Fórum - Téma


klepani tesne po startu QG18DE


Fórum Technický koutek klepani tesne po startu QG18DE



1  2  3

2007-09-05 00:00:12

tak sem vlastne vypozoroval jev ktery se mi zda ze mam uz od koupi auta...

kdyz auto stoji tak min. 5-6 hod. tak po nastartovani se na 1-2 s ozve od motoru takovy kovovy zvuk jakoby zaklepani, a na 1-2 s se rozne kontrolka mazani coz si myslim ze je normalni po startu, pak hned zhasne , a vse bezi potichu ... kdyz nastartuju hned po tom , tak to uz neudela jen kdyz auto par hodin stoji ....

nevim jestli mam venovat pozornost tomu zaklepani ??? jestli to je zavada ?

najeto asi 116 tkm,olej Shell plna synt., QG18DE,

2007-09-05 08:26:42

takze dva priznaky to zaklepanie by ma extra netrapilo ale trapi ma to ze si uviedol "a na 1-2 s se rozne kontrolka mazani coz si myslim ze je normalni po startu" co si myslim ze nie je normalne

je bezne u skodovky ze na volnobehu svieti alebo preblikava ale u nissanu si myslim ze by to nemalo robit.

na nasej n16 hned po starte zhasne kontrolka oleja.

to klepanie po starte prikladam tomu ze istu chvilu trva kym sa olej dostane tam kde ma a este jedno som si vsimol teraz skus tam dat namiesto shell plna synt to co odporucaju teda api sj (tusim), acea a3/b3 a sae 10w-40 si myslim ze je plne dostacujuce a ak sa ti vidi malo penazi za olej tak ho mozes menit po 10t namiesto plnej synt.

2007-09-05 13:21:12

no ono ta kontrolka sviti opravdu chvilicku , je to jen po tom studenem starte, a vzdycky zhasne ..

prave si taky myslim ze to nemaze chvili to je to zaklepani , a pak uz kdyz o 30 vterin nastartuji znova tak to uz nezaklepe. oleje tam mam prave ze plno presne na maximu prave , mnel sem ho tam vice, cekal sem ze to motor zere rychleji , tak sem to nevypoustel ...

2007-09-05 13:34:46

ono pri starte kym kvazi toci starter tak netlaci nic ale po starte ako nahle padnu otacky na nejaku hodnotu musi cerpadlo tlacit .takze to ze kontrolke trosku trva hmm ono do 1 sekundy musi zhansut po starte.

blesk tu spominal ze nejaky filter olejovy by mal byt aj s membranou aby nepustal olej po odstaveni ale ktory filter to ma a nema hmm tazko zistit skus porozmyslat aky si daval naposledy a pri buducej vymene skus dat inu znacku a aaaaj ten olej skus iny?

2007-09-05 13:38:36

No vida,tak další majitel klepání.totéž totiž dělá i mě.Ale ten zvuk se mi vůbec nelíbí.Mažu taky plnou syntetikou(Madit prima 5w40).Myslí si někdo,že by to mohlo býti způsobeno nevhodným olejem či filtrem?

2007-09-05 13:40:03

to rommo: je to stejny pripad jako u mne po startu ? nebo to klepe i behem jizdy,volnobehu ?

2007-09-05 13:48:12

Vitej o klubu klepacu...Dela mi uplne to same...Je to pry tim ze jak auto louho stoji tak se prestanou mazat ventili a pak nez se olej dostane zpet tak to zaklepe jakoby jsi mel diesela...

2007-09-05 13:57:28

no jo ale takhle jak si to bude poklepavat rok , tak pak se tam neco podela , a muzu jit shanet dalsi motor to by pak klepalo vsem pri startu ? asi je na case vybrat spravny olej , spis viskozitu , mozna vice ridci ? co ja vim ....

2007-09-05 14:11:26

Tak jak jsi to napsal o svém autě.Hned po startu cca 1-2 sec. a jen po prvním startu.Po druhém(ale to jenom když jsem se na to zaměřil ,zdechnul jsem to a zkusil nastartovat znovu) malinko a třetí start již je tichý.Strašně by mě zajímalo,čím to může být způsobeno a míním to odstranit,protože to rve mé motoristické ucho.Brrrrrrrrrrrrrrrr!!

