Fórum - Téma


Kód chyby 11


Fórum Primera P11 Kód chyby 11

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2008-04-23 19:14:06

Tak dnes mě moje Primera poprvé nechala na chvíli ve štychu . Po cca 1/2 hodině jízdy jsem vypnul motor a po cca 3 minutách jsem znovu chtěl nastartovat, kontrolky se rozsvítili, starter ani ťuk. Po chvilce zkoušení zničeho nic se opět starter bez problému roztočil. Nejdřív jsem podezíral akumulátor, ale proměření v servisu ukázalo, že se zdá být v pořádku. Doma jsem pak připojil notebook přes diagnostický kabel a vida, vyčetla se chyba 11 - "Crank Angle Sensor/Camshaft Position Sensor". Podle všeho se u motoru SR20DE vyskytuje jak senzor na klikovce tak na vačce (rozdělovač?). Máte prosím někdo nějaké zkušenosti s těmito senzory, zejména, kde jsou opravdu umístěny? Abych mohl zkontrolovat nejprve kontakty na vodičích a doufat, že to bude jen nauka o kontaktech?.

2008-04-23 20:00:46

nechcem mudrovat,ale myslim,ze to bude skor problem so starterom.myslim,ze keby odisiel snimac tak starter toci a nechyti ti motor ale aby netocil starter to sa mi nevidi.

2008-04-23 20:15:03

Taky jsem to samozřejmě zvažoval, nicméně ten kód chyby odpovídá počtu startování, kdy se uvedený problém objevil. Navíc v tomto článku

http://auto2.lidovky.cz/c...idovky.php?id_clanek=2601

kde je problém těchto snímačů v textu citován, pravda u trochu jiného typu motoru.

Citace:

Variabilní časování vyžaduje ke své činnosti takzvaný fázový snímač, který určuje polohu vačkové hřídele a který pracuje na principu Hallova jevu. Ten se také ukázal být, spolu se snímačem otáček klikové hřídele, jedinou výraznější slabinou a výrobce jej měnil v rámci svolávací akce. V případě selhání snímače otáček motor nenastartujete, jelikož řídicí jednotka nepozná, který válec potřebuje zážeh.

2008-04-23 20:17:00

Samozřejmě je otázka, co se pod pojmem "motor nenastartujete".Je-li to, že motor startuje, ale nechytí nebo řídící jednotka nepřipustí, aby u takto poškozeného řízení motoru vůbec ke startování došlo.

2008-04-23 20:41:20

Můžu potvrdit, že u vadných snímačů motor točí, ale nechytne měl jsem s tím problém na své N16 a bylo to prostě na lano.

Co jsem četl, tak vada snímače se projevuje všelijak. Buď to zdechne úplně nebo to zlobí náhodně...

2008-04-23 21:07:02

No zase na druhou stranu je pravda, že když se netočil starter, tak určitě trochu pohasly kontrolky. Takže by to nasvědčovalo tomu, že do starteru proud šel. A pokud by to to nemělo startovat v případě zjištěné chyby snímačů, tak by asi do stareru proud jít neměl...

2008-04-23 21:15:39

tu je víc případů na N16

http://www.nissanclub.cz/...select=32327#message32327

2008-04-23 21:24:33

Taky jsem už zviklaný a říkal jsem si, že ta chyba je možná spíš důsledek než příčina. Což Ti vlastně Kato v odkazovaném příspěvku psal.

2008-04-24 07:25:33

Možná to bude blbost, ale my jsme měli u P12 problém, že byl kompletr zkorodovaný spoj - uzemění napřevodovce - ten tlustej drát od baterky. Je třeba odšroubovat, pilnékem hodně opilovat převodovku, aby vešker nabobtnalej hliník zmizel, pečlivě namazat a znovu uzemnit. Už jsme to dělali na několika P12.

2010-11-08 23:33:58

Mám problém s P11 GT auto začalo cukat ale hrozným zpusobem až chcípne. Druhý den jede v pořádku... a za hodinu jedu a auto opět chcípne a už nejde nastartovat.... Našel jsem si postup na domácí diagnostiku drátkem a hlásí mi to chybu 11 senzor vačkové hřídele. Myslíte že to muže odpovídat? A nevíte kde přesne ho najdu? v navodu je to špatně nakreslené.... Díky moc za jakoukoliv odpověd

2010-11-09 00:11:29

spatne cidlo nebo kable k nemu v nejhorsim preskocenej rozvod ,ale to je hodne malo pravdepodobne. Kde je ti presne nereknu asi soucast rozdelovace .

