Fórum - Téma


Kolísání otáček


Fórum Primera P11 Kolísání otáček

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4

2015-06-06 07:01:41

geepers: pedál sa ti zasekáva preto lebo si pri čistení klapky zmenil nastavenie dorazu... nastav si dorazovým šrúbom klapku tak aby sa nezasekla o teleso... Alebo si ju nasadil zle a drhne ti niekde... lanko plynu máš OK?

2015-06-06 16:31:06

Vyměnil jsem váhu vzduchu, chvíli se to zdálo být ok, ale jakmile udeřily pořádný vedra, tak zas volnoběh byl vysoký a občas to i začalo houpat a párkrát to i zdechlo. Zkusím mrknout na ten AAC jak říkáte, popř. mě ještě napadá, co teplotní čidlo, když v zimě bylo vše ok a problémy jsou jen v teple?

Jinak díky za odpovědi

2015-06-07 20:28:36

chrener: pocheckoval jsem ten AAC ventil a ta pružinka byla OK. Chyba byla v plynovém lanku - bylo moc volné. Dorazový šroub, s tím jsem nehýbal, ale když trochu přitáhnu to plynové lanko, tak to už přestalo dělat. Mělo to tendenci samo přidávat plyn - přehnal jsem to s tím dotažením xD Tak jsem to zase o něco povolil a vše je OK. Zítra na 8 ráno jdu do Nissan Průhonice ohledně čidla klepání motoru, tak doufám, že se výměna taky projeví v pozitivním slova smyslu :) Zítra napíšu :)

2015-06-07 20:56:01

jo a poznatek z dneška. Ten problém s výkonem - cukání při šlápnutí na plyn atd. se projevuje už i jindy, než pouze pod plným plynem z nízkých otáček... Dnes po cca hodinové jízdě po dálnici tachometrových 140 km/H (4000) ot/min při cca 1/3 plynu se mi problém s výkonem projevil taky. Při zpomalení, podřazení, zrychlit nešlo. Začínám si myslet, že se jedná o přehřátí motoru, protože bez ohledu na rychlost a bez ohledu na polohu plynového pedálu (mimo polohu 0) auto prostě nezrychlilo. Po dojetí na 2ku bez plynu na cca 300 metrů vzdálenou benzínku jsem nechal motor chvíli točit na místě, zapnuly se oba ventilátory v v motorovém prostoru. Když jsem pak motor vypl, cca 20 minut (bohužel stále na slunci) nechal vystydnout a nastartoval znovu, vše už bylo OK. Mám fakt pocit, že to bude mít něco společného s teplotou v motorovém prostoru. BTW ukazatel teploty vody byl pořád na provozní teplotě 80-90°C. :(:( Já nervy v prdeli, protože benzínka stála před cca 10 kilometrovým stoupáním v Mohelnici. Nakonec jsem dojel svovu snad nejopatrnější jízdu, ale dle mého to je čím dál nebezpečnější :(

2015-06-08 14:08:36

Takže - dnes Nissan Průhonice (BS auto) po dvouhodinové výměně senzoru klepání slavnostně moje Primera vyjela mimo nouzový režim. Jel jsem s ní zatím jen do práce cca 15 KM, ale auto je viditelně živější a hlavně má sílu už odspodu (nemusí se tolik točit) - a co teprve když se vytočí... :) jsem hepy jak dva grepy, snad se tím vyřešil i problém s tím kolísáním pod plynem ;)

2015-06-08 14:17:27

geepers: a kolik si pánové naúčtovali?

2015-06-08 14:47:04

rado4077: 690/hodinu. No platil jsem 1600, svorkoval mi ještě tekoucí servo kapalinu. Čidlo jsem měl vlastní

2015-06-08 19:32:54

Tak uto hezky ožilo od spodu, je výkonnější (alespoň pocitově) a obecně se lépe sbírá z nižších otáček. Nahoře je výkon srovnatelný. Dokonce mám pocit, že šel nahoru hravně kroutící moment -trochu mě to nyní zaráží do sedaček (alespoň v rámci atmosférického benzínu) Co je ale alarmující, je že závada se projevuje stále. (tedy pod plynem nelze zrychlovat na plný výkon) Auto tak brutálně cuká dokud držím plynový pedál, že mám pocit, že motor vyletí z podkapoty. Teď jsem ještě odpojil baterku, nechám to přes noc bez proudu, vyměnil jsem znovu váhu vzduchu, tak říkám si ráno moudřejší večera :)

2015-06-08 19:39:07

geepers: projevy mam podobne, ale knock jsem jeste nemenil. Mozna jeste zmerit lambdu.

