Fórum - Téma


Meziplyn & spotřeba


Fórum Technický koutek Meziplyn & spotřeba




2007-06-20 15:30:40

Né že by mě to nějak zvlášť trápilo ale nikde jsem tu nenašel debatu o vlivu používání meziplynu na spotřebu při řazení dolů (5-4-3-2-1). Jestlipak někdo z přítomných testoval o kolik % se spotřeba zvedne při používání meziplynu. Já osobně ho používám automaticky, mám to zakodované z dob když jsem proháněl náklaďáky, ta noha tam prostě padá sama.

2007-06-20 15:44:16

Nepoužíval sa medziplyn v náklaďákoch, aby sa rýchlejšie roztočila prevodovka? Či mýlim sa?

Ale teraz už medziplyn nie je potrebný, alebo.... no a v osobákoch už určite nie, veď na to je v prevodovke synchro.

No na spotrebu to má jednoznačne dopad, aký veľký....+0,5l/100km v meste.?

Dux
Radek
2007-06-20 15:49:08

Ja teda s meziplynem podrazuju.

Urcite prevodovce neskodim.

2007-06-20 15:56:50

Jasně v náklaďácích se používá (převodovky bez synchronu) k vyrovnání otáček v převodovce na předloze.

2007-06-20 21:58:08

no ano medziplyn sa pouzival v nakladakoch aby sa dosiahla synchronizacia otacok predlohoveho hriadela z hnacim hriadelom atd.

ja ho tiez pouzivam skor asi zo zvyku(no na liazke ked som bol v autoskole sme mali 75 rocneho uja co ked pocul zaskripanie zubov tak nam svihol pastou do pleca) potom som to pouziva na rapide zvlast ked som daval do dvojky tam bol synchron v prdeli a tak nejak mi to tiez zostalo a spotrebu neriesim nie kvoli medziplynu urcite to zvysuje ale o kolko hmm mozno to je tych 0.5 litrov priemernej co mam oproti minulemu polroku.

no mam z medzi plynu lepsi pocit a aj v zime ju pouzivam kvoli pripadnemu zablokovaniu kolies a spojka by sa mala tiez trosku menej opotrebovat kedze rozdiel otacok pri preradeni nie je taky velky.

medziplyn pouzivam iba pre smer dole, pre smer hore vsak uz nepouzivam dvojite vyslapnutie spojky

2007-06-20 22:38:45

Ja medziplyn tiez pomerne casto pouzivam hlavne pri ostrejsej jazde, ked chcem aby som napr pri najazde do zakruty nestratil otacky, ktore zozere neroztocena prevodovka a musi sa to pomalsie zberat. U aut s elektronickym plynom je to k hovnu, lebo nez reaguje poloha skrtiacej klapky na polohu pedalu je to cela vecnost a pri rychlych zakrutach by som bol uz za polkou zakruty nez sa nieco udeje, kedy uz potrbujem regulovat prejazd zakruty plynom. Aj to je jedna z pozitivnych veci na starsej P11 GT, s medziplynom sa da este lepsie zabavit

2007-06-21 07:51:56

blesku presne ako pises.

ked som v anglicku a mam furt ine auto zistujem ze napr. wv ci uz touran alebo passat tdi-cka stali za hovno tak isto ford mondeo akurat nie som si isty fiestou ale ta odozva na plyn stlacis nic musis dupnut na plyn aby to nieco urobil u mojho staci len pekne brnknut a sup ho. akurat trosky ta poloha brzdoveho pedalu keby bola blizsie a dal by sa supat medziplyn aj ked brzdis v zime sa da ked mam sirsie topanky ale musim sa na to sustredit.no nic staci klasika pribrzdit okorenit a uz iba pridavat


Odpovědět