Fórum - Téma


LPG z Polska


Fórum Pokec všeobecný LPG z Polska



1  2  3

2009-04-18 00:00:12

tady bych to viděl na tu naftu.

2009-04-18 05:09:03

Ale téma je, montáž LPG . Diskuze o výhodnost LPG, nafty a benzínu , po minimálně pěti stránkách dohadování , vyzní do ztracena. Já osobně zastáncem LPG nejsem ale proč např. nezaložit vlastní sekci pro majitele aut s tímto palivem? Kolik vlastně aut s tímto pohonem na klubu máme a jaké jsou s instalací jednotlivých systémů zkušenosti.

2009-04-18 18:26:11

Pavle. Nevím kolik lidí na klubu má zkušenost s plynem a nebo kdo na něj jezdí ale nápad to není špatný . Já na něj jezdil sice jen měsíc a to půjčeným autem nejmenované značky .Moje zkušenost je že je to trochu lenivé,než se to zahřeje tak to moc nejede atd. Ale na druhou stranu to bylo před 10 roky a dnes je to o mnoho lepší to LPG.Ale jak si na to zvykneš tak to jezdí v pohodě .Jinak benzín je benzín ale o tom tady to téma není

2009-04-18 18:39:56

Založit sekci pouze na LPG je podle mě dobrý nápad. Osobně jako nový člen, jsem tady na fóru nenašel žádné kvalitní informace (možná tady jsou, ale prostě nenašel), jenom samé dohady zastánců a odpůrců. Nejvíce sem se toho dověděl asi na fórech Fordu a Renaultu, ale i na škodě a audi.

2009-04-19 19:01:39

Informace o LPG jsem také získával na fórech jiných klubů. Měli jsme VZV s benzínovým motorem předělaným na plyn a občas měl své vrtochy.

2009-04-21 20:24:19

Dnes je Pavle system jiný, už dokonalejší než kdysi. Jenže je to dvakrát dražší než dříve a cena LPG je taky dost vysoká, navíc Ti to vezme o dva litránky plynu více než béňa. Ani na silniční dani Ti neuleví, jako je tomu jinde ve světě. a to jsou všechno důvody mínus.

2009-04-21 20:40:36

Já osobně o LPG vůbec neuvažuju. Ale jen tak pro ostatní, jaké jsou konkrétní zkušenosti a kolik předělaných aut na klubu máme?

2009-04-21 21:34:32

Tak jsem se ptal po servisech . Nikde mi neřekli nic moc jasného .Možná že když se jim něco šoupne. Zkusím se poptat známých co s tím dělají více. ale myslím že tady v bohumíně a oolí asi mc ne .

2009-04-21 22:16:07

Obecné informace o jednotlivých systemech najdeš na netu ale konkrétní změny chování motoru pozná jen majitel, když přejde na plyn. Nissany se asi podle ohlasu na diskuzi moc nepředělávají a pokud ano, nemáme je na klubu

2009-04-21 22:37:52

Já mám Vialle se vstřikem LPG v kapalné fázi a zkušenosti s tím jsem už tady psal. A Nissaňáci tady s LPG určitě jsou minimálně já a ještě kolega z práce co tady taky chodí.

2009-04-21 23:05:44

Promiň za můj smělý dotaz, ale jaké máš zkušenosti, předpokládám, že dobré. Již delší dobu uvažuji dát sekvenční LPG do mojí N15 1.4 1999, najeto mám zatím jen 84tis.km, ale stále si tím nejsem jist, jestli je to pro mě to pravé ořechové, a halvně pro auto, jestli se to pak nezačně srát a tak podobně. Ročně najedu cca 20tis.km, takže návratnost by byla rychlá, jen doufám, že nezakládám právě nějakou duplicidní otázk, co tu už možná padla.

Díky, Franta

2009-04-21 23:35:27

plynování byly výsady škodovek. Ale kdyby to tak rapidně nezmenšilo zavazadlový prostor , který už mám na 3dvéřáku tak dosti malý, tak bych do toho i šel .

2009-04-22 09:22:53

Já nemám sekvenční vstřik, ale vstřik v kapalné fázi a s tím mám zkušeností hrozné proto přecházím na sekvenční vstřik. LPG bych se určitě nebál. Mám kolegu s LPG sekvenčkou Lovato v Citroenu C4 a za 2 roky neměl vůbec žádný problém, ale samozřejmě, že jakékoliv zařízení navíc ti zvyšuje pravděpodobnost poruchy. Pokud navíc bydlíš někde u hranic s polskem, tak tam, jak už sem psal vyjde instalace LPG na polovinu než u nás a plyn stojí na naše kolem 9.50.

2009-04-22 10:18:38

Měl jsem sekvenci Tarrtarini italské a super!

2009-04-22 11:57:14

kdysi jsme meli na zigulicich system LOVATO - italske byl tam uz nekolik let kdyz jsme auto koupili a parada bez poruchy co tak vzpominam...

pak dalsi system nejaky z polska a po roce odesli nejake pruzinky v membrane ci neco takove podobne

montovat v polsku ano, ale ne polsky vyrobek

2012-01-17 19:27:47

Tak já Vám to teď trochu osvětlím. Teda alespoń ze svého pohledu. A vezmu to pěkně zeširoka.

