Fórum - Téma


Klepání v motoru - rozvody


Fórum Primera P12 Klepání v motoru - rozvody

Informace o modelu: Nissan Primera P12


1  2  3  4  5

2013-09-01 11:36:30

Malej dotaz. Ozyvá se klepavý zvuk v motoru ( 2.2 Di , 180 tis.) někde dole kolem rozvodů. Rozvody jsem dal ( teda já ne ) nové. Napínáky, vodítka řetězy. Zvuk pořád. Opětovné rozebrání, nikde žádné viditelné poškození. Přijde mi to jako když klepe řetěz o boční víko. To však odřené nikde není. Občas to nedělá a po dením stání, občas přestane po najetí např 10 km, ale občas ani po ujetí 50 km nepřestane. Moc už mě to neba, tak jestli někdo nemá podobnou zkušenost. Ještě mě napadlo jestli by to nemohlo být olejové čerpadlo s malým tlakem do napínáků. Měnil jsem i řetízek na vývěvě, ale je slyšet pořá kolem dvou tisíc otáček nad dva stichne. Ještě mi přijde že při plynulem zrychlování auto občas lehce ztratí výkon, jen takové nepatrné škubnutí, ale to zřejmě nemá s vývěvou a už vůbec ne s klepáním nic společného. Oprava by nebyla problém, ale už si nevíme nějak rady s příčinou. Tak kdyby někdo náhodou věděl díky.

2013-10-04 15:02:39

Tak je to dobré. Už doklepal. Motor zachrastil a zastavil se na dobro. Ten už ale stál peněz nissan smradlavej. A zase stát bude. Tak kdyby někdo věděl o dobrém motoru třeba z borouračky 2.2 Di 2003

2013-10-04 15:43:08

postmann:

Co tam bolo zle ?

Lebo vstrekovace mozu vydavat tiez rapotavy zvuk a vela ludi hned rozprava o rozvodoch alebo retazi na vakuovke.

dakujem

2013-10-04 20:11:08

janik179: Ne ne šlo to od rozvodu. Spodní řetěz. Dělal se nový rozvod. Vypadá to, že byl malý tlak oleje a přeskočil řetěz. Od vakuovky šel také drobný rachot, ale to je na druhé straně motoru a je to spíše lechce chrastivý zvuk. Co přesně odešlo ještě nevím. Stalo se to včera a s mojí náladou ( po dvou nočních a konstantních problémech s primerou ) jsem to hodil na dvůr do kouta a měl jsem chuť to zapálit. Ale jelikož vyteklo na zem i trochu oleje tak bych řekl, že bude i někde v zadní části díra ve víku rozvodu. Uvidíme. Mě už čeká nejspíše sehnat slušný motor, tedy pokud se to podaří a nenarazim na někoho kdo bude prodávat vylítanej šmejd Pak to už dám asi do šroťáku než zase ivestovat peníze

2013-10-04 22:59:49

postmann: Ked si dal nove rozvody aj keby tam nebol žiadny tlak oleja tak rozvod preskočit nemože.

2013-10-06 12:01:31

sjaro: Jsou tam hydraulické napínáky tak jak nic.

2013-10-06 15:43:11

postmann: Ked daš novu retaz tak šponovak je vysunuty do cca 8mm a je v nom dost pevna pružina.A spodna retaz už vobec nema šancu preskočit velakrat som skušal spodnu prehodit o zub a bez demontaže kolesa z čerpadla bez šance.Vrchna preskočit može ,ale len v pripade že potočiš motor dozadu,to sa stava hlavne u tych ktorym nefunguje ručna brzda a dolu kopcom si davaju spiatočku a opačne,alebo zatahuju nahonove kolo na podtlakovku a nezaistia si vačku.A dalši problem s rozvodami u 2,2 je u tych ktory zhodia koleso z čerpadla a vypadne im vymedzovacia podložka medzi čerpadlom a kolesom a potom je len otazka času kedy vytiahne retaz na zuby a roztrhne ju.Taktiež som sa stretol s problemom ked z niektoreho plastoveho voditka ulomi a nalepi sa niektore koleso medzi zuby.

