Fórum - Téma


klepani tesne po startu QG18DE


Fórum Technický koutek klepani tesne po startu QG18DE



1  2  3

2007-09-06 15:51:54

RS955i myslel to,že se ten řetěz nedá štelovat a napínat ručně.Jinak možná se na to ptal někdo v dřívějších příspěvcích.A mám i já ještě dotázeček.Můžu tedy lehce přejít z plné syntetiky (MADIT PRIMA 5W40) na polosyntetiku např.od LIQUI MOLY či nějakou jinou dobrou značku?Děkuji za případné doporučení.

2007-09-06 16:31:08

Prinad,ten napinak retaze potrebuje tlak oleja,a preto pri starte zahrkoce retaz dovtedy kym sa nezvysi tlak oleja.Nie je to nic vazne,do spetneho ventilu toho napinaku sa dostala drobna necistota,a pokial neni pod tlakom tak ten olej z neho po case vytecie.Ma to aj mechanicku poistku takze nemusis sa bat ze preskoci retaz na kolese.Pust to z hlavy,casom tu necistotu vyplavy a strati sa to.Zmena viskozity oleja to veovplivni...

2007-09-06 16:34:49

Hydraulický napínák řetězu zjednodušeně řečeno zajišťuje správné napětí rozvodového řetězu tlakem oleje v mazací soustavě - na principu válce a pístku: tlak oleje působí na pístek napínáku a ten zas na řetěz (přes vodítko a podobně).Dokud v mazací soustavě není správný tlak,je i napínák bez předpětí a řetěz není úplně napnutý v závislosti od opotřebení a vytahání.Dokonce se u některých motorů (ne nissanovských) stávalo,že řetěz při startu motoru přeskočil přes zuby a rozvody se změnily.

Z tohohle důvodu se při spuštění motoru může krátce ozývat chrastění řetězu - dokud se v mazací soustavě nevytvoří potřebný tlak a napínák řetěz správně nepředepne.

2007-09-07 00:13:38

dekuji vsem za podrobne info tak ze i ja to pochopil

ted jeste pridam me pozorovani: pokud zapnu zapalovani a necham pal. cerpadlo natlakovat dokud neztichne, tak to nastartuje velmi rychle a slysim ono zaklepani.... ale pokud otocim klickem a hned nastartuju tak trva to trochu dele nez motor naskoci a ono zaklepani uz neslysim ....

budu pozorovat dal , jinak resit to dal asi nebudu jak psal RS , do konce roku asi stejnak prijde vymena oleje, tak tam dam akorat origo olejovy filter,at am klid na dusi...

2007-09-07 17:59:04

Ahoj .To klepání pochází od všech ložisek , které jsou mazané, a mají dle výrobce nějakou vůli pro olej.Taktéž jak už bylo psáno od řetězu rozvodů, a kdo má hydronadzvedáky , tak i od těch to může být.U " starších " ( nekamenujte mne ) vozů je to celkem běžný jev.Můj osobní názor -výměna oleje to nevyřeší.Originál filtr může pomoci,ale zvuku se asi nezbavíš.I když dáš 10W40 po určité době steče dolů , a je to to samé.Otázkou je co takle dát nějakou příměs do oleje , ale to je myslím na dlouhou diskuzi

2007-09-07 19:04:16

Caute.....

Ja si myslim ze to klepanie je iste potrebne odstranit ale iste ten motor neznici.Poznam Nissany co s takymto klepotom jazdie uz dlhe roky a maju viac nez 300000 tis km a nikto nikdy s tym nic nerobil.....

2007-10-27 16:12:50

da se pozna na prvni pohled ta zpetna klapka na tom olejovem filtru ?

koupil sem origo nissan filter ( 360 Kc ) a ted ho zkoumam a nic na nem zvlastniho nevydim krome napisu nissan a zda se mi nejaky malinky, myslim ze ten neorigo co tam mam je vetsi v delce myslim ...

2007-10-28 16:15:40

zpetna klapka musi bit na vsetkych filtroch a aj na neorigo, len niekedy nedrzi tak dobre. Je tam vidno tu klapku v dierach dookola , je tam taka guma, ma za ucel nepustit olej naspet, dookola dnu a cez stred von.

