Fórum - Téma


Koupě Primery


Fórum Primera P11 Koupě Primery

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2007-04-25 10:26:57

Čus, mám almeru 1.5 z 2002 a teď bych rád něco většího rodinnýho. Vybírám mezi Primerou P11 combi r.v 99 00 apod., mazdou 626 combi (stejný rok) a Toyotou avensis combi. Jakej motor do primery je ideální (chci aby žral co nejmíň, a aby to byl držák), kolik žere 2.0 s 103 kW, jaká je spolehlivost auta, nerad bych cokoliv opravoval s almarou jezdim tak 25000 ročně a jedinej problém asi 3x měněná žárovka ve světle jinak jen roční prohlídky a auto jak nový. Ět sem že u primer někomu zlobilo ABS. Jak je to s výbavou (ESP, ASR, klima, apod.). Chci za 150 000 to nejlepší mám jít do primery?

2007-04-25 12:42:35

.. motor 2.0 SR20DE je good, je to drzak (na nasem sme meli najeto 375tis. a na motoru nebyl nikdy problem), na kombi nic slabsiho asi nema cenu.. zrat to bude dle jizdy.. ale myslim, ze 8l na prumer das. Vybava jak ktery.. abs, klima, xenony.. to miva. Do 150tis. by to melo vyjit v plny palbe.

2007-04-28 03:23:21

Nejmíň žeře diesel, ale CD20T co je v P11 mi přijde trochu jako výkřik do prízdna , proto bych rozhodně volil benzín. Já osobně bych zvolil motor 2.0 / 103 kW v kombinaci s manuálem nebo CVT (u 144), protože na svém autě poznávám, že u relativně lehkého auta s výkonnějším motorem 150 koní (v P10GT) nemá co tahat a papká málo na svůj výkon.

Motory 103 kW a 110 kW SR20DE jsou skoro stejné a z vlastní zkušenosti uvedu pár údajů: na plnou 60-ti litrovou nádrž ujedu 800 km při jízdě podle předpisů +- 20 km/h, ve městě jezdím za osm litrů při rychlosti 50 - 70 a i při vysokých rychlostech (přes 200) to nežere 20, ale mě se zdá, že ani těch 15... Při 200 to točí jen kolem 5000-5500 otáček. Pří cestě z Hradce sem jel do Prahy stylem, že celou dobu neklesly otáčky pod 4000, po dálnici rychlost neklesla pod 180 a palivo na ukazarteli kleslo jen o půl dílku. Mě osobně se jednou povedlo jet s Primkou na spotřebu průměrně za 6,7, táta dal jednou na plnou průměr 5,9 při dodržování předpisů (samozřejmě většinou mimo město), ale to je ne můj vkus už trochu moc alchymie... Když sem auto koupil, a první nádrž padla na testovací jízdy a ukázky kámošům, jelo to za 13 litrů, ale to byl rekord, který se mi už potom nikdy nepovedlo překonat a tehdy to auto opravdu dostávalo kouř jako nikdy jindy...

Co se týče spolehlivosti motoru, s SR20DE sem nad míru spokojen - moje Primka má najeto poctivých 215 000 a dodnes se na motoru kromě údržby nic nedělalo a zatím ani nic dělat nebude - motor je spolehlivý, na výkonu neztrácí, žere málo a běží na svůj věk velmi dobře, chytne vždycky a nikdy neuvařil, co je auto doma. Obrovská výhoda je v rozvodovém řetězu, takže padá nejhorší část údržby. Takže o motor, půjde-li o SR20DE, bych se nebál. Jak je to s ostatními z vlastní zkušenosti nepovím, ale benzíny od Nissanu jsou z pravidla všechny velmi dobré. Co se týče P10, s ní sem spokojen i po stránce zopracování a kvality a tak myslím, že P11 si snad nepohoršila. Jízdní vlastnosti jsou špičkové (super podvozek) a interiér útulný a pohodlný. U sedanu P10 co mám snad vadí míň místa na hlavy vzadu sedícíh cestujících nad 175 cm. Velký průměr otáčení je sice k vzteku, ale daň z výhod, takže banalita... Co říct víc nevím, do P11-144 je Primka ještě Primka a rozhodně, budu-li chtít novější Primku, bude to buď P11GT nebo P11-144 / 103 kW.

2007-04-30 20:59:50

Ja se jen pripojim k wallymu. Motor mam stejny a pojem "udrzba" pomalu neznam :) Jinak na nem mam 310000 a porad drzi.

2007-05-01 17:08:31

zdravím, uvažuji o koupi Primery P11/144 Wagon s motorem SR20DE, tedy 103kW. Dával se do této Primery i slabší SR20DE 96kW nebo 100kW? Zda ano, jak poznám jednotlivé motory?Díky

2007-05-01 19:39:13

miripie: na první pohled jsou ty motory stejné, akorát co je např. vidět, Di (P10) a DE mají jiný filtr a sání. U SR2ODE / 110 kW mají u P10 červeně lakované a P11 černě lakované víko ventilů. Myslím, že 144 měly už jen motory 103 kW. Vesměs tam šlo jen o úpravy řídících jednotek a sání, čímž se zvyšoval výkon. Konstrukčně jsou shodné a jestli ti jde o to koupit slabší 96 kW (100 kW se do Primek nedělal) kvůli spotřebě, rozhodně to nedělej, protože novější 103 kW spotřebu vyšší mít určitě nebude, možná nižší - je to další "vývojový" stupeň a pochybuju, že by si výrobce dovolil zvýšením výkonu zvýšit i spotřebu.

