Fórum - Téma


klimatizacia - kolko vam bere z vykonu?


Fórum Primera P11 klimatizacia - kolko vam bere z vykonu?

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4

2007-07-25 10:54:30

trochu ma trapi ze pri zapnuti klimy citelne zobere z vykonu, podobny jav som zaznamenal aj v Almere tak nemam pocit ze je nieco chybne, ale aj tak je to o dost vacsi rozdiel ako ked zapnem klimu v Octavke II. Mam sice info ze v Octavke nezopne kompresor hned na plny vykon ale ma nejaku postupnu regulaciu aby ten skok nebol tak citelny, ale aj tak. Citit aj pocas jazdy ustalenou rychlostou ked zopina kompresor slabe trhnutie. Ide o P11 GT. Napadlo ma aj to ci sa tomu neda nejak pomoct? teda nejako znizit odpor hlavne kompresoru ci uz nejakym len premazanim lozisk ci inym sposobom. Neskusal som este zhodit remen z kompresoru ci neni pridrete lozisko, co ma tiez napadlo. mate niekto skusenost ze sa odpor nabehanymi km zvacsuje a klima bere viac vykonu?

2007-07-25 11:16:26

pomozu ti lahke remenice... inak o nicom inom neviem, co by v tomto smere pomahalo. Inak ten pokles vykonu samozrejme je na kazdom aute, no na autach so starsim r.v. je to este citelnejsie...

2007-07-25 11:21:32

tiez si to doteraz takto vysvetlujem len je to fakt dost brutal pokles odhadujem minimalne 10koni. Na almere to pozorovala dokonca aj manzelka ktora ma auta uplne v trubke a odmietla pouzivat aj preto klimu. Ja teplo neznasaM INAK BY SOM TO ANI NERIESIL A NEPOUZIVAL JU. Tak ci tak ked si chcem zajazdit ju nepouzivam, ale vadi mi to ked je to lenive aj ked len tak sa presuvam. do 4000tis je to potom uplna zdochlina ktora prd ide a zere v meste 10-12litrov. nemam rad zdochliny Asi to chce viac koni, nech to ide

2007-07-25 11:33:16

u starsich aut je to tak, tam jede kompresor porad na plno a tak ubira celkem dost vykonu, nekde jsem cetl, ze do P11C uz davaji nejaky novy druh kompresoru /asi neco podobnyho jako v OII/, kerej jede podle toho kolik je potreba. Ale u tvoji GT je jeste starej. Ja jsem kdysi jezdil ve fabii s klimou, tam bylo nejakych 47 kW a tam kdyz chtel clovek predjizdet, tak se musela klima na chvili vypnout, protoze to proste nejelo. Mam zkusenost, ze na benzinovych motorech je ten ubytek znat mnohem vic nez u ropaku.

2007-07-25 11:43:21

U mojí P11C je automatická klima a síla vháněného vzduchu je podle toho, na jakou teplotu mám nastaveno, že se má interiér zchladit. jestliže dosáhne teploty, tak se ztumí. Nicméně, když občas, např. si sednu do rozpáleného auta a klima běží naplno a já ji vypnu nebo zapnu, tak cítím nepatrné snížení nebo zvýšení otáček. Nicméně u předjíždění mi to nevadilo. U almery, kterou jsem měl před tím ten úbytek byl výraznější. Pravdou je taky to, že máš starší typ kompresoru, který běží neustále a nereaguje na teplotu, kterou ani nemůžeš nikde nastavit

2007-07-25 12:13:50

b666 to je o tom ze GTcka do 4000 otacok je jednoducho slabsia ako ostatne dvojlitre.Uplne priepastny rozdiel je ked do nej presadnes z P10 ta ma totiz neskutocny spodok No a ziadne lahke remenice to nezlepsia tie Ti ziadny vykon nepridaju,akurat ulahcia motoru nastup do otacok,co ti moze byt jedno ked sa motas''po dedine'' nejakych 2500ot

A ked ta nabuduce napadne porovnavat rozne motory,pozri si ich krutiaci moment pri porovnatelnych otackach,budes prekvapeny,a ver tomu ze v tomto pripade je max vykon absolutne nepodstatny

Na X-traile 2.2dCi/mimochodom ma cca310Nm/2000ot/pri zapnutej klime pri prudkej akceleracii ECU nachvilu odpoji kompresor beztoho ze by trebars zhasla kontrolka A/C,a to pri normalnej jazde nemas sancu zistit kedy je zapnuty ci vypnuty.To mozes pozorovat ,len ked stojis na mieste a motor ide na volnobeh,pri zapnuti kompresoru ECU prida par otaciek motoru /ale to robia vsetky Nissany/

2007-07-25 12:13:51

Tiez som si vsimol ze to je dost vyrazne.. vo vyssich otackach tak necitim, ale pri beznom presuvani sa po meste - teda medzi 2 až 3 tisic otackami to je pokles. Az mam pocit ze sa brani zrychlovaniu. Ale vsimol som si este jednu vec, zatial iba pri stati na brzde na krizovatke a zapnutej klime - niekedy sa stane ze pedal sa mierne prepadne a zaznamenam aj kolisanie otacok.. Po chvili pedal opat stvrdne a opat kolisanie. Kompresor sa nejak vypina a zapina pocas svojho behu?

