Fórum - Téma


Ložisko kola?


Fórum X-Trail T30 Ložisko kola?

Informace o modelu: Nissan X-Trail T30 / Classic


1  2

2013-02-18 14:16:05

nepotesili ste ma celkom palka za komplet naboj... nemate nejaky tip, kde to zohnat za rozumnu cenu? samozrejme znacky ako skf alebo fag

2013-02-18 15:52:13

zhanam predok

2013-02-18 19:51:18

100€ naboj je vela?

2013-02-18 20:53:03

100 veru nieje vela lenze ja som na nete taky za stovku nenasiel mozes ma prosim usmernit? vdaka

2013-02-18 21:01:11

Možem ti poslat

2014-01-02 21:03:40

Mozete mi napisat, kolko vam co mate dlhsie x-trail vydrzi predne lozisko? Je to bezne ze u T30 skape lozisko bez varovania? Mne isiel nissan az podozrivo ticho a znicoho nic po silvestrovskych cca 300km sa zacal ozyvat ocelovy skripot, vrzganie. Samozrejme ze to zacalo postupne od obcasneho hucania ale je to uz take ze po troch dnoch som to racsej odstavil. V sobotu ho vymenim len dufam ze som problem oznacil spravne.

2014-01-02 23:10:14

suflonr: Ak maš povolenu stredovu matku ,tak maš rozbity aj naboj..Ložisko vydrži dlho,pokial si nemyliš X-traila s offroadom alebo nepreletiš cez vytlk alebo netrafiš obrubnik.

2014-01-03 16:29:40

Poloos nieje povolena ale netusim kedy vobec boli loziska menene a ci aj boli. Lozisko je uz kupene, zajtra sa na to idem pozriet...

2014-01-04 19:44:47

Samozrejme ze bola poloos povolena a naboj vybity. Takze narychlo som zohnal pravy komplet otoc a vymenil som to. Kedze sa ucime cely zivot zaujimalo by ma co sposobuje tento problem ze sa ta poloos povoli. Moze byt zaciatok skazy uz len to, ze by bola zle zatiahnuta poloos? A da sa zistit cislo dielu naboja na T30?

Krupi, 2012-05-13 22:03:56 napsal:

Zdravím, mám X-Trail 2.5 benzin, ročník 2006, najeto necelých 90000Km. Poslední dobou se začal od cca 60km/h ozývat zvuk, který neumím identifikovat. Je to jako takové tlumené hučení, vrčení, jako když v dálce letí vrtulové letadlo. Při 90 km/h už není slyšet, ztratí se v aerodynamickém hluku. Nejde přesně určit odkud ten zvuk vychází, ale je to asi od podvozku a mění se podle rychlosti auta. Při jízdě na neutrál je tam taky, při vyšlápnutý spojce taky....zkusil jsem jiné pneu a je tam pořád. Při zatáčení doleva a doprava se nemění ( tak jak to dělá při odlehčení vadné ložisko ), na zvedáku při roztočení kol mechanik nic neslyšel ( možná jsem si to měl zkusit poslechnout sám .. ). Zatím je to slyšet jen slabě, stačí pustit rádio a je klid .. . Vylučovací metodou to podle mě mohou být buď pneu ( ty už jsem zkusil měnit a nepomohlo ), ložisko na kole, diferenciál,homokinetický kloub ( prachovky jsou OK, v zatáčkách nic nekřupe ), možná kotouče??....nic víc mě nenapadá, nic jinýho se tam snad při jízdě na neutrál netočí .Máte někdo zkušenost s podobným zvukem? Jak se u X trailu začínají projevovat vadný ložiska kol? Nechce se mi jen čekat, až to bude víc hlučný abych poznal co to je. Nerad bych něco prosr..l .. Dík za každej názor.

2015-05-27 21:47:57

krupi: Dobrý den, mám X-Trail r. v. 2006, 2,2,dCi. Včera jsem na PP kole nechával vyměnit už asi páté ložisko. Na levém je při ujetých ca. 270.000 km stále to původní. Na pravém předním kole jsem ložiska měnil v intervalu od 35.000 km do ca. 90.000 km, toto poslední ovšem už po 16.000 km. U tohoto posledního ložiska byla zřejmě závada na kroužcích přilehlých k rozvodovce, u ostatních to byly lunkry apod. Zvuk připomíná "bručení" a právě u tohoto posledního ložiska bylo konstantní bez ohledu na přitížení nebo odlehčení kola, tj. netypické pro závadu na kolovém ložisku. U těch předchozích se právě ten zvuk se změnou směru měnil. Při zvednutém autě je na podvozku mnoho různých zvuků a mírně poškozené ložisko se nijak neprojeví a žádný zvuk z něj nevychází. Přední brzdové kotouče jsem měnil až po 260.000 km a to jenom kvůli TP. Zkuste se spolujezdcem identifikovat pravou/levou a přední/zadní stranu auta, odkud by zvuk mohl vycházet. X-Traily jsou pověstní nadměrnou "spotřebou" kolových ložisek.

