Fórum - Téma


Jak radit u p11c SRka


Fórum Primera P11 Jak radit u p11c SRka

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2012-12-14 12:20:56

Jelikoz jsem SR-noob, tak mam par dotazu:

1) pri jakych otackach je nejlepsi motor zahrivat? 2-3k? vadi ji za studena 130kmh ~ 3.5k?

2) vadi na rovince v obci 4ka ~ 1.5-1.8k kdyz se jen lechta plyn? jinak s tim jezdim jako s QRkem u N16 2k+

2012-12-14 12:34:15

Pokud mas rodinny barak, tak to nech chvili nastartovany pred barakem ne ? Ja ted vzdy v zime nastartuju a necham ho alespon 5 min bezet na volnobeh a potom dalsich par km se snazim radit kolem 2-2,5k.

Pokud tomu nechces davat za studena, nejlepsi je si poridit budik na teplotu oleje. Na jaro ho tam chci dat taky.

2012-12-14 12:47:06

Neni dobry to pry nechavat nastartovany. Nejlepsi je pry auto zahrivat jizdou, tzn. nastartujes (stejne okamzite nevyjedes) a kdyz po chvili pojedes a budes radit pri nizsich ot., do cca 2tis., tak to mas za chvili zahraty. A je to pro motor lepsi.

Co se tyce jizdy na vyssi rychlostni stupen s nizsimy ot. a jen po rovince, tak to problem taky neni, kdyz ho jen lechtas. Tech +1500ot. je v poho, taky obcas tak jedu, ale chce to fakt jen lechtat a jakmile budes muset pridat vice, je lepsi hned radit, at jsou ot. vyssi.

2012-12-14 12:59:49

tak ono v zimě nejde jen o zahřátí motoru ale rozpohybování všech pohyblivých součástek. jako motor se rychleji zahřívá při jízdě, na volnoběh mu déle trvá než se dostane na optimální teplotu a dokud motor není na optimální teplotě tak se více opotřebovává, to je celé. taky se zahřívá jen motor a ne olej v převodovce případně diferáku když auto má. je dobře startovat se sešlápnutou spojkou aby promrzlí motor nemusel ještě překonávat odpor převodovkového ústrojí v tužším zmrzlém oleji. další věc je že teplota vody je takový ne moc něco ukazatelný údaj. největší kravina je nastartovat, zapnout na plno topení a jít si ven zakouřit nebo si dát domu kafe. ten motor poběží třeba hodinu a stejně se nezahřeje. já to dělám tak že nastartuju po pár vteřinách pustím spojku, zapnu elektrické vyhřívání zrcátek a zadního skla, vypnu úplně topení a větrák a jdu ven ometat auto a pak jedu. až se trochu ohřeje zapnu teprve topení a to dělám jen v krajní nouzy když je auto fakt hodně omrzlé. pak je ale průser když máte zamrzlé sklo i zevnitř a nemůžete jet páč nic nevidíte:D. Ono ani webasto a inzertní zprávy na auto typu "auto má nezávislé topení, nezná studené starty" a podobně jsou taky zavádějící trochu. to ohřeje vodu a interiér, usnadní to start tobě ne autu. nevím jak u non gt převodovky ale u GTčka jsou optimální otáčky kolem těch 2,5 tisíce, při nich auto jede když potřebuješ, žere nejméně. zahřívám do těch 2,5 max 3 tisíc. ze zahřívajícím motorem trochu samozřejmě přitápím pod kotlem ale decentně. a drbání na těhle pár otáček smysl mít může a nemusí. Co když ti řeknu že při udržování 1700 otáček na nějaké rychlosti tě bude stát víc benzínu než 2500 otáček na stejné rychlosti. ty optimální otáčky se naučíš, auto se taky učí, musíte si na sebe zvyknout

2012-12-14 13:28:48

Jo delam to vesmes jako Chmelda Tu spojku seslapavam pri startu vzdy, nehlede na pocasi.

Jinak kouknete, kdovi jak s tim kdo driv jezdil a Primera ma uz najeto 295tis. a motor slape pekne, takze neco to vydrzi. Kazdopadne zima me neskutecne se*e a radeji bych taky jedzil jen od jara do podzimu a nebo porad v rozumnym pocasi.

2012-12-14 13:30:39

tak SRko si nechá líbit všechno, to musíš zastřelit aby nejelo

2012-12-14 14:49:34

S tou spojkou jsem to nevedel. Je pravda, ze treba tatova Sonata bez proslaply spojky nestartuje...

Optimalni otacky pro p11c prevodovku bych teda docela chtel vedet Pocitove mi to (zatim) prijde taky nekde kolem tech 2.5. U 1.5kovy n16 to bylo 2.7

2012-12-14 14:50:56

Stim ,že najedeš na dálnici studenej tak se nedá nic dělat. Měl jsem to takle u střední a omezovat se kvůli tomu nebudu . Ono tich 130 jedeš na lehkej plyn a bez zátěže tak bych to neřešil a něž na ní najedeš tak se trošičku ohřeje . Tam je hlavní nedržet mu plnej k omezovači dokud neni teplej .

A Srko taky klidně lechtam na 1500ot pokud je to mírně z kopce nebo pokud po něm nic nechci .. Pokud chci 4000ot a víc a pokud jen udržuju tak mezi . U Sonaty to je spíš kvůli bezpečnostni kdyby zapoměl rychlost ať nehopsá . Spojka se vyšlapávala hlavně u starých aut kde bylo takové tření převodovky a slabé startéry(baterky) ,že to bylo nutné . Osobně to také dělám ,ale občas když jen vlezu po hlavě do auta vyhodim kvalt a navrčim ho a zatim ometám tak ne.

