Fórum - Téma


Kam se poděla japonská spolehlivost ????


Fórum Micra K12 Kam se poděla japonská spolehlivost ????

Informace o modelu: Nissan Micra III K12


1  2  3  4

2011-02-01 20:14:17

Vlastnil jsem vůz NISSAN MICRA 1,2 16V 59kW, 80 HP, rv. 2005, koupeno v J.P.N. cars Brno-Slatina jako fungl nové. S politováním však musím říci, že tento vůz byl nejhorší, co jsem kdy měl a i přesto, že mu byla věnována maximální servisní i provozní péče. Olej (5W-40) byl měněn poctivě vždy po 7000 km. Zapalovací svíčky vždy po 20000 km. Vzduchový filtr vždy s každou výměnou oleje stejně jako olejový filtr. Nemluvím o podvozku, brzdy, čepy, klouby, ramena a tlumiče pérování, protože i při nejvíce šetrné a opatrné jízdě na našich "českých" silnicích, se nelze ničemu divit. Ale aby téměř při každém nastartování vysadil posilovač řízení a při 90000 km byly podpálený všechny výfukové ventily, tak to je teda síla... Oprava se vším všudy mě přišla na 40000,- Kč. ...a to byla jen a pouze oprava, nikoliv generálka..Takže otázka času tedy je, kdy se to novému majiteli může znovu projevit...Vážení, je to hrůza-děs,ale s japonskou precizností a spolehlivostí to jde velice rychle s kopce...Závěrem tedy, nikdy nebrat japonce..,i když ono to Japonsko nikdy nevidělo, protože to je všechno dělaný Bůh ví kde, a z čínskejch komponentů..., no prostě hrůza-děs..., a jak říká staré české přísloví: Japonec až na konec...

 Svobi
2011-02-01 20:19:48

Hele podivej se na jakim foru si . Tady maj lidi prave Japonce a ja nechci nic jinyho . Dneska to mas vsude stejny sis mel koupit HTP od VW (SKODA) tam by ti tu hlavu delali za 60 000km 4x , jednou by se to potkalo ,pak potpal ventilu2x,foukly tesneni ,akorad u Nissanu tenhle problem z ventilama neni znamy asi ojedinele.. Jako neobhajuju micru ,ale je fakt ze nektere Nissan modely maj problemy ,ale ja bych to furt videl lip nez evropska konkurence dnes je to vsude hruza.

2011-02-01 20:27:45

u každého spotřebního zboží i u aut dnes už spíše neplatí kvalita jako nějaká značka ale spíše to je kus od kusu. měl jste blbej kus

 Svobi
2011-02-01 20:31:45

Zlaty nase stary popelnice pokud to neshnije jede furt

2011-02-01 21:39:44

Stačí se podívat na exkurzi do automobilky a je hned jasný jak to v reálu funguje. Pár příkladů - zaměstnanci jsou finančně motivovaný počtem vyrobenejch kusů za směnu a myslím si že tu tabuli v hale asi dost sledujou. Borec co testoval těsnost Toyoty(!) Aygo v nějakym tom boxu vždycky sedl do auta odpálil okamžitě na jedničku do zatáčky na hvídzačku, projet boxem a rychle zšikanovat další auto atd. Neříkám, že je to tak všude nebo pořád, ale co sem viděl v automobilkách tak jediný za co bych dal palec nahoru je just in time, samozřejmě aby výrobci klesly náklady, jak jinak.

A co se nový Mirky týče tak tušim, že je vyrobená v Indii. Jel sem v Hyundai i20 a i30, první je z Indie, druhej z Nošovic a musim říct, že rozdíl v kvalitě je evidentní. Po tom, co sem viděl tady v Čechách si ani nedomejšlim jak to chodí támhle v tramtárii. Takže ten problém, ač s tebou soucítim, mě nepřekvapuje

 Svobi
2011-02-01 21:43:45

Indie je ted ta uplne nova ta doted nova byla Anglie mam pocit

2011-02-02 08:16:19

jj k12 byla finalka anglie

me by tohle ani tak nesralo 90 tis. je uz celkem ok najezd, ale kdyby se na to dalo koupit uplne vsechno a za rozumny penize - stve me, ze se k tomu stavi tak, ze by to bylo nesmrtelny - sileny penize, ale pritom je to stejnej shit co nevydrzi. Kde jsou ty casy kdyz se auta vyplatilo udrzovat a opravovat. Bylo by fajn kdyby se objevil vyrobce co by delal "hobby" auta a ne konzum.

2011-02-02 09:47:33

Nedavno som presvdčil kolegu s firmy na kupu k12 1.0 40000km servisná kniha,argument ako nesmrtelné rozvody japonská kvalita sam mám n15 ako čitam su davno preč prepalené ventily vyťahané rozvody to je ten motor tak špatný?

