Fórum - Téma


Jak radit u p11c SRka


Fórum Primera P11 Jak radit u p11c SRka

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2012-12-15 20:11:39

tak koukám, že témata diskuzí jsou furt stejná

Souhlas se Svobim. Ono to startování, ventilace, otáčky atd. je tak trochu daný podmínkama...

Když jdu ráno v půl sedmý k autu, který je totál zamrzlý, tak ho prostě nahodím, zapnu větrák na okna a odmrazování. Motor se trochu rozehřeje, okna natají a pak se tolik nezamlžují a auto pak i dřív topí.

Jako kvůli tomu, aby auto mělo ideální podmínky, nebudu riskovat, že cestou nic neuvidím přes okna a nebudu "10 min" mrznout v autě díky čekání až se to prohřeje jízdou...

Jinak když jedu z práce, tak asi po 3 minutách jízdy najíždím na dálnici a taky se postupně rozjíždím na těch 130... Snažím se samozřejmě postupně a moc na to nešlapat, ale občas je to z hlediska bezpečnosti potřeba, a v tu chvíli mám priority jasný

2Mato: to s tím SR20 coby testovacím motorem olejářů, je zajímavá info

Ke spotřebě, teď jezdím kolem 9,3l/100 LPG, ale samozřejmě benzínu to žere o něco víc než v létě. Provoz - 60%dálnice, zbytek město a jižní spojka.

P

2012-12-15 20:11:47

je to v brozure, ale 1500 nepovazujem za min. otacky

usi mam myslim dobre, citim kedy sa mu to uz nepaci, takze zamna po zahriati kludne od 1500 sa da jazdit

2012-12-15 20:21:04

Kuciiii ... dělejte si , co chcete ... točte 1.500 a zkoušejte, jak to táhne odspoda ... nechte studený motor puštěný, když budete čistit auto od sněhu ... kromě obdivu sousedů vás bude hřát i dobrý pocit, že si časem můžete koupit nový motor ..)))

Přeháním.

2012-12-15 20:30:17

Připomíná mi to ty MB "traktory", ty točí 1000ot a sou spokojené... jak záložní generátor nebo lodní motory

2012-12-15 21:52:57

franta: bydlím na sídlišti, takže "obdiv" sousedů se moc nekoná a dělá to tak každý...

A nevím, v čem by to mělo být horší než nastartovat a rovnou odjet

Co jsem teď našel ňákej výkres převodovky P11 (snad), tak by se tímhle způsobem přípravy auta měl hřát i převodovej olej.

P

2012-12-15 21:58:56

Bez zátěže na volnoběh se motor zahřívá zbytečně dlouho, to je celé. Ideální je zahřát auto klidnou jízdou.

Taky bydlím na sídlišti .... auto očistím, oškrábu skla ... nastartuju a hned jedu ...)))

2012-12-15 22:06:13

naposledy ked som skrabal, tak zakedy som oskrabal tu vrstvu, plus omiest auto od snehu, tak vnutri sa uz celkom prijemne kurilo

takze radsej sadnem uz do vlazneho auta ako potom vyzimeny zo skrabania este do zamrznuteho interieru...

robim to tak na kazdom aute a zatial sa ziadne nestazovalo, ba horsie mi pride sadnut a ist, auto citelne "nejde" prvych par stoviek metrov je citit ze sa tomu nechce, kdezto ked si chvilu na volnobeh postoji, tak sa take nedeje

2012-12-15 22:07:29

franta: to souhlasím, že jízdou se zahřeje auto rychlejš. Já jen prostě preferuju těch 5 minut, co čistím okna, využít a ulehčit práci sobě i autu.

Ale každý ať si dělá podle sebe. Jen nesnáším ty borce, co si vyšrábou tankový průzor 15x20 cm na čelním skle a vyrazí do ulic.

2012-12-15 22:08:46

Já mám ještě ze škodovky nacvičený,že nejdřív nastartuju - to abych věděl,jestli bych náhodou neškrábal zbytečně

Jinak omést,nebo oškrábat okna dobrou škrabkou trvá 1-2 min. a pak jedu,tak proč si hned nenastartovat.Ani v létě hned nevystřelím jak otočim klíčkem.

2012-12-16 12:33:24

Tak tohle beru....))

Bez kvalitni prace s rucnim syticem se 105/120 rano nepohnula.

My uz meli Favorita, proto mi tyhle grify chybi.

2012-12-16 14:57:15

Dřív prostě nebyly auta pro každýho ) Ale kdo uměl, nastartoval vždy hned a za jakýchkoli podmínek.

2012-12-16 20:06:46

Auto samozrejme zahrivat pri jizde. Sam vyrobce rika, po nastartovani po30sec vyjet. Je to logicke. Nejvetsi teplota ve spalovacich prostorach je pri stoich smesy, a ta za studena je bohatsi, motor vyrabi mene tepla. To same plati o otackach,kdyz SR podtacite, nutite jednotku jet v bohatsim rezimu = mene tepla, vyssi spotreba. Za studena jezdit co nejvic kolem 2000rpm, jednotka udrzuje stoich smes a je stastna.

Druhy fakt je ten, ktery tu jiz zaznel, kdyz auto stoji, nezahrivate zbytek pohyboveho ustroji (prevodovka, diff atd).

Dalsi dogma je, ze volnobeh = nizke otacky = nizky tlka na husty olej = spatne mazani a prohrev maziva. Proto vyrobci doporucuji ihned jet, kvuli vysimu tlaku oleje.