2011-12-12 21:11:58

to Masak: zdravim, zaujala mě Tvá porucha - zdá se, že mě potkalo to samé. Mám Primeru WP11-144 1,8. Píše mi to stejnou chybu i příznaky jsou hodně podobné. Našlo se nějaké řešení? Podezírám právě špatný senzor kliky, popřípadě ještě ukostření motoru.

Díky

2011-12-13 22:31:39

Takže P11 SR20DE má iba jeden snímač polohy motora a to na vačke - ten je v rozdeľovači...

P11C - SR20DE okrem snímača v rozdeľovači aj snímač kľuky - je zpredu na obale prevodovky...

  • - QG18DE má snímače dva jeden na strane spolujazdca zozadu na hlave v úrovni vačky a druhý zospodu zozadu bloku osadený do bloku v mieste kde sa spája motor s prevodovkou - inak sa k nemu dostať nedá je pomerne zlý prístup k nemu...

V prípade QG je ale potrebné tieto snímače buď vymeniť naraz alebo spárovať...

Takže pravdepodobne treba ísť na Consult v nissane...

2011-12-14 20:48:06

podhry - jo vyřešilo se to, musel jsem vyměnit rozdělovač, nepoznal totiž horní úvrat a špatně to pálilo. koupil jsem víčko a palec ale nestačilo to tak jsem nakonec koupil bazarový rozdělovač a je klid!

2012-01-07 22:25:40

Tak jen pro informaci, kdyby to ještě někdo řešil. U mě to byla opravdu chyba snímače polohy klikovky. Navíc jsem zjistil, že dřív na tento díl byla svolávací akce a v Nissanu podle VINu zjistili, že moje auto se jí neúčastnilo. Proto mi to i přes delší dobu od akce vyměnili zadarmo. Měnila se tam nějaká celá sada, ne jen tohle jedno čidlo. Auto zas jezdí. Paráda, díky za informace z Nissan Clubu, protože nevím, jestli by o svolávačce na tenhle díl mechanici věděli (museli se pohrabat v nějakých starších papírech :) )

2012-01-08 21:50:01

tak to máš kliku, tady u nás v nissanu jsou dementi a řekli mi za novej rozdělovač asi 11 tisíc.

2012-01-11 14:44:40

Naštěstí v mým modelu to už není součástí rozdělovače (viz příspěvky výš), ale samostatný čidla. Tipuju, že svolávačka byla jen na tyto novější modely... Každopádně nějakou tu stokačku jsem rozhodně ušetřil, navíc těch společných čidel v sadě asi vyměnili víc....

2016-07-23 09:37:49

chrener: Tohle je další téma, co mě zajímá - nerad bych zůstal někde viset na krajnici. V Nissanu Olomouc byli tak laskaví, že mi zjistili dle VIN, že auto na svolávací akci k výměně sensorů kliky a vačky nebylo. Na netu lze najít šarže, které do výměnné akce spadaly - jsou to: PRIMERA: 370002 až 581294 ALMERA TINO: 000001 až 067010 ALMERA: 000001 až 171933 (šestičíslí je poslední z VIN). Protože nemám servisku a netuším, jestli se předešlý majitel auta akce nezúčastnil a na autě jsou pořád potenciálně vadné sensory, nebo je v průběhu vlastnictví měnil na své náklady, uvažoval jsem o koupi aspoň jednoho a výměně s tím, že vymontovaný nechám v rezervě, kdyby vysadil druhý. Vyměnil bych to na klice, protože to se u cesty, na rozdíl od toho vačkového, udělat nedá.

A teď dotaz: jsi si jistý, že čidla je třeba nějak spárovat a že musí být měněna obě naráz? V servisním manuálu je totiž zmínka pouze o tom, jak čidlo zkontrolovat a pokud není "good", vyměnit. Na žádnou zmínku ohledně nutnosti párové výměny nebo nějakého nastavování jsem nenarazil. Máš větší zkušenosti s opravami Nissanů, proto se ptám.

Čidlo, co tam mám v současnosti:

2016-08-07 15:24:03

Tak doplním - toto tvrzení "V prípade QG je ale potrebné tieto snímače buď vymeniť naraz alebo spárovať." je mýtus. Obě čidla jsou identická a při svolávací akci Nissanu je měnili obě naráz, protože pocházely z potenciálně vadné šarže - odtud asi vznikla domněnka, že se musí měnit současně. V manuálu se nic podobného nepíše.

Vyměnil jsem si to na klice, kde je horší přístup (na vačce jde vyměnit i u silnice, pokud vysadí) za náhradu od Delphi a bez jakéhokoliv spárování motor normálně naskočil a běží. Takže tolik k senzorům polohy kliky a vačky.


Odpovědět