Fórum - Téma


K12 - Kolísání volnoběhu


Fórum Micra K12 K12 - Kolísání volnoběhu

Informace o modelu: Nissan Micra III K12


1  2

2016-03-20 11:03:34

Ahoj,

měl/mám problém s kolísáním volnoběhu za tepla i za studena. Chvíli je dobrý (800 rpm) a pak spadne o cca 200 rpm. Nikdy mi naštěstí nezhasne motor. Vyčistil jsem škrtící klapku sprejem. Vyměnil jsem vzduchový filtr, starý byl zašpiněný mastnou špínou (???), což nechápu kde se tam vzala. Provedl jsem všechny tři procedury nastavení dle manuálu (tj. nastavení pozice pedálu, nastavení nulove pozice škrtící klapky a nastavení množství vzduchu při volnoběhu).

Volnoběh držel krásně stabilních 800 rpm. Tak jsem nechal auto stát 2 hodiny, že to pak projedu. Motor úplně vychladl a po nastartování mi začal volnoběh zase kolísat kolem 1000 rpm (za studena). Po zahřátí motoru mi volnoběh drží 1500 rpm a po třech sekundách klesne na 1000 rpm.

Jelikož byly po nastavovacím procesu otáčky volnoběhu ok a držely jak přibité, tak si myslím že problém nebude ve škrtící klapce a váze vzduchu, ale spíše v nějakém čidle. A protože ten nastavovací proces probíhá při zahřátém motoru, tak bych to tipnul na čidlo teploty motoru, že to za studena bere špatné hodnoty. Ale samozřejmě můžu přemýšlet špatně...

Kde se to čidlo teploty motoru nachází?

Nebo co jiného by to mohlo být? Prosím poraďte, díky.

2016-03-20 11:52:29

limon: Problémy s teplým volnoběhem způsobuje docela často lambda sonda.

2016-03-20 12:00:59

limon: Rozsvítí se ti symbol motoru, oranžový?

2016-03-20 12:33:38

micro: Symbol motoru se mi nerozsvítí...

2016-03-20 12:36:58

henry1980: a nerozsvítila by se mi právě ta oranžová kontrolka motoru?

2016-03-20 19:53:01

limon: Ta se vůbec rozsvítit nemusí. Ta K12 bude mít určitě OBDII, tak na to zkus připojit diagnostiku. Snad to něco ukáže.

2016-03-21 12:54:59

henry1980: Tak jsem to párkrát projel a za tepla jsou už otáčky ok. Akorát po nastartování za studena mi to chrchle, musím párkrát prošlápnout plyn a pak po mírném zahřátí se to spraví.

Zítra to napojím na diagnostiku a uvidím. Ale zatím mi přijde, že by to mělo být podle "symptomů" vadné čidlo teploty chladící kapaliny/teploty motoru.

Nevíte kde ho najdu?

2016-03-26 10:39:37

Tak jsem to napojil na diagnostiku a chyby mi neukázala žádné, což mi teda přijde divné. Za tepla je vše ok. Akorát když je teplota chladící kapaliny pod 10 stupňů, tak mi motor po nastartování chrchle a lítají otáčky, a musím párkrát prošlápnout plyn, aby chrchlání přestalo.

Kamarád mi poradil na to chrchlání vyměnit palivový filtr, že by to mělo pomoci. Že když je zas.anej, tak právě po nastartování za studena jím neproteče dost paliva a až se po šlápnutí plynu zapne čerpadlo, tak to palivo prostě protlačí skrz špinavý filtr. Dočetl jsem se, že palivový filtr je součástí čerpadla na nádrži.

Jak náročná je jeho výměna?

2016-03-26 11:41:15

Začni od začiatku... servisný plán máš? Sviečky - aké, ako dlho... káble - ako dlho...poškodenia? cievka... vieš niečo zmerať obyčajným voltmetrom? nemizne ti chladiačka? netlakujú sa hadice chladenia? na viečku olejovom zvnútra nič? škrtiaca klapka... ako je ovládaná? Lankom? Vymen palivový filter a to čo treba potom sa dá riešiť dalej... cievku by bolo dobré niekde požičať na skúšku... a zabudol som rozvody tam sú aké?

2016-03-26 18:05:28

slabostka: cívky jsou čtyři...

Možná odcházejí,možná jen čidlo...Kolikrát se něco tváří,že je ok a není. Kde čidlo je ani sám nevím,tohle nás ještě nepotkalo,za to vyhořelý kabel a čidlo polohy vačky už ano,nemluvě o všech ložiskách v necelých 80 tis. km

Palivový filtr se běžně nabízí a má standartní tvar,takže někde k nalezení bude.

2016-03-26 23:42:35

najlepšie je keď odíde niekoľko vecí naraz.... a k tomu aj chyba v RJ .....diagnostika je dobrá vec ale nie čítanie chýb ale nejaké živé dáta... ale treba mať soft a aj nejakú skúsenosť aspoň spoznať ktoré parametre sú mimo....