2011-02-02 10:37:36

no osobně jsem narazil už na dost problémů s motory - rozvody, komprese .... i když projedeš fóra a inzeráty nacházíš na prodej špatný motory "na rozebrání" jak říkám nevadilo by, kdyby byly ceny rozumné ale u těch cen origo dílů to je fakt neadekvátní kvalita. Mikra je fakt tak trošku průserář-spíš auto pro byznysmanovu manželku, co ji po první závadě odveze na vrakáč a neřeší peníze. Teď jsem opravdu hodně "zvědavej" na ten novej 3 vál

2011-02-05 22:16:24

Bohužel u Micry(ani ostatních Nissanů) už se vubec nejedná o Japonské auto . Francouz je tam nejen v agregátech a nápravách,ale i karosářské díly mají na sobě ten ošklivý znak renaultu.

2011-04-13 07:47:12

To by si jako chtěl vrátit dobu starejch škodovek kdy byly ty srače totálně odkecaný už po 50 tisicích na zahození, ale spravovat se daly doma v garaží?

ja treda Nissana nemusím, ale mám doma 11 let toyotu a zatím jsem neměl jedinou poruchu a dokonce sem dosud ani neměnil prasklou žárovku - to mluví asi za vše.

2011-04-13 09:59:46

maja - je to věc názoru a nemá smysl to vyhrocovat, já mám prostě rád auto 100% tně pod kontrolou a rád si ho v ideálním případě spravím uplně sám a z levných součástek. - Této "koncepci" už dnes mnoho aut nevyhovuje naopak se vymýšlí zbytečné komplikace, "ochrany" vymýšlí se komerční tahy, nadsazují ceny ND za účelem podpory prodeje nových aut atd. - myslím, že autům rozumím v úrovni "hobbík" a řeči typu mám 11 let toyotu a nebyl problém tedy nezlob se, ale je prostě názor naopak spotřebitelský - já měl auta co byla stará třeba 30 let a problémy třeba sice byly ale řešit se daly jednoduše a levněji. Dnes to jen stojí víc usilí a dospět si do toho - je to všechno jen o vlivu komercializace a spotřebitelského přístupu zákazníků - styl - koupit, jezdit, vyhodit. v případě poruchy zaplatit servis. Je asi naivita si myslet, že v dnešní době bude produkovat nějaká automobilka auto a ND v ceně nákladů a marži řekněmě 20%, bude dodávat náhradní díly bez spekulace a bude podporovat soběstačnost uživatelů. Škodovky určitě nebyly odkecaný po 50 ti tisících - asi jsi v životě žádnou neměl - tak to nehroť není důvod - klídek

2011-04-13 11:24:04

to luka - ja nic nehrotím jen konstatuju fakta, a ty si asi trochu zaspal dobu, asi si těžko dnes opraviš v garaži auto, které má variabilní časování ventilů vícevrstvej vstřik, a řídí to celé procesorová jednotka. Asi se hol budeš muset vrátit ke starým veteránum, které ještě měly mechanickej rozdělovač a byly velmi jednoduché na opravu a jejich spolehlivost byla tomu úměrná. Já staré škodovky měl a vím o nich dost a jsem rád, že ta doba je za náma. Jsem rád, že se auto stává spotřební věcí a že jedinou péči kterou mu věnuju je, že každej rok kamsi zajedu odevzdám tam zhruba 2-3 tisice korun a mám pokoj a nemusím se s tím bát vydat třeba na vejlet přes půl italie. Se starou škodovkou bych si to rozhodně netrouuf ani kdybych si vezl sebou plnej kufr levnejch ND. Levný ND jsou jen realtivní pojem - nejlevnější jsou jen ty co vůbec nepotřebuju. Nepotřebuju mít auto pod kontrolou a v garaží náhradní motor ...co kdyby něco. U Toyot je tohle blbost a to už od od dob Corol. U WW to je myslim také dobré - jsou lidi, kteří na tom maj nalítáno už půl mega a stále jezdí. Ovšem jestli se Micra dělá ve francii tak se není čemu divit - francouzkejch aut jsou plné bazary a po 5-6 letech se jich každej kouká zbavit. Jednu ještě tu starou Micru mám taky doma, má už skoro 100t. a jezdí denně, mám s ní sice nyní jeden problém s kontrolkou, ale předpokládám, že je to jen nějaká prkotina, jinak do toho lejem jen benzín a jednou za rok výměna oleje a filtrů. je to verze 16V a jezdí na to jakej je to prcek, super - stará škodovka se za touhle levnou nákupní taškou nemůže ani ohlédnout

2011-04-13 12:23:01

maja: Jsou tu lidi co si s tím doma poradí, patříš mezi lidi co si myslí, že značkový servis je bůh? radši si budu šlechtit svoje 12 let staré P11 GT

2011-04-13 12:29:50

... jestě, tím sem nechtěl říct, že nemůžeš mít staré auto, já těm lidem co opečovávaj starý veterány, věnujou jim čas a asi nikdy nekončící péči, velice fandím a hodně je obdivuju. Ale stará auta z běžného provozu mizí a jednou zmizí úplně. nemůžeš prostě veterána používat na každodenní ježdění z mnoha důvodů, na to už je potřeba mít koncepčně moderní auto a to si prostě bez znalostí a patřičného vybavení v garáži neopravíš protože to vychází právě z koncepce řešení a ne z toho, že by to výrobci složité dělali záměrně.

něco je prostě vždy za něco. Můžeš mít motor o výkonu 27Kw a spotřebou 8l/100km, kterej nesplňuje žádne ekonormy a kterej si doma snadno a hlavně levně opravíš a nebo můžeš mít motor se spotřebou pod 5l.. s výkonem 50Kw velmi ekologickej a s dalším konfortem jizdních vlastností ABS a dalších vymožeností - to je prostě o volbě.

