Fórum - Téma


Lambda sonda


Fórum Primera P10 Lambda sonda

Informace o modelu: Nissan Primera P10


1  2  3  4  5

2008-02-05 15:30:26

Trochu jsem to zamotal tím nápadem natrvalo připojit multimetr. Jinak já říkám že nejlepší je osciloscop. Multimetr nic neřekne. K tomu indikátoru, naši lidé jsou šikovní, není to problém sestavit. Vždy je ale už těžší modul se součástkami nějak dodělat do finální podoby po designerské stránce.

2008-02-05 16:17:23

Myslím, že neni potřeba nic bastlit, co třeba tohle ? : http://www.ges.cz/?ipp=12...=detail&gesid=GES07800025

Jen je potřeba to přizpůsobit napětí a je hotovo

W10
W10
2008-02-05 19:46:53

Ak by niekto zhanal univerzalne lambda sondy,... tak klik tu,.. Su tam bosh atd atd

http://www.vyfukyonline.s...mbda-sondy---univerzalne/

2mato  
Mato
2008-02-05 23:05:24

Postavit to zariadenie je uplna malickost.... ja by som skor radsej novu lambdu a naj original ako riesit taketo veci

Viem ze ta moja je kaput minimalne z 50% nepotrebujem to ani merat ,vidim na spotrebe

2mato  
Mato
2008-02-05 23:19:28

Lukike ,vies co by mna zaujmalo aky je rozdiel medzi original lambdou na moj motor sr20di (tam je ta ista lambda ako na p10 GT sr20DE) a lambdou univerzalnou. Original od ngk vychadza na 5000sk a viac a univerzal 1500-2000sk od bosch, za tu istu cenu sa da kupit aj magneti marelli a myslim ,ze aj od ngk by sa nieco univerzal naslo za tu cenu.

OTD2F-3K1 som nasiel oznacenie aj od NGK ,Magneti Marelli ,NTK a aj nejake no name...asi je to vseobcne oznacenie tej original lambdy pre uz spomenute primery.

Ale pokial by nemal niekto toto konkretne odskusane tak mu to neberiem ,da sa o tom polemizovat no ja by som potreboval vidiet aspon konkretne hodnoty namerane zo vsetkych lambd a hodnoty ktore potrebuje aj ocakava moje ecu....da sa taketo nieco niekde zohnat?? co myslite

Alebo aspon skusenosti nejake s uni lambdami...

2mato  
Mato
2008-02-06 00:02:47

Este jeden super link na tuto temu .... len ten preklad...

http://www.rgz-magnetimar.../Cat6/File/1840411052.pdf

2mato  
Mato
2008-02-06 01:07:22

dal som si teda trocha namahy a z toho odkazu som prisiel na toto:

Malé napätie lambda dáva keď je chudobná zmes a opačne, jej rozsah je od cca 100 - 920mV teda 0,1 - 0,92 V pričom to ide opačne, teda začína na 920mV čo je 0,995λ po 1,005λ kde klesá na 100mV. Ecu využíva cca od 800- 100mV čo odpovedá že reaguje na úzke rozpätie (0,995-1,005λ ).

Nadmerné sadze ju môžu zaniesť a to je poznať časom na funkcii, ak sa mieša príliš bohatá zmes alebo sa prehreje tak sa môže zničiť.

Nadmerne sivé a biele nánosy indikujú použitie aditív v palive alebo motor spaľuje olej.

Tie aditíva a olej môžu kontaminovať teliesko lambdy.

Lesklé usadeniny indikujú olovo.

Je to pisane vseobecne pre vsetky lambdy a v tom katalogu znaciek NGK ,NTK a Magneti Marelli ,ktore su spojene su lambdy takmer na vsetko....Takze musia tak fungovat vsetky lambdy a predpokladam ,ze aj univerzalne su to iste ,musia byt a inak by ani nemohli byt univerzalne. Staci kupit univerzal od tohto vyrobcu ...hm original sa potom lisi len v zavite ,prevedeni - pocte vodicov a vyhrevnom teliesku.

Este je mozne ,ze vyhrevne teliesko a prevedenie originalu je prisposobene origo vyfukovej sustave aby bola dodrzana pracovna teplota lambdy (najlepsie asi konstanta) vyse 300stupnov dajme tomu tych 320 ako sa pise pre tieto zircone sensors. No nemyslim ,ze by to bol problem da sa to rozne ovplyvnit teda aj naladit a pod tych 300 by to klesat nemalo a hadam sa neuvari.

V katalogu som zistil ze ja mam Titanovu nie Zirkoniovu a rad by som vedel ake su tie univerzalne od magneti marelli ,lebo vzdy su tam 2 druhy 3kablovych za tu istu cenu ale jedna ma 18V 4 OHM a druha 12V 6 OHM. Podla oznacenia na stranke som k nim nenasiel ziadne info ani katalogovy list

Prerusovana ciara v grafe je asi hodnota pri spravnom zmiesavacom pomere ,teda idealnom spalovani ,cca 0,49V

W10
W10
2008-02-06 07:06:50

2mato ja idem kupit univerzalnu lambdu,tak potom ty mozem napisat udaje z citacky,..