K samotnému jádru tématu čili k montáži v Polsku sice nemám zkušeností, ale všem co o LPG uvažují možná pomůžu.

Zkušenosti jsem získal již se svým předchozím vozem Opel Astra 1,4/66 kW. Jelikož jsem zatím často střídal auta, tak mi tento systém (nepamatuji si už ani název, ale bylo to něco Italského) posloužil pouze jeden rok, ale zato celých 30.000km bez větších problémů. Montáž za 27.000 Kč a při prodeji jsem dostal o cca 15.000 více díky tomu, že LPG auto mělo.

Nyní začínám sbírat zkušenosti (již 15.000 km) s vozem Nissan Primera 1,8. Zde jsem zvolil systém Magic 3 (bohužel si nepamatuji výrobce).

K samotnému provozu:

Úbytek výkonu téměř nepoznáte. Samotné přepnutí je řešeno postupně jeden válec po druhém (narozdíl od Astry) a proto v létě téměř neznatelný. V zimě lehce poznáte kdy k přepnutí dojde, ale není to nic nepříjemného! Spotřeba je kapitola sama pro sebe, odpůrci mluví o obrovském nárůstu, realita: provoz na benzín v průměru 8,5 litrů a na plyn v průměru 9 litrů. Samozřejmě je třeba připočíst ještě spotřebu benzinu (na N95 jede auto do ohřátí na 45°C) což je v zimě cca 0,5 litru na 100 a v létě asi polovina. Zde je třeba zohlednit délku ujeté trasy. Když pojedete denně 10 km tam a 10 zpět, tak vězte, že v zimě pojedete 5 km tam a 5 km zpět na N95. Což se prodraží. Místo v kufru neubylo, když potřebuju, tak jezdím bez rezervy jen se sadou na opravu defektu, když místo nepotřebuju, tak vozím rezervu. To, že je tento provoz nebezpečnější (výbuch) může říct jen (promiňte mi výraz) magor, ketrý o tom nic neví. Teď vícenáklady: Nádrž má trvanlivost 10 let. Svíčky odcházejí častěji než u N95. proto doporučuji každou 2. výměnu oleje doplnit o výměnu svíček. Nekupujte svíčky na LPG, jsou jen dražší a většinou vydrží ještě kratší dobu. Každoroční revizi Vám první 2 roky orazí montážní firma bezplatně (většinou) a pak za cca 200,- Kč. Vše jde domluvit.

Zbytek chce jen propočítat. Já jezdím denně 28 tam a 28 zpět. A dále o víkendu další km. Zřídka dělám trasy kratší než 15 km. A narozdíl od nafty nemusím řešit: dvouhmotový setrvák, turbo, vstřiky, čerpadlo, rozvody, hlučnost, pozdější topení, zápach a především cenu PHM.

2012-01-17 20:01:12

spores: téměř se vším s tebou souhlasím (z hlediska zkušeností s Magic 3)

Co mi nesedí je spotřeba. Na LPG jsem zatím najel cca 4,5 tkm a zatím mi vychází reálný nárust lehce pod 20%. (motor SR20DE 96kW)

Což je horší než jsem doufal, ale na druhou stranu i tak se ušetří nemálo peněz a auto jezdí (po seřízené) stejně jako na benzín. Přepínání za jízdy vůbec nepoznám a to ani když se na to soustředím a LPG vypnu.

Ten co mi to montoval mi říkal, že to může seřídit na chudší směs, ale že bych tím mohl zrušit časem motor, takže to nehrotím a zatím spotřebu jen sleduju.

Takže za sebe LPG doporučuju, jaký systém a kde si ho nechat namontovat je otázka .

Jediný "problém" je zákaz vjezdu do garáží a údajně na některé trajekty.

Teď jen doufat, že LPG vydrží cenově výhodný.

Petr

2012-01-18 13:40:41

Ja len k tomu že by diesel netopil - áno pokiaľ sa nevymení termostat... Dal som do HDi 92°C termostat a topí mi to doslova po pár metroch jazdy...

2012-01-18 15:47:22

LPG mi montovali vloni na jaře v Brně (P11 SR20DE 103kW). Zatím mám najeto 13 000Km a spotřeba mi vychází v lětě 8,5l LPG + 1l benzin.. Teď jak začlo mrznout, tak jsem na 9,25 LPG a benzín taky asi 1,5 l. Jezdím denně 17 km tam a zpět, proto ta větší spotřeba benzinu. V létě mi to přepína na plyn cca po 1,5 km, v zimě asi po 2km. Žádný problém s LPG se zatím nevyskytl. V podstě nepoznám, kdy jedu na plyn a kdy na benzin. Jsem spokojenej před tím jsem měl taky primeru v naftě, nebyla špatná (i když spotřebu jako ochcávky f TDíčku jsem rozhodně neměl), ale tohle je lepší.

2012-01-18 16:22:42

O.T.

chrener: Jooj, sak Tvoje HDI berlingo ma eletricky prihrievac motora. Akonahle je pod 5 stupnov a bezi motor, tak ti topi spirala :

http://www.d-servis.sk/in...task=view&id=15&Itemid=38

Ale pamatam na nase stare mondeo 1,8TD 1993, to zacalo topit v zime az po 15-20km.


Odpovědět

1  2  3