Fórum - Téma


Kojakova 350Z v časáku


Fórum 350Z Kojakova 350Z v časáku

Informace o modelu: Nissan 350Z (Z33)


1  2

2009-11-17 18:51:18

Je v "Jak na tuning". Popsaný všechny úprava a pěkný fotečky.Konečně pořádný auto v časopise,gratulace

2009-11-17 20:56:28

Jo,dík, teď jsem časák dovezl domů. Zetko je konečně plně schopné provozu, už před rokem jsme to přivezli s poškozeným motorem, který špatně mazal, díky těm zasraným lágrům. V září jsem jim řekl, at to rozeberou a proměří válce a závada byla na světě / stále vysoká spotřeba oleje cca 4 l na 100 km. Měl jsem ještě jeden blok, znovu to vybrousili,nové kroužky,lágry, těsnění.... Předminulý víkend jsem najel 1200 km, olej zmizel asi 2-3mm na měrce, tak konečně ok. Tento víkend ing. Brázdil doladil spodek mapy za jízdy, bylo to moc bohaté, ale na zajíždění super. Snad taky tím spadne spotřeba, při zajíždění to bralo 22-35 l a to ve všech možných režimech jízdy, spotřeba hodná sport. auta Točí to lehce 7.500 ot, zrychlení podle pedálu, prostě nemá konec, Takže ještě do doleštují v lakovně, bylo to dva roky v dílně a šup s tím do garáže a čekat na jaro. Koho popis úprav zajímá, je to Autosport Tuning speciál s názvem Jak na tuning. Jsou tam další super články o čipování s Brázdilem a další...

2009-11-18 00:10:30

pekny kus prace , nemaju aj web stranku kde sa to da najst?

2009-11-18 13:45:26

snad to bude www.autosport-tuning.cz

2009-11-18 21:59:34

Spousty toho už nosím v hlavě.Viďte pane K.

2009-11-18 22:15:13

to je dobře, cestu už máš volnou, problémy jsou vyřešeny, tak už žádný výzkum , dva roky je na důchoce moc dlouho

kurna, kde jsi se tu vylíh, mám delší vedení bobo

2009-11-18 22:24:15

čučíš co,jsem všude vždyť mě znáš.Co dodat. Jednou větou jako v profilu " cars,bike and girls"

Jo jinak Zetko máš od pondělka u lakoše

Slunik  
2009-11-20 15:51:44

Takže plné znění článku: (fotky bohužel nemám)

TUNING SPECIÁL – JAK NA TUNING II: NISSAN 350Z

TEXT: M. MLČOCH, P. BELLINGER

FOTO: M. MLČOCH

Black bolid

Chcete názorný příklad, jak vymačkat z benzínového motoru maximum a přitom zachovat autu vlastnosti do běžného provozu? A věřte, že když říkám maximum, tak myslím maximum. Tenhle Nissan je schopen fantastických časů na závodní dráze a přitom s ním můžete jezdit i do supermarketu pro rohlíky.

Ale bolid je přece označení pro extrémně zářící meteor a tohle auto je černé jak uhel, může namítnout kdokoliv z vás. Jenže rychlost, kterou vyrazí dvouturbový nissan vpřed je tak závratná, že rozzáří oči každého automobilového blázna. Na českých silnicích lze už zahlédnout nejeden skvost, přesto je nebrázdí mnoho automobilů s výkonem přes 600 koní. Myslím, že podobných aut moc nepotkáte ani jinde v Evropě. Proto můžeme být pyšní, že takovýto rebuild vznikl právě u nás v Čechách. Pražská firma 2MMotorsport je podobnými přestavbami známá, přesto tentokrát spolupracovala s jinými firmami ze zahraničí. Celá záležitost odstartovala v roce 2007 a auto se ladí prakticky dodnes. Ale dejme už slovo panu Mlčochovi z firmy 2MMotorsport, která má většinu úprav na svědomí.

