Fórum - Téma


Kam zapojit LED denní svícení?


Fórum Almera N16 Kam zapojit LED denní svícení?

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2  3

2015-01-20 16:26:54

Ahoj, potřebuju poradit,už jste někdo montoval LED světla pro denní svícení? Jde o to, že v pojistkové skříni vedle baterie nejde nic použít, myslím proud po zapnutí klíčku a po zapnutí světel (proud totiž prochází neustále). Mám Nissana Almeru rv. 2001 benzin 1.5l 66kw. Díky za rady.

NO_HITS  
Laďa
2015-01-20 17:47:02

Almera01: Proud tam stale urcite neprochází. Maximálně jsou stále pod napětím. Za druhe to bude nejspíš tim ze ty velký pojistky u baterk nemají s napetim za spinackou nic společnyho navic ted se to resi tady vedle

http://www.nissanclub.cz/...lect=276166#message276166

Jinak těch temat na DRL je tady vic než dost

2015-01-26 16:34:23

no_hits: Díky za reakci, ale můj problém to bohužel neřeší, to vámi odkazované téma i jiná témata jsem už viděl dříve. U jiného auta (R. Megane) mi to šlo naprosto bez problému proudem z pojistkové skříně vedle baterie a podobně bych to chtěl udělat i zde. Ještě někdo poradí, kdo to dělal u tohoto Nissanu?

2015-01-26 16:52:18

Ano, řešil jsem tento problém. A vyřešil k plné mé spokojenosti. Večer, až se dostanu k PC, tak pošlu schéma. Ale pozor, můj návrh vyžaduje trochu elektrotechnické zručnosti a znalosti v slaboproudu.

2015-01-26 18:51:36

almera01: Takže uvedu své řešení, doufám že mne admini nebudou kamenovat (či dokonce banovat).

Vytvořil jsem si jednoduchý pomocný spínací obvod, který hlídá napětí na alternátoru a obrysových světlech. Přes relé jsou spínány LED světla denního svícení.

Světla se rozsvítí po nastartování motoru a při rozsvícení parkovacích/obrysových světel automaticky zhasnou. Více v přiloženém schématu. +12 V pro napájení světel je možno brát přímo z baterie (samozřejmě přes samostatnou pojistku), nebo najít vhodný vývod v pojistkové skříňce v motorovém prostoru. Relátko galvanicky odděluje obvody spínaných 12V "za spínací skříňkou" a nespínaných (trvale 12V). Celé jsem to umístil do malé plastové krabičky, vyvedl kabeláž a opatři konektory.

Všechny součástky je možno koupit v GESu (www.ges.cz). Napojení na kabeláž vozu je možno provést přímým naletováním nebo pomocí vhodných kabelových rychlospojek.

kabelové pojistkové pouzdro - http://www.ges.cz/cz/ptf-sat-c2-GES07900931.html

rychlospojky - http://www.ges.cz/cz/kabe...kabelova-nozova/SCGQ.html (zvolit vhodné typy dle průřezů vodičů)

UPOZORNĚNÍ: Vše je popsáno pro mojí Almeru N16 hatchback facelift r.v. 2005 Především číslování koncovek, barevné značení vodičů a podobně Důrazně doporučuji nastudovat schéma zapojení vozidla. A po montáži vše důkladně izolovat proti vlhkosti a vodě.

Edit: Marně se pokouším připojit přílohu ve formátu pdf, nějak mi to nejde. Poradí někdo?

Edit2: tak jsem to sejmul z monitoru, snad to bude čitelné

2015-01-26 19:50:55

Ja by som nikdy nenapájal nič k budeniu alternátora. Je to cesta do záhuby.

2015-01-26 20:20:22

lakinooo: NO, já jsem připojil jeden kontakt na baterku a druhý na kostru. Nevím jaký máš teda světla, ale ty moje fungujou na přepětí na baterce. Pokud stoupne nad 14,2 (přesně si už nepamatuju) tak sepne a po vypnutí klíčku po poklesu automaticky po pár vteřinách vypne.

NO_HITS  
Laďa
2015-01-26 20:26:09

Když jsi mě to popisoval do zpráv tak jsem to pochopil tak, že máš na buzení altíku napojenej jen nějákej sledovač z komparátoru kterej dál ovládá tranzistor a ten výstupní relé a ne že připojíš buzení altíku natvrdo na světla , když se ti nějákou napěťovou nebo proudovou špičkou z buzení prorazí ta dioda tak máš buzení altíku napojený na světla a při zaplých světlech to máš napojený v podstatě na vše a můžeš si tím odrovnat některou elektroniku, ono i když voltmetr ukazuje napětí 14V, tak to neznamená , že ten nelitají VN špičky

Nehledě na to že s 12V relé to bude fungovat jen , když bude svítit kontrolka altíku - sory ale toto je naprostá kravina

la_da: a jak to pozná kdy máš rožlý světla a kdy ne ?

