Fórum - Téma


Karavan,tazne


Fórum Primera P11 Karavan,tazne

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2008-05-19 02:00:08

muze mi nekdo objasnit jak je to s karavanami ? kolik musim mit tazne 750 kg staci to je standart ktery se minimalne monutje ci vice - mene ?

ciste B skupina mi staci ´? uz si nepamatuju ci tam je osobni do 3,5 t , a k tomu nebrzdeny prives 750 kg ??

a myslite zeby si P11/144 1.8 poradila s karavanem ?

karavan musi byt take prihlasena a mit STK ? pojistka se plati taky ?

za jakekoliv info diky

2008-05-19 14:21:27

2L28036 s karavanem jezdí a co si pamartuju z Miřetína, bavili sme se jak o tom, kdo s tím za jakých podmínek může jezdit, tak hlavně o tom, jak to 1.6 rozdejchává. Takže toho dost ví - hlavně z praxe, protože s ním často jezdí. Dej mu třeba vědět IP, jestli ti poradí. Má P11 1.6 a tahá niormálně - má ale malý jednoosák, tipoval bych tak 800 až tuna.

 Svobi
2008-05-19 15:50:07

Tak tata vzdycky tahal karavan za P10 2.0D a poradil si stim docela dobre. I kdyz nas karavan neni brzdenej a p10 ma nebrzdenej nejakych cca 500 tak jsme to vzdy prekrocili nastesti nas nikdo nezvazil. Na to ze P10 jela v 5 a se 70 kilovim psem a vzadu karavan cca 650 kg s vecma tak to docela zvladla . Akorad auto jelo asi za 10l/100km

2008-05-20 14:28:02

takže já mám P11 1,6 66kw. Tažné mám s bržděným přívěsem do 1.090 kg. Nebržděný přívěs jsem tahal cca 550 kg, a vřele neporučuju. Souprava je opravdu dost nestabilní. Teď jezdím čtvrtou sezonu s bržděným Dethleffsem, který má prázdný 850 kg, po naložení 1.150 kilo ( v TP 1.000 ). Doporučuju koupit tovární výrobu, Dethleffs, Hobby, T.E.C., Bürstner a pod. Ideální je, když má stabilizátor, to je jízda i přes 100 km v hodině docela v poklidu. Pozor, pokud má stabilizátor, je potřeba kouli udržovat čistou, a hlavně NEMASTNOU !! Jinak stabilizátor jde dokoupit za cca 3-5 tisíc.

NA tahání Ti určitě stačí ŘP sk B, na to přišli už i měšťáci, ale byl to boj. Kvůli nim jsem si dělal B+E, protože po tom před rokem šli, a neměl jsem sílu je přesvědčovat, že na to nemají právo.

Na jakýkoli přívěs musíš mít STK, každé dva roky na přívěs bržděný nad 750 kg, a čtyři roky na nebržděný do 750 kg. Taky bys měl dělat sem tam revizi elektriky a plynu. Jinak ručení na ten můj stojí kolem 500,- přesně nevím, musel bych se doma kouknout.

Myslím, že 1,8 si poradí s karavanem dobře, já jezdím tak v průměru 50% trasy na 4-ku, 30% na 5-ku, 20% na trojku. Výjimečně za dvě, loni jsem jel přes hranice A-Slo 4 km za jedna, 20% stoupání. Brždění, to ani nepoznáš, že máš přívěs, ten odpor vzduchu to ubrzdí sám Jinak spotřeba, pokud využíváš kamiony a lehká noha, tak za 11, ale průměr je s klimou tak za 13-14 na sto.

Jestli jsi úplnej amater v karavaningu, je dobrý zajít do půjčovny, kde Ti za 1.500 na den půjčí karavan a zkusit si dva tři dny. Tam Ti půjčí i věci okolo, jako plynový lahve, zrcátka, nábytek, gril...... vyzkoušet, jestli Tě to chytne. Pak můžeš začít nakupovat sám.

Mě to chytlo, a už v tom mám o hóóódně víc, než v Primeře. Taky musíš počítat s tím že auto se s karavanem moc nemiluje a dostává na frak. I když Primera je odolná, Citroena ZX jsem odrovnal za necelý dvě sezony ( převodovka, spojka, nakonec ohlá náprava ) .

Jinak karavan je nemoc a dal by se o tom napsat román. Jestli budeš mít další dotazy, pokusím se odpovědět.

2008-05-21 01:27:34

diky za odpovedi uz mi to je trochu jasne

2008-05-21 13:40:51

jeste se trochu zamotavam k tomu brzdenemu privesu jak se pripojuje ? nechapu jak se zapoji brzdeny , to tam bude tlakova hadice nekde jako kdyz pripojim vlecku k traktoru ?

 Svobi
2008-05-21 16:32:28

nene je tam nornal pripojka a oj je jakoby ,,odpruzena,, takze kdyz brzdis karavan se zacne tlacit na auto a zmackne to ,,odpruzeni v oji a tim se podle toho natahne lanko a funguje to pak jak rucka . Sice blbe vysvetleno ,ale krom eletriky nic do auta nepripojujes

2008-05-21 23:33:06

JJJ, jak píše Svobi, dneska jde přihlásit jenom nájezdová brzda s couvací automatikou. Žehlička ( spojovací zařízení ) je uložená v kluzných ložiscích. Když brzdíš, vozejk tlačí na závěs a přes pákový mechanismus tahá za lanka, který aktivujou pakny. Zde to funguje jako ruční brzda u bubnů ( ale brzdí obě pakny ). Dále je tam excentr, kterej Ti zajistí, že při couvání se sice nájezdový mechanismus aktivuje, ale při pootočení kol směrem dozadu se pakny odbrzdí. 90% podvozků je od fy ALKO a funguje takto. Problém bývá při couvání na měkkým povrchu ( trávě apod. ) a do kopce. Tam dostane spojka zabret, aby auto překonalo odpor nájezdovky. Jakmile se kola pootočí vzad, jde to jako po másle. Tady je obrovská výhoda diesla, že má max. krouťák od 1.200 ot/min. Vůbec velkej krouťák je pro tahání výhra. POZOR: když odpřáhneš přívěs, vždycky zatáhnout brzdu a směrem dozadu zašpalkovat protože právě směrem dozadu, ruční brzda přívěsu nefunguje ( díky tý automatice ). Už si takhle pár nováčků naběhlo.

