Fórum - Téma


K13 - Nová Micra


Fórum Micra K13 K13 - Nová Micra

Informace o modelu: Nissan Micra IV K13


1  2  3  4

2014-01-10 11:57:31

bmarcellus: jak myslíš úhel předního sloupku? mě "budka" 12 tky a 13tky připadá snad i stejná - zkusím si to schválně hodit v počítači přes sebe, světla ani ne (i když sám bych si je asi nakreslil jinak) připomínají mi trošku polo, spíš co by mě teda na 13 tce vadilo na zadku by byla ta hrana kufru u k12 jsou 5. dveře opravdu vrata jak do stodoly a je přístup do kufru parádní a vždycky když z auta něco tahám tak lidi čumí co se tam kolikrát všechno vejde (samozřejmě při sklopených nebo vyhozených sedačkách)

2014-01-10 20:56:33

lukka: spíš jako že ta střecha nekoresponduje s bočním pontonem auta a není nijak zvlášť elegantní.Zadních dveří jsem si nestihl všimnout.U K12 jsou velký,ale mají moc malý úhel otvírání.Myslím co pátrám v paměti u auta na salůnu,že u nový se zvedají výš

2014-01-22 18:21:44

K13 59kW máme třetím rokem...najeto 60.000km, bez závad nebo nespokojenosti. Pořizovací cena 210tis.Kč, děda bral současně fabii, dal za ni 230tis.Kč a nemá tam ani autoradio - i tak je spokojenej. My máme autoradio s bluetooth handsfree, který je skvělý.

Podvozek je tužší, trochu jako motokára - na dálnici Brno-Praha to rozhodně není, dokonce bych to silně nedoporučoval. Po cizích dálnicích lahoda. Dá se s tím dát 800km v kuse naprosto bez problému - až se tomu divím. Samozřejmě ve dvou - vzadu bych sedět nechtěl. Sedačky vepředu jsou symetrické, tak jako celá kabina - asi aby ušetřili při globálním prodeji (levá-pravá strana řízení).

Motor je trochu jinde od té dědovy škodovky. Průměrná celková spotřeba 5,7l, ježděno převážně město stylem brzda plyn. Výhradně po městě se přes 7l nedostane, mimo město se nedostane přes 5l i kdybyste jeli rallye. Když jsem přesednul z golfa, tak jsem s tím jezdil kolem 4l/100km (v ekorallye jsem dal 100km vzdálenost za 3,4l/100km - podle PC), teď už jsem se otrkal. Dovolenku v Itálii jsme komplet měli za 4.6l/100km. Výkonově je to maximálně pro dva lidi, pokud chcete jet normálně. Co mi vadí je to, že pokud přijde opravdu velký stoupání a nemám na pětku nad 3000ot, tak neudrží rychlost a ta spadne k 80km/h kde se drží...pokud je nad 3000ot tak klidně v tom samém kopci v pohodě zrychluje. I při zrychlování jde poznat skokový nárust výkonu prvně při 3000ot. a pak při 4000ot. To jsem doteď nepochopil proč to tak je. Na dálnici pod 4000ot nejde - krátká převodovka. Při 130km/h podle GPS točí přesně 4000ot.

Co trkne člověka ihned je velmi hlučný chod řadicí páky a velmi hlučné podběhy - hlavně zadní kola. Určitě se vyplatí vybrat spíše tišší pneu - v zimě smůla. Nemá světlo v kufru. Pokud někdo často používá palubní PC, asi skončí ve škarpě, protože se k němu dostane prostrčením ruky skrz volant.

Auto bych rozhodně doporučil, nic jiného bych už nechtěl. Pokud bych byl nucen koupit něco s větším kufrem, micru bych nechal na normální ježdění. Ať přesednu z čehokoli, tak mám pocit, že jsem sedl do rakety.

2014-01-22 18:49:11

blackjack: pěkná recenze ty podbehy maj hrozny všichni.

