Fórum - Téma


Klimatizacia


Fórum Primera P11 Klimatizacia

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4

2011-05-11 20:17:38

Kerky rozmýšľal som nad tým chcelo by to ešte poriadne premerať, len neviem ako máš skúšky a teda aj čas... To horné relé bude spínať iba ventilátory to je asi OK, určite ho používa aj ECU pri prehrievaní a nerád by som to napájal nakrátko aby sme dačo neposrali. Ale v manuáli píšu relé AC ako druhé od okna v pravom rade a to možno dáva impulz aj tým vrtuliam... Hovorím chcelo by to poriadne premerať...

2011-05-15 11:16:18

Misko vo stvrtok mam skusku..keby som prisiel po nej k tebe?najdes si casu troska?

2011-05-15 11:53:05

Jasne volaj mi...

2011-05-20 14:21:47

problem porieseny! poistka blower motor dole pod volantom...jednu blower sme kontrolovali pri baterii v motorovom a dnes som si vsimol ze je aj druha pod volantom...vymenena a ventilatory krasne fachcia!

2011-05-21 08:21:04

Tak a ja mám zase trochu iný problém... P11C 2.0...

Po naplnení klímy sa klíma konečne spustila a funguje - chladí trubky , ventilátory bežia všetko je OK...

No vždy ide z fukárov len teplý vzduch - tak som vysledoval že "air mix door motor" je vždy v polohe OPEN teda auto stále kúri, pri prepínaní z 18 na 32 sa v určitej chvíli pohne cca o 5 mm a viac nič. Tak som zohnal iný motorček od sjandusa a ten nebaví na aute vôbec...

Kde môže byť chyba? Treba aj tento air mix door motor nejako nakalibrovať???

DÍKY...

2011-05-21 11:33:59

mám taky problém s klimou.. Jednoho krásného dne jsem zapl klimu uslyšel zasyčení jako když otevřete colu a klima nešla - dal sem to do servisu kde nezjistili unik a tak to doplnili ale po 2dnech klima udělala to samé a opět nešla. Tak jsem šel do nissan servisu kde mi udělali to samé což si myslim že byl nesmysl protože to přece najednou nebude držet! a taky to nedrželo víc jak pár dnu. Tak tedy napotřetí se v tom poštourali více a vyměnili těsnění na výparníku... dohromady jsem v tom za 3500kč a klima opět nefunguje! nevíte čím to muže být

2011-05-21 17:49:42

Ked Ti to syci, vtedy je malo chladiva, takze Ti to musi odniekial fucat.

2011-05-21 17:57:40

ale tak když mi ho naplnili a za 2 dny to zapnu chladí... ok zastavim a za hodinu jedu znovu pustim klimu psss a je po klimatizaci a takhle 3x

2011-05-23 16:33:10

ty jo koukám nikdo nic!! nevíte jakej je aspon kompresor u primery p11 2,0 98rok

2011-05-23 17:03:13

to ej ejdnoduchý řešení. Zajdu tam kde jsem byl a pokud to borec zná, tak ti přesně určí místo odkud to uchází a řekne řešení (výměna těsnění apod. takže zajdi ta, kde jsi byla, ať ti řeknou odkud přesně to uchází. Nikdy jsme něměli problém s klimatizací, aby to nešlo opravit, ale musí ti říct co je špatné.

2011-05-23 19:34:32

mne neporadí nikto?

2011-05-23 19:45:03

Macak: Kompresor je rovnaký ako na 1,6 akurát má inú remenicu ale to sa dá prehodiť śpolu s magnetickou spojkou... Kompresor klímy mám je to CALSONIT ZEXEL DKV-14D, P11C má už iný kompresor...