2007-05-01 20:08:03

v P11C je urcite uz 103kW verze SR20DE. A rozdilu je tam vic, nez v sani a ECU... ale jak Wally rekl, motory se prakticky nelisi pokud jde o SR20DE.. Di je uz neco jinyho lehce..

2007-05-02 08:56:51

urcite Primera P12 je super auto, max komfortne s nezamenitelnym dizajnom

zavysi od toho na co ju potrebujes a kolko krat do roka na plno kapacitne a hmotnostne vyuzijes

poobzeraj sa bud :5dverova alebo kombi, sedan skor nie - nic extra prisup do kufra a ulozenie vacsich veci

ak chces tak 1.8 je vykonovo slusna, dostatocna ale ziaden trhac asvaltu, pri rozumnej sviznej jazde aj celkom usporna

2.0 ma uz dostatocne mnozstvo koni na rychlu jazdu, ale spotreba je citelne vysia

vsetko zavysi kolko chces investovat do auta - popozeraj vyhliadavac www.autobild.de , v srn sa daju zohnat za rozumne ceny Primerky 2,5-3-4 rocne s vybavou visia, acenta a poctom km od 30-50 000 za nejakych 13 /14 az15000 eur apropo vybava v srn vzdy bola o x prvkou vyssia ako v CR a SVK

ak potrebuje viac info pis na mail

2007-05-02 12:04:33

tak zatím dík za info

2007-05-02 12:46:07

Milki: tady je rec o P11C, ne o P12.. tohle je uplne mimo.

2007-05-03 13:39:40

jagy ciastocne mas pravdu

pise sice o P11, ale vsimni si druhu vetu a slovne spojenie " a pod"...... takze uplne, teda kategoricky nezavrhuje ani P12 kuk

apropo P11 nemam ani som nemal takze radit nemozem ale

minuzy tyzden som vydel na predaj Nissan Primera combi P11, 2l v dobrej vybave v dobrom stave za 8900eur (zjednat by sa asi este dalo a predava sa cez dilera Nissanu ) , bola cca 4-5rocna ale 96000km natocene. jasne ze Primerka stala v SRN ale mesto je nedaleko od hranic s CR.

2007-05-03 13:49:25

Díky za rady, primeru teda radši s 2.0 benálem 103 kW, co sem koukal na kufry tak s liftbackem na tom budu líp jak s kombi. P12 nééé to už je na mě drahý. A co sem čet tak po převzetí renaultem se u almar kvalita zhoršila, takže radši starší a levnější P11.

2007-05-03 13:59:02

inak P12 kazi nekazi tazko povedat

ale dost to zavysi od x faktorov, a nie je az tak jednoznacne ze problemom bude len svadba s renaultom

inak ja som kupil neburanu v 100% stav este v zaruke P12, 1.8l acenta, 5 dverova Al kolesa tempomat ...proste vsetko nevyhnutne pre komfort a k tomu nove 4ks zimne pneu, 2rocnu a 3mesiace, s km 29000 za suuuuuper cenu v SRN, takze az tak drahe to nie je

beriem do uvahy ze peniaze su stale hlavnym limitom

tak drzim prstiky pri hladani

2007-05-03 19:59:03

tak ještě jednou zdravím. Kde prosím vás seženu veškeré tecnické info k P11/144 SR20DE? Manuál mám, ale v AJ a tímto jazykem já bohužel nedisponuji. Zajímaly by mě informace, zda je blok motoru z litiny a nebo z hliníku, pokud z hliníku, zda má litinové vložky, nebo nástřik nikasilem, zda spojka je ovládaná mechanicky lankem nebo hydraulicky, zda olejové čerpadlo je klasické zubové nebo trochoidní, zda palivové čerpadlo je ponořeno v nádrži nebo někde umístěno na palivovém potrubí, kolik je oleje a jaký typ, kolik chladicí kapaliny, klasický plynový pedál a lanko na klapku nebo elektronický plynový pedál + signál na klapku a tím, zda je volnoběh řešen obtokovým ventilem nebo natočením škrticí klapky krokovým motorem. Má sací potrubí proměnnou délku? Je výfukové sběrné potrubí litinové nebo ocelové? Má vůz širokopásmovou lambda sondu pžed katalyzátorem a dvoubodovou lambda sondu za katalyzátorem, nebo jen dvoubodovou před katem? Má vůz EGR ventil (recirkulace spalin do sacího potrubí) Rychloměr je řešen lankem v bovdenu nebo elektronicky? Brzdový okruh je diagonální (levé zadní a pravé přední kolo) nebo okruh předních kol a okruh zadních kol?

