Fórum - Téma


K13 - Nová Micra


Fórum Micra K13 K13 - Nová Micra

Informace o modelu: Nissan Micra IV K13


1  2  3  4

2012-01-31 20:42:42

Ahoj Nissaňáci (a Nissaňačky),

s úžasem koukám, že tu ani za rok a půl, co se nový model K13 prodává, nikdo k autu nenapsal jediný téma, zkušenost. Napadlo mě, že je to buď proto, že ten nový model jednoduše nikdo nemá, nebo spokojení uživatelé nemají potřebu nic dodat.

Tak začnu já jako kdysi spokojená majitelka podařené Micry K11, r.v. 1999.

Takže, jaká je nová Micra?

Nejdřív jako celek: podařila se, nezklamala. Je to přesně to malý autíčko, kterým Micra vždy bývala. Ano, není to už stejný, jako kdysi (ufff, tříválec, Indie)... ale prostě ty "zlaté časy" aut, který něco stály, se už stejně nevrátí.

K13, když to shrnu, i přes pochybnosti nakonec hodně překvapí. A pozitivně.

Nejdřív se mi nelíbila. Ale říkala jsem si, auto má sloužit, šperky zase zdobit. A tak jsem to přešla a teď už se na ni dívám docela spokojeně. Řeknu to asi tak, že K13 není láska na první pohled, ani pro mě jako holku. Ani na druhej. Ale na třetí... no, to už šlo, a časem jí člověk přijde na chuť. Dneska už řeknu od srdce, je pěkná, líbí se mi. Není krásná, ale esteticky uspokojivá až fajn.Takže žádný manželství z rozumu.

Jistý je, že si zachovává ten "pozitivní" výraz minulý generace, a ještě ho uhlazuje do jakýsi konvenčnosti. Nikdo se smát nebude, nikdo se nebude otáčet, prostě splynete se silnicí a provozem... pak ani nepotřebujete černý fólie na okna. Prostě nikoho nezajímáte, nevzrušujete - a docela s mi to líbí.

V praxi i ten základní motor bez kompresoru hodně překvapí. Hodně - a věřte mi, žádná brzda provozu fakt nebudete, spíš naopak. Až moc - kvůli podivnýmu zpřevodování, který v 50 sotva udrží motor na 3ce, a v 80 sotva na 5ce, protože točí sotva 2000 otáček. Takže motor se povedl, ale převody moc ne.

Jinak je autíčko fajn ve všech ohledech, žádnej šunt. Recenze kritizovaly kvalitu interiéru, což mě překvapilo, přijde mi docela elegantní, útulný, zpracování kvalitní, nevrže.

Jízdní vlastnosti OK. Na silnici drží, chová se dobře i ve 130, vítr cítit je, ale neprojevuje se nějak nebezpečně. Víte přesně, co se děje, nepřekvapuje.

Dál se kritizoval hluk od podběhů. Jo, ten tam je, ale neřeším ho, pouštím si hudbu a člověk si zvykne, prostě to není dálniční limuzína, na to se nesmí zapomínat.

Jako nákupní taška OK, ale na cestování ve dvou pozor, protože se na dno kufru vejde jen jedna velká taška cestovní, pokud teda chcete, aby byly zavazadla v kufru schovaný a mohli jste jít na pumpě třeba na kafe. Ale řešení to má - přechod na cestovní kufříky, který mají vhodnější tvar, než tašky. A jsou i hezčí

Žádný auto prostě není dokonalý, ale Micra určitě nezklame. Prostě jezdí, slouží, a život jde dál. Určitě se už nestane kultem, jako K11, ale v dnešní "specifický" době, která má na člověka nový a podivný nároky, se náramně dobře hodí. Však víte, ekologie, spotřeba... fakt nežere. Pohodička.

Dostala v testu bezpečnosti jen 4 hvězdy, ale cítím se v ní dobře. Ještě lepší to bylo v novým Yarisu, ale ten jsem si nakonec nekoupila. Svezeníčko v něm bylo lepší, ale cena už prostě byla moc vysoko.

