Fórum - Téma


Málo zohriaty motor P10 2.0D


Fórum Primera P10 Málo zohriaty motor P10 2.0D

Informace o modelu: Nissan Primera P10



2008-12-23 18:36:15

Na mojej P10 2.0D sa mi dnes stalo, že podľa rafičky sa zohrial motor cca na 1/3, inokedy ju mám presne v polovici. Je to nejaká anomália, keď sa ropáky väčšinou prehrievajú ?

2008-12-23 19:05:06

Hmmm, no teď v zimě to trvá o něco déle, než se motor zahřeje, ale na naší Primeře se vždy drží po zahřátí ručička přesně v polovině ukazatele. Neměl jsi třeba puštěné naplno topení? My ho teď zapínáme, až po zahřátí motoru, aby dosáhl optimální teploty rychleji. Během cca 3-4 km jízdy bývá motor i ve velmi chladném počasí už zahřátý a topení fouká příjemně teplý vzduch.

 Stan34
2008-12-23 20:29:26

Naftový motor se ohřívá o něco pomaleji než benzínový, je to dáno malou výhřevností nafty a má taky termostat dělaný na nižší teplotu, cca kolem 82 st. C. Benzín většinou přes 88 st. Mám odzkoušené, že když postavíš vedle sebe auto s naftovým motorem a další s motorem benzínovým a nastartuješ je, tak se na volnoběh rychleji ohřeje benzínové. Takže přehřívání u nafty by nemělo být, pokud je v pořádku, spíš naopak. Ale ten teplotní rozdíl v provozní teplotě snad ani nejde na teploměru poznat. Takže bys měl mít ručičku taky někde v půlce. Takže bych vsázel na termostat, hlava nebo těsnění pod ní snad ne, jestli ti to netlakuje vodu v chlazení.

2008-12-23 20:45:06

ked ukazuje raz tak raz onak, nemoze blbnut teplotne cidlo? ale to by sa potom stavalo aj to, ze obcas neukaze vobec...

ked sa stane, ze ti ukazuje motor zohriaty na 1/3, kurenie ide naplno, ide teply vzduch ci nie? potom moze byt chyba v termostate

W10
W10
2008-12-24 06:52:11

DORIS ja zapinam topenie po prejdeny 2km :DDDDDDDDD nechce sa mi mrznut pokial sa motor zohreje a koniec koncov drzim ho v optimalnych otackach 2-3000 a zohreje sa behom chvilky,..

2008-12-24 09:14:08

tiez typujem termostat, ale ked to ukazuje stale inak stalo by za skusku precistit kontoxom a premerat cidlo... A nestraste ho na vianoce s nejakym tesnenim pod hlavou a tak , nechajte si to na novy rok ...

 Stan34
2008-12-24 10:37:14

Je pravda, že pokud ti to normálně topí, tzn. že ti jde horký vzduch z topení, ať už máš rafičku v půlce nebo v 1/3, tak to může být špatným čidlem nebo kontaktem. A toho těsnění pod hlavou se neděs. Co jsem tady kdy ohledně opravy těsnění nebo hlavy četl, tak nakonec se došlo k závěru, že je lepší sehnat jinej motor. Tak hezké Vánoce .

2008-12-24 14:17:49

Lukike: Jj, to je v poho. No my zapínáme topení až je motor zahřátý, ono stejně ten vzduch jde do té doby chladnější a moc bychom si nepomohli. Naopak, když jsme topení pouštěli spíš, motor se nahříval o něco déle, což myslím není pro něho zrovna ideální a ani vzduch z ventilace nešel nijak moc teplý. Dokud je motor studený, tak s ním taky jezdíme na nižší otáčky, zpočátku jen kolem 2000ot/min. Většinou se zahřeje během pár minut, rozhodující je způsob jízdy a venkovní teplota. Topení není nijak extra účinné, ale v našich podmínkách a mírných zimách mi to celkem vyhovuje.


Odpovědět