Fórum - Téma


klimatizacia - kolko vam bere z vykonu?


Fórum Primera P11 klimatizacia - kolko vam bere z vykonu?

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4

2007-07-25 16:36:32

RS tak polopate:

b666 pripomeniem Ti prvu vetu :''trochu ma trapi ze pri zapnuti klimy citelne zobere z vykonu'',a konci to''Citit aj pocas jazdy ustalenou rychlostou ked zopina kompresor slabe trhnutie'': NA ZRYCHLENIE POTREBUJES REZERVU VYKONU NO A KED IDES NAPR 60KM/HOD USTALENOU RYCHLOSTOU POVEDZME NA 4-KU CO JE TUSIM OKOLO 2TIS OT/MIN A SPOTREBOVAVAS POVEDZME 30KONI NA JAZDNE ODPORY DO KTORYCH JE ZAHRNUTA AJ ZAPNUTA KLIMA. AK CHCES ZRYCHLIT Z TYCH 2TIS OT KDE MA MOJ MOTOR POVEDZME 60KONI (HRUBY ODHAD) ALEBO CCA 150NM MAM REZERVU VYKONU 40KONI A AK BY SOM KLIMU VYPOL MOHLO BY TO BYT ODHADUJEM REZERVA O 10KONI VYSSIA CIZE BY SOM MAL MOZNOST RYCHLEJSIE ZRYCHLOVAT. (SAMOZREJME ZE NECAKAM ZE KLIMA NEZOBERIE VOBEC NIC KED JE ZAPNUTA, TU IDE LEN O VYKLAD VECI)

PRI USTALENEJ RYCHLOSTI: JE TO O TOM ZE NA JAZDU USTALENOU RYCHLOSTOU POTREBUJES ISTY VYKON, KTORY DAVKUJES POLOHOV AKCELERATORA NO A KED SKOKOVO ODOBERES VYKON (ZABRZDIS MOTOR PRIPOJENIM KOMPRESORA ) PRI ROVNAKEJ POLOHE AKCELERATORA, TAK SA TI ZNIZI RYCHLOST - TO JE TO TRHNUTIE. NO A TOTO NEPOVAZUJEM ZA PROBLEM ALE LEN TO SVEDCI O TEM ZE KED TO CITELNE TRHNE TAK TEN UBYTOK VYKONU JE RELATIVNE VELKY.

"tak moja odpoved smerovala k tomu"

A teraz mi tu ides hovorit ze je prpblem pri otvorenej klapke a akceleracii????????? NEVERIM - TY NEVERIS JA NEROZUMIEM COMU NEVERIS SKOR MAM POCIT ZE NEROZUMIES CO MYSLIM

A aky vacsi odpor to myslis,ved keby vznikala nejaka podstatna vykonova strata,tak sa ten vykon meni na TEPLO,a nato si si uz odpovedal sam: NEODPOVEDAL NA TO SOM SA PYTAL TU. JA NEMAM RUKU V MOTORE ABY SOM CITIL ZE SA HREJE NIECO V KOMPRESORE KLIMY INAK AKO BY MALO. JE HORUCE LETO, MOTOR SA HREJE JAK SVINA TAKZE NEJAKY PRIRASTOK TEPLA BY SI PODLA MNA AJ TAK TRT ZBADAL, JEDINE ZE BY SA NIECO ZACALO TAVIT A AK BY SA ZACALO TAVIT TAK SA 100% AJ ZADRE.

Niekedy nechapem tvoje pochody, co je na tom nepochopitelne ked sa niekto pyta ci je ok ze mne ako viac menej laikovi sa zda ze klima znizi akceleracne schopnosti auta viac ako by sa mi zdalo obvykle? Bud ma chces chytat za slovicka alebo povedz rovno ze nech serem na to ze je to normalne. Ak si jazdil aj v inych autach tak asi vies posudit ci je to podla mojho opisu normalne alebo nejaka chyba a ako clovek co s tym robi by si tiez vedel odpovedat na moju otazku ci je obvyklou zavadou nejaky zvyseny odpor v kompresore. No ak chces chytat za slovicka ze znizenie vykonu nie je spravne povedane ale znizenie okamziteho vykonu (teda vykonu pri urcitych otackach) alebo este inak tak bud mi to vysvetli alebo poukaz na to co je podla teba blbost. lebo sorry inak ti nerozumiem comu nerozumies.