„Na tomhle autě je naprosto famózní jeho kroutící moment, dotýkající se hranice 900 Nm. Vůbec se nestydí protočit kola ani v rychlosti kolem 180 kilometrů za hodinu. Je to adrenalin, který musíte zažít! Samozřejmě je tahle zběsilá síla vyvážena ještě zběsilejšími brzdami a podvozkem, který vás podrží na všech čtyřech kolech i v krajní situaci. Ale pro pořádek to vezmeme hezky od začátku. Základem pro stavbu byl Nissan 350 Z, který už měl na sobě navlečený exteriérový kit od VeilSide a motorizaci posílenou turbo kitem Greddy. Jeho výkon vzrostl z původních 280 koní na slušných 390 koníků. No a protože jeho majitel má opravdu zapálené srdce pro silná sportovní auta, oslovil nás, zda bychom uměli pozvednout výkon šestiválcového motoru na neskromných 550 PS. Vzali jsme to jako výzvu a přijali tuhle zakázku i když jsme od samého počátku věděli, že to bude trnitá cesta, plná problémů a individuálních řešení.

Ze všeho nejdřív jsme museli precizně repasovat celý motor a osadit jej mechanickými díly, které jsou schopné požadovaný výkon bezpečně zvládnout. Z tohoto důvodu jsme začali hledat ve světě firmu, s níž bychom spolupracovali. Potřebovali jsme najít někoho, kdo se o podobné zvěrstvo již pokoušel, s motorem 3,5 V6 má zkušenosti a bude ochotný nám poskytnout zásadní technické informace, které mohou být pro takový extrémní tune-up životně důležité.

Ve výběru mechanických dílů motoru jsme se rozhodli pro renomovanou firmu Cosworth, která má pro tento motor v nabídce performance dílů dokonce kompletní program. Jednalo se o třívrstvá ložiska klikového hřídele a ojnic, vysokopevnostní kované „H“ ojnice, kované písty pro kompresní poměr 8,8, sportovní vačky, šrouby klikového mechanizmu, šrouby hlav motoru, speciální kovové těsnění hlav a termostat motoru. Cosworth nabízel navíc bohaté zkušenosti ze světa závodních vozů. Věděli jsme, že v extrému pro závody se ladí pomocí jeho dílů podobné motory na výkon přes 1000 koní, s kroutícím momentem blížícím se hodnotě 1200 Nm. Životnost takového motoru je však velmi omezená a použití je vhodné výhradně pro závodní okruhy. To ale nebyl náš cíl. Náš Nissan měl zůstat i přes svůj nebývalý výkon použitelný také na normální silnici a to ve zcela běžném provozu. Po mechanické přípravě motoru, která i přes složitost tohoto typu agregátu a rozsáhlost úprav probíhala bez větších problémů, přišla na řadu také periferie motoru. Původní hydraulická regulace vaček byla nahrazena pevnými mechanickými unašeči. S použitými vačkami a řízením motoru by totiž jinak nemohly fungovat. Bylo třeba zvětšit rezervoár oleje, proto jsme použili objemnější olejovou vanu, výkonnější olejový chladič a průchodnější hadice. Výsledný objem oleje činí 7 litrů. Používáme Shell Helix Racing 10W-60, jehož vlastnosti jsou již určené pro ostré závodní použití. Z důvodu osazení většími vstřikovači paliva jsme museli vyrobit mezikus sání. Jak už to ale bývá, vyřešením jednoho problému jsme si vyrobili další. Těch osm milimetrů navíc nám způsobilo potíže s výškou motoru. Museli jsme ho posadit na nižší silentbloky, jenže to zase pro změnu vadilo jiným součástkám. Trubky pro mazání turbodmychadel a další drobné mechanické díly poblíž spodní části motoru, nemohly zůstat na původní pozici. Nebylo tam prostě pro ně místo. Navíc nám přibyly další hadice a trubky včetně termostatu k olejovému chladiči. Jeho instalace také nebyla konečná. Po jízdních zkouškách nastaly problémy se stabilitou teploty motoru a to nás v závěrečné fázi donutilo dělat další úpravy, které měly zaručit dokonalé chlazení. Bojovali jsme s přemírou zbytkového tepla a jeho správným usměrněním. Pro vodní okruh jsme použili výkonnější celohliníkový chladič vody a taky speciální chladící medium od firmy Denicol. Chladič oleje byl téměř dvojnásobně zvětšen a umístěn zcela do spodní části přední stěny, mimo ostatní chladiče. Přední nárazník a čelní stěna dostaly novou tvář, která díky dalším otvorům výrazně zvětšila průchodnost vzduchu tolik potřebného k odevzdání ztrátového tepla.

O to se snaží i upravená hliníková kapota motoru. U jejího středu jsou na obou polovinách vyrobeny nad sebou tři řady výdechů. Jejich velikost, tvar a umístění bylo vypočítáno tak, aby byly maximálně účinné a přitom nepřekážely v již tak přeplněném motorovém prostoru.

