Fórum - Téma


Kolísání otáček u B12


Fórum Sunny Kolísání otáček u B12

Informace o modelu: Nissan Sunny



2012-02-12 12:36:05

Ahoj, mám nissan sunny 1.6 B12 coupe. Začali mi kolísat otáčky, hlavně když je studený motor. Někdy špatně startuje, až na několikátý pokus a potom se motor hrozně hádá. Jak se trochu ohřeje je to lepší. Ale zase se objeví problém s tím, že volnoběh se drží tak na 1500 otáčká, kolísá +-200 otáček a když přidám plyn, tak padnou na nějakých 500, skoro to chcípne a hned jak zvednu nohu z plynu, tak zase naběhnou na 1500. A to stačí přidat i jen trošku a nic. Několikrát se to zopakuje a pak začnou otáčky zase reagovat na plyn. Nerozumím čím by to mohlo být. Předtím jsem žádný problém neměl a motor není nijak upravovaný. Prosím o nějakou radu, děkuji moc

2012-02-12 16:27:15

možností je několik, váha vzduchu, CAS, svíčky, cívky (nebo jejich kabeláž), nebo taky treba čidlo teploty pro ECU.

odkud jsi? pokud jsi z okolí brna mohl bych na to mrknout.

2012-02-12 16:44:38

Zrovna na tom dělám. Svíčky jsem zkoušel, byla slabá jiskra, tak jsem vyčistil zoxidovanej rozdělovač a vyčistil jsem svíčky a jiskra je dobrá. Vůbec mi to nechce chitit, jen pod plným plynem se to pohádá a hned to chcípne. Váha vzduchu když jsem koukal do karbecu, když jsem sundal filtr nevypadala vůbec zamastěná. Nevím co je to CAS a kde by mohlo být čidlo teploty. O tom čidle jsem se taky dočetl a koukal jsem teď do Kelly jak to vypadá a jdu to hledat. Jsem kousek od Mostu, takže se asi nesejdeme :)

2012-02-12 16:56:06

aha sry hled myslim na GTi verze....

dej foto motoru udelam ti sipku...

2012-02-12 18:13:51

Tak jsem to čidlo nakonec našel, bylo zboku pod karburátorem se žlutým konektorem. Mám ještě jedno kupátko na ND, sice osmiventilovou verzi, ale čidlo jsem tam našel, je úplně stejný, tak jsem to namontoval, chytlo to hned. Po chvíli volnoběh na 800 otáček, projel jsem to a vypadá to dost dobře. Jen jsem dolil fridex co mi vytekl při výměně čidla. Ještě napíšu, jestli to ráno nastartuje a jak to jede. Ale moc děkuju.

2012-02-12 18:34:18

jo ty čidla jsou stejný, zkontroluj si konektor rády oxidují a pak to čidlo říká kraviny. nové stojí asi 150korun.

2012-02-14 21:24:16

Tak auto funguje úplně bez problémů. Děkuji za rady

2012-02-14 22:18:17

nou problem...

2013-06-28 01:46:42

Dobrý dden mam ten samý problem u mého sunnyho B12 coupe jenže mne to čidlo vypadává nevíte kde se dá sehnat? předem děkuji za odpověd

2013-07-21 18:58:47

bigalfik66: kdekoliv v autodilech viz treba mjauto.cz

2013-07-23 17:19:11

děkuji za info jen ted řeším proč se nemohu dostat do otáček nastartuji otačky stoupnou k 2 tis. asi na 5 secund a klesne to hned pod 500 a chcípne bohužel ted i za tepla. Poradíte někdo čím by to mohlo být? Předem děkuji

2013-08-05 09:59:16

co nastavit pořádně TPS a zkontrolovat obtok klapky

2013-08-05 17:47:35

bigalfik66:

aac ventil nebo air regulator, muze se to hadat jeden zustane otevren druhy to snazi regulovat a pak se zavre prvni. (air regulator pokud se divas zepredu na motor jr vlevo na sani takovy hribek modry konektor pokud se nepletu AAc ventil vpravo zeleny konektr.) kdyz sundas AR a prstem zacpes diru melo by to v tomhle teple nastartovat v manualu je popsane jak fungje (on/off) muze delat dost problemy kdyz treba zoxiduje a posuti spatne to same AAC vytahnout a je tam pistek a pruzinka, pistek byva pene zasrany pokud reaguje pomalu tak muze spusobovat kolisani otacek nebo zdechani rozebrat otrit hadrikem pripadne necim decentne maznout (grafitova vazelina a pod).... TPS to asi delat nebude... ono na to startovani je kdeco "ignorovano" a pak se to teprve "načte" vaha vzduchu popr lambda... nemas diru nekde za vahou? prasklou hadicku a pod? falesny vzduch.... kdyby neco takrka vsechny snimace na B12 mam doma vcetne celeho auta na dily

2013-08-05 18:35:57

Fizzbiker:

no popravdě jsem zjistil že mám vypadlý konektor ze zadu motoru ten jsem nasadil a ošetřil všechny kontakty čidel. ted mi to otáčky drží nádherně.


Odpovědět