Fórum - Téma


Klima v zimě


Fórum Pokec všeobecný Klima v zimě




2010-12-15 21:09:38

Klimu v zimě používám, pomáhá to redukovat vlhkost v autě, nicméně by mě zajímalo proč u některých aut píšou že se klima pod nějakou teplotu (u pasatu dle kamaráda +5 stupňů) nemá používat. jak to teda je?

2010-12-15 22:16:14

Některé klomatizace jsou dělány jen do určitých stupňů a pak může začít namrzat třeba kompresor atd. Já ji v zimě tak jednou za týden pustim na chvilku, ale to je tak všechno. Ale letos v zimě jsem jí ještě nepustil, protože auto má zimní spánek

2010-12-15 22:19:54

tak bych ji neměl používat teda? popravdě řečeno ani nevím jestli funguje ta klima, sice je to línější když ji zapnu a klesnou otáčky, ale to poznám až v létě pořádně:D

2010-12-15 22:21:55

Je to mozny ji pouzivat pres zimu,pomaha proti mlzeni. Kazdopadne ja ji takhle nepouzivam. Jinak se rika, ze pokud se nepouziva, tak by se mela alespon 1x do mesice na chvili zapnout. Ja ji loni pres zimu nezapl snad ani jednou a pres leto fungovala uplne OK a nesmrdela. Ale ted ji cas od casu zapnu, jistota je jistota.

Jíinak na vykonu ubere velice znatelne. Nekde se to tu psalo, kolik cca PS vezme,ale je to dost. Pres leto, pokud chces s nekym zavodit a je horko, tak ji vazne radeji vypnout, jinak je to desne liny.

2010-12-15 22:22:45

U primery by to mělo být jedno, ale je to zbytečný. Jen když máš zamlžený okna nebo tak. Zbytečně to žere HP a je větší spotřeba

2010-12-15 22:25:54

No spotrebu bych neresil, protoze jsem si nevsiml ze by to sklimou nejak zralo. Vykon ubere hodne,ale co jsem pres leto zkousel, tak i na dlouhy vzdalenosti spotreba s a bez klimy byla stejna. Ale v zime to stejne vice zere,protoze se topi,auto dostava v tom mrazu vice zabrat,mas zimaky,atd.

Jinak 1x mesicne ji zapnout je asi mozna lepsi.Aby se to tak neusazovalo a alespon se to trochu "procistilo". Pisu jen co jsem cetl, ze je to doporuceno.

2010-12-16 13:44:42

Ma se poustet ne kvuli zasmradnuti (to spis naopak), ale kvuli tomu, aby se promazal kompresor, kdyz to dlouho stoji, veskere mazivo stece.. je to jako nechat dlouho auto stat a pak startovat.

Jinak nevim jak primery, ale slusne vychovane auta klimu ani nepusti, pokud je nizsi teplota nez 4°C, protoze to je briblizna teplota na jakou chladi, a jelikoz klimatizace funguje na principu vymeny tepla, tak by to nefungovalo a system by umrel..

Ja mam pocit, ze kdyz ted zapnu klimu, tak se mi sice na displayi rozsviti ze je pustena, ale nezaznamenavam pripojeni komresoru (pokles otacek, napeti, lehke cvaknuti spojky, kdyz se pripojuje), takze P11/144 se stejne asi skutecne v techto mrazivych teplotach nezapne.

2010-12-16 14:04:15

Joo mas pravdu,taky aby se procistil mazivem kompresor.

Jinak ja jsem jel nedavno po dalnici,venku cca -10°C a vzpomnel jsem si,ze bych klimu moh zapnout a nechat ji chvili bezet.No a citil jsem ze chladi v pohode.Nedaval jsem samozrejme max. vykon chlazeni,ale i tak jsem to citil.Takze bych rekl, ze starsi P11 nejaky teplotni omezeni nema.

2010-12-16 23:46:22

Lukyisek:

jak si v -10°C poznal, že chladí klima? myslím, že kdyby jenom pouštěla vzduch zvenku tak by to vevnitř umrzly prsty na volantu ... . :))

2010-12-18 15:50:32

taky si myslím, docela blbost poznat při takhle nízkých teplotách hluboko pod nulou, že klima "dobře chladí" - fakt haluz


Odpovědět