2015-06-10 21:51:12

po radě Jagyho jsem ještě znovu vyměnil váhu vzduchu, tak teď to mám na testování. Odpojoval jsem ještě přes noc baterku, dolil jseme olej, po výměně knock senzoru je auto rázem živější atd, zatím se neprojevilo to brutální cukání pod zátěží, tak snad to bude oK. dokoonce auto už necuká při přeřazování,, případně při pozvolném přidávání plynu. Dotáhl jsem trochu plynové lanko, takže už se mi ani nezasekává plyn. Pak už jen sehnat někoho na změření klapky, pak seřídím ten senzor otevření klapky a je to :)

2015-06-13 15:46:24

hmm, tak po cca týdením ježdění s opraveným knocksenzorem (bez návštěvy diagnostiky) musím říct, že auto bylo mnohem živější v nižších otáčkách a šlo lépe za plynem. Aktuálně je auto v úplně stejném stavu, v jakém bylo před opravou knock senzoru (je líné, reakce na plyn je dobrá, ale sešlápnutí plynu má spíše zvukový než výkonový doprovod - zrychluje, to ano, ale před 2ma dny zrychlovalo daleko lépe) Fakt už si nevím rady. Jdu zkusit autodiagnostiku, uvidím co mi vyběhne. Výčet závad by měl být prázdný. Začínám být zoufalý a pomalu dochází výčet věcí, které to mohou způsobovat. (váha vzduchu vyměněná, klapka + aac ventil vyčištěné, knock senzor vyměněný) navíc v motorovém prostoru při přejíždění nerovností něco klepe. Napadlo mě, jestli není nějak vadný výfuk/vlnovec. Může to způsobovat výše uvedené závady?

2015-06-13 17:01:26

autodiagnostika vyblikává pouze 55, takže je vše OK. Přesto to je ale špatné. Napadá mě - máte někdo na půjčení váhu vzduchu ze svého auta? (Praha a okolí?) (mám 2 a myslím, že jsou obě špatné) Tak než koupím další novou, tak se chci ujistit, že to je skutečně tímto dílem. Díky. M.

2015-06-14 11:10:41

..... predvcerom som zohnal vahu z almery 1.8 za 50€ - bola pre uzivatela Inode resp uz momentalne jeho otca - priznaky mal rovnake,dokonca som sa pri studenom motore ani nevedel rozbehnut ... po vymene pohoda ...

2015-06-14 12:35:38

rspeed: to jsou dobre zpravy. Me prave prijde nesmysl koupit dalsi bez toho, abych si vyzkousel nejakou funkcni. Protoze je dle meho mala pravdepodobnost, ze 2 vahy vzduchu by byly uplne stejne vadne. Pokud se nikdo z Prahy a okoli nenajde, tak vezmu od Jagyho.

2015-06-14 19:01:04

Tak dnes auto skoro nechtělo nastartovat a při nastartování chcíplo - musí to být váha vzduchu...btw jaktože mi nevyběhne MAF jako závada v diagnostice?:(

2015-06-16 17:21:19

Takže po dnešní návštěvě u fi.lipa v nissan vrakáči: Váhou vzduchu to nebude (auto má výkon dobrý, ale z ničeho nic se buď přestane dostávat benzín ke svíčkám, nebo jej svíčky nezapálí)

Zkusím tedy vyčistit rozdělovač, vyměním svíčky za ty původní které tam byly...Snad by to mělo být tímto. Diagnositka čistá.

Je to vždy pod zátěží, případně při zahřátém motoru (vzhledem k vedrům docela problém).

Poraďte pls někdo tip;)

2015-06-17 17:01:20

Čavko mám primeru 1.8 benzín - plyn a mám rovnaký problém. Tak isto som tam dal novú váhu, obidva lambda sondy, komplet nový výfuk a problém stále pretrváva presne podľa tvojho popisu. Dokonca za studena mi auto ide na plyn a po zahriati začne cukať a prestane fungovať a musím ísť na benzín.

Tak isto si neviem rady ešte vyskúšam vymeniť snímač teploty vody či náhodou nedava zlý signál na RJ.

2015-06-17 20:30:58

nisprim: Ahoj, toto mi poradil jagy (snímač teploty vody) akorát sám nevím, kde bych ho hledal, ale zkusím tady počíst, případně ješttě zkusím dolít chladič, možna tam je málo té kapaliny (ani nevím, co se tam dolívá) no nic, jdu prolízat fóra, abych byl moudřejší ;)

2015-06-18 07:03:54

nisprim: pokud to dělá na plyn, tak logicky je špatně seřízený, doporučil bych zajet někam kde plynu rozumí.. Dneska se v tom šťourá kdejakej pantáta..

2015-06-18 08:35:24

takže snímač teploty vody (ten dvoupinový) jsem odpojil, rozsvítila se logicky kontrolka check. Dnes s tím zkusím ještě polítat, jestli se cukání při zátěži projeví. Zatím při cestě do práce při snaze tomu naložit se nic neprojevilo, akorat to dle mého víc cuká, když pustím plyn...Ale auto mi zase přišlo živější, případně že si dovolí víc než předtím. Uvidíme, dám vědět. Díky za rady fi.lipovi a Jagymu.


Odpovědět

1  2  3  4