Fórum - Téma


Kolísání otáček


Fórum Primera P11 Kolísání otáček

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4

2015-05-20 21:20:01

Ahoj,

nenašel jsem zde konkrétně řešení mého problému:

Mám 2.0 P11 GT. Mám problém s výkonemm mého auta. Když jdu do otáček z nízkých do vysokých pod plným plynem, dochází (ne vždy) k "výpadku" výkonu, kdy motor jakoby vynechá (nejde ani slyšet) a auto začne neskutečně cukat, skákat, jen ne zrychlovat. Vyměnil jsem vzduchový filtr, váhu vzduchu, svíčky, olej, olejový a palivový filtr, ale závada se přesto projevuje. Napadá mě, jestli to nesouvisí i s tím, že když pustím plynový pedál, otáčky se ještě chvíli drží na úrovni stlačeného plynového pedálu a pomalu padají. Když bych chtěl třeba protůrovat auto, nedochází ke spadnutí otáček tak, jak bych čekal.

Dokáže mi pls někdo poradit v čem by mohl být problém?

Díky

2015-05-21 00:58:23

geepers: Zni to jako vaha vzduchu... zkousel si diagnostiku? Druhou vahu jsi dal jakou? Od kdy to dela? Co predstih?

2015-05-21 07:33:46

Vaha vzduchu me napadla jako prvni. Byl tam original Hitachi, menil jsem to za stejnou. Zavada se projevuje stejne. Diagnostika ukazuje akorat klepani motoru, takze fakt nevim.

Predstih jsem merit nezkousel, nevim jestli to udela kazdy servis?

Geepers, 2015-05-21 07:33:46 napsal:

Vaha vzduchu me napadla jako prvni. Byl tam original Hitachi, menil jsem to za stejnou. Zavada se projevuje stejne. Diagnostika ukazuje akorat klepani motoru, takze fakt nevim.

Predstih jsem merit nezkousel, nevim jestli to udela kazdy servis?

2015-05-21 08:38:33

geepers: Podivej se ještě na škrtící klapku.jestly ju nemáš zanesenou a zkus odpojit baterku na nějakou dobu.U te škrtící klapky bývá hodně nečistot.

2015-05-21 10:07:16

geepers: Cidlo vymen... knock snizuje predstih = vykon. To ze ti to hodi chybu tady mas automaticky napsat, resim to v posledni dobe nekolikrat a lidi maji v ECU zavady a divi se, ze je nejaky problem.

Klapku vycisti tez a zamer se i na TPS (senzor pozice klapky), muze by uz vydreny. Udelej tyto veci a dej vedet...

2015-05-21 10:16:20

jagy:

Knock senzor vyměním, to pro mě problém není, zkusím tady na fóru pohledat návod na zbytek těch věcí, protože na to nejsem v těchto věcech zběhlý :) Dám vědět výsledek.

2015-05-23 22:17:24

Ahoj, já mám sice 1.8 , ale potýkám se taky s problémy s otáčkami. Když je teplo, je kolona, párkrát se rozjedu, mám volnoběžné otáčky okolo 1100 ot... A poslední dobou se při vyřazení spadnou otáčky na 500 a hned vyskočí na těch cca 850, co jsou normálně nastavené. Čekám, kdy se to zhorší natolik a při vyřazení to chcípne. Svíce, palivák nové, jinak jsem nic moc neřešil. Benzin tankuji kvalitní, přidávám aditiva. Jakmile se zvýší volnoběh, otáčky padají pomaleji.

Začít u váhy?

Díky za pomoc

2015-05-23 23:22:17

Já měl u p11 gt něco podobného, otáčky na volnoběh mi lítaly až k 1500 a přesně jak píšeš, po vytočení např. do 3tis. otáček to chvíli drželo a pomalu klesalo. Co jsem udělal bylo vyčištění klapky a hlavně AAC ventilu neboli volnoběžného ventilu a napružení pružinky v něm. Návod je někde na foru kdyžtak. Teď mi otáčky drží jak mají a po vytočení klesají rychle dolů.