JA ju mam mrtvu takze parametre ake ma teraz neviem,...

2mato  
Mato
2008-02-06 08:43:34

Lukike to neva ked je uz mrtva ,tak treba menit ja musim tiez...aku ides kupit od akeho vyrobcu?

Chcel by som ta ale upozornit zirkoniove nemozes zamenit s titanovymi a na tychto univerzaloch nevies ake su to ,pokusam sa to zistit....je to pisane v kazdom katalogu ze sa nemozu zamienat sice bol poskytnuty len jeden graf ktory plati na zirkoniove ale titanove menia impedanciu teda ECU posiela do nich napatie 0-5V a snima zmeny odporu ale na zirkoniovej sa meria napati a to je rozdiel.

A ako som sa docital na niektore japonske vozy s titaniovymi lambdami sa nedaju dat univerzalne lambdy

Musia to byt jedine univerzalne titaniove a tieto co mas na vyfuky online su zirkoniove ,tie my dat nemozme

mozes to checknut aj tu to pisal chalan :

http://www.tuning-forum.o...=0&postorder=asc&start=16

a tu na prispevku brejda.paul nizsie vo fore:

http://www.peugeot-club.c.../viewthread.php?tid=11116

aku mas ty zistis aj podla tohto:

Sondy so sivými ,bielymi, čiernymi ,fialovými vodičmi sú zirkoniove.

Ak obsahujú červený (poprípade žltý) sú titanové často z japonského vozu.

Takto vyzera ta nasa OTD2F-3K1

2008-02-08 18:42:49

Takže,když mám 2bílé,1černý ,mohu použít ty univerzálky?

W10
W10
2008-02-08 21:16:12

No povacsine tie univerzalne su sirsie ako origos v nissane..takze ja som nemohol do mojej primery dat univerzal....

Bud kupim origo do primery alebo z vrakaca,...

Zajtra poslem screen, mojej starej lambdy

2008-02-09 00:37:06

Lukike: a uz sa to polepsilo na spotrebe po vymene ?

2mato  
Mato
2008-02-09 01:15:25

Jifo musis zistit aky mas typ ale podla vsetkeho mas zirkoniovu tak tam mozes dat tie univerzalne pokial to tam napasujes.

Lukike ty si hlavne vsimni ze mas titaniovu a nemozes ju zamenit so zirkoniovou lebo to je nieco uplne ine. Takze tie univerzalne ti nepojdu zarucene pokial nezozenies titaniovy univerzal ktory som ja zatial nenasiel u nas. Zatial zostava len original a ten stoji 5500 +-

Musis to rozlisovat nieje lambda ako lambda.

W10
W10
2008-02-09 08:06:26

Tak tu su foto starej,..ta uz musela mat dost,...

2MATO no zohnal som taku lambdu ako som mal v nissane,..presne aj cislo lambdy sedelo,.. tak uvidim ci sa spotreba zlepsi

2mato  
Mato
2008-02-09 09:08:59

Lukike tak super vidim ,ze ta povodna je v prdeli myslim ,ze sa to zlepsi pokial ta nova je fit....ak by si vedel este o nejakej daj vediet

A este nieco urcite si resetni ECU nech si urobi nove palivove mapy s new lambdou !!

W10
W10
2008-02-09 11:00:29

2Mato ECU sa da resetnut cez PC alebo staci odpojit zapojit baterku???hm mh

2mato  
Mato
2008-02-09 11:26:53

odpoj bateriu na 24hod ,vo vacsine pripadov v nissane to funguje a myslim ,ze na nasich starich ecu urcite. Da sa resetnut aj pomocou diagnostickej zasuvky spojenim nejakych pinov ,ale nemam na to postup ,odpoj bateriu na 24hod ,myslim ze to pojde.

W10
W10
2008-02-09 15:21:19

Tak vyzera ze aj druha lambda je nefunkcnaa,.. Nevie niekto ci ma primera P10 nejaku poistku alebo rele na lambdu??

Co som pozeral vo workshope poistkove skrinky na viacerych miestach tak som nenasiel nic ,..hm

Napr primera rv96 P11 uz poistku na lambdu ma.... hm mh

2008-02-09 15:54:32

U Nissanu jsem ještě nic řešit nemusel. Zkušenost mám jen s vozy PSA. Reset ECU: stačí odpojit baterii a plusový + kabel spojit s kostrou na cca. 1 min. Vybijou se tak všechny kondenzátory, po opětovném připojení baterie se načtou základní hodnoty včetně nové lambdy. Předpokládám, že u Nissanu to bude stejné.

2mato  
Mato
2008-02-09 17:03:12

Maxik ako vravis ja som rozmyslal ze zapnem svetla na prazdno a vybili by sa tiez tie kondenzatory.

Lukike tak to je smola ja som ti aj chcel napisat ,ze lambda pouzita na tak stare motory nebude o moc lepsia ,lebo udavana zivotnost lambdy je od 50-100tis km max...


Odpovědět

1  2  3  4  5