obsahom síry a pri terénnom použití motorovú naftu s 0.5 % obsahom síry.

Pre modely od roku 1994. Môže byť použité namiesto CD, CE a CF-4 olejov. Súčasná.

CH 4 – kategória zavedená v roku 1998. Pre vysoko rýchlostné štvortaktné motory, pri ktorých sa vyžaduje splnenie výfukových emisných noriem z roku 1998. CH 4 oleje majú špeciálne zloženie pre použitie s palivom s hmotnostným obsahom síry do 0.5%. Môže byť použité namiesto CD, CE, CF 4 a CG 4 olejov.

CI 4 - kategória zavedená v roku 2002. Pre vysoko rýchlostné štvortaktné motory, pri ktorých sa vyžaduje splnenie výfukových emisných noriem z roku 2004, zavedených v roku 2002. CI 4 oleje majú špeciálne zloženie a trvanlivosť pre používanie v motoroch s recirkuláciou výfukových splodín (EGR).Určený pre použitie v motoroch, ktoré používajú palivo s hmotnostným obsahom síry do 0.5%. Môže byť použité namiesto CD, CE, CF 4, CG 4 a CH 4 olejov. Súčasná.

ACEA:

Združenie CCMC bolo v roku 1991 nahradené Asociáciou európskych konštruktérov vozidiel – ACEA, ktorá koncom roka vydala vlastné výkonové špecifikácie motorových olejov. Klasifikácia ACEA delí oleje do troch skupín – oleje pre benzínové motory (označené písmenom „A“), oleje pre dieselové motory osobných a ľahkých úžitkových vozidiel (označené písmenom „B“) a oleje pre vysokovýkonné dieselové motory (označené písmenom „E“) a oleje pre benzínové a dieselové motory s časticovými filtrami (označené písmenom „C“). Výkonový stupeň je vyjadrený pre daný typ motora číslom (od „1“ vyššie). Čím je číslo vyššie, tým je kvalitnejší olej. V súčasnosti sa používajú nasledujúce výkonnostné triedy ACEA :

A1 – oleje s vysokou ochranou piestu pred tvorbou usadenín, tvorbou kalov a opotrebovaním a odolnosťou voči oxidácii pri vysokých teplotách. Zamerané na maximálne ekonomické využitie paliva – min. 2.5 % v porovnaní s olejmi 15W-40. Štandardný olej, normálne intervaly výmeny. HTHS 2,9 – 3,5 mPa.s

A2 - oleje s vysokou ochranou piestu pred tvorbou usadenín, tvorbou kalov a opotrebovaním a odolnosťou voči oxidácii pri vysokých teplotách. Zamerané na maximálne ekonomické využitie paliva, lepšia ochrana ložísk, vyššia výkonnosť. Štandardný olej, normálne intervaly výmeny. HTHS >3,5 mPa.s

A3 – oleje s vysokou ochranou piestu pred tvorbou usadenín, tvorbou kalov a opotrebovaním a odolnosťou voči oxidácii pri vysokých teplotách. Zamerané na maximálne ekonomické využitie paliva, lepšia ochrana ložísk, vyššia výkonnosť, odolnosť voči oxidácii pri vysokých teplotách vyššia ako pri A1 a A2. Olej pre vysokú záťaž, možnosť predĺžených výmenných intervalov. HTHS >3,5 mPa.s

A4 – oleje pre benzínové motory s priamym vstrekovaním

A5 – oleje ako A4 s rozdielom zníženej viskozity HTHS 2,9 – 3,5 mPa.s

B1 – oleje s vysokou ochranou piestu pred tvorbou usadenín a vačiek proti opotrebovaniu, dobré rozptyľovanie sadzí , maximálne ekonomické využitie paliva, lepšia ochrana ložísk, vyššia výkonnosť. Štandardný olej, normálne intervaly výmeny. HTHS 2,9 – 3,5 mPa.s

B2 – oleje s vysokou ochranou piestu pred tvorbou usadenín a vačiek proti opotrebovaniu, dobré rozptyľovanie sadzí, maximálne ekonomické využitie paliva, lepšia ochrana ložísk, vyššia výkonnosť. Štandardný olej, normálne intervaly výmeny. HTHS >3,5 mPa.s