Yaris to same hrozny,ale není to nic neresitelneho

2014-02-20 00:15:31

Prostě v současným Nissanu můžeš jezdit,jen když nemáš přímý srovnání,nebo máš malý nároky na auto a víc než dost peněz

http://www.stream.cz/nejn...1512-nissan-micra-1-2-cvt

2014-02-20 19:27:10

Teď žasnu. Napiš, jakékoli auto, které je podle tebe lepší a v čem. (Doufám že nenapíšeš Mazda 6...bavíme se o třídě a ceně.)

2014-02-20 20:34:02

A já pak budu ten špatnej viď Prostě aspoň jeden z konkurentů kladně vyniká v některým základním ohledu.Micra K13 nevyniká ani etiketou,ani obalem,ani obsahem,ani chutí,ani cenou kromě socky.

Tohle by mohlo napovědět:

http://www.vybermiauto.cz...a/nissan/micra/konkurenti

2014-02-20 21:43:11

Micra K13 byla svého času za 170tis včetně metalízy, klimy a rádia s bluetooth. Každému sedí něco jiného. Když vidím dědovu fábii, tak mám pocit jakoby si koupil na předváděčce hrnce za 30tis. Ale třeba se dívám špatně.

2014-02-20 22:24:36

Dal jsem se proti proudu tvých myšlenek a zjistil, že jsi v tom autě seděl a o stránku dřív ho hodnotíš. Souhlasím v plném rozsahu, jen dodám, že je opravdu škoda, že jsi ho nemohl pořádně vytočit, protože tím se liší od čehokoli především...od 4000do6000 otáček. Přitom spotřeba zůstane dole. Jinak uvažuju u nového spíše filozofií 10%. To znamená když auto stojí v základu 500tis, tak za něj dám max 550tis jinak si koupím jiné a lepší za těch 550+10%...na značce nelpím. Takže u auta za 200tis je to na metalízu a nějakou drobnost do 10tis. Micru za 300 tis - to je na chocholouška.

2014-02-21 10:35:27

blackjack: Taky souhlasím,řekl bych,že to platí i u ojetin

K13 není špatná,ale se stejnou cenou o krok pozadu a snad jim aspoň motůrky vydrží.Tu sadu hrnců bych taky nechtěl,ale do budoucna bude na Š. dost náhradních dílů

To u Micry nebude,vždyť od začátku roku se jich u nás prodalo 7 ks co sem četl

2014-08-16 18:32:58

Zdravim Vas,

Mame micru 1.2 59kw, rok 2011 a chcem tymto majitelom dat jednu radu a to, aby v zime kontrolovali olej, hlavne ti, ktori jazdia kratke trasy.

Nam tam zacalo pribudat vzdy cez zimu oleja a ten pribudajuci olej bol benzin. Auto bolo viac krat skontrolovane v znackovom servise a nikdy nenasli ziadnu chybu. Benzin v oleji nie je vobec nic dobreho, preto ho menim castejsie ako je predpisane a ked sa da , vytiahnem auto obcas na dialnicu, aj ked som ho kupoval do mesta. Na dlhsej trase sa vie cast zloziek benzinu odparit (vraj) . Inak sa s microu jazdi fajn, na palubnom pocitaci uz som videl priemernu spotrebu aj 3.9litra ( sam v aute, bez zapnutej klimy). V meste je to ale skor okolo 5 litrov. Dufam, ze vacsina z Vas tento problem mat nebude, nam skoncila nedavno zaruka, tak uvidime, ci si na nas auto nieco teraz nevymysli....

2014-08-16 19:44:23

kave111: často startujes studenej motor . Ten je hoodne bohatéj a prostě to projde pres kroužky . Zajímavé ze je to v takove míře asi mas fakt kratoucke trasy

2014-08-16 21:12:08

ja by som povedal že Micra vyniká - motorom... 3 valce, priamy vstrek, kompresor. Či je to výhoda neviem. Čo sa dá na malom aute vymyslieť? - niečo extra... ak bude športovo ladené - zle lebo je tvrdé, ak na pohodlie zle lebo príliš makké, ak bude malé zle ak veľké tiež.... Proste je to kompromis medzi veľosťou, cenou, výbavou, dizajnom, spotrebou,výkonom... a zákazník si musí vybrať či mu táto kombinácia vyhovuje...