Další problémy na nás čekaly při ladění motoru na motorové brzdě. Tam se ukázalo, že původní systém zapalování je nedostatečný. Nastoupilo nové zapalování, výrazně výkonnější a také použití speciálních závodních svíček od firmy NGK. Upravovat se musely také wastegaty. Plnící tlak turbodmychadel jsme zvýšili na hodnotu 1,45 baru.

Díky velmi těsné zástavbě agregátu v motorovém prostoru, byla montáž každého prvku nebo výměna originálních dílů velmi komplikovaná a ne vždy se podařilo vyřešit problém na poprvé. Motor dostal kompletně novou elektroniku, včetně kabeláže. Povely dnes rozdává laditelná řídící jednotka Euro 1 a to s použitím dvou pracovních map. První je tzv. „měkká“ mapa, s naplno otevřenými wastegaty a výkonem „pouhých“ 550 koní. Nejdůležitějším efektem této mapy je měkký a pomalý nástup dmychadel, kterého je zapotřebí při jízdě za podmínek snížené adheze povrchu vozovky.

Druhá ,,ostrá“ mapa nastupuje tak, jak to jen dovolí turba v plném nasazení a konečná hodnota naměřená na motorové brzdě při ní vystoupala až k 632 PS a kroutící moment dosáhl hodnoty téměř 900 Nm! Za tyhle hodnoty by se nemusel už stydět ani slušný tirák.

Elektronické ovládání plynu bylo přestavěno na mechanické ovládání lankem, což spolu s nelineární kladkou umožňuje citlivé a přesné ovládání vozidla. Pro nakrmení žíznivého agregátu musela být přestavěna nádrž a přispěchat na pomoc dvě výkonná palivová čerpadla paralelně zapojená. Samozřejmě při využití plného výkonu motoru je značný hlad po palivu a směs, kterou motor dostává, nesmí klesnout se svou bohatostí pod bezpečnou hladinu, jinak dojde k poškození motoru. Množství spáleného benzínu si vyžádalo stavbu výfukového systému s velkým průtokem plynů. Všechno je z nerezu a jako katalyzátory byly zvoleny závodní HJS. Kdyby vám to snad připomínalo happyend, nenechte se zmást. Bohužel už při dalším měření na motorové brzdě se začaly ukazovat problémy s ne zcela dostačujícím mazáním. Po rozebrání motoru a důkladné kontrole všech důležitých dílů a přesných rozměrů jsme zjistili, že nám dodavatel prodal všechna ložiska ve zvětšeném provedení o 0,025 milimetru. Jejich výměnou, za ložiska správné hodnoty se tlak oleje upravil na požadovanou úroveň. Nízký tlak v mazací soustavě nezůstal bohužel bez následků. Museli jsme nechat opravit ostré vačky, na kterých zůstaly stopy po nedostatečném mazání. Výrobce uvádí pouze jednu hodnotu při 80°C teploty oleje a 2000 otáčkách. I když této hodnoty dosaženo bylo, ve vysokých otáčkách a plném tahu již tlak nebyl dostačující.

Přenést mamutí sílu motoru na kola není jednoduché, přestože i původní díly jsou dobře dimenzovány. Použili jsme keramickou spojku Sachs Racing a odlehčený hliníkový setrvačník, který je na rozdíl od originálu jednohmotnostní a tudíž také bezproblémový.

Převodovka, kardanový hřídel z karbonu, diferenciál a poloosy zůstaly původní. Teprve čas ukáže jestli vydrží zvýšený nápor síly.