2007-07-25 18:16:51

Mám v Primeře už nějaký novější typ kompresoru,který reguluje výkon přes nějaké pístky.Takže největší ztráta výkonu je při zapnutí,než to vychladí.Potom už to jen tak šolíchá a není to tak znatelné.V Cromě mám ten starý typ,který jede pořád na plno a reguluje to spínáním spojky.Tam je vypnutí a zapnutí dost znatelné.Pokud,ale zapne tak to pro 2,5 TD není taková zátěž.

2007-07-25 18:33:26

b666

'' povedz rovno ze nech serem na to ze je to normalne. ''----tak toto by som si Ti tu nedovolil napisat,a myslel som si ze Ti to dojde,ale precenil som Ta co uz stava sa...

2007-07-25 18:37:41

sakra hosi, piste bez CAPS LOCKU, kdo to ma cist?

RS: jinak nemusis hned na me takhle arogantne utocit... ja to psal slusne, muzes snad i ty.

Aftermarket remenice jsou lehci, tj. melo by to jit lip do otacek.. co jsem cetl, tak to prida nejaky drobne PS... nevim jak to vysvetlit, jen rikam co sem cetl a ne od lidi co by zrovna nevedeli..

2007-07-25 18:58:59

Když mám na své P11GT zaplou klimu, je hodně cítit (a teď jak to bapsat aby se neslovíčkařilo ) menší dynamika při akceleraci. Je to skutečně cítit dost oproti dnešním autům, který samo mají už klimy celkově technologicky mnohem dále. Nějak mně to nebere, jak už se tady psalo, na to hrc prc po městě a přilehlých aglomeracích.

ALE zjistil sem, že u tohoto typu se mně VŽDY odpojí kompresor jak přelezu 5200-5300 ot.

Dělalo mně to i u hondy. Je to podle mně ochrana proti "přetížení" soustavy příliš velkým příkonem.

A pokud to s klimou rozjedu až na red line na 7000ot. tak po zařazení padaj otáčky někam kolem 5000 a kompresor klimy se nezapne, aspoň to teda není cítit...i když při té akceleraci ot možná jen nevnímám a i kdyby zapnul tak do vteřiny vypne, za předpokladu, že neustále šlapu plnej. Bude tam hystereze, aby se ten kompresor chránil.

TAKŽE: klima není na sprinty ALE pokud jedu lážo plážo a najednou "bum", v z5 zrcátku "rychlik", podřadim tak, abych překonal ty "odpínací" otáčky nebo byl těsně pod nima a pak šálalálapápááááá

toť moje hypotézy

2007-07-25 20:01:50

jagy,ups a ako som na Teba arogantne utocil? Ak mas pocit ze sa Ti mam ospravedlnit,skus tu skopirovat pasaz,ktorou som sa Ta dotkol...

Zdovodnenie''remenice jsou lehci, tj. melo by to jit lip do otacek.. '' som napisal v siestom prispevku tejto diskusie...Takze nerozumiem z akej arogancie ma Ty vlastne obvinujes

2007-07-25 20:06:21

To jagy: prosim Ta vysvetli mne ako jednoduchemu murarovi/ blbemu zednikovi/ ako si myslel toto:''

...

To sa zvysi mnozstvo spalovanej zmesy vo valci,alebo rychlost jej horenia/tym umozni pouzit vyssie otacky/ alebo ako sa ten vykon zvysi??????

  • -----------------

tohle chovani se mi nelibi... ty ses mechanik... ja sem laik, co si to prectu na internetu maximalne. Vysvetlovat bys mel TY, ne ja.. ach jo..

