Fórum - Téma


klimatizacia - kolko vam bere z vykonu?


Fórum Primera P11 klimatizacia - kolko vam bere z vykonu?

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4

2007-07-29 01:02:10

ono je otázka s těma řemenicema, většinou výrobce udává výkon odstrojeného motoru, tudíž s jakoukoliv řemenicí je nižší byt o fous, ale samozřejmě snížení rotačních hmot v motoru přidává výkon na motoru i na kolech, snížení rotačních hmot mimo motor, motor zůstává výkon stejný, na kolech se zvyšuje

2007-07-29 01:17:26

honzikuh: patria sem kludne obidve temy, vykonu neni nikdy dost ci s klimou ci bez

ja uz mam vec zrejme zodpovedanu co sa tyka klimy a jej vplyvu na vykon u P11GT, to ze klima brzdi motor je mi jasne od zaciatku, u P11 to je proste dost citelnejsie ako u druheho auta co mam (Ochcavka II 1,6MPI s poloautomatickou ´klimou)

2007-07-29 01:35:18

takze sem mel pravdu.. vykon motoru je nepodstatny ve srovnani s vykonem na kolech..

2007-07-29 01:35:43

Blesk66 jak píšeš ,odpověděl sis sám ..rozdíl je mezi klasikou a poloautomatem

Výkon motoru je teoretická věc udaná nějakým zkušebním ústavem , kde se měření provádí,faktický výkon na každém kusu je jiný a třeba běžná bolest Nissana brzdy ( stále přibrzďující) má obrovský podíl na ztrátě v celé šíři jízdního režimu

Jsou pokud si dobře vzpomínám snad 3 normy , podle kterých se provádí měření ,a jednou z nich je bez příslušenství = alternátor,klimatizace,prostě jen to nejnutnější.Další je se vším .Ale určitěse klima do toho nepočítá,protože je to systém ne vždy zapojený

2007-07-29 02:06:21

no ja se jen tak lehce pridam ze u mne pri zapnute klime az tak ten vykon neovlivnuje, je tam ten novejsi kompresor tak asi na tom neco bude otacky pokud je motor ohraty na provozni teplotu , se zapnutou klimou vysplhaji na max. 900 ot./min , pokud je vevnitr jeste hodne teplo, jinak pokud to ochladi, tak otacky okolo 800 , trosku to klesne, nevim presne ,ale srovnvam trebas mondeo 97 , 2.0 , kde pri zapnuti klimy je i 1100 ot.min , a na vykonu motoru to jde taky docela poznat i kdyz to ma 130 kobylek ....

jeste prave si vsimam takove zvlastnosti ze kdyz jedu treba vecer kdy je teplota 11-12 stupnu , i kdyz mam nastaveny proudeni studeneho vzudu , klima vypnuta , jen na tom digitalu je tak 23 C , a kdyz je pusteny ventilator na aspon jeden stupinek tak auto samo topi aniz bych chtel , packa je v modre poloze...ale kdyz je venku trebas 15-16 C a vic tak to netopi proste nechava proudit vzudch takovy jaky je venku studeny dovnitr...to v nissanu asi myslel na vsechno

2007-07-30 00:39:34

kento neni to ale nahodou tak ze ked odoberes z rotacnych hmot nezvysis vykon motora, ale ani vykon na kola? Vykon na kola je predsa znizeny len o odpory medzi motorom a kolesami, teda v prevodoch, spojke... Neni to skor o tom okamzitom vykone? Mozno sa mylim ale napadlo ma to z matematickeho hladiska.

2007-07-30 17:46:27

No já nevím, jestli něco zapnutá klima ubírá z výkonu (na kolech). Možná ano, ale já to nějak nepociťuju. Maxima má max. výkon při 6400 ot./min. a to určitě není můj běžný dopravní stav, takže vždy se dá "přišlápnout" a zase to jede .

2007-08-03 23:34:27

ono s počítáním výkonu je to celkem složité, výkon víceméně je hodně nic neříkající jednotka u motoru, podstatnější je kroutící moment a výkon se přepočítává z kroutícího momentu a pokud je kroutící moment stejný a vše ostatní stejné, tak pokud auto vytočíš byt jen o cca 200 otáček více (třeba vyřazením omezovače)m a v těch otáčkách je stále velice slušný kroutící moment tak jde výkon nahoru, s odlehčením rotačních hmot jde kroutící moment nahoru protože ho brzdí méně hmoty a tím pádem jde s kroutícím momentem i výkon, ale je to tak obsáhlé a složité že i já sám v tom mám ještě mírný hokej

2009-01-28 10:56:09

dostal som sa ku starej teme a snad nebude nikomu vadit ked do nej prispejem.Kentoya ma uplnu pravdu k tomu nieje v podstate ani co dodat.Vykon motora ostava rovnaky,ale odpory sa znizuju a tym sa zvysuje vykon prenasany na kolesa.A ku tej klime.Rozdiel medzi P11 a P11/144 a N15 a N16 je v tom,ze v P11/144 a N16 je novsi typ kompresoru,ktory ma nizsiu spotrebu a tym padom menej zatazuje motor.Da sa to predstavit tak,ze ked ma niekto staru chladnicku energetickej triedy napriklad E a kupi si chladnicku energetickej triedy A+,tak usetri na energiach.A to je presne o tom ako dokaze usetrit energiu odoberanu z motora P11/144 oproti P11.Novsi kompresor s nizsou spotrebou enrgie.A aj mechanicka klima sa sama vypina ked dosiahne pozadovaneho tlaku v systeme a zapne sa az po klesnuti tlaku pod urcitu hodnotu.Da sa to predstavit zase tak ako pri chladnicke,ze tiez nepracuje stale,ale az ked strati pozadovany tlak.A rozdiel mechanickej a poloautomatickej alebo automatickej klimy je pravdepodobne v tom,ze mechanicka klima sa tlakuje na najvyssi tlak a teplota vzduchu sa reguluje klapkou na zmiesavanie vzduchu a v polo,alebo plnej automatike sa klima tlakuje na taky tlak,ktory je pozadovany na dosiahnutie nastavenej teploty.A z hladiska napriklad spotreby nieje dobre klimu vypinat a potom ked je zase moc teplo zapinat,myslim pri jazde na dlhsie trate,lebo pri dlhodobejsom vypnuti tlak v klime o dost poklesne a kompresor ju musi znova dotlakovavat a pri dlhodobo zapnutej klime,bez zastavenia auta,sa klima vzdy dotlakuje len o relativne nizku hodnotu,co nieje az tak narocne na spotrebu.


Odpovědět

1  2  3  4