Pak se ještě kdysi vyráběly podvozky KNOTT a tam automatika nebyla. Při couvání jsi musel ven, zaaretovat nájezdovou brzdo mezikusem a pak couvat. Tenhle systém ale už u nás nepřihlásíš.

2008-05-22 00:17:42

diky za info hosi !

prave ten muj mnel byt dotazeny z UK a prihlasen v CR, na STK chteji nejakou homologaci pokud to je starsi 8 let a ten je ...byl by to nebrzdeny ,ale jak koukam tak asi nebude sance ho prihlasti

2008-05-22 12:13:03

pozor, psal jsem, že nepřihlásíš bržděný bez couvací automatiky. Jak je to s nebržděným, nevím. Nevím taky, jak to máš s dveřma...řešilo se na karavan.cz. jestliže jsou na druhý straně, budeš vystupovat do vozovky, to by mohl být kámen úrazu.

Stejně o tom popřemýšlej. Pokud je nebržděný, určitě nemá koupelnu a dvojitá okna, což je pro pohodu bydlení velký mínus. Taky počítej doložnost přívěsu, abys nebyl s kilama na štíru. Já mám doložnost 150 kg, když jedu na lehko na víkend, tak sotva se vejdu, když jedu na dva týdny, jsem 150 kg přes váhu ( cestou tam, zpátky je lednice vyžraná, pivo vypitý, takže jsem na limitu ).

2008-05-22 12:52:29

jinak funkce couvací automatiky včetně obrázků zde

http://www.karavan.cz/for...=11&t=1162&st=0&sk=t&sd=a

2008-05-22 13:22:45

podlte toho obrazku a vysvetleni brzdeneho, uz to chapu uplne , akorat jde nejak laickym okem poznat jake tazne mam na aute ? jestli muzu tahat brzdeny ? mysdlim ze to jde poznat tak ze jeste tak ze mezi kouli a naraznikem je jeste jeden kus "zeleza" ...ci se da hodit i na obyc. tazne ?

dokazes jeste pls rict jake to tazne mam ? anglicke technicaky jsou na nic, tam ani tazne nemam zapasane a pri technicke jim to je jedno

pridavam fotku meho tazneho:

2008-05-22 13:25:25

a jeste mne dost zaujal takovy polokaravan , sice to neni nic velkeho ani utulneho ... ale libi se mi ze vlastne jen taham jakoby vozik a ma cca 653 kg ...

2008-05-22 15:30:23

to chci,moooc se mi to libi

 Svobi
2008-05-22 17:23:56

Muzes tahat brzdenej i nebrzdenej je tam rozdil vah kterou muzes tahat jinak to byva napsany i na taznym a u nas v TP . Pokud to nikde neni tak bych to neresil. Nebo se zeptal nekoho kdo ma to samy auto s taznym melo by to bejt +- par kilo stejny

2008-05-22 17:34:43

tažné je jako tažné, s tím si vůbec nelámej hlavu To nemá s váhou přívěsu ani brzdama co dělat. Ta žehlička a vůbec spojení auto-vozejk je úplně stejný jak u bržděnýho i bez. Koukni na ten obrázek, jak končí žehlička, začíná brzdný mechanismus ( je schovaný pod tím měchem ).

Jinak proti gustu..............Ale počítej s tím, že s sebou táhneš ještě něco nábytku pro sezení venku, gril ( lednice je součástí ?? ), kola, oblečení, jídlo, pivo, hračky pro děti......... a to všechno tím pádem musíš nacpat do auta. Nebo tam je ještě místo na náklad ????

Má topení ? ( kastlík na lahve tam vidím ).

Jinak bezesporu obrovská výhoda je hlavně v odporu vzduchu ( u mě plocha 2,5x2,2 metru ) a ve váze.

A taky s ustájením přes zimu. Najít ustájení pro tu mojí obludu 2,5 metrů vysokou je problém.

Jinak s tímhle vozejkem pojede Primera jak závoďák.

2008-05-22 18:39:53

Dobrá, vyhnal jsi mě do deště a tady to máš, mezi koulí a nárazníkem mám cca 90 mm. Tam se mi vejde žehlička i se stabilizátorem.

2008-05-23 01:11:03

@ Lorry: v uk se takove neco poridi od 500 liber a vys.

@2L28036: a tak ted se do toho dostavam jeste vice

vim ze tento co sem posilal ,tak je takovy stan , topeni nema, stavet stan a spat na zemi tak radsi tohle...

kazdy den koumam nad tim

diky za dalsi info i moknuti v desti

2008-05-24 19:17:07

a nebo práskni do prasátka a máš po starostech

http://www.caravan24.cz/f...forum_id=23&thread_id=507

2008-05-24 23:55:50

tak v tom bych bydlel rovnou

a na dovolenou bych jezdil do bytu se podivat ...


Odpovědět