Fórum - Téma


K11 Výměna motorku stěračů


Fórum Micra K11 K11 Výměna motorku stěračů

Informace o modelu: Nissan Micra II K11



2012-02-16 21:39:13

Nefunguje mě doběh stěračů, jak složitá je výměna motroku ?

2012-02-16 22:16:47

Výměna je jednoduchá, ale pokud si děláš věci sám, není problém to opravit..každá druhá micra s tím má problém, vyndáš motorek, odvrtáš nýty, otevřeš - vyčistíš vnitřek, dáš nějaké mazivo, do děr po nýtech dáš šrouby a fachá to

2012-02-17 08:20:28

No v zimě je výměna motorku neuskutenitelná, je potřeba to mít v teple, jinak ulámeš plasty!!

1.Sundáš krytky na stěračích.

2. Demotuješ stěrače - 14 klíč a poté vyviklat.

3. U prostředního stěrače je samořezný šroubek, který vyšroubuješ - křížový šroubovák.

4. Sundáš tu gumu co je na kraji toho plastu co kraje stěrače )zespodu si pomůžeš nebo malinkým šroubováčkem mezi gumou a plastem budeš zamačkávat protiháčky postupně ze všech 4 stran.

5. silou - tahem nahoru dopředu sundáš ten plast. Drží ho cca 3 bílé příchytky zespodu a jedna černá v rohu u řidiče zhora - tady si na ni dej ruku nebo hadru, protože jinak ti vystřelí do prostoru a už ju nenajdeš.

6. po sundání zkontroluješ zda všechny příchytky vydrželi nebo mají některý ulámaný špičky. když tak vyměníš nebo pokud nemáš tak to dáš nějak na střídačku.

7. Demontuješ 4 šrouby M6 -10 klíč mtoorku, vycvakneš konektor a poootočením motorku ho vndáš a současně tahem vycvakneš kuličku z táhel.

8. POzor v žádném případě nesundávat to táhlo z kuželu - hřídelky převodovky, protože pak je složité nastavování stěračů (ale jde to).

9. Po opravě nebo výměně nasadit motorek, přišroubovat 4 šroubk M6, nasadit táhla nna kuličkua vyzkoušet. Pak vše složit v opačném poředí.

10. Pozor pře nasazením plastu pod stěrači, pokud se ulomil nějaký vršek těch bílých příchatek, je potřeba je vyndat z těch pouzder, protože nové by se při naasazování mohli o ty zbytky znovu zlomit. Já tovytahuju tak, že vezmu dva malý šroubováčka strčím je do té drážky proti sobě tak, aby ten kousek co tam je byl mezi něma a páčením proti sobě ten kousek vyskočí ve. Taky je těma šroubovákam vyčistím - proškrábnu, protože někdy tam bývá pěkne j bordel.

Tao je asi tak celý postup.

Jo a ještě pozor při nasazování stěračů aby se nasazovaly když je motorek v mrtvé poloze, aby ti pak nestíraly kapotu apod. A tyky tam nestrkejte ruce, pěkně to trhá prsty a strhává nechty a pak to musí na pohotovosti chirurgie šít!! (ten prst ne to auto!)

2012-02-17 08:37:22

K bodu 8: Nastavenie tiahla na tisíchran sa dá jednak označiť alebo nastaviť odoka. Tiahlo na motorčeku robí vždy celý kruh a je o polovicu menšie ako tiahla na stieračoch - jednak kvôli prevodu aby sa motorček nenadrel a jednak kvôli požadovanému pohybu stieračov... Takže pri skladaní stači nechať najprv motorček urobiť cyklus aby sa zastavil vo východzej polohe a potom osadiť stierače... Alebo najprv osadiť motorček do karosérie nechať nech urobí cyklus a zastane vo východzej polohe a potom osadiť tiahlo motorčeka následne ho demontovať a poriadne osku dotiahnuť ak k nej je zlý prístup (čo aj je)... Tento postup je lepší a presnejší v prípade že majú uloženia stieračov dorazy v krajných polohách...

2013-10-20 09:32:12

Kontakt v motorku stěrače jsem opravil bez demontáže motorku z auta.Jde to celkem v pohodě.Byl zlomený.Odvrtal jsem ho, přeletoval a přišrouboval.Namazal,zatěsnil,zanýtoval a stěrače se zastavují tam kde mají.


Odpovědět