2007-09-05 14:38:21

no snad se nekdo z fora ozve s resenim

2007-09-05 15:54:44

myslim ze s tim klepanim po startu nic neudelas,jsou to hydrostely a proste to chvilinku trva nez sse tam dostane olej,dela to i u jinych znacek nez jen u nissanu.proste ttam sou uz trosku vule,musel bys dat vymenit zdvihatka,ale zrejme nebudou zrovna levny

2007-09-05 15:59:11

skusil by som dat 10W 40 a kupit filter priamo v Nissane, mal by mat tu spatnu klapku. To by malo podrzat olej v tom filtri a nemusel by sa natahovat az z olejovej vane. Ono pomoze ciastocne alebo uplne uz zmena z 5W 40 na 10W 40. Predchadzajuci olej som tam mal prave 5W 40, odkedy tam mam 10W 40 Shell Helix Plus tak je to postarte o nieco tichsie. kontrolka do 1-2s zhasne takze to funguje zhruba rovnako ako tebe. Pri dalsej vymene planujem tiez dat ten origo Nissan Filter. (Doris tu pisala ze tusim Sachs je tou spatnou klapkou vybaveny tiez, skus napisat jej ak sa ti zda drahy ten Nissanacky)

2007-09-05 16:03:47

Tak já mám sice diesel, ale kontrolka mazání zhasíná vždy cca 1sekundu po nastartování chladného motoru. Ale když jsme používali jiné olejové filtry (Nipparts, Cleanfilter), svítila déle 2-3 sekundy. Problém byl v tom, že některé filtry neudrží tlak oleje a ten během delšího stání vyteče do motoru, takže čerpadlu pak trvá, než po startu filtr naplní a systém se zaolejuje. Používáme nyní Mann filter se zpětnou klapou a zaolejování je okamžité. Nikdy sice motor žádné klepavé zvuky po startu nedělal, ač jako studený běží o poznání hlasitěji (jakožto diesel), ale pozoruji klidnější a hladší chod hned po startu, co používáme lepší olejový filtr. Kvalita použitého oleje je při studeném startu též velice důležitá a zásadně ovlivňuje i míru opotřebení motoru. Hodně mě překvapil fakt, který mi sdělil jeden odborník a praktik přes oleje, kdy mi ukázal, že se při studených startech a okolní teplotě -5°C opotřebují stěny motoru srovnatelně, jako při 800km chodu motoru v zahřátém provozu. S nižší teplotou je to ještě víc! Viděla jsem pár rozdělaných motorů u stejných aut a bylo to zajímavé, co dokážou udělat studené popojížďky během pár let provozu i když nevelkého počtu km.

2007-09-05 16:51:04

taky klepu.... rano i vecer hlavne po delsim stani

2007-09-05 17:04:19

je to filtrem ale i origo nissan to zmirni ale ne uplně ostrani ještě u některých vozu je pod filtrek kulička která taky drži olej v kanalech a ta už netěsni jak by měla

2007-09-05 20:39:11

teda lidi vy necitate co pisem radil som prechod z plnej synt na 10w-40 tak isto origo filter som radil a

este to david 306 motor qg18de aspon u mojej n16 nema hydraulicke zdvihatka len klasicke zdvihatko s podlozkou takze ak je klepkavy zvuk tak by som hladal zavadu aj v tom teda dal by som premerat vole ak by bolo zle potom by som dumal kto objedna tie podlozky

2007-09-06 00:21:16

no mam tam 10w-40 plnou Shell helix plus , filtr sem nezkoumal ale origo to asi neni...

takze zkusim koupit ten olejovy filtr primo z nissanu ( ale poznam to na prvni pohled ze je to ten ze zpetnou klapkou ? ,nebo na nem bude neco napsane ? )

olej dam ten samy 10w-40 ,tentokrat si u vymeny pockam a zkontroluji at ho tam zase nedaji vice.

jeste o tu kulicku ktera je pod filtrem ? to je co ? mam to taky nechat zkontrolovat ? vymenit ?

a kdyz ani to nepomuze , na cas se s tim smirim , a pozdeji v cr necham premerit tlaky, at vim co muzu od motoru cekat

takze kdyby jeste nekdo zodpovedel tyhle me otazecky byl bych moc vdecny.... a jinak dik vsem za prispevky

2007-09-06 07:28:21

ta gulicka a ta klapka je to iste a mam pocit ze to mozno nespoznas na prvy pohlad aspon nikdy som sa tak na to nepozeral.cize by to mohlo byt napisane na obale ale tiez pochybujem zostava len kupit a sledovat.

ci uz olejovy filter alebo aj olej a uvidis ako sa to tvari. ja by som este pri tych meraniach tlakov co chces robit dal odmerat tie vole ventilov ak to teda velmi klepoce i ked po starte to stichne

2007-09-06 10:36:59

rozvodova retaz je nastavovana hydraulickym napinakom

2007-09-06 13:59:14

to RS955i : takze pro nas laiky to znamena co ? nechapu ted k cemu ta odpoved byla ? k tomu klepani ?


Odpovědět

1  2  3