2007-07-25 20:14:11

RS to takhle Jagy nemyslel, když to čtu. I já jsem vyučenej mech. s maturou a jeden profesor nám kladl na srdce, že dobrý mechanik kupříkladu dokáže popsat laikovi princip variátoru tak , že on to pochopí. Tím je myšleno, že jak praxe, tak teorie musejí být v rovnováze. Tak jsem to pochopil já

2007-07-25 20:20:30

P11 - 2.0i, 96kW, rok 1997 - zapnutá klima vyvolává podobný stav jako u bleska666, kchodla a ostatních. Fakt ten kompresor jede asi pořád na plno a nevím jestli se vůbec někdy sám odpojuje, třeba při vyšších otáčkách. Měl jsem A4, tam se kompresor při prudkém sešlápnutí plynu sám odpojil, psali to i v manuálu jako že je to bezpečnostní funkce - předpokládali že na plyn dupneš když se potřebuješ odněkud rychle dostat, z nějaké nebezpečné situace, tak abys na to měl plný výkon. Na to že japonci maj v P11 řízený přes řídící jednotku skoro všechno, tak tam snad naprogramovali i odpojování kompresoru??? Když jde motor přes 4 tis RPM, tak už kompresor nějak necítím, ale nevím jestli je to tím že je odpojenej anebo má motor tolik výkonu/krouťáku, že se to v tom už ztratí.

Jinak teda když vidím nějakou komplikovanější situaci a tuším že budu potřebovat plný výkon, anebo jedu třeba přes Buchlovské hory, klimatizaci zásadně předem vypínám. Jo a zdá se mi že se to ubírání výkonu o něco zlepšilo po vyčištění a doplnění chladiva.

2007-07-25 20:27:13

To jagy Takze ako laik tu mas vlastne pravo napisat cokolvek a ja ak sa snazim napisat ze je to inak tak Ta to uraza...

Tak sa Ti ospravedlnujem

2007-07-25 20:52:12

Ne, jde o to, jak to pises. Citim z tvych prispevku aroganci a povysenost. A vsadim se, ze nejsem sam.

2007-07-25 21:22:10

Jagy:Nejsi.A jak říkal Katoušek,je umění laikovi vysvětlit pro něj nevysvětlitelné tak aby to pochopil.

2007-07-25 21:28:43

RS vůbec není povýšený a arogantní. Spíš to bude tím že něco umí

2007-07-25 21:36:57

to jagy, urcite sa o tom da polemizovat Ale urcite sem nenapisem hocico,za svojim slovom si stojim.Urcite si tu nepotrebujem nahanat pocet prispevkov do Top10Aktivni Clenove.

Ak mozes povedat to iste znovu sa Ti ospravedlnujem

ROMMO tak sa mi zda,ze si znovu vedla...To ja som jagy poziadal aby mi to ''polopate'' vysvetlil

2007-07-25 21:43:32

To je zajímavé, že já na svojí Almeře snížení výkonu vůbec necítím. Přisuzoval jsem to tomu, že je klima automatická a že se to nějak inteligentně řídí, ale RS mě teď vyvedl z omylu tak nevím . Ale prostě teď v létě jí mám pořád zapnutou nastavenou na 24°C a vůbec se dál o nic nezajímám a jedu kopec nekopec a vůbec o ní nevím kromě zvýšené spotřeby o cca 0,5l

2007-07-25 22:24:06

RS: je zbytecne se s tebou bavit...

a vsiml sem si, ze to neni poprve, co mas s nekym problem.

2007-07-25 22:36:12

jagy ale hadam Ti nedosli aj tie biedne ''argumenty''

Lebo by ma mrzelo ze koli mne opustis tuto stranku

Lebo aj to mi tu uz bolo raz vycitane

PS: a bolo by to vazne skoda,ked si prave dosiahol 888.prispevok

2007-07-25 22:36:59

I nadále se RS zastávám, měl jsem s ním tu čest. Jsou tu jiní, který bych odsoudil nebo jim poděkoval. Petr píše jak si to myslí a to je to co by tu mělo fungovat. Nazdar bazar Pepa Lazar

2007-07-25 22:43:00

Kato: Ja ho neznam, treba je fajn, ale nelibi se mi, jak argumentuje (ac ma treba pravdu). Jde to rict slusne a ne se nekomu v prispevku posmivat.

RS: Opet jeno arogantne odpovidas... ze by byla skoda (ironie), abych opustil stranku. Ze mam XXX prispevku.. ja tady zadne prispevky nehonim, jestli si to myslis, tak s tim nic nenadelam.

2007-07-25 22:48:46

jagy pre boha a co si cakal,ze sa tu z Teba poserem?????Omyl


Odpovědět

1  2  3  4