Fórum - Téma


Jaký je 2.0 TD 66kW z roku 1998 ?


Fórum Technický koutek Jaký je 2.0 TD 66kW z roku 1998 ?




2008-02-22 15:39:23

Ahojky, máte někdo zkušenosti s tímto motorem ? Je opravdu tak nepovedený, jak se říká ? Mě přijde 66kW dost málo na tak velký auto. Dík

2008-02-22 17:14:02

nemam skusenosti s tym motorom ale ja jazdim okrem ineho aj na tranzite,ktory ked nalozim a mam aj prives tak ma cez 3 a pol tony a auto ma 2,5D 56kW a rozbehne sa ,takze zalezi na co to auto clovek chce.ale na sportovu jazdu,alebo sprinty to urcite nieje,na to ma nissan iny 2,0L motor .

2008-02-22 18:52:02

Dle mého názoru tento motor vůbec neni nepovedený,jen je starší konstrukce,tzn. komůrkového typu s turbodmychadlem.Je velmi nenáročný,spolehlivý a vydrží neskutečné porce kilometrů,až 500 000 km.Někde na internetu jsem se dočetl,že Nissan patentoval řešení sání,čímž tento motor má velmi nízkou kouřivost i spotřebu.Není na závodění ale, má sílu.Nevýhodou je,že má rozvodový řemen a ne řetěz jako benzíny.Mění se i s kladkami co 90 000 km.Neskutečné je startování v zimě.Na první protočení motoru.Já vlastním tento motor na Almeře,ale bez turba.Spotřeba do Chorvatska 5,1l/100 km,při maximálních povolených rychlostech. Najeto mám 175 000 km,naprosto bez závad.Pro klidné řidiče je to ideální volba.

2008-02-22 19:43:29

Ahoj Mam primeru 2,0TD rv 1997 a nemužu si stěžovat. neni to žadny zavodak ale myslim že to jede slušně. a co se tyče nespolehlivosti o ktere se u tohoto motoru stale mluvi tak ja jsem ji kupoval z 108 000km ted mam najeto 198 000 a neměl jsem nejmenši problem. Pruměrnou spotřebu mam 6,8l ale znam lidi ktery dokaži s timto motorem jezdit za 5,6l .

2008-02-22 20:06:20

Máme sice atmosférák, ale nemohu si stěžovat. Je to sice na klidnější jízdu, ale rozhodně není brzdou v provozu. Spotřeba u tohoto motoru je víc než příjemná, u TD co vím bývá o cca 1-1,5l vyšší, ale samozřejmě hodně záleží, jak se s autem jezdí a v jakém stavu je motor. Každopádně nenáročný, spolehlivý a relativně tichý dízláček. Máme s ním najeto přes 280.000km a provoz je bez problému. Mám stejné postřehy a zkušenosti s tímto motorem, jak už výše napsal Miroslav.

2008-02-22 20:26:23

Doriska zapoměla ještě dodat, že její Primuša je rozmazlenej miláček a žere jen dobroty od Shellu

2008-02-22 20:42:18

ALMERKA: Souhlas!

2008-02-22 21:17:48

no ked pojazdis z modernym common railovym motorom... zistis ten rozdiel

2008-02-22 21:25:10

není problém, přijď se povozit

2008-02-26 23:42:08

Ja mam TD r.v.97 uz druhy rok a stale hovorim ze mi chyba priame vstrekovanie (ičko) lebo na tu dobu sa mi zda ze v Nissane zaspali dobu-(ked som hladal auto tak som sa rozhodoval medzi Nissan Primera TD,Honda Accord TDI a Mazda 626 TDI,H. a M. maju ičko tym padom aj vyssi vykom a mensiu spotrebu hlavne po meste).Ja velmi velku cast jazdim po meste a hlavne kratke trasy (2-5km pricom vela radim a stojim na krizovatkach) tak mam spotrebu 8,5l (ked som mal predtym Honda Crx a Nissan Primera mal som 10l),ale ked uz taham aj mimo mesta tak padne na teraz 7-7,5l a v lete 6-7l (aj s klimou ).Start v zime mam oooooooooooovela lepsi jak v lete (dlhsie toci). Takze pre mna ostava diesel v kurze len to ičko

2mato  
Mato
2008-02-27 00:10:17

Japonske diesle stali vacsinou za trt a nie preto ze by nevydrzali ,ale koli vlastnostiam ako kultura chodu ,vykon ,spotreba...s dieslami to moc nevedeli ale taky nissan Laurel 2,8l radovy 6valec to je pecka ,je to prvy 6valcovy diesel made in japan z r 1968 ak sa nemylim.

