Fórum - Téma


Kontrolka


Fórum Qashqai J10 Kontrolka

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10



2009-03-31 19:56:58

Vedel by mi niekto poradit, co znamena ked mi zacala v aute (Nissan Qashqai) svietit tato kontrolka? V manuale tuto konrolku nemozem najst.

2009-03-31 20:14:24

Nebude to kontrolka od ostřikovačů? Podíval ses zda tam mášdost vody?

2009-03-31 20:22:26

milanko,

měla by to být kontrolka filtru pevných částic. Asi má auto vybavené fitrém DPF. Kontrolka signalizuje

špatnou průchodnost. - tlak v potrubí

2009-03-31 20:30:17

Predpokladam, ze mas naftak dci a tato kontrolka signalizuje, ze filter DPF na tvojom aute je zaneseny sadzami vyfukovych plynov a vzhladom na charakter jazdy nebol dokonceny proces regeneracie, t.j. spalenia

tychto sadzi. Proces regeneracie zabezpecuje, ze zivotnost DPF v aute je cca 300tis. km.

DPF sluzi na dosiahnutie pozadovanych hodnot splodin na splnenie normy EURO4 a EURO5, co dnes neposkytuje na dieseloch ziadna ina technologia, len nasadenie DPF a je to vec ekologie.

Tou jednoduchsou a najlacnejsou moznostou, ako vec riesit je zabezpecit jazdu s autom tak, aby sa dosiahla dostatocna teplota na vypalenie sadzi v DPF, t.j. v co najvacsich otackach, minimalne 80km/h, ale lepsie viac a po dobu do kedy kontrolka nezhasne. Doba nepretrzitej jazdy zavisi od mnozstva sadzi v DPF a od dosiahnutej teploty v DPF / idealnych je cca 600 stupnov pri ktorych idealne prebieha vypalovanie.

Ak by kontrolka nezhasla aj po hodine a viac, tak ostava druha moznost a tou je servis, kde vedia urobit regeneraciu servisnym zasahom, avsak popri tom menia aj olej / tuto info mam vsak len zo servisneho manualu / a samozrejme sluzba je platena.

2009-03-31 21:06:53

Dakujem, zajtra teda pojdem niekam na vylet a uvidim

Velmi pekne dakujem za pomoc, urobil som si maly vylet a kontrolka naozaj zhasla.

2009-04-01 15:37:44

Taky bych si udelal vylet, kdybych vedel ze prestane tak blbe radit nektere kvalty a hucet zadni kola

2009-04-01 17:30:53

tiez ma tesi, ze ti moja rada zabrala.

do buducna ak sa ti stane, ze mas vela kratkych jazd, alebo velmi pomalych, tak obcas treba svojho QQ

prevetrat a trocha motoru umoznit nech ma moznost ukazat, co dokaze ...

to medved, podla mna ta vec s tazsim radenim je ojedinela, skusil si to reklamovat ? Podla mna problemy s prevodovkou je jasna reklamacia.

2009-04-01 21:10:07

pall: neni ojedinela, protoze jsem si vsiml, ze ctes qashqaiclub.co.uk a mozna i jine, par majitelu (nevim jestli jen petikvaltu) se objevuje. Ten problem asi neni v samotne prevodovce, ale v mechanismu razeni - tahlech a kulisach ci jak se ty udelatka jmenuji. V podstate od zabehu a "rozhejbani" je to uz pres 20000km konstantni a ani se myslim nezhorsuje. Parkrat do toho v servisu asi cuceli, nic extra neudelali, ale zaruka jeste nekonci - kdyby se to do konce prece jen zprasilo, asi je pritlacim ke zdi. m.

2009-04-01 22:01:13

To pall: hezky si to vysvětlil a jak je videt je to pravda ukazka jak človek zavita na club a pořidí . dobry

2010-03-11 20:33:44

vytiahol som tento uz tak trocha "zapraseny" topic, mozno ako dobry start k debate o DPF a "tajomnej kontrolke"

Konkretne na QQ s 2.0Dci sa kontrolka sprava pri zapnuti zapalovania tak, ze sa asi na dve sekundy rozsvieti a potom zhasne.

Ak by svietila trvalo ,ta kto je signal pre sofera, ze nebol dokonceny proces regeneracie DPF. IMHO, idelany stav je, ked kontrolku nevidno trvale svietit nikdy

Rad by som, ak sa niekto prida, podebatil konkretnejsie o procese regeneracie ako aj o sposobe ako je v riadiacej jednotke SW proces regeneracei nastaveny, celkom ma tato tema zaujima.

zbs
2010-03-11 22:02:53

Omlouvám se za založení v podstatě stejného vlákna k tématice DPF a svůj příspěvek z vlákna "QQ+2 1,5 dCi" přesouvám do tohoto vlákna.

Když jsem kvašíka koupil, byl jsem překvapen, že mám namontován filtr pevných částic (DPF) - tu změnu jsem při objednávání v ceníku přehlédl. To, že mám namontován DPF vycházím z ceníku při objednání, kde je v technických datech uvedeno EU4 + DPF a také předávací technik mi přítomnost DPF potvrdil. Na palubovce mi při otočení spínače do polohy ON svítí kontrolka DPF, ale v návodu je toto uvedeno pouze pro motor M9R(2.0 dCi). Do ujetí 8000km se mi tato kontrolka za jízdy doposud nerozsvítila (spálení pevných částic). V technických datech zmiňovaného ceníku je uveden i nižší výkon motoru o 2KW (76kW), ale emise jsou stejné, jako v technických datech předchozího ceníku tj.149 g/km.

