Fórum - Téma


MĚŘENÍ VÝKONU


Fórum Tuning a úpravy MĚŘENÍ VÝKONU



1 ......... 4  5  6  7  8

2012-02-12 21:37:47

Nikde jsem nevidel, ze by nekdo pouzival zuzeni vyfuku... myslim si, ze to zadny pozitivni vliv nema.

Prumer zalezi na jaky motor a jake jsou upravy. Na SR20DE i SR20VE davam 70mm, funguje to vyborne. Americani pouzivaji 76mm. To same jsem videl na K20, H22, B20,...

S vackama je pravda, ze se musi sundat viko, ale na druhou stranu je to otazka paru minut...

2012-02-12 22:09:32

Americani jsou blazni . Zbytecny na takovej motor 3 palcovku jak na turbo to nema narok zaplnit takovou trubku . Zvlast kdyz to je roura az dozadu a vzadu pruchozi

To zuzeni vyfuku muze mit prave pozitivni vliv stim jak se spomalujou a chladnou tak by jim to mohlo pomoc . U turba jsem byl svedkem po takove uprave s nabehem niz . Malicka subjektivne ztratil pak v maxu ,ale jinak spoky. Tu rouru ktera to s uzila na dylce asi metr z 3 palcu obednali nekde z ebay myslim . Tady ji nesezenes a je draha.

Kdyz bych nedelal s uzeni tak bych dal tu 63 od predu az dozadu.

2012-02-12 22:20:51

Hehe, blazni vazne nejsou.... neco si o tom precti, najdi si nejake grafy... vse je to opodstatnene a funguje to vyborne.

2012-02-12 22:34:16

Tak taky uz jsem o tom i neco precetl . Jsem zastancem ze dneska ty motory nepotrebujou protitlak jak maj nekteri v hlave, ale na druhou stranu mi to prijde opravdu prehnane tich 76 mm .

Oni amici testovali mensi prumer a pak 76 na podobnem typu vyfuku ? To by bylo zajmavi.

2012-02-12 22:40:17

tet delam cca 260hp-270hp honda 2.0 NA a 63mm staci s 70mm bila mala strata par Nm tet skousim 70->63

2012-02-13 00:32:26

Vsak jo taky si myslim ze to musi stacit. Ja mam rouru od predu dozadu jeste slabsi myslim ze to je 2.25 musim premerit a idealka dokonce si myslim ze v nizkejch by to chtelo jeste mensi. (jinak to je skoro serie 150k)

2012-02-13 10:41:14

odporucam publikaciu Maximum boost od Corkyho Bella, su tam dobre zdroje informacii k priemerom vyfukov versus vykon motora, tak pre atmo ako aj pre preplnane aplikacie...Medzi nami, 3" a podobne rury na vykony okolo 200k nemaju ziadne pozitivny vyznam, nech sa na to pozeram akokolvek.... treba si nastudovat trosku teorie k prudeniu plynov, vztah medzi rychlostou ,teplotou, hustotou a objemom....

2012-02-13 11:47:11

To jsou motory co maji 200koni v serii. Staci videt grafy, teorie je pekna, ale realita je nekdy jina.

2012-02-13 11:50:02

ked das nejake odkazy, rad by som si pozrel graf z brzdy kde je priame porovnanie napr. 2.5" a 3" vyfuku pri rovnakej konfiguracii zvysku motora pri nejakych 240k atmo motore.

2012-02-13 12:20:58

Zadny primy odkaz momentalne bohuzel nemam, ale staci hledat.... kazde SR20VE, K20, H22, B20, apod. takovy vyfuk ma.

2012-02-13 12:27:28

to ze to ma kazdy, este nie je dokazom toho ze takyto velky vyfuk pri tak relativne nizkom vykone prinesie nieco pozitivne...myslel som ze mas svoj nazor niecim podlozeny, kedze pises o grafoch. este raz, dat na 250k atmo motor 3" vyfuk este neznamena ze je to jedina spravna volba.... ak behom casu niekto najdete taketo porovnanie, dajte ho sem, predsa len ja sa okolo tychto motorov nepohybujem, zaujima len dokaz, ze na 250k atmo motore je potrebny 3" pripadne este vacsi vyfuk, pretoze prinesie narast plochy pod krivkou vykonu voci dajme tomu 2.5" alebo aj mensiemu vyfuku....

2012-02-13 12:28:06

http://forums.clubrsx.com/showthread.php?t=583274

tak treba tady....

2012-02-13 12:40:43

v tomto pripade ale nedoslo k vymene 2.5" vyfuku za 3", ale ku kombinacii oboch, je to v prispevku c.7.

