Fórum - Téma


klimatizacia - kolko vam bere z vykonu?


Fórum Primera P11 klimatizacia - kolko vam bere z vykonu?

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4

2007-07-25 22:51:29

Nu Slovenští přátelé jsou trochu víc temperamentnější

2007-07-25 22:51:46

RS955i:Jak znovu.Poprvní,nééé?

2007-07-25 22:55:58

http://www.nissanclub.cz/..._posts.php?topic_id=34792

stvrty a piaty prispevok...

2007-07-25 23:03:01

To máš pravdu,ale od té doby,co si Stifi koupil tu primeru gt,se zabývá jenom jí a tatínkova almera ho již od té doby prakticky nezajímá.

2007-07-25 23:06:02

Posrat? proboha proc? Ja jsem mel urcity nazor, stacilo rict slusne jak to je, uvest na pravou miru, rekl bych ok a neni co resit. Ale ty me musis urazet, asi ti to dela dobre, kdyz se takhle nad nekym povysujes.

Tohle nema s temperamentem co spolecneho, to je o slusnosti.

  • -

a presne v tom prispevku na Stifiho zase ironicky odpovidas, at si necha pro sebe, jake ma auto. Tak si holt myslel, ze kazdy vi, co ma za auto, proste to zapomnel napsat. Jedine, co si mel udelat bylo : "Co mas za auto?"

Nic vic... ale neee, ty musis ironicke hlasky... Asi je to jiny kraj, jiny mrav..

2007-07-25 23:13:36

ROMMO to,ze mam pravdu,tak s tym som sa uz naucil zit! /pre tych menej chapavych-to bol zart!/,kurva znovu ironia...

PS: konkretne v tom to prispevku som sa snazil poukazat na potrebu konkretizovat problem k typu auta...

jagy ak nabuduce zretelne oznacis ,ze sa jedna o Tvoj nazor,slubujem ze sa nebudem znizovat k tomu,aby som ho vyvracal...

2007-07-25 23:29:23

to je porad dokola... ty to nechapes, ze? Me nevadi, ze mas pravdu, ja sem rad, kdyz me nekdo opravi, ale vadi mi, jakym stylem to delas..

Nema to cenu se fakt bavit, ty se v tom evidentne vyzivas.

2007-07-25 23:35:10

pripustam.

PS: este dva prispevky, a predbehnes clena blesk666! To buzes mat dnes orgazmus...

2007-07-26 09:11:48

jagy: trosku nadhladu by nezaskodilo.zbytocne sa medzi sebou startujeme.nahraval si RS na jeho reakcie.ja by som reagoval presne rovnako,aj ked o post huntering by som asi vynechal

vratme sa ale k teme,sku...vili sme bleskovi prispevok

2007-07-26 09:44:49

bruni dik to je v pohode, reakcie RS uz poznam takze ja uz to nebudem dalej vytacat, nema to zmysel, myslim ze sme sa obaja pochopili len to napisane tak nevyzera kludne nech si to chalani ale doriesia, rad pozorujem ludske reakcie

2007-07-26 10:46:28

jagy: na styl RS je třeba si zvyknout. Je fakt, že na první pohled to může vypadat, že má každého za de..la a někdy až zbytečně agresivně odpovídá, ale asi je to jeho styl. Mě osobně to taky moc nevyhovuje, ale to je na každém. Každopádně si myslím, že to RS (alespoň doufám) nemyslí zle

2007-07-26 10:54:16

tak tak, neni jediny svojho druhu, tvrda slupka makke vnutro Nebyva to s nimi lahke ale kto ich blizssie pozna tak to dokaze akceptovat, myslim ze RS je taky

2007-07-26 16:40:37

RS955i:asi mám málo důvtipu,nebo co,ale z tvých příspěvků nejsem jaksi schopen vyčíst tu ironii či žert.Ale možná je to fakt ve mně,že jsem tak nechápavý. A jelikož se Tě Katoušek zastává,tak určitě nebudeš zlý ani nelítostný.Ale kdo se blízko tvé ,,berly" ocitne,již nikdy neprocitne.

2007-07-27 07:57:17

jagy nic v zlom ale este raz pisem odlahcene remenice urcite nepridaju kona ani jedneho a ani odlahcena spojka zotrvak sam o sebe neprida nic.pomoze to pri akceleracii pretoze sa zmeni moment zotrvacnosti(alebo len zotrvacnost)

no na druhej strane ked sa ubere vela moze to naburat vyvazenie ktore nejake musi byt aby bol rovnomerny chod

a neuznavam take upravy ze odlhacim a koniec robit to komplexne vymena vacky ,koliesok a hlavne zasah do elektroniky(co asi nie je u nissan jednotky mozne-ale obtiazne)

joo a este som chcel povedat aby sme sa skludnili a hlavne ak nechcem aby sme kazdy prispevok zasrali zbytocnymi otazkami typu ake auto?kolko km? atd tak je to lepsie uviest hned a dostane odpoved na co sa pytame

ale to sa tiez treba naucit a tiez nevieme presne co s cim suvisi takze aj z jednej aj druhej strany sa treba pochopit takze podajte si ruky a serte na to

2007-07-27 08:41:25

Tohle je ale ten problem... ja netvridl sklaopevne, ze remenie vykon pridaji. Ja psal, ze si to MYSLIM. Me vubec nevadi, ze RS ma pravdu, sem rad, ze to mam objasnene. Me vadi jeho nadrazenost v odpovedich, nic vic.

Uprava ECU neni moc dulezita, pokud needelas opravdu cely motor. A v USA ti tu ECU upravi bez problemu a ceny maji super, takze v tom problem neni..

Ale uz to nechci resit, diky.