Myslím že príklad je VW - čím je Golf výnimočný? Ničím...

Za mňa je napr. motor s kompresorom a cvt to prečo by som ju kúpil, ale vzhľadom na veľkost by som šiel do Nota ale staršiu verziu 1.6 AT, to mi príde ako zlatá stredná cesta...

2014-08-16 21:36:39

Jestli přibejvá oleje díky prolínajícímu benzínu,tak motor už dlouho nevydrží.Olej i s malou mírou benzínu okamžitě o moc hůř maže.Všichni dobře víme,že v autorizákách se tyhle závady (možná konstrukční,možná ojedinělý,možná velkým opotřebením motoru dnes vyráběných z bláta) nenamáhají řešit a platit to ze svýho. To je v čr zákon

Čím je golf vyjímečný? Přeci v tom,že je nejlíp sladěným autem ve třídě a v poslední generaci jsem mohl osobně jet a o Polu bych řekl to samý.Motory mají k ho..,ale dokud vrní,jedou dobře. To jen na okraj.

2014-08-16 22:19:14

... pre mňa napr. Golf môže byť "výborné" auto ale je tak kompromisné až je nudné... ja sa radšej vozím v niečom čo má niečo "extra" - napr. jazdné vlastnosti a odpustím iné nedokonalosti....

To na okraj témy... a šak počkajme čo ponúkne Pulsar...

2014-08-16 22:32:14

slabostka: proto je tu GTI nebo R a máš to svý extra

2014-08-17 10:40:59

svobi: tie trasy byvali naozaj extremne kratke, aj pod 1 km, takze sa nie je comu cudovat. Na druhej strane to iste jazdime aj na Fabii HTP, uz 10 rokov a tam sme za cely cas nespozorovali nic podobne.

2014-08-17 10:56:58

kave111: Třeba to htp zaroven žere olej tak to nevidis . Stačí aby škodovka neměla tak obohacenej motor po startu .

Ještě by se mohlo stát ze ukapava vstrik ,ale to si nemyslím jestli je jinak OK tak olej na tihle trasách měnit max po 5000 km nebo rok

67e
Pavel
2014-08-17 11:32:16

Prominete mi tochu OT, ale přidávání benzínu do oleje dělali mechnici letadel za války v zimě. Motor šel v silném mrazu nasrtartovat, po ohřátí se benzín odpařil a bylo to OK, i Němci to pak dělali taky.

Ale co se týká krátkých tras, v 80-tých letech, v dobách provou škodovek 100, 105, 120 se přeci říkalo, že krátké trasy motoru škodí, že smývá olejový povlak ve válci a olej se takhle ničí, nic nového. A to byly motory s karburátorem, mechanickým kontaktem zapalování, bez katalyzátoru a čidel.

jinak se musím pochlubit, svezl jsem se Notem s tříválcovým atmosférickým motorem a dost se mi to líbilo. Je to nadčtvercový motor, proto táhne z nížších otáček, nemá vzyvažovací hřídel, nechrastí jako HTP. Pro moje použití by byl dostačující.

Jen mám dotaz, vzhledem k tomu, že to je přímovstřik, není problém se zakarbonováním hlavy? Není ředění oleje průvodní jev přímovstřiku?

A jaký olej se tam dává? Nějaký víceméně normální, nebo nějaká obskurní specialita?

2014-08-17 11:42:51

67e: to su predpokladam otazky na odbornikov tu na fore,ale co viem,v nissane naliali castrol 5w-40, aj ked v navode sa doporucuje pouzivat 0w-20.


Odpovědět

1  2  3  4