Dalnice v techto mrazechje trochu problem, to ano, udrzet tam motor s teplotou vevelkem okruhu je obcas problem, papundekl pomaha ;)

2012-12-16 20:31:50

s tým tlakom oleja nemáš pravdu - napoj si budík miesto čidla tlaku oleja a naštertuj studený motor a sleduj...

Budeš tam mať cca 4 bary zvýšením otáčok pri danej hustote olaja dosiahneš max tlak nastavený na čerpadle povedzme 6 bar (presnú hodnotu nájdeš niekde v manuáli) a akákoľvek hodnota nad maximum bude prepustená cez obtokový pretlakový ventil mimo tj späť do vane inak by hrozilo poškodenie... Ako sa motor zahreje tlak na voľnobeh klesne na cca 1-1,2 bar a pri vytočení bude mať max 4 bar (manuál udáva že pri 4000rpm by mal byť tlak 3-3,5 bar)

Ak auto stojí na voľnobeh tak sa v prevodovke otáča predlohová hriadeľ aj so všetkými kolesami akurát naprázdno tj stojí hnaný hriadeľ a difik zbytok sa otáčaním logicky zahrieva...

Posledná vec je že jediné dobré zahriatie motora dosiahnete iba ak máte OK fungujúci termostat... a je jedno či stojíš alebo ideš či máš papundekel v chladiči alebo nie... (príklad mám HDi kde sa mi auto neohrialo ani po 15min jazdy a po výmene termostatu mi kúri do troch minút) V zime treba dať termostat s vyšším tepelným bodom otvorenia trebárs zo 72 resp 84°C na 92°C...

A aby som sa vyjadril k téme: ráno auto naštartujem, vypnem ventilátor a idenm škrabať a zametať, nastúpim a odchádzam pritom zapnem fukár na 1tku a aj ohrev okna...

2012-12-16 21:15:21

spousta aut končí při 150tis a pod.,protože se řidiči loudaj u min. otáček a tím to odnesou hydra a pod.protože se nedostatečně mažou a oplachujou.Hlavně tedy Italové jsou náchylní. SR jsou možná imunní.ale motor co se točí,tak neumírá brzo - je to známý fakt

Artee - super vysvětleno od Tebe

2012-12-16 21:35:11

Chrener, to ze za studena je vyssi tlak oleje jsem si jiz vsiml, ale to prisuzuju prave studenemu, hustcimu mediu. Ten budik mam Preci jen s Turbem ten tlak radeji sleduju.... To stim mazanim jsem jen dal posouval, co jsem zaslechl od lidi od "fochu", a nebyl jiz jeden. Dokonce u kolegoveho TDI PD kdy se mu rozsypal nahon na cerpadlo, tak byla idinkovana zavada hnaciho pohonu olejoveho cerpadla v dusledku nedostatecneho mazani, a on prave vzdy nastartuje a necha to uplne ledovy vrnet treba 15min. Mozna diesel je na to nachylny vic, nevim. Ale v navodu od meho auta P11/144 je napsano, ze po 30sec po nastartovani zmizet. To same bylo psano i u Felicie, kde bylo dokonce tucne psano, ze hned po nastartovani vyjet, bez zahrivani.

Ale kazdopadne vliv smesy na vyhrevnost, za tim si stojim, sam to vidim na budiku AFR a jak se pohybuje teplota chladiva, a hlavne kdy v rezimu skupinoveho vstriku je bohatsi smes. Za jizdy, kdy se prechazi zpet na sekvencni vstrikovani, i pri uplne vymrzlym motoru jednotka udrzuje AFR 14,7, kdyz vyradite, podle teploty jednotka vraci skupinovy vstrik kvuli bohatosti (spalovaci prostor je stale prilis studeny pro zapaleni smesy pri beznem mixu a nizkych otackach). Pri AFR 14.7 je vyhrevnost nejvyssi, na obe strany od stoich smesy je teplota spalovani nizsi.

2012-12-16 21:57:11

No a teraz zapeklitejšia otázka Stojí to mrznutie v aute za tie prípadne "škody" a finačné straty naších pomerne bezcenných áut?Ako treba byť aj pedant a dať do toho aj ale zase treba mysleť aj na seba NIE???Klepotať sa v aute čo i len chvíľu skrz toho že motoru je najlepšie ako môže byť je .(Aspoň teda u našej cenovej relácie) Pritom to asi až tak zásadne poškodzujúca vec ako sa vykresluje nie je,to už by sme skoro všetci mali motory v hajzlu a nadávali na fóre pri koľkych odišiel..Artee zrovna pumpáč je úplny opak ako SR,tam už je strach na mieste...

2012-12-16 22:01:05

nj ci vydrzi 350k km alebo 355k km je asi jedno, ked to vydrzalo doteraz tak preco nie aj dalej :D

ale skusim to s tym, ze nastartujem az ked doskrabem, ze zakolko to bude kurit jazdou

bo to co pisal Arteee ohladom AFR dava logiku

2012-12-16 22:17:45

Cedex, neboj, ja taky ted nastartuju a jdu skrabat :-D Ale to jsou tak max 2min... Pak si sednu do vyhrate sedacky... vyhrivane sedadla maji neco do sebe

2012-12-16 22:20:25

No ale to už prekrúcaš Nie je na sklade nejaký kit pre GT??Či len horák pod riť

2012-12-16 22:57:05

tak vyhřívání pod prdel by problém nebyl asi. topítka prodávají, jen rozdělat sedačky no.spojit to i s přečalounením, proč ne


Odpovědět

1  2