2007-07-27 14:47:24

miskus, ak sa nemylim ty si ing. a strojar a myslim ze poznas mechanizmus fungovania "maximalny vykon" a "okamzity vykon". zotrvacne hmoty ktore musi motor rozpohybovat priamo znizuju okamzity vykon. No a okamzity vykon mozes preto zvysit prave odlahcenim pohyblivych casti motora alebo prevodov. pocinajuc lahsimi piestami a konciac lahsimi kolesami. To ze motor ide lahsie do otacok ma dve roviny: jednu tu ktora ti okamzity vykon nezvysuje (napr elektronicky ovladany akcelerator oprosti mechanickemu) a tu ktora ho zvysuje (mensie zotrvacne hmoty motora, vacsie a rychlejsie dodavane mnozstvo vzduchu do spal. priestoru...). To ze maximalny dosiahnuty vykon tie remenice nezvysia je jasne, ale vdaka odlahceniu spolupohybujucich sa casti budes rychlesjie zrychlovat co je podla mna to podstatne. Preto tieto upravy nemaju vplyv napr na zvysenie maximalnej rychlosti, ale na ceste, alebo okruhu rychlesji budes, to si mozes byt isty.

napr Mato ma v svojej GTI zatial standardnu ECU, napriek tomu to akceleruje podstatne rychlejsie z 0-100km/hod ako seria. Odhliadnuc od toho ze upravy ako priechodzejsi vyfukovy system ostrejsie vacky a pod. maju jasne vplyv na Pmax tak lahsi zotrvak, remenice, piesty, ojnice ti urcite pomiozu rychlejsie zrychlovat.

este k odlahceniu pohyblivych casti motora: Matovej GTI otacky absolutne nekolisu aj ked ma este seriovu ECU. Upravou ECU (jej vymenou za programovatelnu, alebo inak naprogmaovanu s pevnymi hodnotami) este autu pomozu ale ako pisal jagy ide to lespie aj bez inej ECU-v praxi odskusane a ide to fakt sakra lepsie ako seria, a to od najnizssich otacok az do najvyssich. ine je ze s tymi upravami a inou ECU a sanim to pojde este lepsie. (ma totiz este stale seriove sanie co je dost paradoxne lebo "spravny tuner" ako prve prehodi box za sisku. sme uz dost od temy, ale ja som ju zacal tak si ju sam prznim a to sa moze navyse uz som v tom ze ta klima je tak ako je a nic s tym neurobim pokial ju nevyhodim a to neurobim lebo obcas ma komfort prednost pred dynamikou a tusim to fakt tak funguje ze to odpaja kompresor nad istymi otackami, este to neni 100% ale mam ten dojem, okrem subjektivneho pocitu by sa to asi dalo dokazat tym ze sa namontuje mini kamerka ku kompresoru klimy s vystupom na monitor notebooku do kabiny a vedeli by sme na com sme na 100%

2007-07-29 00:16:11

Ahoj pokusím se vmísit do debaty už tolik rozjitřené o slovíčka , které se chytaly a vyjímaly z kontexu.Je možné, že někdo zase bude chytat mne , ale proč ne.Kompresor klimatizace je doslova a do písmene kompresorem , který odebírá výkon motoru.Ve vnitř jsou pístky,nejčastěji 4 a ty tlakem "vyhánějí " chladící médium do systému,který je stále pod tlakem.A tak tento tlak musí být "přetlačen " vyšším tlakem,vyrobeným v kompresoru.

Vše se odehrává jednoduchým způsobem.Kompresor má elektromagnetickou spojku,která sepne a kompresor je přímo poháněn od motoru.V tomto okamžiku dojde k poklesu otáček.Proto Nissan prvopočáteční pokles řeší navýšením otáček volnoběhu při zapnutí klimatizace.

Pak je také rozdíl mezi normální , poloautomatickou a automatickou klimatizací.

U normální zapínám kompresor a teplotu řídím přidáváním teplého vzduchu,za plné činnosti AC.

Polo a plná automatika si řídí vypínání kompresoru za jízdy.

Shrnuto hodně záleží na typu klimatizace ,nastavené teplotě,Doporučuje se v rozmezí 22-24 stupňů C.Pokud je auto na sluníčku , a chci tam teď hned mít co nejvíce chladno,musím počítat s odporem kompresoru v nejvyšší možné míře.

Ale jedno na závěr , odlehčenými řemenicemi tento problém nevyřeším.Řemenice a jiné úpravy bych přesunul do jiných úprav motorů

2007-07-29 00:30:50

ke klimě se vyjadřovat nebudu, ale k výkonu ano, řekněme že motor má výkon 300 kobyl a na kolech bude výkon řekněme 200 kobyl a pokud místo setrvačníku k motoru navíc přidám mlýnské kolo tak motor bude mít stále 300 kobyl, ale na kolech už bude jen 100 kobyl, a pokud odlehčím vše možné od řemenic, přes setrvák, kardan poloosy, brzdy a dám nejlehčí možná kola, tak motor bude mít stále 300 kobyl, ale na kolech budu mít třeba 250 kobyl, takže k výkonu asi tolik, a samozřejmě že pokud odlehčím kliku, ojnice, písty a setrvák, tak se zvedne i výkon motoru, jako příklad může být můj motor, který na tlak 0,65 bar (seriové dvoukila mají 0,7 bar, měl na tři válce o cca 20kobyl vyšší výkon než seriové dvoukila (na tři válce rozuměno, odešly ventily na prvním válci a neměl kompresi)

2007-07-29 00:34:37

Jo jasně máš pravdu , ale tady se řešila otázka , jestli je normální tento úbytek výkonu.

2007-07-29 00:43:09

Kentoya: takze sem mel pravdu s tim, ze vykon bude vyssi?


Odpovědět

1  2  3  4