2015-05-24 19:35:12

mrqef: zkus prostriknout vahu cisticem na vahy+muzes vymenit i rovnou filtr jestli mas zaprasenej Kdyz to nepomuze zkus ten AAC ventil

2015-05-24 23:03:42

mrqef: 99,9% váha

2015-05-29 15:44:29

koupil jsem nový senzor klepání (ještě jsem ho ale nenamontoval). Mezitím jsem vyměnil váhu vzduchu, vyčistil klapku a od té doby mi kolísají otáčky na volnoběh a zasekává se plynový pedál (z pozice bez plynu do mírného plynu nedělá nic) - jakoby potřebovala klapka nějak promazat v tom otočném bodě. Domnívám se správně?

2015-05-29 15:51:45

geepers: máš špatný senzor natočení klapky..

2015-05-29 21:59:52

kurde to je senzorů...no záhada nebývale prudkého kolísání otáček vyřešena...když jsem naposledy dolíval olej, nezavřel jsem olejovou nádrž:(

Naštěstí jsem na to najel jen cca 20 km, než jsem na to přišel

uvidím, jak se auto bude chovat po výměně senzoru klepání, pak budu řešit dál.

M.

2015-05-31 20:05:29

tak jsem vše zkusil promazat, podle jednoho návodu i vyresetovat nastavení škrtící klapky, ale stále se plyn zasekává :( a vadným senzorem si nemyslím, že by to bylo, protože než jsem ji vyčistil, tak to nedělalo:( Ve středu měním senzor klepání, tak to zkusím zmínit..napadlo mě, že kdybych více přitáhl plynové lano, mohlo by to teoreticky zabrat, protože klapka by nedovřela tolik, kolik dovírá teď. otázka, jestli to půjde aniž bych o moc zvedl otáčky volnoběhu:(. Někdo nějaký nápad, jak vyřešit svépomocí? (přišel jsem na to, že pedál plynu nedrhne z nulové polohy vždy, ale pouze když nějakou dobou při jízdě na něj nešlápnu) Pokud na něj šlapu často, nebo auto stojí nějakou dobu na místě, tak to je v pohodě, ale když se rozjedu a chvíli na něj nešlapu, tak z nulové polohy je na chvíli zaseklý, že musím vyvinout větší sílu k prošlápnutí. Jakmile prošlápnu, je vše opět OK.

M.

2015-06-01 08:14:59

geepers: Koukal si na ten AAC ventil? Já ho měl fakt totálně zaprasenej. Jinak taky jsem nedávno vyndaval lanko plynu z těch držáků co ho drží v autě a při opětovném nasazování jsem to lanko asi trochu skřípnul a taky mi blbly otáčky, taky se právě vracely pomalu, tak mrkni i na to.

2015-06-01 11:34:36

na AAC ventil jsem nekoukal, protože nevím, co mám hledat :) Zkusím pohledat tady na fóru :)

Je to tento návod?http://www.nissanclub.cz/...lect=273266#message273266

2015-06-01 11:55:10

geepers: netuším jak je to u 120, ale u mé 144 je na klapce šroub, na který dosedá. Ten jsem přizvedl. Takže klapka je cca 1 mm nedovřená. Ovšem otáčky šly nahoru, to jsem vyřešil znovu seštelováním TPS, tak aby hodnoty byly 0,45V - ... Otáčky spadly jak maj a pedál se nezasekává.

2015-06-01 17:08:48

geepers: Ano podle toho jsem to dělal :) a ještě vyčistit, já to teda černý a zanesený jak já nevím co. Nevím jestli to pomůže, ale není to náročná práce a za pokus to stojí.

2015-06-04 09:24:01

Tak v pondělí jdu s autem do Nissan Průhonice na výměnu knock senzoru, tak jim řeknu, ať pocheckujou AAC ventil + klapku. Přijde mi, že to musí být v klapce, případně v tom šroubu, jak říkáš...prostě ta klapka se dle mě zavře víc, než by měla a tím to je. Protože se to stává jen v případě, kdy jedu bez plynu nějakou dobu, a pohybuju se. Když stojím, tak se to nikdy nestane. Dle mě tedy ten vzduch, který tam proudí ji přivře víc, než by měl. V pondělí dám vědět co a jak + jak se projevila výměna vadného knocku. (auto je nějaké líné na to že má mít 150PS - logicky po odečtení výkonu stářím)

2015-06-06 06:56:36

mrqef: začni voľnobežným ventilom (AAC)...


Odpovědět

1  2  3  4