2015-01-26 20:59:13

lakinooo: Souhlasím s tím, že připojovat něco ke svorce L je obecně trochu riskantní. Než jsem si to troufl, trochu jsem studoval 9-ti diodové alternátory, jejich regulaci, vnitřní zapojení, proudové a napěťové poměry regulace. Proto jsem si troufl zkusit udělat tento riskantní krok. Vše funguje k plné spokojenosti cca 1/2 roku, baterie se nepřebíjí ani není nedobitá. Na svorku L Je přiváděno napětí (přes kontrolní LED diodu a paralelní rezistory) pro první nabuzení alternátoru, následně si regulátor bere napětí již přímo z vinutí alternátoru (3x samostatné diody) a na svoce L se objeví +12/14V z alternátoru.

la_da: Moje světla (ač homologovaná) které jsem použil, toto neuměla.

NO_HITS: Ano, souhlasím s tím, že se tam mohou objevit (a oni se v palubní síti objevují) napěťové špičky, proto ta dioda a pojistka. Počítám s tím, že by v případě průrazu diody zachytil případný "průser" vinutí relé (v mém případě jazýčkové 2kohmy) a následně pojistka. Pokud to celé považuješ za krajně nevhodné pro zveřejnění, žádám a přímo prosím, smaž to z fóra. Nebudu se zlobit ani se cítit uraženě.

2015-01-26 21:01:55

keby si sa napojil na cidlo mazania, nic by nehrozilo a fungovalo by to normalne.

NO_HITS  
Laďa
2015-01-26 21:54:24

lakinooo: nevím jak na N16 , ale na N15 je čidlo kostřící kontakt

2015-01-27 06:12:35

a comu to vadi?

NO_HITS  
Laďa
2015-01-27 08:43:08

lakinooo: nejak jsem nepochopil spolecnej vztah mezi činností čidla mazání a denniho svícení ... když pominu svou klasickou připomínku ze je to Bastl

2015-01-27 09:01:14

Vasina modulov denneho svietenia ma na vyber dve signalne cesty. Bud signal od alternatora, alebo signal od cidla oleja. Kedze obe signalizuju chod motora.

NO_HITS  
Laďa
2015-01-27 09:41:27

lakinooo: teoreticky pokud mas jednovodicovej spinac na cidle oleje se ti pri rozsviceni denniho sviceni pri vetsim odběru muze roznout zarovka i když nebude svitit silne jak když sepne čidlo. Pokud tam uz je sledovaci elektronika mohlo by to vyhodnotit jako chybu ze motor nema tlak oleje a skocit do nouzaku

2015-01-27 10:44:26

Ja som akurat nedávno vymenil žlté obrysovky za biele a vypadá to neskutočne dobre.. budem s tým svietit pokiaľ nenarazím na prvého poliša bez nálady:) Denné som dal +110% osramky svietivosť a nlikajú do mňa sem tam, že prečo mám dialkáče zapnuté:D..

2015-01-27 11:47:59

no_hits: Moje N16 již nemá ani žárovku, ale LED diodu. Alespoň podle dokumetace, osobně jsem to kvůli tomu nerozebíral. Takže ta by asi svítila určitě, stačilo by 5 - 10mA proudíku ....... A spínač je opravdu jednovodičový, dle dokumentace, a odepíná (rozpíná) kostru.

NO_HITS  
Laďa
2015-01-27 13:17:01

brianbbalm: mas blbe sestelovany svetla nebo unaveny zadni pružiny

.

Tak v případe s LED kou to moc fungovat nebude vzhledem k tomu ze je to v serii.

1) ubytek cervene led je 1.5-2.2V dle typu + neco ubyde i na ochranným odporu led - drl se nerozsvítí kvůli nízkýmu napětí

2) kdyz pominu bod 1 tak drl ma větší odber než 12-20mA takže prochazejici proud ledku spali

3) ) když pominu bod 2 tak ochranny odpor ledky neni staven vykonove na proudovou zatez drl a spali se

4) v pripade bodu 2 a 3 prijdete navic o kontrolku mazání

2015-01-27 13:35:26

Žiadny úbytok, o čom píšeš? Je to klasický spínač. Pripne ti to kostru na relátko a tam si môžeš napájať čo len chceš.

NO_HITS  
Laďa
2015-01-27 13:47:10

lakinooo: olejova led je spinana relatkem? ? trochu nesmyslny reseni nicmene by mohl byt ubytek i na tom relatku v pripade ze bude mit radove stejnej nebo větší odpor vinutí jak drl. Pokud ano tak v pripade dosahnuti pozadovanyho spinaciho proudu rele po roznuti sepne a rozne se kontrolka oleje


Odpovědět

1  2  3