Ruku v ruce s brutalizací motorizace musí být auto lehce a bezpečně ovladatelné. Podvozek proto dostal zcela nové pružící závitové jednotky s plným nastavením útlumu od firmy KW v provedení Varianta III. Ačkoliv se jedná o systém určený stále ještě pro jízdu i na normálních silnicích, po odladění se chová výborně a dává nefalšovaný pocit dobré stability, skvělé ovladatelnosti a poslušnosti celého vozu, který se chová příjemně neutrálně. Výrazná progresivita i na dvacetipalcových kolech O.Z. Superleggera III dovoluje relativně bezpečnou jízdu i na našich silnicích, často plných překvapení v podobě nečekaných nerovností. Protože tak rychlému vozidlu je zapotřebí občas zklidnit vášnivou chuť po divoké jízdě, museli jsme přikročit k použití nové, dostatečně účinné brzdné soustavy. Přední kola krotí brzdy Brembo s šestipístkovými brzdiči a plovoucími kotouči o průměru 355 mm, které nesou honosný název Gran Turismo High Performance Braking System. Jejich účinek je bezchybný s naprosto přesným dávkováním. Zadní brzdy mají posílené brzdové kotouče stejnojmenné značky s použitím speciálních brzdových destiček Nismo Race. Účinnost celku dotváří použití speciální závodní brzdové kapaliny Gulf Racing. Přestože úpravy techniky Nissanu měly znatelně navrch nad estetikou, tuningu se nevyhnul ani interiér. Sedadla, boční výplně a palubní deska byly nově očalouněny kůží, kde perfektní práci odvedl s námi již dlouho spolupracující čalouník Milan Roudnický. Interiér vkusně doplnily sportovně vyhlížející doplňky z karbonu od německé firmy CTD. Panel přístrojů palubní desky pak musel být vyroben zcela nově a rozvržen tak, aby se do něj daly vkomponovat všechny důležité přístroje od renomované značky VDO. Podsvícení je řešeno LED a to nejen z důvodu kvalitního zabarvení do červené, ale kvůli spolehlivosti, protože díky velmi malému prostoru je rozebírání přístrojové desky skoro hlavolamem.

Nissan 350Z biturbo představuje skutečně velkou a náročnou přestavbu, která je svým charakterem i rozsahem velmi výjimečná. Nelze v omezeném prostoru popsat veškeré problémy a hledání technických řešení. Toto byl pouze zkrácený popis těch nejdůležitějších prvků.

Závěrem bychom chtěli poděkovat majiteli tohoto velmi exotického vozidla panu Jaroslavu Krejsovi, za jeho nadšení i trpělivost, kterou tomuto vozidlu i nám věnoval a věřím, že s ním bude, v tom nejlepším slova smyslu, vždy středem zájmu a pozornosti. Pokud by vás lákalo mít něco tak individuálního a charismatického ve své garáži, možná by jste při projevu dobré vůle a odhodlaného nadšení majitele přemluvili...“

K ČLÁNKU PATŘÍ TABULKA + KONTAKT

NISSAN 350Z

rok výroby 2004

MOTOR

zážehový vidlicový přeplňovaný šestiválec, uložený vpředu podél, pohon zadních kol

rozvod DOHC se čtyřmi ventily na válec

příprava směsi dvě turbodmychadla, intercooler, elektronické vícebodové vstřikování benzínu

zdvihový objem 3 498 cm3

nejvyšší výkon 465 kW/632 k

při 5 487 ot/min

nejvyšší točivý moment 897 Nm

při 4 932 ot/min

Vmax 305 km/h (omezeno převodem)

zrychlení 0-100 km/h 4,2 s

ÚPRAVY

specifický charakter s pomocí performance dílů od firmy Cosworth: (třívrstvá ložiska klikového hřídele a ojnic, vysokopevnostní kované „H“ ojnice, kované písty s kompresním poměrem 8,8, sportovní vačky, speciální šrouby klikového mechanizmu a hlav motoru, speciální kovové těsnění hlav, termostat motoru), původní hydraulická regulace vaček motoru nahrazena mechanickými pevnými unašeči, zvětšení objemu olejové náplně (zvětšená olejová vana i olejový chladič a přívodní hadice) na současných 7 litrů, olejový chladič umístěn mimo ostatní chladiče, duální nerezový výfukový systém 2MMotorsport se závodními kovovými katalyzátory HJS, speciální mezikus sání 2MMotorsport, výkonnější vodní chladič (speciální racingové chladící médium Denicol), přestavěná vysocevýkonná zapalovací soustava, speciální závodní svíčky NGK, upravené wastegaty, plnící tlak zvýšen na hodnotu 1,45 baru, kompletní přestavba elektroinstalace a veškeré kabeláže motoru, laditelná řídící jednotka Euro 1 (s použitím dvou pracovních map), elektronické ovládání plynu přestavěno na mechanické ovládání lankem, přestavěná nádrž s dvěmi výkonnými palivovými čerpadly Bosch, keramická spojka Sachs Racing, hliníkový lehčený jednohmotnostní setrvačník