2016-03-27 17:43:16

slabostka: souhlas,nejlepší je,ať si to servis vezme na projížďku a sledují data pocestě hned od nastartování. Občas mírně vyšší náklady na servis a opravu předčí to nekonečný hledání chyby samo doma,o času nemluvě

2016-04-01 21:50:08

bmarcellus:

Tak už su z toho úplný jelen. Čtěte dál a pochopíte proč...

Diagnostika (dnes večer) po projetí bez chyb. Self diagnostika 3,5,7,10 my vyblikala 0000, tedy taky bez chyb. Zítra mrknu na cívky.

A dneska ráno se mi ke všemu přidala další věc... Ztráta výkonu a nedostal jsem auto přes 3000 otáček. Dneska jsem musel jezdit celý den autem, tak to byl teda zážitek. Každý kopec hrůza. Akorát po cca. 6-tém nastartování jelo auto úplně v pohodě. Po zdechnutí jelo ale zase blbě a po několika dalších nastartováních se mi to podařilo ještě jednou rozjet.

Dočetl jsem se tady, že by to měl být vadný senzor polohy vačkové hřídele. Tak jsem se na to večer podíval, abych ho pročistil a vypadal v pohodě. A žádná změna nenastala. A diag mi právě neukázala žádnou chybu...

Chtěl jsem si taky nechat vyměnit palivový filtr a řekli mi, že je součástí čerpadla v nádrži a že se nemění.

A když jsem teď večer dělal tu diagnostiku, tak jsem si všiml další zvláštní věci, které jsem si přes den nikdy nevšiml... Když sešlápnu brzdy, tak se mi rozsvítí i přední parkovačky Což už je teda úplně na hlavu.

2016-04-01 23:08:19

limon: Chyba ti kostra v niektorom zo zadnych svetiel,preto nemaš vykon,

zaujimave že,dam aj vysvetlenie

chyta to okruh cez brzdove svetla a ide to až do R.J. riadiaca jednotka si mysli že brzdiš,tak odstavuje palivo.

2016-04-02 08:22:38

sjaro:

Samozřejmě, že ti věřím, ale přece jenom si neodpustím: Ty vole, to jako fakt??? Tak to by mě ani ve snu nenapadlo...

Je pravda, že jsem předevčírem měnil žárovku na zpátečkovém světle. Vytáhl jsem levou lampu, odpojil konektor, odklikl plast se žárovkami a vyměnil ji. A pak vše zase namontoval zpět. Ale teda žádné kostry (drátu) jsem si nevšiml. Kde bych jí měl hledat?

2016-04-02 09:34:38

limon: Dufam že si sa nepomylil a napichol do spodnej petice namiesto dvojvlaknovej žiarovky jednovlaknovu

2016-04-02 09:46:58

limon:

Tak problém s poklesem výkonu vyřešen Je to ještě trochu jinak... Jak psal sjaro, tak jsem si uvědomil, že jsem měnil zpátečkovou žárovku za adekvátní LEDku, protože jsem si chtěl při couvání večer trochu přisvítit. No a tam byl zakopaný pes.

Žárovku jsem vrátil zpět a je po problému s razantním poklesem výkonu! To je teda ale vážně husté řešení problému, co. Tak nevím jestli mají nějak propojenou detekci změny v odběru proudu v zadních svítilnách s ŘJ...

Bohužel ostatní problémy přetrvávají...

Kéž i to ostatní by bylo tak jednoduché. Ještě jsem měnil přední parkovačky za LED, tak třeba...

sjaro:

No, tak to jsem právě udělal s tou LEDkou, ach jo Asi bych to měl vědět, ale přesto se zeptám. Proč tam musí být ta dvojvláknová?

2016-04-03 21:20:29

sjaro: jak to prosímtě celé funguje a jde ten okruh brzd nějak přemostit? mám dlouhodobě problém s poklesem volnoběhu právě při brzdění - tahle souvislost mě teda nikdy nenapadla.

Na druhou stranu jak to odstavuje to palivo? protože když jsem měl problém se špatnými kotouči tak jsem v minulosti dělal třeba i to, že jsem trochu stál na brzdách a šlapal na plyn a relativně "normálně" jsem s tím jel - když jsem chtěl ty brzdy zahřát.

2016-04-03 22:33:22

limon: Na spatečke neni dvojvlaknova žiarovka,na brzdovych je druhe vlakno obryska.

Ty si to zrejme blokoval IPDM-kou,spiatočkove svetla idu cez nu.

2016-04-04 23:13:40

sjaro:

Já měl ve zpátečce dvojvláknovou žárovku. To tam asi dal předchozí majitel... Ale stejně mi to přijde zvláštní. Jak může změna žárovky ovlivnit výkon motoru?

LED žárovky by přece měly odebírat jen méně proudu. To bych řekl, že je jejich hlavní přínos, lépe svítí a méně žerou... Mám to tedy chápat tak, že IPDM vyhodnotí pokles odběru proudu v systému pod určitou hodnotu jako brzdění a omezí přísun paliva? Nebo je to úplně jinak?


Odpovědět

1  2