B3 – oleje s vysokou ochranou piestu pred tvorbou usadenín a vačiek proti opotrebovaniu, dobré rozptyľovanie sadzí, maximálne ekonomické využitie paliva, lepšia ochrana ložísk, vyššia výkonnosť, lepšia ochrana vačiek proti opotrebovaniu, kontrola viskozity a rozptyľovania sadzí. Olej pre vysokú záťaž, možnosť predĺžených výmenných intervalov. HTHS >3,5 mPa.s

B4 - oleje ako B3 + je možné použiť pre dieselové motory s priamym vstrekovaním. HTHS >3,5 mPa.s

B5 - oleje ako B4 s rozdielom zníženej viskozity HTHS 2,9 – 3,5 mPa.s

E1 – neplatné od 3/2000

E2 – štandardný olej, normálne intervaly výmeny. HTHS >= 3,5 mPa.s

E3 – lepšia ochrana proti opotrebovaniu, kontrola viskozity a rozptyľovania sadzí, vyššia výkonnosť. Oleje pre vysokú záťaž, možnosť predĺženej výmeny. HTHS >= 3,5 mPa.s

E4 – olej pre extrémne vysokú záťaž, možnosť predĺžených výmenných intervalov. HTHS >= 3,5 mPa.s

E5 – olej pre vysokú záťaž, možnosť predĺžených výmenných intervalov. HTHS >= 3,5 mPa.s

E6 – vysoko stabilné oleje podporujúce čistotu piestu, znižujúce opotrebovanie a zabezpečujúce stále mazanie. Olej je doporučovaný pre moderné, vysoko zaťažované vznetové motory, spĺňajúce emisné limity Euro 1 – 4. Umožňuje predĺžené výmenné intervaly podľa odporúčania výrobcu. Je vhodný pre motory so systémom EGR (Exhaust Gas Recirculation), DPF (Diesel Particulate Filter) a SCR NO x (Selective Catalitic Reduction). Táto trieda je zvlášť odporúčaná pre motory s DPF systémom, ktorý spaľuje palivo s nízkym obsahom síry (50 ppm). HTHS >= 3,5 mPa.s

E7 - stabilné oleje zabraňujúce usadzovaniu nečistôt na piestoch a vzniku zrkadlových plôch na stenách valcov. Obmedzuje opotrebovanie, vznik usadenín v turbodúchadle. Olej je doporučovaný pre moderné, vysoko zaťažované vznetové motory, spĺňajúce emisné limity Euro 1 – 4. Umožňuje predĺžené výmenné intervaly podľa odporúčania výrobcu. Je vhodný pre väčšinu motorov so systémom EGR (Exhaust Gas Recirculation) a SCR NO x (Selective Catalitic Reduction). Nie je vhodný pre systémy DPF (Diesel Particulate Filter). HTHS >= 3,5 mPa.s

C1 – stabilný olej, kompatibilný s katalyzátorom pre vysoko výkonné benzínové a dieselové motory osobných a ľahkých nákladných áut so systémom DPF Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst), ktoré vyžadujú nízkoviskózne oleje so zníženým obsahom SAPS (Sulfate Ash Phosphorus Sulfur – sulfátový popol, síra, fosfor) a HTHS vyššie ako 2,9 mPa.s. Tieto oleje predlžujú životnosť systémov DPF a TWC a znižujú spotrebu paliva. HTHS >2,9 mPa.s

C2 – stabilný olej kompatibilný s katalyzátorom pre vysoko výkonné benzínové a dieselové motory osobných a ľahkých nákladných áut so systémom DPF Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst), ktoré vyžadujú nízkoviskózne oleje, kde HTHS je vyššie ako 2,9 mPa.s. Tieto oleje predlžujú životnosť systémov DPF a TWC a znižujú spotrebu paliva. HTHS >2,9 mPa.s

C3 – stabilný olej, kompatibilný s katalyzátorom pre automobily so systémom DPF Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst), Tieto oleje predlžujú životnosť týchto systémov.

zdroj:http://www.valman.sk/podp...chnicka/rozdelenie-maziv/

2011-11-07 08:38:47

OT: Myslim za na tenhle sloh jsem i ja kratkej

2011-11-12 23:41:51

sloh je to ale dobrej.....a naucnej...chvalim


Odpovědět