A teraz sa podrzte ludia ho pouzivaju(pouzivali) na tahanie aut zo zahranicia, pretoze jazdi za 8 aj s nakladom , ked treba tak mu nastruhas 160 po dialnici a absolutne bez trapenia a ako jediny dokazal vydrzat taku trvalu zataz ,skusali vsetky znacky ani stare atmosfericke troljitre od mercedesu to dlho nevydrzali a praskali hlavy valcov...a kto sa vyzna vie ze trojcipe 6valce atmosfery su totalne nezmary ! Nehovoriac o tom ,ze mu bolo uplne jedno co si mu nalial jazdil snad aj na olej

2008-02-27 00:47:31

je fakt že ten laurel táhne jak zběsilej, akorát když jsem ho zkoušel potrápit co vydrží a na tachometru bylo 180 což ve skutečnosti mohlo být 160 až 165 at nežeru, tak žral 9 litrů, jinak se do 8mi vlezu a když jedu jak dědek tak do 7mi

2mato  
Mato
2008-02-27 00:51:27

kentoya ty mas ten zazrak laurel?

Inac tie motory sli potom do patrola ,jedneho vidam stareho pred barakom a zasnem aky je ten diesel tichy genialne

2008-02-27 07:24:20

Na dnešní dobu už je to asi málo, ale já jezdil od roku 1995 s Xantií TD, která měla taky 66 kW a na svou dobu to bylo super. Výkony motorů se u stejných aut zvyšují, takže teď když mám xantii HDI - přímé vstřikování nafty) tak ta původní mě připadne jako hlemýžď. Co jsem u toho auta používal při předjíždění, tak to bylo to, že jsem vypínal v létě klimatizuaci a na akceleraci to bylo poznat.

2008-02-27 07:43:25

Honza BK tu fintu z vypnutim klimatizacie pri akceleracii dnes casto riesi ECM,u X-trail 2,2 atd...

2008-02-27 21:04:54

ano jsem vlastníkem vozu laurel 2,8d slx rok 1970 motor RD nahrazen motorem LD

2mato  
Mato
2008-02-27 22:26:15

kentoya tak vidim ze tie nissany mas fakt rad inac tvoj profil bol pre mna zatial najzaujmavejsi tolko zaujmavych foto parada

2008-02-29 00:54:34

dík za poklonu

2008-02-29 09:54:33

Zdravím všechny. Pořídil jsem si nedávno starší Primeru P11 rv 2000 s motorem CD20T, takže 66kW turbo. Bláhově jsem pod vlivem ježdění s Oktávkou TDi 66kW očekával něco podobného u tohoto motoru a to jsem si dal. Výkonově je CD20T tak na 70% toho TDi. Nějaký zátah je cítit tak od 2200ot. Když s tím chci jet trochu svižněji, musím točit ke 4000ot, což se mi zdá na diesel trochu dost, to už je oblast benzínových motorů a já chtěl diesel právě proto, že se nemusí tolik vytáčet.... Navíc mě připadne, že 1. a 2. rychlostní stupeň je hodně krátký, než se tenhle Nissánek rozhýbe, to je doba . Průměrná spotřeba okolo 6l/100, kombinace ježdění po městě i delší trasy, samostatné delší trasy (Brno-Praha, Brno-Frýdek-Místek) tak 5.6L/100 ve třech lidech+nějaká zavazadla. Jen po městě to hopká za nějakých 7l/100 - podle palubního počítače. Podle tacho to má najeté 120.000, podle opotřebení vnitřku odhaduju okolo 160-180tis.

Ještě doplním, vyskytuje se mi drobný problém - občas při rozjezdu, takhle při přeřazování, když rychle uvolním pedál plynu z vyšších otáček, tak okolo 3000 a víc, tak mi motor zdechne. Stává se to občas, jen brnknu klíčkem a jede se dál...


Odpovědět