Fórum - Téma


kontrolka akumulatoru


Fórum Primera P11 kontrolka akumulatoru

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2008-07-06 22:22:19

Ahoj dnes jsem jel domu asi 130km a po prijezdu do Brna stojim na krizovatce a vidim, ze slabe sviti kontrolka akumulatoru. Kdyz trosku pridam plyn, tak zhasne. Az jsem prijel domu, tak jsem vypnul motor, po chvili zkusil znovu nastartovat (bezproblemu) a kontrolka zase slabe svitila. Uvidim zitra po ceste do prace co to bude dal delat...

Jednou se mi toto stalo i v zime. Ale na druhej den ani pozdeji uz to nedelalo, tak jsem tomu nevenoval pozornost.

Cim to muze byt? Spatny akumulator? Alternator? Chystam se na cestu do Chorvatska, tak bych to rad dal do poradku

2008-07-06 22:31:49

Je to kontrolka dobíjení a asi ti altík málo dobíjí. Zkus přímo na svorky akumulátoru dát voltmetr a při rozsvícených potkávacích (hlavních) světlech a při mírně zvýšených volnoběžných otáčkách musíš naměřit 13,8 až 14,2 V pokud tak není, máš něco s aaltíkem a jeho regulací

2008-07-06 22:33:13

Přesně to stejný mi dělala předešlá P10 r.v.1994 1.6i. Koupil jsem novej altík a stejně to dělalo a nic nepomohlo a nikdo nevěděl čím to je. Přitom když jsme to měřili tak vše bylo OK, asi nějaká dětská nemoc.

2008-07-06 22:36:01

Vaascha: presne takovy auto mam 1.6 z 94tyho

zkusim to zitra aspon promerit

2008-07-06 22:37:43

Jasan,zkus to. Uvidíš že to bude bez problémů, že dobíjí tak jak má. Ve dne to není vidět že ta kontrolka svítí, dá se toho všimnout pouze večer ve tmě a když přidáš nad volnoběžné otáčky tak zhasne. Přesně stejnej probém.

2008-07-06 22:43:42

Potom tedy máte menší volnoběžné otáčky než mají být. Otáčkoměr není přesný Hoď to na consult kolik to ukáže volnoběžných otáček, popřípadě sešteluj je aby byli OK a měla by zhasnout Jinak potom přelep tu žárovku Nissan znakem

2008-07-07 07:15:40

Už se nám to stalo taky, je tam něěxco v sltíku spálenýho, a proto prosvěxcuje kontorlka. Na práci rostlináře (dobíjení) to nemá vliv. altík normálně dobíjí a to jer jen spínač kontrolky. Ale pro jistotu si nech dobíjení zkontrolovat, protože to může signalizovat špatné dobíjení.

2008-07-08 08:25:27

vcera chcalo, tak se mi nechtelo... takze snad dneska

kazdopadne dneska jsem zjistil, ze to dela jenom nekdy. kdyz stojim a vic proslapnu plyn tak to potom vesinout nesviti ani volnobeh. ale po bezne jizde to jeste obcas dela

2008-07-08 21:28:10

takze jsem to dnes zmeril

Samotna baterka ma neco pres 12V, pri startovani to jde na moment k cca 10,5V a pote drzi na 11,6 bez svetel a 11,4 se svetlama

Pri pridani plynu jde napeti samozrejme nahoru, ale ne nikterak vyrazne - jenom lehce pres 12V.

Takze to vypada nejspis na repas altiku...

2008-07-08 22:53:03

Cus. Ted jsem to taky resil. Repase altiku do P10 2.0 rv.93 me vysla 3000 Kc.

Zajimavy je, ze kdyz jsem to meril tak to ukazovalo normalne 14V a kontrolka nesvitila. Pak mi to jednou chciplo na hrbolu a kotrolka svitila jak diva, po opetovnem nastartovani zas v normalu. Asi zalezi na tom jak si to pri startu "sedne"

2008-07-09 08:27:39

tak jsem dnes do prace dojel jenom na pul cesty a pak to umrelo a zbytek sem se musel nechat dotahnout na lane

pruser je, ze odpoledne mam jet pryc a nemam ted jak, nejakou brutalne rychlou opravu (aby to ale nestalo majlant) asi nesezenu, co?

2008-07-09 08:38:49

No 12 V na baterce je provdu moc málo, to už byly vybitá když jsi to měřil. Asi to opravdu nedobíjí, musí tam jít hrubo přes 12 V.

2008-07-17 10:56:27

Jenom aby to bylo komplet, kdyz jsem se konecne dostal k netu (na nissanclub)

Alternator jsem vymontoval, zavezl na repasi, po obede vyzvednul, namontoval zpet a dokonce i normalne (no trochu liny to bylo...) nastartoval a mohl temer podle planu odjet kam jsem potreboval

Timto dekuji kolegovi, ktery me odtahnul a pak zavezl s altikem i pro altik.

Cena opravy 2080Kc


Odpovědět