2007-07-25 12:19:24

to Lubosh:

kompresor si zije svoj vlastny zivot,nezavisle od toho ci je A/C automaticka,ci manualna.jeho cinnost riadi tlakove cidlo,ktore reguluje tlak v systeme

2007-07-25 12:50:15

Myslim si, ze remenice urcite pomouzou vykonove... na kazdem stupni je to par koniku. A na kazdem vyssim stupni se tento vykonovy prirustek snizuje.

2007-07-25 12:51:40

RS neboj poznam myslim celkom zavislost vykonu na otackach a zaroven jeho vztah s priebehom momentu. Mnohi ludia si skutocne myslia ze moment je to podstatne ano ale staci sa pozriet na oba grafy a poznat ze vztahy suviasia a je to o okamzitom vykone rovnako ako o okamzitom krutiacom momente. Cim je vacsia plocha pod grafmi tym ma auto sirsiu oblast vysokeho vykonu, resp momentu. ja nepadam na zadok s pruznosti napr Turbo dieslov lebo tie nastupuju povedzme pri 1700-2000ot dovtedy nemaju ziadny krutak ani vykon ähorsi ako GT) no len potom to nabehne a drzi do nejakych 4tis ot na 210-240Nm u 1,9-2,0TDi a tam ma GT stale chabych 150-160Nm. Cize ked sa plizim na 5-ke 70kou tak mi je jasne ze moja pruznost je zrovnatelna s priemernym sucastnym 1,6l benzinom, ale ked TDI zacne (a to musi) radit tajk ja stale bez radenia pokracujem az do 7tis ot. ja proste nejazdim na spotrebu a kde sa da jazdim nad 4tis ot. Takze ja sa nestazujem na priebeh momentu a vykonu GT, ale len zistujem ci je obvykle ze ta klima ma podobny dost citelny stratovy vykon (moment). Ono aj u tej Octavky II co mam a ma 1,6MPI s 75kW a max krutakom 168Nm v 3800ot je to riesenie odpojenia kompresora pri maximalnom zatazeni, c je celkom prijemna funkcia, je to taka viac automaticka klima, mozno aj preto sa vola poloautomaticka a u P11 len mechanicka. To preco som sem dal udaje 1,6MPI je to ze prave oblast maximalneho krutaku je "ekonomickejsich" otackach a to auto ide skutocne zrovnatelne ak nie lepsie v rozmedzi otacok 3-4tis ot kde sa najcastejsie pohybuje pri normalnom jazdeni. Napriek tomu jazdim ovela radsej s GT napriek jeho "moralnej" zastaralosti viditelnej nielen na tvaroch kasne a interieru, ale aj na srandickach ako je prave ta regulacia kompresora. RS priama otazka ako je casty jav ze kompresor klimy ma pridrete ci inak opotrebene loziska a ma to este ine sprievodne javy (teda nejaky hluka atp)? nema chut len tak preventivne rozhodit cele auto aby som sa presvedcil ci je to ok, preto som aj hodil sem tuto otazku.

2007-07-25 13:48:05

Ahojte.Blesk mě předběhl,tuto záležitost jsem tu chtěl nahodit taktéž.Jelikož jezdím v převážné většině trcky trcky po městečku,tím pádem mezi 2000-3500 ot.,tak mi připadá,že když zapnu tu klimu,jakoby mě v ten okamžik někdo zacpal vzduchový filtr a za auto zapřáhl vozík naložený pískem.tzn.akcelerace se rapidně zhorší a prostě to nemá již takový výkon.A nepomůže ani natankovaný V-power.Na delší trase při vyšších otáčkách nevím,to vyzkouším posléze.Ale opravdu jsem tomu nevěřil,že ta zapnutá klima může až tak zahýbat s výkonem motoru.Dokonce jsem uvažoval,jesti nemám zase něco s motorem.takže mohu být tím pádem klidný?

2007-07-25 14:01:52

Někde jsem četla, že klima bere kolem 8kW z výkonu motoru.

