Fórum - Téma


Liqui Moly nebo Eneos?


Fórum Technický koutek Liqui Moly nebo Eneos?



1  2  3

NO_HITS  
Laďa
2013-05-19 20:13:25

Tak si pročítám o olejích eneos a i uživatelé na oleje.cz je vychvalujou. O LM hlavně s MoS2 tady toho bylo nasaný dost ale co o Eneos .. udajně je to japonskej výrobek , kterej je kvalitní a je levnější jak LM. Co vy na to? Zkusil někdo ?

2013-05-19 22:04:45

no_hits: nezkousel.mám ted Lm mos2 a krasne stichli hydrosteli.každej si najde to své,dneska nekoupis vyloženě spatnej olej pokud splňuje specifikaci.zakladove oleje jsou skoro stejne a je jich jen pár,zbytek ceny tvoří značka a aditiva.aditiva ti z oleje zmizí za 2-3 tisíce kilometrů,ve vyjmecnych případech vydrží i déle.mos2 je fajn i díky suchemu mazani a čistící schopnosti.je to osvědčená věc i ve vysokovykonnych autech.můj táta nedá dopustit na cinol,s kterým mám blbou zkušenost.

2013-05-19 22:18:16

Cinol 10w-40 používám k vyplachování motorů.Tedy když domu přivezu auto,tak na 1000-2000 km ho tam dám,pak vylít a (nová výměna oleje)přejdu na Liqui moly MoS2. Ten Cinol je takovej řidčí a i je na něm psáno že dobře rozpouští usazeniny...

2013-05-19 22:26:30

vasekskyline: já spálil 10w40 v gtcku od cinolu za 3 tisíce kilometrů celou náplň

2013-05-20 15:16:50

Ja som menil v cvt olej a dal som tam eneos cvt fluid. A ďalšia výmena v dvoch autách bude zrejme Eneos hyper premium 5W 40. ceny sú prijateľné, dľa tech. listov sú to kvalitné oleje, nevidím riziko...

LM nepoznám, nemám skúsenost, len ma trochu odrádza dosť veĺké portfolio výrobkov....

Eneos okrem bežných vyskozít robí aj špecialitky....

NO_HITS  
Laďa
2013-05-20 16:04:55

slabostka: LM je ověřený , v autě mám už si 3. nebo 4. náplň a paráda, akorát LM stojí 750/5l a eneos 500, a měním po 8000km což je cca2x ročně ale zas to LM má ten čistící sirník s MoS2 a motor to opravdu krásně čistí

2013-05-20 16:21:38

no_hits:

LM je opravdu ověřený,i v silnějších autech( 200 ZX,300 ZX),i v mazdách(2,5 V6,Mazda klub),já ho tedy kupoval naposledy ještě pod 600(tuším 585 kč)za 5 l.Ale do auta které si chci nechat,bych za něj dal i víc.

Dříve sem taky laboroval v polosyntetice s Schell, Valvoline,Sunoco,Q 8, i ten Cinol

a osvědčil se mi(jako i jiným) nakonec LM.Právě třeba i v Mazdě 626 2,0 16v,které jsou s najetými kilometry,velmi háklivé na olej(zapečou se kroužky-žerou olej...)

Ta přísada Mo S2,sulfid molibdenu ,není přísada na čištění,ale přísada zlepšující kluzné vlastnosti,ulpívající na třecích plochách(válce,šály),zjednodušeně něco jako jemnější grafit.

2013-05-20 20:50:28

Ja proti LM nemám nič tak ako nemám nič proti žiadnej overenej značke. Dĺa webu oleje.cz to okolo olejov je trošku veda a aj nieje. Ja vyberám olej tak ako to doporučujú - dodrž špecifikáciu výrobcu, viskozitu dľa klimatických podmienok a počtu studených štartom, olej mením max. a 15 000km, značkový filter a určite ten motor prežije auto. A nakoniec vyberiem podĺa ceny a toho čo sa mi viac " páči ". Zatiaľ Shell...

No a teraz sa mi zapáčil eneos tak kúpim ten....

tankujem napr. tesco benzín - na predošlom aute som na tom najazdil 111 000km a čo sa stalo - nikdy nič. To isté si dovolím povedať o oleji- ja ako laik si len budem myslieť aký super olej tam mám a že ten napr. LM je lepší ako Shell či valvoline či Mogul. Tak ako niektorí cítia ako to super ide na V power alebo 100 oktan....

2mato  
Mato
2013-05-21 10:02:54

Caute ja pouzivam LM 10w60 race tech GT1, ale to MOS2 vidim prvy krat... dolievate to niekto ako prisadu k oleju, alebo kupujete rovno LM 10w40 s MOS2 v oleji ?

rozmyslam, ze by som este dokupil k 10w60 MOS2 aditivum, co vy na to ?

2013-05-21 10:26:12

To uz si rovnou klidne kup ten s tim MoS2. Dolivat nevim nevim... Ja jsem ho daval do DE a ted ho davam i do VE. Myslim ze pohoda, motor taky bude zcela jiste spokojen.