2007-10-28 18:57:51

malinky je aj predavac na to civel ked som prvykrat pozeral na to ze tottoo na cele auto

nalej olej do filtra a otoc uvidis

ziadne strachy o auto sa netreba tak velmi bat

2007-12-02 10:59:11

tak pokud mne muj sluch neklame tak zaklepani po startu mi uplne zmizelo

auto muze stat i dva dny a po startu ani naznak klepnuti jako kdysi. kdysi to zaklepalo i pri vetsih vedrech , ted kdyz je kolem nuly tak se to uz vubec neozve...

dal sem jen origo olejovy filtr a zmenil olej z Shell 10w/40 na Mobil 5w/40 vse v plne synt. pri vymene byl i vyplach 15 minut si to brumlalo...a zda se ze "problem" je vyresen

2007-12-02 13:46:55

Tak mě to rachotí nadále i po výměně oleje a origo filtru.

2007-12-02 14:52:28

Mám Sunny Y10 combi , motor 2.0 d a dělá to taky , vyzkoušel jsem snad všechny výrobce filtrů a jedinej co má zpětnou klapku je od firmy MANN , chystám se do něj při příští výměně . Ani origo od Nissanu to nevyřešil

2007-12-02 17:38:28

Mimochodem,když jsem v Nissanu v Přerově kupoval ten filtr,ptal jsem se ,zda je to ten s tou klapkoua pán mi říkal,že si není jistý,strkal tam malíček a nic nenahmatal,nicméně žádné jiné filtry tam nemontují.Je to ten filtr,co je u Prinada v příspěvku.Byl jsem z toho rozčarován,ale vzal jsem ho a dal mi na něj ještě slevu.Stál 260kč.Jenomže zarachocení řetězu po startu to stejně neodstranilo,takže při příští výměně oleje si na ten filtr s klapkou(jestli vůbec existuje) posvítím.

2007-12-02 17:55:35

Ahojky, mne to robi takisto (almera n15 1.4) aj po vymene oleja (10w40-liquimoly) a olej.filtra (nipparts), nevenujem tomu nejak velku pozornost, pretoze to nerobi dlhsie ako 2 sekundy....

2007-12-19 20:25:51

Zdravím.. Mám Primeru a tak jsem se nějak dopracoval ke stejnému problému klepání.. S tím rozdílem že mě to neklepe jen pár vteřin po startu.. Problém začne hned při nastartování, motor divně zachrčí ale hned to stichne (je možné že by to byl zvuk toho hydraulického napínáku řetězu ale nevím) tento zvuk to začalo dělat před nedávnem.. Můj hlavní problém je klepání motoru po nastartování, motor začne pravidelně klepat na volnoběh dokud se motor nezahřeje.. Může to trvat i několik minut zvuk se line jako by ze spodu motoru a né od ventilů ale může to klamat.. Z předchozích článku mě napadlo jestly by na to nemohlo mít vliv to že jsem měnil olej a místo 10W40 jsem dal 5W40 také tam nemám origo filtr.. Budu rád za jakoukoli radu nebo o co může jít.. Zda pomůže nějaké vyčištění před výměnou, jiný olej prostě cokoli. Nevím co s tím..

2007-12-22 18:53:44

hele vy rozmazleny spratci uz sa niekto z vas zamyslal ze qg18de nema hydrostely a tym padom kym sa to zahreje tak to klepe volami a ak je to hlasnejsie a nejde to od napinaka retaze(retaze samotnej) ze co takto skusit ake su vole

ci su tak ako by mali byt.

inak co takto ijst naspat z 5w-40 na 10w-40 a ci bude ten isty zvuk ak hovoris od spodku tak aj hlavne-resp ojnicne loziska by mohli byt mimo ale ak nemas minimalne 250 000 tak resp ak na tom nebehalo nejake zviera tak to sa mi nezda.

velky cvrkot robia vstrekovace!!

2007-12-22 19:51:50

miskus: Malá chybička já mám primeru 2.0i jsem to tam zapomněl napsat.. A najeté mám cca 113 tisíc km.. Vůbec nevím co s tím to chrčení při startování je děsné a to klepaní potom mě deprimuje.. Kdybych aspoň věděl co by to mohlo být..

2007-12-22 20:49:48

SR20 ma hydraulicke vymedzovanie ventilovej vole....

...ale aby nejak dramaticky hrkotal a klepal po 113tkm tak to musel mat veeelmi tazky zivot,alebo tych 113tkm oslavuje uz aspon stvrty krat

2007-12-22 20:56:12

...a miskus,

Nissan nie je Ducati co sa musi zohriat aby sa to dalo pocuvat ,takze mna by skor zaujimalo ci nie je nejake ojnicne lozisko po smrti

2007-12-22 21:32:31

RS955i: Auto vypadá ne těch 113km neřekl bych že je přetočené.. Možné je ale vše.. Můj typ je taky na nějaké ložisko.. Bohužel.. Díky za typ..


Odpovědět

1  2  3