Fórum - Téma


Kola a rychlost


Fórum Pokec všeobecný Kola a rychlost



1  2

2008-05-17 23:30:36

No tak to je jasny na nekterych cestach se da na nekterych ne...clovek proste musi davat bacha a nejezdit jako rapl...to vite na N15 motor 1.4 uz se s vikonem nic moc delat neda tak clvoek chce aby to trochu vypadalo..

2008-05-17 23:34:20

Jj, kola dělají auto. Je to vidět hlavně v zimě, jak si někteří přehodí plecháče a nedají na to ani poklice. Vypadá to blbě.

2008-05-17 23:41:08

po pravde v zime budu jezdit na 14 asi...to mam continentalky s dobrym vzorkem..zase tolik penez nemam ale poklice mam

2008-05-17 23:48:06

Tak my jsme jezdili jednu sezónu v zimě na 15" plecháčích, co nám zůstaly po P11 a nahodili jsme na ně 17" poklice imitující chromované elektrony. Vypadalo to asi dost dobře, protože na parkovištích u supermarketů jsme to auto museli kvůli nenechavcům hlídat. Dokonce si to i fotili, páč takové poklice u nás nejsou běžně k dostání.

http://www.nissanclub.cz/...ll/8576_1061_p9040030.jpg

Nicméně ukázalo se, jak by to vypadalo, kdyby Primera měla 17" kola a je fakt, že profil pneu by už byl hodně nízký. Takže vzhled by byl parádní, svezení naopak nepříjemně tvrdé a nepohodlné. Chtělo by to kvalitní cesty, ale ty u nás skoro nikde nejsou.

2008-05-17 23:50:53

DORIS: Já osobně mám na zimu černé plechy 15" a jezdím bez poklic.. Líbí se mi to.. K červené, černé kola jdou.. Samozdřejmě je to na vkusu..

2008-05-17 23:54:08

Rozmazany: V poho, je to každého věc a vkus. Já ty pokličky na kola dávám, protože se mi to s nimi líbí víc. Primerka je stříbrná, takže ji to celkem pasuje. Ty chromované poklice už mi sice dnes příjdou tak trochu kýčovité k tomu autu, ale hodně dobře se v zimě udržují.

2008-05-17 23:57:57

jj.. Údržba je taky celkem důležitá já když vybíral elektrony tak jsem si vybral raději jednoduché ať se mi dobře čistí.. Né že bych byl zdechlý ale někdy není moc času..

2008-05-17 23:58:31

Nevím a nemas priliz trvde tlumice..?je jasne ez trochu rozdil bude ale kdyz to nebudou extra nejake diry nebo nerovnosti tak to zas etak hrozny nebud esi myslim

2008-05-18 00:01:47

Mlatec: Jde to poznad zdatně.. Jak mám teť jen profil 50 tak je to dost poznat.. Při některých nerovnostech mě to bolí za podvozek..

2008-05-18 00:04:29

A co tak muze nejdriv odejit kdyz se stim bude hodne bouchat?.--)

2008-05-18 00:06:21

Mlatec: Nene, jsou tam plynokapalinové Kayaby, které jsou o poznání mekčí, než původní origo Monroe. P10 má dost tvrdé naladění podvozku, které jí dává dokonalé jízdní vlastnosti a držení na sinici. To je však částečně vykoupeno právě tím pohodlím, měkčeji naladěná auta nerovnosti pohltí, P10 je zkopíruje. Jela jsem s kámošem v jeho Primce a mohla si vzkoušet svezení na nízkoprofilových pneu. Podvozek měl sériový a stejný, jako má ta naše. O pohodlí se však nedalo mluvit. Bylo to velmi tvrdé, něco jako jízda na galuskách u silničního kola......

2008-05-18 00:08:35

To nevím.. Takový odborník nejsem.. Ale jak jsem nahodil ty kola tak jsem hned zistil že mám špatný čep řízení.. Řízení je mnohem citlivější a nerovnosti umí pěkně trhnout volantem..

2008-05-18 00:09:57

Odejde skoro všechno dřív: tlumiče, čepy, pravděpodobně i ložiska a ramena/klouby a bude drnčet nakonec i interiér.

2008-05-18 00:13:27

Hmm...jeste to zavzim ..nadruhou stranu to vypada moc pekne a nejsem jediny kdo stim jezdi...akorad vic davat pozor a nelitat vsude jaks e chce...a nevíte jaký má N15 podvozek?

2008-05-18 00:14:16

Prostě není to na běžné každodenní ježdění po českých (ne)cestách, je to spíš pro parádu.

Info ohledně zmíněných problémů mám od více majitelů včetně mechaniků ze servisů.

2008-05-18 09:51:08

Při koupi nových kol je důležité vědět jaké potřebujete ET (offset). Moje Maxima měla standard 17“ hliníková kola. Na zimní gumy jsem koupil 16“ plechové a nemohl jsem je kvůli předním brzdám na auto nandat. Moje BMW má standard 18“ a na zimní gumy jsem koupil 17“ BBS s ET o jeden mm větší. Zase jsem je kvůli brzdám nemohl použít. Vždy jsem musel nová kola se ztrátou prodat. ET se dá sice podložkami vyřešít, ale potom trpí čepy.

2008-05-18 14:27:12

Vatsi disk nema len nevyhodu zhorseneho komfortu, ale tym ze je vatsi je aj tazssi. Vacsia hmotnost na kole prinasa urcite zhorsenie jazdnych vlastnosti a to tym ze tazssie kolo ma vacsiu zotrvacnost pri kmitani na nerovnostiach a tym horsia prilnavost pneumatik k ceste. Dalsie tym ze je tazssie spotrebuje sa cast vykonu na rozbeh toho kola co spolu s vcsou sirkou pneu (vacsi valivy odpor) opat spotrebovava vykon a zvysuje o nieco aj spotrebu.

Na druhej strane nizzsi profil pneu pomaha pri ostrych prejazdoch zakrut stabilite auta. Vyssia pneumatika sa totiz v zakrute ohyba jednak viac doboku a jednak sa viac stalaca cim sa auto viac naklana a viac ho vynasa zo zakruty. Vacsi naklon znamana posunutie taziska vozidla od stredu smerom von co ho oapt viac vysuva von zo zakruty. Zaroven sa auto menej ochotne (pomalsie) meni smer naspat. Toto vsak plati len u kvalitneho asfaltu. Ak nabehnes na nerovnosti v zakrute, prejavia sa negativne zmienene vacsie zotrvacne sily tazssich diskov cim auto moze az nebezpecne stratit kontakt s vozovkou. K vacsim kolam preto sedia aj tvrdsie pruzenia. Tvrdsie pruzenie ale znamena tvrdsia pruzina aj tuhsi tlmic. S makkym podvozkom su valke kola skor zhorsujuce jazdne vlastnosti.

N15 ma inak standardne slusny podvozok a mohlo by to byt este akceptovatelne. Ale tiez by podla mna boli 16" optimalnejsie

2008-05-18 16:28:06

No koukal jsem na ty 16 a bylo tam ze by byl rozmner pneu 205/45 to si myslim ze by nebyl takovej rozdil jak 205/40 co vy na to?


Odpovědět

1  2