Fórum - Téma


Meranie spotreby Almera N15 cez palivove cerpadlo


Fórum Almera N15 Meranie spotreby Almera N15 cez palivove cerpadlo

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2012-11-28 00:05:31

Zdravim, rozmyslam, ako by som mohol elektronicky merat spotrebu paliva na Almere N15. Jedina moznost, ktora ma napada je, zeby som meral dlzku zopnutia rele palivoveho cerpadla. No neviem, aky objem paliva toto cerpadlo vstrekuje za urcity cas. Vie mi v tomto niekto poradit ? Pripadne navrhnut lepsie riesenie merania spotreby ?

2012-11-28 16:10:51

To asi nepůjde - čerpadlo se spotřebou nesouvisí, objem vstřikovaného paliva řídí ECU změnou délky otvíracích impulsů do jednotlivých vstřikovačů, podle režimu provozu motoru. Čerpadlo je zapínáno a vypínáno jen v souvislosti s dosažením potřebného tlaku paliva v soustavě (aspoň myslím). Musel bys brát údaje z ECU, znát objem paliva přepočtený na jednotku časové délky otevření trysky a pak bys ze součtu celkové doby otevření trysek vynásobením objemem vstříknutého paliva dostal celkovou spotřebu za stanovenou dobu. Obávám se, že home made způsob, jak se na ECU napojit a spotřebu monitorovat, u N15 neexistuje.

2012-11-28 18:00:00

Pozeral som servisnu prirucku. V almere su 4 vstrekovace. Kazdy je osobitne ovladany jednym s vystupov ECCS. Neviem zatial, kde presne sa ECCS nachadza a ci k nej budem mat pristup bez toho, aby som musel robozbra pol motora. No ak by to slo, a dostal by som sa k vystupom pre riadenie tychto vstrekovacov, tak si viem zaroven zmerat , ako dlho vstrekovali palivo. Za predpokladu, ze vsetky vstrekovace vstrekuju za urcity cas rovnaky objem paliva, tak si viem priblizne vyratat, aky objem to je. Staci, ak system namontujem, natankujem plnu nadrz a budem jazdit a zaroven ukladat udaje o case vstrekovania, az kym nevyjazdim celu nadrz. Nasledne budem mat udaj o tom, ako dlho boli vstrekovace aktivne, a kolko paliva auto spalilo. Nebude to uplne presny udaj, no nepresnost by mala byt par percent, co v tomto pripade nevadi. No priznam sa, ze som elektrikar, a nevidim az tak moc do systemov vstrekovania paliva, takze ak sa ti zdaju moje predpoklady mylne, daj mi prosim vediet. Vdaka za ochotu

2012-11-28 18:48:40

Jestli ma N15 14 pin Consult I connector:

http://www.nissanclub.cz/...-pocitac-navod-p10-180722

Akorat bys musel upravit info o vstrikovacich.

2012-11-28 19:13:37

Zdravim,ako piše Janis.Cez ECU to asi nepojde.Poznam jedneho co to robil na felicii.Riešil to priemyselným prietokomerom,ktorý vypisoval hodnotu v litroch za hodinu..Potom SIMATICom premenil hodmotu na L/100 Km.Kým sa približil(aby to ukazovalo co najbližšie realite) ako takej približnej realite L/100 Km mu trvalo pol roka.Prietokomer napojil na pívod paliva za filter.

2012-11-28 19:19:22

Jaktoze to pres ECU nejde? Samozrejme, ze jde... viz. odkaz od Vojta78. Sam to od nej mam nebo to vyrabi i EcuTalk - http://www.ecutalk.com/consultlcd.aspx

2012-11-28 19:22:54

Díky.Tak to som nevedel.A zas mam co robiť.

2012-11-28 20:23:56

To riesenie so Simaticom mi pride strasne predrazene. Pomocou Atmelu sa da spravit podstatne viac vypoctov a jeden Atmel stoji 5 eur. Simatici sa pohybuju v stovkach eur. Kazdopadne, na zaklade informacii, ktore ste mi vsetci dali mi to pride tak, ze z consult konektora je mozne vycitat informaciu o spotrebe. Teraz mi uz len staci pozriet schemy zapojenia a programy mikrokontrolerov a mozem to zakomponovat do mojho palubneho pocitaca. Vdaka Vam vsetkym pani.

2012-11-28 21:41:07

Priznam sa,že som sa nikdy nezamyšlal robiť meranie aktualnej spotreby na mojom aute.Simatic je drahý ale keď mam k nemu velmi lahky pristup a zadarmo(robim s nimi).No ale teraz ma Jagy poriadne nastartoval do toho merača spotreby.Len si najsť čas na svoje vlastné auto.

NO_HITS  
Laďa
2012-11-28 21:48:28

O tom co posílal vojta78 už delší dobu uvažuju akorát přemýšlím jak to udělat jinak aby to vypadalo lidštěji a nezavazelo to a bylo to líp viditelný :-P Třeba to umístit pod panel topení s naklopeným a lehce podsvětleným interierem, a taky vyjímatelný aby to nelákalo zloděje

2012-11-28 22:25:43

No neviem co na to hovori vyhlaska, ale ja uvazujem, ze vyberiem otackomer a dam tam miesto toho displej. Pripadne upravim tlacidla pre vystrazne svetla, ohrev okien atd, a urobim vlastnu listu tak, aby sa tam zmestil displej aj so vsetkymi potrebnymi tlacidlami. Ale to je este hudba buducnosti, zatial sa musim pohrat s Atmelom a naprogramovat si vsetko, co tam chcem.

2012-11-28 22:44:28

Otackomer slabsi motorizace ani nemivaji, takze by to snad vadit nemelo... ale viz. ten muj odkaz, jde to udela i velice male, ale ta cena je docela vysoka.

2012-11-28 23:11:17

Ved logicky by to vadit nemalo, ale ked pri tvorbe zakonov sa logika zvycajne nevyuziva . Ten odkaz som videl, je to lahsia cesta, ale ja si chcem spravit vlastny palubny pocitac. Jednak sa zdokonalim v programovani Atmelov a jednak si tam chcem dat rozne dalsie funkcie - od oneskoreneho zhasnutia osvetlenia az po automaticke ovladanie klimatizacie a kurenia na zaklade teplotnych senzorov v kabine auta. A bohvie co ma este napadne.

2016-03-28 22:49:56

A čo tak digitálny prietokomer z nádrže smerom k motoru? Neskúšal niekto?

2016-03-29 13:02:14

emajko159: A jak odečteš vratku zpátky do nádrže - všechen benzín neskončí spálenej v motoru, přepadem se část vrací.

2016-03-29 13:50:27

Proc byt o nekdo hlavne delal? Spotreba jde velmi jednoduse merit pres udaje vstriku v jednotce...

2016-03-29 16:06:06

Stačí číst údaje z CAN busu a zobrazovat na palubním PC, všechno, co potřebuješ, už tam je a mnohem víc


Odpovědět