Přítel mě přesvědčoval, že si mám koupit Yaris, a měl k tomu hodně pádných argumentů, se kterýma se nedalo než souhlasit. Sama jsem si Yarise vyzkoušela a jel nádherně. A přesto jsem si koupila Micru. Místo 1.33 čtyřválce s krásným zvukem mám 1.2 tříválec, hlučnější podvozek oproti tichoučkýmu Yarisu, jen 5st převodovku s podivným zpřevodováním, oproti 6st, menší kufr... stála ale míň, a ušetřená částka nebyla jen symbolická. Měla jsem přesně danej rozpočet, a navíc... Chtěla jsem se držet koncepce městskýho autíčka, co se do ničeho neplete, nikam se nežene. Plní funkci, nebudí emoce ani řidičky, ani okolí. Málo stojí, málo žere, nic nechce

Tak mám Micru a jsem spokojená.

Pokud máte dotazy, klidně se ptejte. Doporučila bych jí ale bez váhání. Ceny jsou nastavený pěkně - a výbavička je opravdu na slušný úrovni.

Je to taková volba typu "zlatá střední cesta" a "rozum do hrsti". Kdybych do toho dala víc srdce a víc otevřela peněženku, určitě bych šla do Yarise. Ale je mi skoro 30, a tak už ráda obecně zůstávám nohama na zemi. A vyplácí se to.

 Svobi
2012-01-31 22:03:47

Me se nahodou i libi jako super auto do mesta. A 3 valec nemusi bejt zlej mame v Daihatsu (coz daihatsu jsou pres 3 valce frajeri) ,ale chova se vyborne ,zvuk jak zavodak a rad se vytaci a jede to supr ,kvalty kratky delany do mesta . Nad 100uz to tak slavny neni ,ale je to udelany do mesta na odpich a spotrebu a je to supr.

Takze ti fandim at slouzi ,jenom skoda ze si nevzala s kompresorem to by byla raketka a i novinari si chvalili kompresor.

2012-01-31 22:31:52

No pěkná recenze .

Já se s ní setkával jako první po složení z kamionu, a můžu říct že první dojem je dost špatnej....Indie.... interiér mastnej, flekatej, okna zevnitř mastná špinavá.... z venku taky žádná sláva. Můžu to porovnat protože chodili i auta vyrobený v JPN a to je o něcěm jiném. No ale po takových 2 hodinách práce už to vypadalo jak nový auto .

Co se týče motoru tak asi ten kompresor bude mít určitě kratší životnost a spolehlivost než ten základní motor. A je jasný že to nebude mít pověst a spolehlivost K10-ky nebo K11-ky, a ještě když je to víceméně převlečenej Reňotl Twingo...

Takže schnutí je jednoduchý : Nákupní taška . Když v tom vydím chlapa tak mi to je směšný ale pro holky ideální autíčko, to se mi pak i líbí .

2012-05-06 19:20:46

Zdravím příznivce nissanu, koupil jsem manželce nissana micru k 13, mám ji 2 měsíce a celkem spokojenost, spotřeba si myslím dobrá, jizdní vlastnosti jsou v pohodě, vadí mi akorát vyšší hluk za zadní časti vozu a malinko mě zlobí pískání brzd, jinak mě mě mrzí že nissan u toto modelu nemyslí na samostatné světla pro denní svícení třeba místo záslepek pro mlhové světla, ta neoriginální se tam docela obtížně zabudovávají, jinak zatím celková spokojenost.

2012-05-06 19:27:09

No manželka mi ho sporadicky půjčí a já se v tom citím docela v pohodě, trošku to budí pozornost, ale jinak v pohodě.

2012-05-06 19:31:29

Nemá někdo zkušenost se zabudováním kulatých světel pro denní svícení na micru k 13 do záslepek na mlhové světla, díky za info.

67e
Pavel
2013-11-11 11:18:34

Zdravím všechny,

nedá mi to, přidám vůj názor.

Prohlížel jsem Micru K13, model 2013 a 2012,

2013: připadá mi hezká, přestože to není legendární předchozí typ. Mě se na tomto modelu líbí, že má Nissan-masku jako změnšený Qashqai a to je rozmomilé. Vystavovaná Micra měla modrozelenou metalízu a byla doplněná chromovými lištami. Je to design ala Asia, lehce přeplácaný, ale roztomilý. Vnitřek je příjemně prostorný, jen vzadu by mohl být vyšší o několik cm... Interiér je v souladu s dnešními stylem. Celé je k vidění na letáku v sekci Manuály.

Porovnám-li se starším modelem 2012, loňskému modelu trochu chybělo na designu, zepředu mi připomíná cosi kříženého s nějakým malým autem KIA, design prostě není výrazný, je to zcela nenápadné auto. Ale co se mi na loňském líbí, to je interiér. Jednoduchý, přehledný. Maximální účelnost. Přirovnal bych to k legendárnímu Trabantu. V kladném smyslu slova.