PŘEVODOVKA

šestistupňová manuální

ROZVODOVKA

originál Nissan

LITÁ KOLA

O.Z. Superleggera III

vpředu 8x20 palců

vzadu 10x20 palců

PNEUMATIKY

Michelin Pilot Power

vpředu 245/35 ZR20

vzadu 285/30 ZR20

PODVOZEK

KW varianta III, nové pružící závitové jednotky s plným nastavením útlumu

BRZDY

vpředu: Brembo Gran Turismo High Performance Braking System s šestipístkovými brzdiči a plovoucími kotouči o průměru 355 mm

vzadu: posílené brzdové kotouče Brembo s použitím speciálních brzdových destiček Nismo Race, speciální závodní brzdová kapalina Gulf Racing

KAROSERIE

aerodynamicky příznivý plastový bodykit Veilside (oba nárazníky, lemy blatníků, prahy, zadní křídlo), přední nárazník a čelní stěna opatřeny dalšími otvory pro maximální přístup vzduchu, hliníková kapota motoru přizpůsobena pro odvod zbytkového tepla (6 výdechových průduchů), racingová zrcátka Race Look, zadní lampy In-Pro přestavěné na LED

LAKOVÁNÍ

odstín báze velmi tmavě modrá metalíza (působící zdánlivě jako černá), zalakované vlající šachovnice na dveřích

INTERIÉR

nově čalouněn kůží Milanem Roudnickým (sedadla, výplně dveří, palubní deska), sportovní doplňky z karbonu od německé firmy CTD (otevírání dveří, výdechy ventilace, zadní příčný oddělovací panel), nově vyrobený panel přístrojů palubní desky (karbon) se zakomponováním všech potřebných přístrojů od firmy VDO, podsvícení LED

AUDIO

rádio s CD originál Nissan, DVD s navigací Alpine, kamera pro záznam jízdy Vision s pevným diskem pro uložení záznamu

KONTAKT

Marek Mlčoch www.2mmotorsport.cz

Jaroslav Krejsa +420 602470708

Potřebuji doplnit:

Výrobce a značky jednotlivých turbodmychadel – Mitsubishi

Zůstala dmychadla z první úpravy? Po repasi, posílena ložiska turb

Na každý válec je jeden vstřikovač? Ano

Dá se přesněji charakterizovat nové zapalování? Původní separátní s šesti cívkami. Nyní vysoce výkonný sekvenční modul určený pro vysoce přeplňované motory. Rozvod k svíčkám - zakázkově vyrobené vyokonapěťové kabely s odrušenými koncovkami a krytkami proti vlhkosti

Spojka je jednokotoučová? Ano

Kardan je opravdu z karbonu? Ano

2009-11-25 20:28:52

Bude auto někdy k vidění?Fotek jsem viděl hodně,ale nejraději bych ho okouknul někde na vlastní oči

2009-12-08 18:17:57

To je žrádlo

Moc pěkné auto jak po designové tak technické stránce

2009-12-08 18:21:20

Ty brďo.Sluník opsala knihu.

Slunik  
2010-03-15 16:19:02

tak tohle musíte vidět:

http://slunik.rajce.idnes.cz/Kojakova_350Z/

Srdce se mi dočista zastavilo.

2010-03-30 21:37:32

Taky se mě zastavilo srdce.

2010-03-30 21:50:05

Neni to Dragovo stare Z? To nekdo ukradl ze to lezi na brzdach?

2010-03-30 21:54:42

Nevím.Je to v Praze ve Vinoři v servise na dvoře.

http://www.mapy.cz/#mm=FP...33460664@y=136174944@z=17

2010-03-30 22:21:06

Jo je to jeho vsak ,ale rikal ze to bude zpravovat.

2010-03-30 22:25:19

Tak proč to leží na hlíně jako kus šrotu?

2010-03-30 22:35:55

No rikal to kdysi tak co ja vim kdyby to radsi rozprodal na dily

2010-04-03 20:41:48

to už jezdit nebude, je to za dva roky vyrezlý včetně motoru. Inu jaký pán, takový krám. To víš, že to mohl prodat, ale bylo to pod lízačkou...., ale to není moje starost

2010-04-03 21:35:29

Jak jsem to tam viděl ležet na hlíně a vše co mohlo zreznout,zrezlo,taky bych nevěřil tomu že to někdo bude dávat dohromady.Není tam ani přední díl(nárazník,maska a pod.)Vypadalo to jako i bez motoru ale nebylo tam moc vidět.No je ho škoda.


Odpovědět

1  2