Fórum - Téma


J30 - Motor se v zátahu dusí


Fórum Technický koutek J30 - Motor se v zátahu dusí




2016-03-28 20:31:14

Ahoj, mám problém se svojí Maximou J30

Motor 3.0 V6

Popis závady:

Začínáme se studeným motorem. Nastartujeme. Po uketí několika km (cca 5-10) se motor začne dusit, pokud se po něm chce aby auto začalo akcelerovat. Pokud plynovy pedál sešlápnu jen lehce, jen na udežení rychlosti nebo pro minimální zrychlení, ale opravdu minimálni, motor se nedusí a vše se zdá být OK. Dusí se jen při zátěži, běžný rozjezd, nemyslím nutně pedál na podlaze. Jakmile se projeví závada, zastavím, vypnu motor na cca 10min, nastartuju a zase 5-10km jede jak má.

Jediná úprava, před projevováním závady byla výměna airboxu za sportovní filtr, který už je zase pryč a je zpět originální airbox.

Co jsem už zkoušel:

Zaslepil jsem egr - závada pořád stejná

Zkusil jsem odpojit teplotní čidlo - závada se opět projevila

Odpojil jsem váhu vzduchu - auto téměr vůbec nechtělo jet (to neznamená, že bych tím váhu vz. vyloučil jako závadu)

Pokud se s tímto někdo setkal, možno i u jiného modelu a motorizace, poraďte jak jste toto vyřešili. Díky

2016-03-28 20:36:20

vildacz: Sesypaná keramika v katalyzátoru

S.O.B, 2016-03-28 20:36:20 napsal:

vildacz: Sesypaná keramika v katalyzátoru

2016-03-28 20:56:42

s.o.b: takže zkusit povolit výfuk u katíku, jestli to udělá zase?

2016-03-28 22:23:33

vildacz: Vymontovat tu část a zkusit s tím zatřást jestli se to nebude sypat

2016-03-28 23:17:58

s.o.b: ok, zkusím. Díky za tip

2016-03-29 19:43:06

vildacz: Neříkám, že to musí být 100% tímhle, ale měl jsem to jednou na Mondeu 1,8 Zetec, který jelo jak 120-ka Škodovka, stačil velkej sekáč, vymlátit zborcenou keramiku, vysypat... a rázem přibylo nějakých 60 koní


Odpovědět