Motor "jak do sekačky", ale nevím, jak funguje, nezkoušel jsem ho. Kdybych pořizoval Micru, bral bych ten atmosférický, jeho parametry mi připadají pro Micru dostačující a rozdíl v ceně jako pádný argument. Spotřeba by měla být v pohodě. Neděsil bych se toho, že má 3 válce, určitě to není "HTP". Pamětníci vzpomenou na Daewoo Tico, to byl 3-válec a problémy snad nebyly. Yaris a Agila má taky 3 válce a taky to funguje.

Micra se prezentuje jako auto pro děvčata, ale kdybych s ním jezdil, nijak by mi to nevadilo, vždyť je to jen auto. Stejně většinu najezdím po městě a okolí a to je revír pro Micru jak dělaný.

Když to shrnu, líbí se mi.

2014-01-05 17:43:12

nemáte niekto nejakú skúsenosť s motorom s kompresorom? Ja som na variátory a zaujímalo by ma porovnanie toho automatu s verziou 59kw vs 70 niečo kw...

2014-01-09 20:18:53

Dnes jsem absolvoval testovací jízdu v Micra K13 2014 se základní motorizací 1.2 tříválec s max výbavou. v ceně 320 tis Kč.

Oproti K12 charakternější a příjemnější interiér a hlavně né strohý jako vw a pouťový jako u forda.Páčky pod volantem taky zlepšili,naopak kulisu řazení ne a to je škoda.Ve 4 lidech se to ve městě chová výkonově dostatečně pro to,na co je navržená a jak malý obsah a krouťák má.Podvozek je dost pevný a podrží,s větší důvěrou ve volantu.Zklamala mě jeho hlučnost na ostrých městských nerovnostech a málo odizolavaný typický suveréní zvuk tříválce.Ten mi přijde zajímavý a příjemný,jako v subaru justy.Rozhodně lepší zvuk,než hluk v K12 1.0.

Vytočit jsem ho bohužel nemohl z vícero důvodů a měl najeto syrových 80km,takže se lecos usadí k lepšímu.

Nebyl to redakční test,takže jsem víc nepostřehl.Design šel rapidně nahoru po fl. (zezadu stále nic moc) a s jejich nynější cenovou politikou,kdy ceny začínají na 180 tis. Kč,před zdražováním nových aut by se dalo Micru doporučit.

A totálně mě odvařilo,že při svých dlouhých nohách jsem poprvý v životě u daily auta zjistil,že se nechá perfektně dávat při brždění zároveň meziplyn.Všude jinde se mi nevejde noha tak,aby to šlo,nebo nejsou pedály ideálně.K12 a K13 je opravdu i pro dlouhány.To je pro mě víc nismo,než celý ty packety co se začínají montovat

2014-01-09 20:56:57

bmarcellus: peknej povoz to je ja bych to bral hnedka i zadarmo na litacku do prace ideal a na LPG a jezdim 0,50kc na 1km

2014-01-09 22:54:51

mňa zaujíma kombinácia s automatom - teda ako ide základný motor v porovnaní s tým s kompresorom. Hľadám malé ľahké rýchle auto ale automat podmienka.

2014-01-09 23:12:08

Jak asi jede 80 a 120 nebo 130k motor,co myslíš??Přidej si automat co sežere výkon a máš výsledek.

+- stodvaceti koňovej kompresor bude mít sílu a líný pomalý,avšak lineární reakce při řazení.Jestli je automat i se základníma motorama,tak ten nejslabší to sotva utáhne a nebude do kopcovitý oblasti vhodný.

Nic víc se od toho nedá očekávat a má to tak být na auto tohoto zaměření.Nejsilnější se bude hodit,pokud v tom bude jezdit nejen žena a větší nájezdy km,kde se často předjíždí a kopcovitý cesty.

Jinak malý,rychlý auto s automatem neznám,ale prý to podle prodejce bude dostatečný

 Svobi
2014-01-10 00:33:09

bmarcellus: Nekecal si nedavno jakej to je klump k13 ? :-D

2014-01-10 10:07:43

bmarcellus: to má fakt 1,2 ka 90 kw?? ty vole kolik ten motor vydrží.... nicméně jaký to je vlastně auto to uvidíme tak

za 10 let ten interier mi teda připadá oproti k12 zbytečně složitej, zbytečně větší tacho oproti otáčkoměru, ale už to vypadá celkově "rozuměji" auto bez kýčovitostí oproti k12

2014-01-10 10:20:45

svobi: no však o mínusech a prohřešcích sestavení toho auta z venku vůdši 21 století a obětování čtvrt milionu oproti generaci K12 co máme doma je to,co jsem myslel a trvám na tom.A hlavně jsem měl na mysli K13 před facelift.Tohle už byl pofacelift.Teď jsem to bral hlavně z pohledu řidiče a tam by se ani tobe poněmečtělej,ale hlučnej podvozek nepáčil.