V ceníku (r.2010) pro nový QQ+2 1,5 dCi již DPF opět uveden není, emise jsou však uvedeny nižší, tj. 138g/km. Prohlížel jsem i technická data v cenících (staré i nové) pro krátkou verzi QQ, ale DPF u 1,5 dCi nikde uveden není.

Uvedený výkon 76kW mám uveden i v TP.

Zajímalo by mě, zda majitelé QQ 1,5 dCi maji ve velkém TP stejné údaje u motoru jako já (viz. foto) nebo po kolika km dochází ke spálení pevných částic (svítí kontrolkaDPF, zajímalo by mě i jak je to 2,0dCi)...

2010-03-12 06:56:39

Ahoj ZBS,mám 1.5DCI a teď koukám do velkého techničáku a mám tam tyto údaje:

Typ:K9K

Max.výkon:78/4000

Korig.souč.absorbce:1,45 což je těch 145g/km

Směrnice EHS/ES:2003/76B

Ale,dole v ,,dalších záznamech,, stojí toto:

CO2:158/128/139g/km

Tak teď jsem z toho jelen... Který údaj je pravdivý to nevím... Samozřejmě DPF asi nemám... Rok výroby mám 2009...

2010-03-12 15:00:06

Vyrobcovia aut naftovymi motormi zaraduju DPF z jedineho dovodu a to, ze inym rozumnym sposobom nevedia znizit emisie. Kedze sa jedna o konkurencny parameter a v niektorych statoch napr. V. Britania je pouzivanie aut s nizsimi emisiami danovo zvyhodnovane, tak tento parameter dostava este vacsi rozmer.

DPF ma aj odvratenu tvar - je pomerne nova technologia a teda prinasa so sebou x problemov / nielen pri motorch Nissan/Renault /. Co sa tyka motorov Dci v QQ, tak DPF je "samorecyklovatelny" a netreba ho casto menit - cena DPF cca 1000EUR ! Tento proces sa nazyva aj automaticka regeneracia, kedy pri vysokej teplote

vyhoria vsetky sadze zachytene v DPF. Standardne je tento proces spustany cca kazdych 1000km a vtedy je riadiacou jednotkou pocas definovaneho casu vstrekovane naviac palivo s casovym posunutim, aby sa dosiahla ziadana teplota vo vyfukovom potrubi. Ak je tento proces nedokonceny, tak sa rozsvieti kontrolka DPF.

Ak sa nepodari, aby zhasla, je nutne ist do servisu, kde urobia proces regeneracie manualne za dost vysoky poplatok. Neviem kolko to je na SK ci CZ este sa mi to nestalo. Viem ze pri castych kratkych jazdach napr. v meste podstatne vyssia pravdepodobnost, ze kontrolka zasvieti. preto boli robene rozne upravy SW v riadiacich jednotkach, aby sa tymto situaciam co najviac predislo.

Vela ludi sa tomuto potencionalnemu problemu radsej vyhne a kupi si model bez DPF, co je v Sk a CZ zatial mozne inde si to rozmyslia ak maju platit vyssie dane.

2010-03-12 15:28:26

JE to fakt problem casto prijede treba mercedes stimhle ze mu to sviti myslim i auto v nouzaku a musis spusti ten program na to vypaleni ,ale fakt teplota jak svina vzdycky naskladame dve odsavacky dal od vyfuku at to odsavaj pac kdyz ji das primo na vyfuk tak ti shori odsavacka

2010-03-12 18:10:32

@Svobi: viem si predstavit viac ako 600 stupnov

Ked odsajete sadze, tak tym vec konci, alebo treba este aj menit olej a nejako setovat riadiacu jednotku ?

2011-01-29 14:48:38

Ach jaj, tak mi ta kontrolka zasvietila po 2. rokoch znova. Je pravda, ze som mal v poslednom case (cca 2 mesiace) iba kratke jazdy, ale co je horsie, tak tento krat sa mi po chvili rozsvietila aj kontrolka "chyba v motore". Po minulych skusenostiach som isiel urobit dlhsiu jazdu cca 150 km po dialnici ale zial vobec to nepomohlo. Mozno je chyba aj v tom, ze dnes je cely den dost zima cca -5 stupnov, tak neviem ale mozno sa motor vdaka tomu horsie zohrieva. Myslite, ze mam dlhu jazdu opakovat niekedy neskor, ked bude vonku teplejsie? Neublizim tomu autu, ked svieti aj ta kontrolka "chyba v motore"? Pripadne viete mi povedat aj to, kolko by mohla stat oprava v servise?

2011-02-01 20:18:28

Nemyslim si, ze problem bude v tom, ze je vonku minusova teplota. Na preoces regeneracie DPF je potrebna teplota okolo 600 stupnov a tam nejakych 10/20 stupnovy roydiel vonkajsej teploty zasadnu ulohu hrat nebude. Vzhladom na tu kontrolku "chyba motora" by som ja osobne isiel do servisu. Co sa tyka ceny nemam tusenie, to zavisi s cim bude nakoniec problem.

2011-02-02 07:56:33

Pri rozsvietení kontroky DPF volím jazdu na 3.a4. rýchl.stupeň pri 3000 ot/min.Po prejdení približne 35km kontrolka zhasla-stalo sa 2x.

2011-02-02 10:15:07

Otacky 3000 nie su potrebne. Staci 2000 alebo tesne nad. Jazda na 3.-6. prevodovy stupen, podla moznosti. Regeneracia vzdy prebehla do 25-30km. Nemusi to byt dialnica, regeneracia v pohode prebehne aj na kopcovitej ceste, len treba tie otacky drzat vyssie (2000 ako som spominal). Su to informacie zalozene na mojich skusenostiach, kedze regeneraciu som mal mozno uz aj 10x..


Odpovědět