Fórum - Téma


Krokový motorček


Fórum Primera P11 Krokový motorček

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2011-05-05 18:27:19

Nissan P11-144 Kombi, r.v.2000, obsah 1769, 114k, motor QG18DE.

Nemá niekto foto, kde presne ten AAC ventil je, teda krokový motorček?

Začala mi blbnúť baterka. Keď som si ju šiel zohnať, auto mi nechytilo, tak som ho spustil trochu z kopca, hneď naštartovalo, ale po chvíli mi prestalo držať otáčky a zhaslo na voľnobeh. Už som ho potom nenaštartoval. Ani keď som vymenil batériu. Po týždni skúšania v servise Nissan, tu v BB, mi technik povedal, že skratuje AAC ventil, krokový motorček a treba ho vymeniť. Pričom najprv vravel, že mu vyhodilo pri teste chybu kódu z imobilizéra.

Vravel, že krokový motorček skratuje a potom vyskratuje aj poistku. Dá sa s tým niečo robiť. Prípadne nemáte niekto na tento model auta tento náhradný diel? V Nissane za to pýtajú strašne veľa. Ak je tu nejaký z BB, budem rád, ak sa ozve. Ďakujem všetkých za pomoc a odpovede. Ivan

2011-05-09 15:04:40

N16 - QG18DE 85kw, zena vecer bez problemov zaparkovala . Rano nastartuje , prida plyn , otacky idu do max 1500 aj pri plnom plyne , auto sa na jednotku/1500 ot velmi neochotne pohne - asi aj chudobna zmes . Auto odtiahnute do Autoimpexu v Bratislave - na diagnostike krokovy motorcek klapky chodi len v malom rozsahu ,

skusali to vycistit , nepomohlo . Ich navrh - nova skrtiaca klapka za cca 600€ , opytal som sa ci uz na nejakom nissane odisla klapka , odpovedali ze nie . Potom vymenili klapku s inym autom - moja v druhom aute chodila bez problemom a cudzia sa v mojom aute spravala rovnako - max 1500ot.

Konecna zavada - prehnite kable medzi klapkou a riadiacou jednotkou, po vymene kablou auto jazdilo ako predtym .

Auto uz nemam , upgrade na novy FIAT Bravo 1.4T-jet 120koni.

2016-07-21 12:43:24

blues: Vím, že je to už pár let pasé, ale ohledně servomotorku IACV jsem na netu narazil na pár nemilých zkušeností s netěsnícím gumovým těsněním vyhřívání volnoběžného ventilu. Jde o to, že ventil je vyhřívaný obtokem chladící kapalinou a vzduchové kanály, obtok i krokový motorek těsní pryžový výlisek. Jakmile se těsnění unaví (čert ví, proč - věkem, působením kapaliny, špatným postupem při montáži?), začne kapalina prosakovat a dostává se jak do sání ke škrtící klapce, tak na kontakty krokového motorku. Ty vyzkratuje, takže shoří pojistky ECU a pokud se závada rychle neodstraní a jen se mění pojistky, shoří obvod ECU, který má na starosti ovládání krokového motorku. Řešením je přepájení obvodu (lze najít ekvivalentní za pár peněz, originál nebo nová ECU by vyšla sakra dráž) - lacinější je ale prevence: kontrola úbytku chladící kapaliny a pokud ubývá, kontrola klapky, neobjeví-li se kapalina v ní. Pokud vám odchází 15A ENGINE CONTROL 2 pojistka, jděte téměř najisto. Pokud by někoho zajímalo, můžu přeložit ten článek i s řešením a náhradou spáleného obvodu v ECU.


Odpovědět