Fórum - Téma


Maxima J30 možno i jiné! | Motor se v zátahu dusí


Fórum Maxima J30 Maxima J30 možno i jiné! | Motor se v zátahu dusí

Informace o modelu: Nissan Maxima J30

Diskuze o vozidlu

1992 Maxima J30 3.0 v6

16 fotek  |  10 diskuzí

Výkon motoru 125 kW (170 PS) při 5600 ot./min. Točivý moment: 248 Nm (183 ft/lb) při 2800 ot./min. Palivo benzín. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 960 ccm (181 cui), 6-válec, Vidlicový, 12-ventil.

N Ý Š A



2016-03-28 20:33:56

Ahoj, mám problém se svojí Maximou.

Motor 3.0 V6

Popis závady:

Začínáme se studeným motorem. Nastartujeme. Po uketí několika km (cca 5-10) se motor začne dusit, pokud se po něm chce aby auto začalo akcelerovat. Pokud plynovy pedál sešlápnu jen lehce, jen na udežení rychlosti nebo pro minimální zrychlení, ale opravdu minimálni, motor se nedusí a vše se zdá být OK. Dusí se jen při zátěži, běžný rozjezd, nemyslím nutně pedál na podlaze. Jakmile se projeví závada, zastavím, vypnu motor na cca 10min, nastartuju a zase 5-10km jede jak má.

Jediná úprava, před projevováním závady byla výměna airboxu za sportovní filtr, který už je zase pryč a je zpět originální airbox.

Co jsem už zkoušel:

Zaslepil jsem egr - závada pořád stejná

Zkusil jsem odpojit teplotní čidlo - závada se opět projevila

Odpojil jsem váhu vzduchu - auto téměr vůbec nechtělo jet (to neznamená, že bych tím váhu vz. vyloučil jako závadu)

2016-03-28 20:39:54

vildacz: Ahoj ,,,,, uz jsem parkrat zazil ,,,, muze to byt klapkou (vycistit nastavit promerit) , nebo sani ,tzn kontrola podtlaku , zda nekde nepodsava......vic neporadim

JakubA32, 2016-03-28 20:39:54 napsal:

vildacz: Ahoj ,,,,, uz jsem parkrat zazil ,,,, muze to byt klapkou (vycistit nastavit promerit) , nebo sani ,tzn kontrola podtlaku , zda nekde nepodsava......vic neporadim

2016-03-28 20:58:30

jakuba32: ok, díky za tip....ale kdyby to bylo klapkou, proč to dělá až po ujetí několika km? A ne hned od nastartování? 😞

2016-03-30 21:37:42

Napadá mi ucpaná sací tryska.

To mi přivádí ke kontrole palivového filtru, zda-li nejní zanesený,

Případně zanesené svíčky.

Pokud by to byla váha vzduchu, tak ti bude auto skákat do nouzového režimu. Což je snížený výkon, ale nebude se dusit.

2016-03-30 23:50:50

Jeste je mozna nutno napsat, ze se zavada stupnovala. Tzn. ze kdyz se to stalo poprve, tak stacilo jen chcipnout motor, nastartovat a vse se jevilo ze je v poradku na dalsi cca tri tydny. Az pote zavada mela castejsi nastup, az je to ted ve fazi kdy se to dele pokazde, kdyz se s autem ujede nekolik km (cca 5-10)

2016-03-30 23:55:21

Dalsi poznatek je ten, ze motor se pri zatahu opravdu dusi a to doslova, zadna ztrata vykonu, ale uplne uduseni. A "strili" zpet do filtru...

2016-03-31 00:54:07

pozri musíš ísť na to od tak že niekde začneš a pôjdeš postupne...

servisný plán máš plnený? asi je tam reťaz ale aj tá môže byť už na konci... sviečky - správne? menené kedy? káble dobré? ako sa tam robí iskra - cievka-cievky? rozdeľovač? nemizne ti chladiačka - tesnenie pod hlavou? sanie - filter, klapka, kontrola podtlakových hadičiek.... pcv ventil tam asi tiež bude.... vysvietilo kontrolku? aká chyba? je tam nejaké čidlo tlaku teploty vzduchu? alebo váha vzduchu? palivový filter tam je?

djmj  
Michal
2016-06-13 23:54:11

vildacz: Kedy sa menil palivový filter? To je skoro na každom aute prvá vec, kedy sa menili filtre a olej. A ďalšia vec aké filtre sa dali.

A keď za studena pridávaš tak to ide? Či asi tak studenému motoru nedupeš. Ale videl by som to na rozvody ....


Odpovědět