2007-07-25 14:14:32

Klima u mojej P11 tiež berie výkon a to fest. Ja ju pri obiehaní keď ideme viacerý radšej vypínam, pretože ubytok výkonu je neskutočný na to že je to 96Kw. V takej 1.6 sa s klimou asi ani nedá ísť. V meste ju ani napuužívam, aj tak každú chvíli vystupujem Tento typ klimy je vhodný tak na diaľnicu. Priznám sa je to jedná z vecí ktoré ma na Primerách serú.

2007-07-25 14:34:41

martin.sofi: Já to řeším úplně stejně. Většinou klimatizaci nepouštím, jenom když jedu nějakou delší cestu....a při předjíždění ji vypínám

2007-07-25 14:35:58

poskodene lozisko je neprijemne hlucne,a skor odchachaju loziska v elmag spojke/kruti sa pri vypnutom kompresore/ a poskodeny kompresor bude cely od oleja,pri zadretom zniceny remen.

A k tym tabulkovym vykonom a kr.momentom. To je vsetko platne iba v pripade naplno otvorenej skrtiacej klapke a pri turbomotoroch pri plnom tlaku a to pri jazde v meste ustalenou rychlostou dvojlitrovy motor zivori pri skrtiacej klapke otvorenej na 5-10% /odhadujem /

2007-07-25 15:02:50

RS a vacsi odpor v loziskach si nezaznamenal? Nemyslel som rovno zadrete lpziska, klima funguje normalne a neni nijak nezvykle hlucna.

tie tabulkove vykony predsa platia aj v praxy, ked sa plizis ustalenou rychlostou nevadi ti ze ti klima odobera vykon (brzdi motor) len mas vyssiu spotrebu na drzanie tej istej rychlosti ako bez klimy, ale ked chces akcelerovat a "otvoris" skrtiacu klapku tak tie vykony a pribeh momentu koresponduje s grafom. Ani som sa nechcel na tomto mieste stazovat ze to tak je len skor hladat ci to tak je u P11 VZDY a nemusim sa tym padom zatazovat, alebo ist do servisu, dat zhodit remene a zistovat ci tam je neprimerany odpor, alebo je to v norme. Stoji to cas aj peniaze a tu na fore by sa snad dalo k tomu nieco zistit aj bez rozoberania. ale podla toho co pises tak som pochopil ze by to malo byt v norme.

2007-07-25 15:17:09

b666 pripomeniem Ti prvu vetu :''trochu ma trapi ze pri zapnuti klimy citelne zobere z vykonu'',a konci to''Citit aj pocas jazdy ustalenou rychlostou ked zopina kompresor slabe trhnutie''

tak moja odpoved smerovala k tomu

A teraz mi tu ides hovorit ze je prpblem pri otvorenej klapke a akceleracii????????? NEVERIM

A aky vacsi odpor to myslis,ved keby vznikala nejaka podstatna vykonova strata,tak sa ten vykon meni na TEPLO,a nato si si uz odpovedal sam

2007-07-25 15:19:16

Klima berie zhruba 10k vykonu. Na N15 1,4 som to citil dost, ale je zaujimave, ze na N16 1,8 to az tak citit nie je. No a ked zapnem klimu na micre 1,2 tak skoro ako keby auto zostalo stat

2007-07-25 15:25:18

To jagy: prosim Ta vysvetli mne ako jednoduchemu murarovi/ blbemu zednikovi/ ako si myslel toto:''

Myslim si, ze remenice urcite pomouzou vykonove... na kazdem stupni je to par koniku. A na kazdem vyssim stupni se tento vykonovy prirustek snizuje.''

To sa zvysi mnozstvo spalovanej zmesy vo valci,alebo rychlost jej horenia/tym umozni pouzit vyssie otacky/ alebo ako sa ten vykon zvysi??????

2007-07-25 15:33:17

joj nechce sa mi to cele citat ale almeragt napisal ze lahke remenice mozu pomoct nemyslim si pretoze hlavna zataz je asi ten kompresor a tie remenicky hmm urobia rozdiel v nejakej miere a nie velkej.pretoze pokial je raz odber tak to bude dusit podobne ako alternator

duffi ja tu zmenu citim ked chcem prudsie akcelerovat ak nemam fakt otacky 3000 a viac tak kym sa dostane ku 4000 je to ine ako ked ju vypnem.

nepisal by som kolko vykonu bere ale kolko percent z vykonu.

co sa tyka tych grafov meraju sa podla nejakej metodiky a to urcite nie je vzdy rovnaka ako v reale pretoze nestaci porovnat len otacky a hned mam vykon no to je zlozitejsia debata a rs dobre hovoril


Odpovědět

1  2  3  4