Omlouvám se za rozsáhlý text, ale fakt nevim, kde tyto informace sehnat, tak mě za to nekamenujte a kdo něco ví, ať odpoví, budu rád . Pro Primeru Wagon 103kW jsem už natvrdo rozhodnutý a ted jen najít ten správný kousek. Kažedému dík za případné info, Mira a kdyžtak vaše zkušenosti s tímto modelem, na co si dát pozor při koupi a co odchází.. Ještě jednou díky

2007-05-03 21:06:08

Mirpie:vše,co jsi tu napsal,že chceš vědět a samozřejmě daleko víc najdeš v knize ,,JAK NA TO" za nějakých cca 600 kč.

2007-05-17 02:44:59

Primera P-11je skvělé auto.Do Chorvatska jsem jem jel za 6,36l,Pravda za Twingem.Ve městě jezdím za 10l.Mám obsah 2000cm.Před Primerou jsem měl formana a ten si bral skoro stejně.

2007-05-17 08:09:56

Muj nazor: mazda 626 je pohodlnejsi, prostornejsi a celkove i spolehlivejsi auto nez Primera vcetne lepsiho designu, coz je ale subjektivni dojem. Spoteba u dvoulitru 626 kolem 8l, dokaze v pohode najezdit i pres 400tis km. V servise meli kousek co mel na techo 580tis a puvodni motor. Mazda ma navic i hustsi servisni sit v CR.Dily na mazdu co jsem potreboval byly o cca tretinu levnejsi nez na nissan.Stara primera ma lepsi podvozek a tim i jizdni vlastnosti i kdyz modelova rada Mazdy 6 po roce 2002 je uz zase nekde jinde a subjektivne podstatne lepe nez primera. Jezdil sem s par mazdama 323 a 626 i novou Mazdou3 a 6 a je to skvele. Problemy skoro zadne. U Nissanu mi vadi jejich klesajici kvalita po spojeni s renaultem. K designu nissanu=renaultu bych se nevyjadroval pac ten se nekomu libi a nekomu ne, ja patrim do te druhe skupiny.

2007-05-17 13:34:37

Charlie podla dotazu tu je zaujem o P11 modelovy rok 96-99, resp kombi do 00, cize P11 120 alebo P11 144 s mazdou z roku 2002 by som to teda neporovnaval nakolko bude zrejme mimo pozadovany rozpocet a P11 je este ciste Nissanacke auto nemajuce s Renaultom nic spolocne. Spolahlivost hodnotis opat zrejme len subjektivne tak ako desig, aby to zaujemcu o P11 neodradilo lebo Mazda ma v nasich krajoch z nejakeho dovodu asi lepsi image, ale osobne pre mna volba P11 144 2,0 by bola rozhodne daleko jednoznacna jak proti 626 tak proti Avensisu. Dovod - jazdne vlastnosti a vybava. P11 144 2,0 urcite v zaklade viac ako uvedene dve auta. Su to napr Xenony ktore sa seriovo montovali do verzii Sport a Elegance. Mazda aj Avensis su maksie a na limite (teda sportovom a drsnom jazdeni) idu skor zo zakruty po predku ako P11. P11 je trochu tvrdsia, pre mna vsak jednoznacna volba

2007-05-17 13:50:26

Máme v rodině jednu Mazdu 626z roku 1992, takže to můžu srovnat s primerou P10 ze stejnýho roku, kterou jsem dřív měl. Design Mazdy byl v roce 1992 rozhodně o dost dál, než u Nissanu. Mazda 626 hatchback vypadá doteď celkem svěže a křídlo na pátých dveří, pod který přechází zadní sklo....to je fakt povedenej estetickej prvek Bohužel má tahle Mazda motor 2.0D Comprex, což byl v tý době určitě odvážnej krok směrem kupředu, ale zároveň asi i krok vedle. O spolehlivosti toho systému nemůže být řeč, o úspornosti nebo výkonu motoru taky ne. Zatímco Primera P10 s motorem GA16DS ( elektronicky řízený karburátor - podobný krok vedle jako Comprex ) jezdila bez vážnějších problémů, Mazda pořád stávkovala. Ale věřím tomu, že 626ka s benzínovým motorem je stejně spolehlivá jako Primera.

2007-05-17 14:19:07

Blesk: Ano mas pravdu, je to subjektivni, ale psal sem ze je to muj nazor. Mi se treba Mazda libi z japoncu nejvic oproti Avensisu (ten pred posledni modelovou radou je z meho pohledu dost nepekny), i Hondy jsou super zejmena jejich vykonne motory. Osobne bych si dnes koupil zase tu Mazdu pripadne Hondu Accord. Nissan je u nas nedoceneny, ale mohl sem taky vyzkouset a porovnat a P11 me krom podvozku a solidniho benzinoveho motoru v nicem nenadchla, interier strohy a pohodli a vnitrni prostor jen prumer. Proto sem na dotaz na zacatku tehle vetve reagoval doporucenim Mazdy 626 se kterou sem hodne spokojenej. I kdyz i P10 slouzi dobre a porad se drzi.


Odpovědět

1  2