Fórum - Téma


Lak na metalíze


Fórum Pokec všeobecný Lak na metalíze



1  2

2010-03-20 17:13:21

Ahoj, po podrobnějsím prohlídnutí auta teď po zimě mě čekalo nemilé překvapení a jsem z toho docela spatný. Mám modrou metalízu a asi na dvou místech se odloupnul vrchní lak. Základní modrá barva je nepoškozená. Dá se to nejak elegantně opravit, nebo mě čeká přestřik střechy? Ten vrchní lak se dá koupit ve spreji, ale má dost velký rozstřik, šlo by to s tím nějak?

2010-03-20 18:34:53

Kvalitní a neznatelná oprava = jedině přestříkat celý díl, práci se sprejem moc nedoporučuji, je to velká plocha a pokud se spreji nemáš moc zkušeností, uděláš si více škody než užitku a nakonec to stejně budeš muset dát do profi lakovny. Pokud se spokojíš s amatérskou a levnou opravou, jde to i zakapávací tužkou, ale oprava je hodně vidět a nikdy netrefíš strukturu metalízy.

2010-03-20 18:43:15

Toho jsem se bal. Vubec nevim proc se to stalo. Poskrabany to na tom miste neni. A neni to jen na jednom miste.

2010-03-20 18:57:22

Pokud je to origo lak, pak výrobce dost šetřil na použitých materiálech. Někdy udělá zlo i tepelný šok - mytí auta teplou vodou, když je prochlazené, nebo naopak na rozpálený lak stříkat studenou vodu, ale stačí i malá trhlinka v laku, kde se dostane vlhkost a mráz to naruší . Pak horní lak může slézt. Hodně vidím auta, která mají totálně slezlý lak na kapotě a dalších místech, ale vesměs se jedná o opravený lak, který je na vodou ředitelné bázi. Bohužel tyto barvy nejsou vždy výhrou a co jsem se sama přesvědila, mizerně drží na původním akrylovém laku, i když se zdrsní.

2010-03-20 19:30:50

Tak tenhle problem mam bohuzel i ja u sve Primerky,ale uz od doby co jsem ji koupil. Lak je jinak celkove na celem aute myslim si ve velmi dobrem stavu,na to ze je 12 let stara,ale tohle misto (presneji na hornim ramu ridicovych dveri) mam take 2 mista kousek od sebe,ktera se takhle "loupou"...Vypada to ze to nepostoupilo pres zimu,ale asi to casem pujde stejne dale a dale.Celkem rad bych tomu zabranil,ale netusim zda je to vubec mozne.A komplet dvere se mi take nechce prestrikavat,kdyz jsou jinak naprosto v pohode.A delat nejake opravy aby to bylo videt,to neni nejlepsi reseni.Ted si toho kazdy nevsimne,ale kdyby byly opravy,mohlo byt to byt videt jeste vice...

2010-03-21 18:38:39

Zdravím, Nemusí sa striekať celá strecha (alebo dvere), aj keď je lepšie to prestriekať cele, lebo neni istota či sa to nezačne lúpať niekde inde. Samotný lak bez poškodenia farby sa opraviť neda pretože pri bruseni laku sa poškodí aj farba. Jedine to male miesto vybrusiť nastriekať farbou a potom lak (ale nie sprejom ) Šikovný lakýrnik to dokáže urobiť tak, že nespoznáte miesto, kde to bolo opravované. Ja som takto na Almere daval pred dvoma rokmi opravovať koroziu na ľavom zadnom blatníku (veľkosti asi eurovej mince). Neviem presne akú veľkú časť potom striekal, ale nestriekal mi celý blatnik, len okolo poškodeného miesta. Urobil to tak, že vôbec nevidno miesto kde je spájaný starý lak (a farba) s novým. Koľko by stála oprava takého malého miesta neviem, pretože vtedy mi okrem toho striekal aj podbehy a spodnú polovicu všetkých dverí. Dokopy ma to vyšlo na 4 tisic Sk.

Pred rokom mi striekal strechu a kapotu. Strecha od C-stlpikov neni nijako oddelená (napr. ako u octavie1 lištou) tak to spajal približne v polovici C-stlpikov. MIesto spoja viem kde je, lebo mi ho ukázal, ale inak by ste ho nenašli.

Takže daju sa robiť aj opravy malych miest bez toho aby sa striekal cely diel, a nemusí to byť vôbec vidno. Len treba nájsť šikovného lakýrnika.

2010-03-21 18:56:06

Zatím to není moc veliké, tak vyčkám, co to bude dělat dál a jestli se to bude zvětšovat, tak budu muset někoho najít.

Je nějak to místo bez laku víc ohrožené korozí? Někde jsem slyšel, že základní barva metalízy nemá takové vlastnosti,aby fungovala jako vrchní barva.

2010-03-22 10:10:23

Nechal bych to lokálně opravit u lakýrníka. Bude to sice trohcu vidět. Ale zvětšovat se to nebude. Když tě to bude hodně vadit , tak pak stříkneš celej díl.