2012-12-14 16:05:13

... mám pocit, že u SR20 je to úplně jedno ...)) ... zvládne vše...

Ale efektivní provozní minimum je > 2.000 ot/min, pod tím se motor trochu trápí .. zbytečně ...

2mato  
Mato
2012-12-14 16:17:32

Na volnobeh auto nezahrievat, ale po nastartovani je ideal nechat 30sek bezat /aj tak ide na 1500ot/ , predsa len olej sa musi pretlacit na vsetky miesta, filtrom, hydrostelmi na loziska, vacky atd... tym ze je za studena hlavne v zime pekne husty, to chvilu potrebuje aby sa premazal... radit okolo 2300k spadne to na 1600-1700 .... ja chodim za studena ako dedula, drzim to na 2tisic a kym sa nezohreje nejdem viac ako 80 na 5ke....

navyse ako vravia chlapi, olej sa dlhsie zohrieva, vodu mam po 2km zohriatu aj ked je -10 .... ale vykon pytam aspon po prejdeni 8-10km niekedy aj neskor dovtedy necham okolo mna prevrcat aj ochcavky tdi

co sa tyka spotreby mne dokaze chodit za 6,8 litra ked jazdim medzi 1600-2500ot a brzdim motorom, ziadne prudke a zbytocne zrychlenia atd...

najhorsie na studeny motor je podtacanie a tazka noha na plyne a tak isto ked pytas vykon a nemusis ho ani hnat do otaciek ak mu budes slapat na max od 2tis do 3tis aj tak mu rapidne znizujes zivot - teda zalezi od oleja ja menim po 8-9tis km takze sa staram...

sr20 bol jediny motor 4valec o tomto objeme ktory vydrzal u jednej ropnej spolocnosti celu zivotnost oleja az po jeho degradaciu... sr20 sluzili ako testovacie motory pri vyvoji oleja ked aj po totalnom zdevastovani oleja este slapali a robil sa vyskum na opotrebeni takze vydrzi toho dost

2012-12-14 16:41:16

Jinak jeste k tomu oleji, ja dava, ten Liqui Moly s MoS2 10W40 a dost me prekvapilo, jak i v tehle zime je ridkej, takze parada. Urcite je to ku prospechu moturku. Ale jak bylo psano, nejlepsi je chvili samozrejme stat a pak klidne vyjet.

2012-12-14 16:47:28

Luky oni už asi všichni vědí co ty leješ za olejíček . Protlak ho tam má taky .

2012-12-14 17:46:58

O Lukyho oleji a nájezdu nelze nevědet

2012-12-14 17:57:15

Luky obecne funguje jako zaseknuta gramofonova deska.

Jinak vse bylo receno, jezdit cca 2000-3000ot. Z kopce apod. i lehce pod (dle citu). Nezahrivat a hned jet. Kdyz jsem meril spotrebu min. rok, tak v zime 7.5l svizne do 110kmh.

2012-12-14 18:01:16

OT: Nekdo to treba jeste nevi

A nekdo treba potrebuje vicekrat opakovat, ze?

2012-12-15 17:23:56

nastartujem, pustim fukanie, vyhrievanie a ked doometam tak uz vlazny vzduch ide,

jedine minus je spotreba ked to tak dlho bezi, momentalne som na 9,3/100

2-3k na zahrievanie je v poho, potom chodim kludne cez dedinu na 5ke a 1500-1600rpm cca 54-55 GPS

pod 1500 by som nesiel, tam uz sa mu to nepaci

2012-12-15 19:22:46

Chudinka prave musi na dalnici uz asi po 2km. Podle stoupajici/klesajici spotreby na palubaku odhaduju, ze se motor zahreje tak ve 2/3 cesty po dalnici tj tak v pulce celkoveho dojizdeni.

Na 5ku bych teda v obci asi nejel, ja kdyz to lechtam kolem 50ky tak na 4ku. Netrpi na 5ku uz moc retez?

2012-12-15 19:43:24

Zbytečně úzkostlivý starosti

Udržuj ot. mezi 1700 až 3000 ot/min podle terénu než se ohřeje.U SR stejně víc nepotřebuješ,na dálnici je min. limit hluboko pod tvými možnostmi studenýho motoru.

Jen čím dýl jededeš na 2500ot. a míň,tím dýl se ohřívá voda - motor nevyrábí dost tepla.Porovnávám to s 1.6tkou,kdy při 90km/h točila 3000ot/min a teď s 2.0 točim jen 2500ot/min

Ale nemusíš nic řešit pokud máš vpořádku termostat (pěkný svinstvo ),a netočíš to buchví kam a nedáváš plnej plyn.

glider : nic si z toho nedělej,já mám teď v těhle podmínkách 9.5 l/100 (jízdy do práce 23km,samý řazení a acelerování)

Jo a benzíňáky se nemají podtáčet,pak nemají dostatečný mazání v hlavě,tak je zbytečný jezdit po dědině na 5ku

2012-12-15 19:48:34

protlak: vypni si radio a pocuvaj

do 1500 do "duni" pri 1500 uz je zvuk normalny a da sa tak jazdit a 54 GPS je mierne nad 1500, odhadujem 1550 a to v pohode dava a plyn len "lechtam"

sak si to skus a budes videt, len to chce pozornost lebo ked ti to klesne pod 1500 uz to neni ono a zase ked mas 1600 uz si nadlimit, ale tak to neriesim radsej idem mierne nad

a neverim ze ten motor pri 1500 nemaze, to by sa nedozil 200k km

2012-12-15 19:57:00

tak nevěř - obecně to tak je,že se má vyhýbat min. otáčkám.

Je to v tý BROŽUŘE


Odpovědět

1  2