Rovnako, nie je to len zmena vyfuku, je to podstatna zmena naladenia ecu, hlavne VTEC, s povodnym vyfukom sa spinal pri cca 5200rpm, pri novom merani je to pri cca 4200rpm, spominane aj v prispevku c.4. Cize nie je to priame porovnanie len zmeny vyfuku...kazdopadne dik za odkaz, skus este nejake kde sa ozaj menil len vyfuk...

2012-02-13 12:52:51

Ne, na 2.5" vyfuk to bylo taky naladeno. Pri zmene vyfuku to doladil (psal obecne jen +5% paliva). VTEC byl zmenen kvuli vyfuku, na ruzne prumery, delky svodu, atd. reaguje rozdilne i spinani. Vymenen byl pouze vyfuk, svody mel stale s vystupem 2.5".

2012-02-13 18:53:45

jedn priklad z inej kuchyne: Clio motor F4R 2,0l papierovo 169hp a 200 Nm podla udajov vyrobcu (bezne nove motory okolo 162hp a +-187Nm). seria ma 54mm vyfuk. bezne upravcovia na to predavaji 55-63mm vyfuky (OMP, Gr.N, Oreca motorsport Gr.N 55mm, Gr.A 60mm KTR 63mm...). Renault Sport vsak robi na to tovarensky vyfuk Gr.N kde ako viete je seriovy motor a vyfuk ma 70mm- tolko podla mna odpoved ci moze seriovy 2liter fungovat s 70mm vyfukom.

Vyfuk je v konfiguracii bud so 100Cel katom bez stred tlmica alebo hola rura bez stred tlmica a katu a otvoreny koncak. Videl som aj graf s takymto vyfukom - a udaje su naozaj lepsie ako s 60mm vcitane max hodnoty krutaku.

Rovnako Bono83 mal na Almere gti 60mm vyfuk s custom 4-2-1 zvodmi a nasledne dal custom AMA 4-2-1 a 70mm a vysledok je lepsi (meranie G-tech-om aj Dyno).

Podmienkou je zlepsit samozrejme plnenie motora. (U Clia rozsireny saci kolektor z 46 na 49,5mm - vstup do hlavz tam je totiy 49,5mm) plus uprava ECU (resp. ECU Gr.N).

U Almery vacky JWT S3R a upravene sanie (tiez zlepsenie plnenia)

Ja mam teraz na Cliu custom 60mm vyfuk bez stred tlmica a katu a poslednu tretinu na dva krat zuzeny najprv na 57mm a cca po 15cm na 55mm na vstup do koncaku Supersprint a idem davat 70mm. V plane je meranie aj pred aj po. Na vyfuk som uz objednany v AMA zaciatkom Brezna (marec)

2012-02-13 19:07:15

"Americani jsou blazni . Zbytecny na takovej motor 3 palcovku jak na turbo to nema narok zaplnit takovou trubku . Zvlast kdyz to je roura az dozadu a vzadu pruchozi

To zuzeni vyfuku muze mit prave pozitivni vliv stim jak se spomalujou a chladnou tak by jim to mohlo pomoc . U turba jsem byl svedkem po takove uprave s nabehem niz . Malicka subjektivne ztratil pak v maxu ,ale jinak spoky. Tu rouru ktera to s uzila na dylce asi metr z 3 palcu obednali nekde z ebay myslim . Tady ji nesezenes a je draha."

Svobi: zuzenie vyfuku plyny naopak zrychluje...

2012-02-13 19:11:07

Blesk : Prave tak jsem to myslel . ZE to potlacuje to spomaleni

2012-02-13 20:56:47

Blesk: Diky, to myslim potvrzuje, ze to funguje nejen v USA...

2012-02-14 09:05:30

Dimitar ak by bolo mozne rad by som videl graf na tu Hondu s 70mm a potom 63mm co si spominal ze bola strata par Nm- ide mi o to ci to bolo len horsie alebo tam bolo aj nejake pozitivum. Lebo prave pre splnenie protichodnych poziadaviek vznikli motory s variabilnym casovanim ventilov a neskor aj dlzkou sacieho potrubia a aj s vyfukmi su to spojene nadoby

2012-02-14 10:20:20

K tomu vejfuku na Clio, je to přesně jak blesk píše, řešili jsme to s jedním pánem co ho tady jezdí dlouhý léta na rallye, když dal 70mm vejfuk na seriovej motor, bez úpravy sání a ECU tak přišel o 12!! koní na brzdě... tak, že asi tak....když tam dal všechno, jak mělo bejt tak s tímhle výfukem měl zas naopak zisk ...

Je nesmysl tvrdit, že výfuk s větším průměrem přidá koně na skoro seriovým motoru, na druhou stranu je stejnej nesmysl tvrdit, že výfuk většího rozměru než xx nemůže přidat výkon na motoru, ovšem pokud jsou k němu patřičně upravený další prvky na motoru...


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8