2010-03-22 10:36:40

pokud je to ten horní bezbarvej lak, tak ten se vždy musí stříkat na celej díl.

2010-03-22 11:47:17

U metalízy má ochranné vlastnosti před korozí právě ten bezbarvý lak, samotný pigment nikoliv, takže pokud lak chybí, samozřejmě že agresivní látky tomu dávají zabrat víc. Záleží i na podkladu a zda je karoserie pozinkovaná, ale on ten lak není jen na parádu, ale má hlavně chránit podklad. Osobně bych to aspoň zatřela čirým lakem, aby se to dál nešířilo a bylo to zaizolované. Lokální opravy se vesměs nevyplatí, kvalitní lakýrník stříkne raději celý díl, protože zástřik bývá většinou poznat v přechodových místech a na rovné ploše, jako je střecha, tím tuplem. No záleží, co kdo od opravy očekává.

DAK
Jirka
2010-03-22 12:15:34

Doris Je to trochu mimo téma, ale nechtěla by si mi namícht tu tvoji zázračnou leštěnku?

Stavil bych se pro ni a samo zaplatil. ??

2010-03-22 12:25:09

DAK: Není problém. Potřebuji to vědět akorát pár dnů dopředu, abych si zajistila potřebné složky, protože to jde celkem na dračku a nemusím mít hned k dispozici všechno. Jo a nejlépe je přijet za suchého a teplého počasí, aby se to odzkoušelo na laku.

DAK
Jirka
2010-03-22 19:54:31

Dát vědět není problém ,ale vyzkoušet na místě to nepujde . přijedu služebním VW a to si leštit nezaslouží.

Budu potřebovat na modrou met. r.v. 98 WP 11

černou r.v. 96 N15

červenou stříkane tak 97 N 14

Na Ostravu ,Havířov atak jezdím každý týden většinou ve středu

2010-03-22 19:58:13

Papir: ako som písal vyššie, Almera ma strechu spojenu s C-stlpikmi, čiže neni tam taka ta rozdeľujúca lišta ako je na Vašej Primere. Z toho vyplýva že, prestriekať ,,cely diel" by znamenalo striekať strechu, C-stlpiky a zadné blatníky. Takže tak či tak, ak aj da Kuto prestriekať celú strechu (čo doporučujem), tak pri C-stlpikoch bude musieť byť prechodové miesto. A tu záleží od šikovnosti lakyrnika, či ten prechod bude vidno, alebo nie. V mojom prípade ten prechod nevidno (voľným okom).

HonzaBK: Ani bezfarebny lak sa nemusí striekať na cely diel. Väčšina lakyrnikov povie, že sa musi striekať cely, ale to len z toho dôvodu, že je to pre nich jednoduchšie. S lokálnou opravou je veľa piplačky, a nie každy to vie aj spraviť.

Mam takto opravované auto a bez viditeľných prechodov

2010-03-22 22:06:10

Nevím co znamená "C-sloupky", ale je pravda ze ta střecha na Almeře N15 nemá žádné viditelné rozhraní mezi sloupky a střechou, takže přechod při stříkání by tam byt musel. No zkusím zjistit co na to zdejší autolakovna bude říkat

2010-03-22 22:58:11

Myslel som tym tie stlpiky medzi zadnym oknom a zadnymi dverami

2010-03-23 07:27:01

Samozřejmě že to vím, existují přístřikový ředidla apod. Ale tak jak píšeš nikdo to nechce dělat. Pokud to má jen na střeše, tak by se lak mohl rozstříknout právě v tom nejužším místě na C sloupkua tam pak doleštit.

2010-03-24 08:45:32

Ja by som to videl tak ze poskodene miesto treba prestriekat priesvitnym lakom a nasledne to cele do stratena zabrusit na to urcenymi postupmi napriklad 3M Perfect-it. Mam s tym skusenosti je to dobra metoda ale trva aj 2 hodiny kym sa to spravi (zabrusi a zalesti) nech to nie je vidiet ale vacsinou to pri lome svetla vidiet vzdy. Tato metoda je lacna, staci trocha laku a lesticka s kotucmi a pastami 3M a hlavne vela casu. Na tomto modeli sa podla mna neoplati striekat vsetko lebo tam nie je strecha samostatne oddelena nejakymi prechodmi ako sa pise vyssie a tym padom sikovny lakirnik zvladne vyrobit neviditelny prechod hocikde.

2010-03-24 10:49:32

Neco takoveho jsem mel na mysli. Navic myslim, ze mensi mista zrovna na strese nebudou pusobit tak rusive jako treba na predni kapote nabo na dverich. Ta strecha je tak nejak mimo hlavni zorne pole pozorovatele.

2010-03-24 16:35:55

Ja to na tech dverich (ridicovych) mam fakt blby. Jako neni to skoro videt,clovek si toho normalne nevsimne pokud to auto nestuduje dukladne,ale bojim se,aby to neslo dal a pak z toho nebyla vetsi paseka.A kdyz se to udela,tak by to bylo OK,ale treba by to zase bylo videt Je to pekne naprd...


Odpovědět

1  2