Fórum - Téma


Matice s kuželovou podložkou na alu disky


Fórum Technický koutek Matice s kuželovou podložkou na alu disky




2015-11-27 19:21:11

Zdravím

Jsem zde nový, mám dotaz,kde bych mohl poshánět výše uvedené matice, auto bylo darováno s alu disky, které jsem ale montoval na vůz běžnými matkami FEBI FB 11938, v alu discích ale nemají co dělat

po internetu jsem nic nenašel, proto prosím o radu

díky předem

Pavel

2015-11-27 19:34:55

Podlozka neni potreba. Matice na ALU disky mam skladem.

2015-11-27 19:45:28

jagy: jde mi o to, že disky mají právě upevnění šrouby provedeno kuželovou přítlačnou plochou, nemají ji plochou, takže kužel u matic se "zahryzne" do hliníku a nejdou povolit, naneštěstí ještě k tomu jsou matky utopené a klíč zabírá při povolování-utahování cca 3-4mm plochy

2015-11-27 19:51:51

matysek747: Kuzel maji vsechny... zkus poslat fotky, jsou ruzne typy matic i na "utopene" kola.

2015-11-27 20:01:17

jagy: zítra nahodím foto

2015-11-28 07:16:46

jagy: nemají, například na Toyotě mám matky s rovnou dosedací plochou a součástí matice je otočná podložka

2015-11-28 13:29:26

vincent: Jj to mívají lepší disky s ocel vyztuzi třeba enkei apod.

2015-11-28 13:30:57

svobi: nebo na fordu fiesta,takže tak horký to nebude,jen jsou drahý.

2015-11-28 14:33:44

bmarcellus: Tam jsem to nevidel . Je to o výrobcích disků ne aut , prostorově pevnostně apod .

2015-11-28 15:23:35

svobi: byly na tomhle typu naší fiesty s oem alu ve verzi Ghia (ilust. foto). Nasouhlasím,že je to o výrobci kol. Zkrátka se dodávaly a montovaly při výrobě .A vypadaly fakt hodnotně a nemohly ničit dosedací plochu v kole - protože se jen šetrně přimáčkl kužel na kužel. Jenže jsou drahý na výrobu - pracný nandavání volnýho dosedacího koužku na matici,nebo šroub,co pak tvoří dva kusy. Ostatně by se to používalo dodnes v širším měřítku a lepší společnost si nedávala na auta třeba titanový z jednoho kusu,ať je kolo z čehokoliv.

2015-11-28 17:02:08

Tak jsem zabrouzdal po internetu a našel jsem to, co hledám- uzavřené matky 12x1,25x 34mm, mají kuželovou otočnou podložku, sice mají šestihran na klíč č.19 místo 21, ale nevadí

2015-11-28 17:29:38

Panove, ja mluvil o Nissanech a ne o Toyotach nebo Fordech...

Dle te fotky nejak nevidim, ze by bylo potreba matku s otocnou podlozkou...

2015-11-28 19:44:19

Po poznatku povolování matek s pevnou plochou kužele jsem se rozhodl zmenšit námahu koupí matek s pohyblivou kuželovou podložkou, nic víc, nic míň, nakonec dávám na radu "povolovatele" majitele autoservisu-mého bratránka, který musel na matku 21čku "naklepat" kladivem ořech 20 a pak teprve povolit, já kvůli tomu zničil originální klíč a matce samozdřejmě strhl hrany, klíč mi prasknul, takže volba je jasná

2015-11-30 14:22:25

matysek747: No to jsem ještě nezažil, že bych musel na matici naklepávat 20-ku klíč, a ten originál klíč je v autě na ho*no. Tan je tam jen proto že dle předpisů tam musí. být. Tomu kdo ho vymyslel a vyrobil, bych nechal v mrazu na dálnic to dělat celej den pořád dokola všechny kola našroubované na autě z pneuservisu. Jinak samozřejmě už jsem řešil několik nisanů, který dojely z pneuservisu se ukrocenýma roubama apo. protože Nissan se musí napřed naroubovat matice rukou a pak teprve pistolí a někdo to rvou do začátku pistolou a pak to tak dopadá.

2015-11-30 15:28:00

No takhle, věc se má tak, že i když mám letní ty elektrony 15tky, tak zimní jsou origo plecháče 14tky, jenže na oba typy jsem šrouboval ty samé šrouby FEBI 11938, takže matky, jak byly"utopené"tak klíč lechtal pouze kousek matky, šly povolit, jenže to došlo do stádia nákupem nových matek, akorát jsem nakoupil asi 12 kousků a ty nejlepší staré jsem použil na alu disky znova, jenže při výměně jsem už staré nepovolil, ale "dodělal", proto auto šlo do servisu, kde to dopadlo, jak bylo výše uvedeno a bylo mi doporučeno nakoupit podložkové matky, kde nedochází ke tření matka-disk

2015-11-30 16:07:27

Takze problem je uplne jinde a to ten, ze se pouzivaly jedny a ty same matky na hlinikove i plechove disky.

Zadne podlozkove matky tedy nejsou potreba a staci mit ty spravne matky na oboji disky...

2015-12-02 11:25:48

jagy: Problém ani taka si není v tom že používali stejný matic, ale v tom že majitel se vy*ral na to aby si kopil klíč - třeba kříž nebo prodlouženou golu, tak to tak dlouho čochnil až se to po***. Když jsou oboje kola originál, jsou i matice stejné - originál Nissan, pokud jsou kola jiného výrobce, měli byt tomu být i matice dle kola


Odpovědět