Fórum - Téma


K13 - Nová Micra


Fórum Micra K13 K13 - Nová Micra

Informace o modelu: Nissan Micra IV K13


1  2  3  4

67e
Pavel
2014-08-19 22:19:16

Asi ano, ale hledal jsem něco k problematice benzínu jeho přímého vstřiku a našel jsem zajímavý článek: http://www.auto.cz/vysoko...e-zazraky-necekejte-82674

A taky mě zajímá, jaké zkušenosti budou v budoucnu.

Co se oleje týká, měl jsem na mysli, jestli nemá požadované nějaké speciální parametry. Např. olej v naftovém motoru s turbem a DPF nemůže být obyčejný. V Mondeu 1,8i jsem používal Super Mogul FLX a v pohodě. A údajně v servisu řeknou, že nejlepší olej je ..... , shodou okolností ten, co mají ve skladu v sudech.

Snad někdo k tomuto něco napíše.

67e
Pavel
2014-09-17 21:28:46

Když se k tomu tady vrátím, myslel jsem třeba, jestli ten motor, když má minimalizované tření a podobně, bude mít šály a kroužky tenké jako vlas, aby to nemělo vliv na životnost.

2014-09-17 22:28:13

67e: ad olej: možno niekto napíše aká je tam špecifikácia, všeobecne najnovšie výrobcovia doporučujú nízke viskozity ktoré pomáhajú spotrebe a ničia motor hlavne s predlžovaním intervalov... ale nebudeme špekulovať lebo nevieme čo je v návode k autu...

a k životnosti detto, myslím že nissan sa s tým motorom vyhral a pri dobrej údržbe a rozumných servisných intervaloch s tým nebude problém... ináč ja som z toho celkom sklamaný, zdá sa že nissan ide europskym smerom na rozdiel on mazdy, hondy.... malé dopované motory.... ja radšej klasickú 1.6 a vyššie....

67e
Pavel
2014-09-18 09:42:30

Hele, něco jsem k tématice motoru & oleje našel: http://www.business-car.c...st-nissan-micra-1-2-58-kw

Víceméně to tady už bylo, jako budoucí uživatel hledám rozumy.

2014-09-18 12:46:39

tam je len viskozita a tej sa celkom nemusíme držať.... podstatná je špecifikácia api, acea.... nech to niekto tuná hodí kto už má ten motor - v micre alebo notu...

2014-10-03 08:58:18

Přibývání oleje jsme nikdy neregistrovali, o životnost bych se nebál, najeto 80tis km(což samozřejmě není mnoho), opravdu motoru dáváme do těla, točky k omezovači (do 3tis ot. jede opravdu vlažně, i když tříválec jde znát). W40 bych do tohoto motoru v žádném případě nedával. To už s 5W30 jsem si říkal, jestli neděláme chybu. Problém je ten, že 0W20 v dané specifikaci asi nikdo nevyrábí. Našel jsem jen 0W20 od firmy Eneos, který plní - dám ho tam při příští výměně.

Mimochodem díval jsem se, kolik momentálně K13b stojí - to si nezaslouží ani komentář, když to samé auto jsem před skoro čtyřmi lety (sice s jiným čumákem) kupoval levněji. :)

2014-10-03 09:33:17

blackjack: ja už k viskozitám nič nepíšem bo je to marné.... neviem aký má ten motor špecifikácie, ja naopak by som nedal 0w20... tu niečo k tomu možno si to nečítal, ja tiež nie... https://www.oleje.cz/forum/oleje-0w20-t3834.html

a 80 000 je naozaj nič.... tak nech slúži...

a eneos výborná značka aj keď asi troška drahšia...

2014-11-03 08:28:08

80.000km není mnoho, ale Golf, co jsme měli předtím (od novoty) už pomalu začínal zlobit a ubírat se k vrakovišti (nakonec zhynul ve 140.000km).

Těm olejům nerozumím, v brožuře micry je 0W20 označen jako doporučeno, ale je tam obecně popsáno, že se tam dá dát půlka produktů na trhu. O spotřebu mi nejde, žere to prd, tak deci sem, deci tam.

2014-11-22 20:30:07

petranov: ahoj, teraz mám micru z roku 2004 a rozhodujem sa čo ďalej pretože tá moja akosi už dosluhuje, tvoje odporúčanie ma veľmi povzbudilo ostať vernou značke nissan micra, ďakujem a prajem veľa bezpečných kilometrov

2015-01-16 08:55:58

slabostka: záhadou je, že nová Micra po faceliftu už má předepsané 5W30. Když jsem si o tom něco četl, dělali ten motor s extrémním a jediným ohledem na emise, tudíž opravdu asi 0W20 bude kompromisní olej. Beru zpět, že bych tam W40 nedával, když jsem si o tom více přečetl, asi bych se k tomu i spíš přikláněl.

slabostka, 2014-01-09 22:54:51 napsal:

mňa zaujíma kombinácia s automatom - teda ako ide základný motor v porovnaní s tým s kompresorom. Hľadám malé ľahké rýchle auto ale automat podmienka.

2015-02-02 11:16:30

slabostka: Já mám K13 z roku 2013 s tou bezestupnovou převodovkou. Jede to dobře, ale na ty bezestupně je potřeba si zvyknout.