2mato  
Mato
2013-05-21 10:28:26

lukyisek: len 10w60 sa nerobi s MOS2, iba 10w40

2013-05-21 10:43:25

Jo to mas pravdu. Nevim proc ho delaj jen s 10W40. Kazdopadne na nase podminky je to stejne ideal konzistence a je i vyzkousen ve vyrazne vykonnejsich autech a v poho.

Jinak co se tyce Eneos oleju, nez jsem zacal brat LM, tak jsem o nich chvili taky uvazoval, hold dle vseho je to asi No.1 v Japonsku.

2mato  
Mato
2013-05-21 11:06:18

lukyisek: pisem mail do SK zastupenia Luqui Moly, potom sem hodim odpoved

NO_HITS  
Laďa
2013-05-21 11:11:33

psal sem to už v OT ale hodím to sem toto se víc tyka oleju

tak sem dolil trochu oleje LM MoS2 a po startu bylo auto trochu rozklepaný, po jízdě 10km a půl hodinovým odpočinku když sem nastartoval byla trochu slyšet klepající vačka , potom když sem na cestě stál na semaforu tak už ta vačkaslyšet nebyla ale furt má motor takovej tvrdší ostřejší zvuk, sice ne o moc ale poznat to je ... nechápu to kvalitní péče, oleje náplně všechno a stejně to neposlouchá, su z toho dost špatnej

2mato  
Mato
2013-05-21 11:13:42

no_hits: uz som ti odpovedal inde

no_hits: tak sem dolil trochu oleje LM MoS2 a po startu bylo auto trochu rozklepaný - tomuto nechapem, mas tam iny olej a dolial si do toho iny olej tj LM MoS2 ?

2013-05-21 11:22:41

no_hits:

taky tomu nerozumím....jestli si teda provedl celou výměnu oleje a nyní tam máš LM MoS2,anebo si ho jenom dolil do stávajícího oleje...

Mísit oleje se moc nedoporučuje,každý výrobce používá jiná aditiva,atd.

2013-05-21 11:33:08

Michani by ani zas tak moc nevadilo, kdyby byly oleje alespon docela podobny i na pohled. Ale michat cokoliv s LM MoS2, to je uz husty, protoze ostatni oleje jsou jako mediky, ale LM MoS2 je docela ridkej i kdyz je to 10W40 a navic vypada jak vyjetej olej Kdyz jsme ho s tofojem menili, tak on otevrel novou pixlu 5L a rikal, fuj, co to je

2mato  
Mato
2013-05-21 11:43:44

Vasek, Lukysek:

práve preto som sa aj ja pýtal, ak tam mal úplne iný olej a dolial tam LM S MoS2 tak to bola chyba a následná situácia s motorom je na 100 péro kvoli tomu...

ono zmeny olejov sa postarali už o vela motorov ... hlavne dolievať tam niečo uplne iné ako je vačšina náplne v celom motore je najhoršie, pokiaľ sa vymení celá náplň pri výmene oleja a nechá sa dobre odtiect tak starého oleja tam zostane malé množstvo... to máš ako pri lievaní kyselín a zásad, vylej do kyseliny zásadu a ideš

NO_HITS  
Laďa
2013-05-21 12:03:30

olej měním každých 8000km včetně filtru (posledně MANN, předtím od Jagyho a předtím championy), teď mám asi 3. náplň LM s MoS2, před výměnou sem shodil a pročistil vanu. vše bylo dobrý akorát po cca 500km sem kontroloval olej a bylo ho tam necelej pulcm pod rysku (když sem měnil olej tak jsem to nalil na rysku, nastartoval nechal chvilku běžet a dolil na rysku). Teď jsem jen dolil říkal sem si že se pořádně odvzdušnil filtr, možná byl čumák trochu do kopce a tím dolitím sem tam dal olej navíc aniž bych si to uvědomil .. pak to začlo dělat ... zkusím trochu upustit a uvidím , snad to bude ok

ještě dodám že během těch 500 km vše ok a i když sem popojel před barák, vysál auto a zas couvl k baráku tak ok, dolil sem olej a začlo to dělat .

Dřív když sem dolil (ubýval olej přes víko a boční kryt řetězu) tak to nikdy nevadilo. (dolíval jsem jen tak tžřeba deci po třeba 3000 - teklo to dost)

A jak říkám první náplň byl z nevědomosti co je to za srtačku castrol 10W40 a pak už jen samý LM s MoS2

A k té mísitelnosti, tuším Fizzbiker mě psal že to ředí při výměně 1:1 s obyč 10W40 a je to ok

2mato  
Mato
2013-05-21 12:10:26

no_hits: tak potom neviem... mne raz jedni mantaci preliali na SR20 P10 rysku tusim 1cm nad ryskou, vsimol som si to az po najazdení asi 1000km a motoru to ani pri narocnom vyuzivani potencialu nijako neuskodilo... potom som odpustil


Odpovědět

1  2  3