2013-10-06 15:46:31

postmann: Olej ti tečie z rozvodov alebo trči ojnica z bloku?

2013-10-07 17:47:08

sjaro: Ještě nevím. Nebyl ještě čas to rozhodit a mrknout se. Až to omrknu poreferuju. Nebo spíš brácha. Opravuje auta. Já jen běžnou údržbu do tohohle už se raději nepouštim Tak se pak uvidí.

2013-10-13 08:40:19

vela stastia

a pevnych nervou pri oprave. nechcem zakladat novu temu tak sa chcem spytat ci niekto nevie cim by to mohlo byt. 2.0 lpg 212000km, ked nastartujem 1 sekundu to vydava zvuk ako dizel hrozne ako by ho vobec nemazalo a posekunde zas ide krasne tichucko ked je motor teply tak to neroby. niekedy je to aj 2sekundy.

2013-10-13 12:53:49

mafi:

Mafi to su hydrodvihatka. 100% sa sa to riesit ich vymenou nie je to drahe. O nieco sa to da zlepsit pravidelnymi vymenami kvalitneho oleja a olej filtra (ideal pouzivanie origo olej filtra alebo napr. K&N olej filtra)

2013-10-13 17:54:54

postmann: jaký typ motoru máš? / je to v techničáku napsané v řádku, typ, motoru / snad by se něco našlo

2013-10-13 19:02:26

typ motora je QR20

2013-10-14 08:22:58

primera: Tuším YD22 Je to 2.2 Di r.v. 2003

2013-10-14 17:34:25

postmann: to musíš vědět přesně - né tušit. YD22? nebo jiný?

2013-10-16 20:18:02

sjaro: Mam prodobny problem 2.2di 93kw od 2200ot do2500ot.mi neco jakoby skace je to slyset od rozvodu vacky za studena to slyset skoro neni, ale jak se motor ohreje je to dost .pri prekroceni to okamzite ztichne a pri poklesu i malem zatizeni to zacne a pod 2200 to prestane.Pri nisich otackach je motor trochu hlucnejsi mozna ventili.Ta vrchni napinaci lista je na tom sroubu docela volna nevim jestli ,sroub je utazeny,ale je tam dost velka vule do stran.

2013-10-16 20:33:42

Jeste jsem v olejove vane nasel takovou žlutou 3-4mm velkou umelou kulicku, nevim odkud je.

2013-10-16 21:30:33

horinamartin: To čo si našiel vo vani je ulomok toho voditka z rozvodov

2013-10-16 21:59:33

horinamartin: kolega má P12 s motorom 2.2dci, r. 2002, 250000 km spolu sme riešili zopár vecí okolo P12tiek, pri debate prišlo aj na to, že 2.2 dci maljú výhodu oproti 1.9 dci v rozvodoch, 2.2 má reťaz a vraj vydrží doživotne... reťaz možno vydrží, alé komponenty okolo nej, vodítka, napínak atd. nevydržia... zvyčajne po 200 000km niečo odíde...

Mu raz ráno pri štartovaní zachrčalo v motore a koniec, motor už nešlo pretočiť, v servise rozobrali rozvody a našli niečo ulomené, tuším nejaké vodítko, či lištu rozvodovej reťaze ... vymenili ju a motor beží ďalej...

...ak už cítiš problém s rozvodami, radšej motor odstav a daj rozvody skontrolovať, rozobrať, prezrieť v akom je to stave...nestojí to za to niekde v otáčkach na ceste, aby ti motor kľakol, nemusí to dopadnúť vždy šťastne...

2013-10-17 12:25:23

A nemůže se při vyšší rychlosti dopnout napínák


Odpovědět

1  2  3  4  5