2011-04-13 12:43:15

Co myslíš tím koncepčním řešením, například startér který je součástí bloku motoru a když se porouchá tak se mění celý motor? Takový je dnešní trend. Jinak já mám auto které bude příští rok 20 let staré a používám ho v provozu denně a budu ho používat i za 5 let až bude pomalu v kategorii veteránů jak píšeš. Když to píšeš takhle obecně tak bych byl rád abys mi vysvětlil proč ho za 5 let nebudu moct používat každodenně?

2011-04-13 12:57:36

maja: ale tady jde o to, že jsem koupil auto za 50 tisíc které je relativně vzácné, mizí vesměs ze silnic a těch aut bude jen ubívat. je starší, není to pozink, má už něco najeto, ale technickýma parametrama a jízdníma vlastnotma poráží většinu dnešně dostupných sériově vyráběných aut i takových která se považují za sportovní. popravdě ani nevím jaké auto bych si koupil abych si po jízdních vlastnostech nepohoršil a nedal za to víc jak mega:D

2011-04-13 13:13:12

maja - je tam trošku jiný problém. Já např teď mám k12 a víceméně ji zvládám - prostě nemám rád, když mi někdo účtuje nesmysly, ještě dost věcí zkazí nebo udělá práci která je zbytečná. Opravuju si ho sám a zvládám to - jen prostě např. kódování imobilizeru atd. je to co nedám. jinak je to cca stejné jak to fáčko s tím rozdílem, jak píšeš přímý vstřik, ohc a proměnný časování ale to je údržbou spíš jednodušší a i např. výměna čepů je u mikry zívačka například při srovnání s bronozvýma pouzdrama na starých škodovkách (130 a starší) - je to dnešní řešení účelné, praktické a i myslím že výrobně levnější - ten problém je opravdu v komerci, naprosto neúměrným cenám ND, snaze automobilek např. blokovat řídící jednotky atd. jasně tam je i reakce na kriminalitu související s autama-i trošku pozitivum

O čem to je když automobilky vyvynou kódování a druhá firma zas vynaloží peníze aby ho rozlouskla - ty si pak buď koupíš novou řídící jednotku za 20 a víc origo nebo prostě zase zaplatíš alternativní firmu - - spíš to je ten směr co mi štve. Zkus si zkalkulovat za kolik poskládáš dneska nissan z náhradních dílů - to je ten problém.

Jinak určitě máš pravdu v tý praktický použitelnosti atd.

Ale ono nemá moc smysl si ztěžovat - k těm veteránům tam mě štve jedna jediná věc - ekologická likvidace.

Nic - tohle nikam nevede, to bych se dokola opakoval mě jen trošku popudila ta tvoje věta, že škůdky byly v 50 tis "na vyhození" - to přeci není jednak pravda a druhak je to přeci uplně o jiném přístupu

2011-04-13 13:41:24

...no já autům nerozumím jsem přes PC a tak tady s váma nemohu vést zasvěcenou polemiku, ja si sám umím vyměnit akorát brzdové obložení, oleje, filtry a tak (to může dělat středně zručnej člověk i na těchto novejch moderních autech. Ty já celkem obdivuju a fakt sem rád, že ta doba - era starých škodovek je pryč. Jsem trochu starší, ale pamě´t mám pořád dobrou. Ono i s těma ND to takrrát stálo vyloženě za hov. V mototechnách na všechno říklai, nemáme, nemáme zeptejte se za týden....a škodovky to byly fak šity - teda ne všechny ono to byl kus od kusu a hodně loterie. Mě ta moje začala reznout už druhej rok co jsem ji koupil a byl to děs po všech stránkách, když chytal studná, nechytal a tepla, když sem to dal seřídit tak to bylo zase naopak, nechtěla chytat studená a mechanik mi na to řek - "nojo, to je škodovka", když jsem měl na tacho něco přes 40t. tak už se stávala brzdou provozu a v servisu mě doporučili GO. tak jsem je poslal do prdele a to sem za to auto dal na tehdejší dobu celej majlant. Koupil sem si starsho zigula, ten aspon startoval. Dneska si moje děti koupej relatovně solidní starší auto za letní brigádu. Takže nevím co řešíte - ja sem SKUTEČNE rád, že je ta doba pryč a že moje děti ji už neznaj. A stím startérem - to je šlendrián, kterej je všude i PC, pračkách ledničkách...Na druhou stranu koupíte dnes za lidovou cenu auto se 7letou zárukou, takže pokrok tu obecně nějakej je.

2011-04-13 14:14:44

maja - taky v tom máš určitě hodně pravdy, ale už to nebudu dál rozvíjet to bysme to tu zahltili


Odpovědět

1  2  3  4