2015-05-27 22:21:04

zdeneks: Nevim či nam to oznamuješ alebo potrebuješ poradit.

1.nenapisal si ake ložiska tam davaš.

2.možno maš vyšlapany naboj a to tam možeš menit potom ložisko každy tyden.

3.možno ten čo ti ich meni si na lise nepodopre druhu stranu pri lisovani naboja a poškodi ložisko.

Mam na mojom 180000 a ešte som na nom žiadne nemenil,vela ludi si myli x-traila s offroadom

2015-05-28 01:15:15

Ahoj. No mně nejprve nikdo z mechaniků nevěřil, že by to mohlo být ložisko, nikdo z nich ten zvuk za jízdy neslyšel. Nakonec jsem je donutil auto zvednout , roztočil opatrně na trojku všechna kola ( je fakt že kontrolka prokluzu se mohla zbláznit ) a poslechnul si ložiska servisním stetoskopem. A hned bylo jasno. Zadní ložiska naprosto tichá, z obou předních bylo slyšet to bručení. Nechal jsem nejprve vyměnit to horší, to lepší asi po měsíci. Náhradní ložiska jsem objednával od stejného obchodníka, obě od výrobce SKF, stejné označení, stejný obal .....v první krabičce bylo ložisko NTN Made in Japan, v druhé pro mě neznámý výrobce Made in China. Tak to dneska holt je.....jedna značka má více dodavatelů....oni si to jen zabalí do své krabičky a doufám že jsou zároveň i garantem nějaké kvality, když už si to nechávají vyrábět ve všech koutech světa. Paradox je, že zatímco ložisko Made in China bez problémů slouží, japonské NTN už začíná být zase slyšet

2015-05-28 07:27:30

sjaro: Dobré ráno, včera jsem si nevšiml, že ten dotaz, na který jsem odpovídal, byl už 3 roky starý. Jak jsem už psal, mám najeto 270.000 km a měním pouze pravé přední ložisko. Levé je stále originál. První, originální Made in Japan, odešlo po 35.000 km, pak tam byly další SKF nebo FAG, které vydržely 60 až 90.000 km, ale to poslední franzouzské pouze 16.000 km. Teď mi tam dali japonské SNR. Měřili jsme ovalitu hřídele (pouze šuplerou) a ta byla asi 0,05 mm, tj. podle normy. Na hřídeli už jsou patrné stopy po častých výměnách ložisek. Ovalitu náboje jsme neměli čím změřit. Ložisko do náboje opatrně lisovali ručním hydraulickým lisem až do okamžiku, kdy došlo ke skoku v lisovacím tlaku, centrální matici utahují momentovým klíčem na předepsanou hodnotu. V terénu nejezdím, pouze po silnicích. Tak nevím, čím by to mohlo být.

2015-05-28 13:13:48

zdeneks: Ako som ti pisal hore,pri lisovani naboja do ložiska treba druhu stranu podložit lebo vytlači a poškodi vnutornu šalku ložiska.

SKF ložiska pre X-trail nevyraba len prebaluje.

SNR-NTN je prvovyroba.

2015-05-28 13:43:20

sjaro: Myslíš tím nasazení ložiska, které je už nalisované v náboji, na hřídel? U toho jsem nebyl, nevím, jak to dělali. Je pravda, že by tím nepodložením by mohli vytvořit příliš velkou axiální sílu a celé ložisko poškodit. Spíš mám ale dojem, že k tomu "nalisování" hřídele využili centrální matici, ale nemohu to potvrdit. Nějaká anomálie na tom kole ale být musí, když mi první ložisko odešlo už v záruce auta po 35.000 km.

2015-05-28 15:34:39

zdeneks: Ložisko sa nalisuje do tehlice,zaisti sa segerkou,a potom sa nalisuje naboj do ložiska,naboj nesmie byt vyvalcovany od stareho ložiska a pri jeho lisovani treba podopred z druhej strany ložisko.

Hriadel(tisichran) treba namastit,a ten musi ist do naboja lahko strčit,a zatiahnut matku,samozrejme bez podložky,ako tam niektory davaju.

A treba skontrolovat klb a jeho dosadaciu plochu k ložisku,ak je to poškodene od stareho ložiska tak to tiež dlho nevydrži.


Odpovědět

1  2