2015-02-03 20:52:23

Ide o to aké je to "živé" - lebo pre mňa je tých 59kW? málo, išiel by som do toho kompresora... čo som čítal porovnanie Note 1.2 vs 1.2 dig-s tak tam celkom zhodili tú silnejšiu verziu lebo vzhľadom na nárast hmotnosti dynamika ostala prakticky rovnaká....

Práve včera som porovnával K12 s automatom a tie hodnoty zrýchlenia 1.2 aj 1.4 so 4 st. automatom tragické.... vyšlo mi že pre klasický automat treba do malého auta aspoň 1.5 - Mazda 2 alebo 1.6 - Note, Fiesta....

2015-02-03 21:55:34

... asi takto nejako jazdím mestom.... https://www.youtube.com/watch?v=KzICKQfKj-4 ... od 4 minúty.... svižne, kde sa dá pridám a neskutočne ma serú vodiči ktorí zbytočne brzdia premávku....

2015-02-03 22:24:38

blackjack: motor tá 0W20 asi aj umaže ale keď sa jazdí svižne, sem-tam vyššíe otáčky aj dlhšiu dobu tak sa určite niečo spáli... no a je kopec motoristov ktorý si olej nekontrolujú a nedolievajú - a to je cesta k problému... tak radšej doporučili niečo normálnejšie... a údajne priamy vstrek ešte o čosi rýchlejšie degraduje olej?

2015-02-12 11:20:11

Pokud je mi známo tak Micra 1.2i je klasický MPI. Ta verze s kompresorem tuším má přímý vstřik.

Jinak rozdíl 1.2i a 1.2charged můžu hodnotit v Note. Na spotřebu je podle mě lepší 1.2i, alespoň já vždycky jezdil za lepší s atmosférou. Píše se, že hlavní výhoda toho motoru s kompresorem by se měla projevit při ustálené jíždě s částečným zatížením, kde by se měla zvýšit efektivita. Co se týká dynamiky, záleží jaký jsi řidič. Pokud jsi řidič, co se za obcí rozjíždí na pětku, pak rozhodně kompresor. Pokud se nebojíš občas motor točit, pak se lépe svezeš s atmosférou. Podle mě to vyjde nastejno, mě je svým projevem bližší ta jednodušší verze, která je podle mě moc povedená. Rozdíl je hlavně v tom, že atmosféra se nechá točit někde k 5500-6000ot, zatímco kompresor už je zbytečné točit za 4500ot., protože vadne. Bál bych se u té Micry 1.2 98k CVT hlavně hluku a samozřejmě cena je brutální. Co se týká samotného CVT u Micry je trochu jednodušší než u jiných Nissanů, nejde nastavit režim Eco ani ručně "řadit". Na druhou stranu mám zkušenost, že u nových Qashqaiů funguje luxusně a pouze hlučnost je vyšší než s manuálem.

2015-02-12 12:31:12

blackjack: ... obe verzie sú priamovstreky.... jediný rozdiel je ten kompresor... a určite aj cvt v micre má funkciu Sport, režim Eco je ten základný.... ručné radenie mi pri cvt nechýba, už to nerobím ani pri zjazdoch dole kopcom, brzdí to pekne samo.... Moje Tino túto funkciu beztak nemá, Punto áno, využíva ju len manželka, ona sa ešte rada pohrá v voličom....

Tak sa vlasne u Nou potvrdilo že veľký rozdiel tam nieje, možno pri micre by tie kW mohli byť cítiť, aspoň papierovo....

2015-09-22 10:31:40

Schválně jsem si tu 1.2 98k CVT vyzkoušel a pocity jsou dobré. Hlučnosti není potřeba se obávat, spotřeba se dá i vě městě udržet pod 7l/100km. Na převodovce se opravdu dá zapnout režim sport, dynamika celkem dobrá. Samotné zrychlení z 0 je takové vlažné, než se to posbírá do otáček. Na zvuku jde slyšet, že je motor "foukaný". Kromě ceny se to dá doporučit.

2016-02-03 20:05:15

ahoj,

mohl bych poprosit jestli by nekdo nedal k dispozici manual? Pripadne zapujcil na oskenovani (Brno a okoli). Rodice si poridili ojetou K13, ale nemaji k tomu nic.

Take jaky olej pouzivat dle vyrobce.

diky

2016-02-08 10:43:34

Na servisní prohlídce ti dají 5W-30, ten je doporučený. Musí plnit ACEA A3/B3 nebo ACEA A3/B4. Výměna po 8-12tis. km (na záruční servisy je lhůta 20tis. km, ale to je moc). Já osobně používám 0W-40, protože často točím motor v otáčkách a jezdím po dálnici. K 0W ale není důvod.

2016-03-31 18:24:08

Zdravim Vas,

mam takú otázku: Keď svietite dennými svetlami, resp. obrysovými, signalizuje toto nejak nejaka kontrolka na palubnej doske?

Lebo na jednej micre k13 signalizuje len svietenie dialkovými takou tou modrou kontrolkou, ale obyčajne stretávacie svetla, resp. obrysove nesignalizuje nič. Je to normálne? Dakujem.


Odpovědět

1  2  3  4