2011-05-23 22:31:48

potřebuju vědět jestli to má magnetickou spojku jak píšeš..tedy ovládaná přímo po spuštení AC, a nevíš má to v sobě přetlakový ventil který upustí pokud je v okruhu přetlak? nebo kde ten ventil je? a do servisu kde sem byl 2x se stejnou závadou už nikdy nejdu nebudu jim dávat opět peníze za opravu která byla kničemu

2011-05-24 07:42:44

Tak na klimatizaci jsem ještě žádnej přetlakovej ventil neviděl. Klimatizace je na zapojení velmi jednoduchá věc. Je tam spínač (relátko který sepne elektromagnetickou spojku. Před tímto sepnutím to jde ale přes několik pojistek. první pojistka - klasická elektropojistka, druhá pojistka - tepelná přímo an čerpadle klimatizace - bimetal, který při přehřetí se rozepne, po schládnutí se sepne. tu jsem měnil zatím jen 1x, nemá se tam co pokazit. A třetí pojistka (to není ani tak pojistka) je tlůakový ventil, který je u starších aut na vysoušeči u novějších přímo na chladiči a ten hlídá tlak v okruhu, aby nejel kompresor na prázdno, protože pokud by jel na prázdno nerbyl by mazán a zadřel by se. To ej celý princip klimatizace. Pak už jde jen o to jak je ten základní spínač spínán, zda manuálně tlačítkem ve voze (n15, P11 atdú nebo automaticky nastavením teploty a různou elektronikou P12, P144 atd.

Shrnutí - silová část to je to co jsem popsal - 12 Voltů napájeno z baterky na přímo

  • - elektronická část (regulace) to je už složitá elektronika, tranzistiry švábi apod.a pracuje s rozsahem 0 až 12voltů

2011-05-24 07:43:34

Chrener já bych zkusil vymnit tu elektroniku uvnitř v autě z jinýho, celej ten panel.

2011-05-24 08:14:15

Chrener > koukl jsem do manualu, v sekci HA je pomerne obsirne popsany postup, jak to odzkouset (str 68). Myslim, ze to bude jedine rozumna a k cili vedouci cesta

2011-05-24 19:47:44

HonzaBK: ja už len dodám že ten tlakový spínač na sušiči je buď jednočinný - teda spustí klimu iba ak je v systéme tlak... No a napr na P11C už je ten snímač dvojčinný - teda spustí klímu iba ak je natlakovaná a v prípade že tlak vystúpi nad 25MPA klímu vypne. Toto sa stáva najmä v prípade že z nejakého dôvodu (relé, poistky, chyba...) zlyhajú ventilátory a klíma sa prehreje...

Mira.urban: kuknem sa na to keď bude viac času...

Masak: Čo k tomu dodať - treba to reklamovať... Alebo ako som písal nechať to natlakovať dusíkom spolu s kontrastnou látkou a netesnosť sa MUSÍ ukázať... A hlavne tlakovú skúšku NIKDY nerobiť na automatickej plničke ale poctivo dusíkom na 20MPa najlepšie spolu s kontrastnou látkou a nechať to stáť kludne aj hodinu (ak má technik čas), jednak budík je citlivý natoľko že aj minimálny únik ihneď na stupnici vidieť a kontrast zas ukáže kde to uniká... Väčšinou uniká nejaký spoj - to zistíš aj jarovou vodou, niekedy prehnije trubka na sušiči, alebo je poškodený chladič od kamienku/korózie - to všetko je pomerne ľahko zistiteľné... Najhoršie je zistiť či nefučí výmeník vo vnútri kúrenia-tam sa proste nedostaneš... No a posledné je kompresor...

Takže natlakovať a poriadne všetko skontrolovať...

2011-05-25 07:35:43

Ok a já pořád přemýšlel na co je tam ten třetí drát. díky za objasnění.

2011-06-01 16:47:08

a ješte hloupá otázka co je náplní klimi u primery P11 r 1998 je to už bez freonu R134a nebo freon?

2011-06-01 22:45:57

bez freonu


Odpovědět

1  2  3  4