Svézt se s Corsou,Fiestou,Mazdou2,nebo Polem ve stejný ceně,tak to doporučení asi půjde jinam

Zkrátka nemá cenu vypotit 300.000 za novou,když budeš mít možnost koupit pěknou K12 za 100tis.

2014-01-10 10:28:16

S kompresorom to má cca 72kW a malé svižné ľahké auto s automatom mám - punto 1.2 16W 59kW cvt a kedže to má pod 1 tonu tak to jazdí perfektne. V meste manuál nemá šancu a spotreba o 0.5l vyššia nieje problémém. Ale má svoj vek a tak predbežne pozerám po novinkách.

Tak ja by som potreboval porovnat verziu s a bez kompresoru.

2014-01-10 10:30:48

lukka: K12 není kýčovitá,ale osobitá,nic nekopíruje a je pořád zajímavá a na oko modernější než indicky vyhlížející K13.Opticky navazuje na Primeru P12.

K13 pomohlo akorát to,že změnili masku a vyčerněný světla.Fotky zkreslujou,všechno má ideální velikost a vypadá vážněji.V černý barvě interieru,s koženým volantem,palubákem a navigaci určitě uživatelsky příjemnější.

Motor přežije auto třeba i s tím kompresorem,jde o to,z čeho to vyrobili.Obecně se nepředpokládá,že by auta týhle kategorie najeli víc,než 150-200 tis km.

2014-01-10 10:42:35

slabostka: 98koní pravda

12k a 37 Nm navíc,to bude znát,vyrovná to použití automatu a na stovku to zrychlí jako Almera 1.6 90k,na jejichž parametry se ten motor s kompresorem dostal.

http://www.nissan.cz/CZ/c...gine-and-performance.html

Nissan na stránkách nabízí možnost rezervace na svezení u plno aut.A přijít jako vážný zájemce,tak se člověk za volant dostane.Jen nevím,jestli už jsou v prodeji?

2014-01-10 11:18:14

bmarcellus: když jsem mluvil o té kýčovitosti tak jsem měl na mysli detaily typu bílé ovládání topení a vzduchu, pak asi "bobek" na světlech v místě parkovacího světla, spínač pátých dveří, osvětlení spztky atd. prostě takové ty rádoby "roztomilosti" na k12, kde je ale tenká hranice mezi roztomilostí a trapností - jsou prostě zbytečné a pro mě nepochopitelné. Něco asi jako používaní ve větě slova "prostě" - je to prostě už něco navíc prostě no Tohle se mi po tom faceliftu prostě líbí a nic mě tam prostě vyloženě nebije prostě do očí prostě . Jinak já mám najeto nějakých 140 a reálně bych to rád dotáhnul někam ke 300 - 400 tis počítat životnost motoru na 150 tis je pro mě prostě málo i když pravda poslední dobou ceny nových aut celkem dole.

2014-01-10 11:38:30

lukka: Chápu tě dobře,ale podívej se na nový kašparský clio a to je nablití,samá cetka K12 je aspoň roztomilá a pořád je v ní trocha serioznosti.Ty drobnosti mi tam naopak nevadí,jako bouličky na světlech.Každý-á pozná,že mu nesvítí světlo,kdyby praskla žárovka a to z místa řidiče a dotváří to tvar auta,jako na Fiatu Coupe.To auto tě jako jediný potěší od pohledu už když se k němu blížíme mezi ostatníma šmudlama na parkovišti.Člověk si brzo zvykne a mamce to často známí obdivujou,co to nijak zvlášť neznají.

A vypouklý zadní světla na K13 ti nevadí? Nic horšího si v týhle době nikdo nedovolí vyrobit,snad kromě hondy civic.Tam jsou aspoň aerodinamicky spojený a tvoří odtrhovou hranu.Nebo úhel př. sloupku?Auto mi celkově připomíná z boku starý Londýnský taxi a to chtějí prodávat lidem,co kupují očima?!

Mám rád uhlazenost a tu K12 prostě má


Odpovědět

1  2  3  4