Fórum - Téma


J11 - Stop/start system


Fórum Qashqai J11 J11 - Stop/start system

Informace o modelu: Nissan Qashqai J11


1  2  3  4  5

duncho  
2015-04-11 15:26:57

richi099: Ak pojdes znova k dealerovi reklamovat tu chybu a spravia diagnostiku akumulatora, pytaj si ten protokol z testera a pozri sa ci to bolo testovane na zariadeni "Inspect 625" alebo "EXP-1625". Inspect 625 nie je vhodny na diagnostiku EFB akumulatorov urcenych pre auta so Start/Stop systemom a preto podla nariadenia Nissanu musia dealeri od Januara 2015 pouzivat diagnostiku EXP-1625. Ak to merali na tom starom, tak nie je co riesit a rovno sa na nich mozes stazovat na zakaznickej linke, pretoze nedodrziavaju nariadenia Nissanu. Ten vytlaceny protokol si ponechaj ako dokaz a posli ho do Nissanu.

PS: Objavuje sa Ti aj chyba Start/Stop System Failed?

NO_HITS  
Laďa
2015-04-11 17:30:35

Napadá mě jediný možná vysvětlení, že se vám ta baterka tak rychle vymlátí. Nejezdíte často krátký trasy hlavně po městě kde furt zastavujete? pak se to díky častýmu startování a krátkým trasám dobít nestíhá. (chudák startér a rozvody)

2015-04-11 18:30:58

duncho: ano pri nastartovani to napíše Start/Stop System Failed. a dole v pravo stale blika ikona. keby nebolo tejto zavady ani by som nevedel ze s akumulatorem nieco je.

duncho  
2015-04-11 18:57:02

richi099: Presne tu istu chybu som mal aj ja, potom som uz ani nenastartoval. Vid video: http://youtu.be/PiUj617TUTE

Chod tam znova, a skontroluj cim to merali.

2015-04-11 20:25:04

Skusim tam v pondelok zavolat a poprosit ich ci mi to poslu mailom,nechcem sa ich pýtat akým prístrojom to merali, inak cestu do BA mam az 27.4.2015. duncho a ako si to odstranil. Okrem akumulatora je este nejaka moznosť ze by bolo nieco zle, kedze sw je ok. Ide mi o to aby ma zasa neodbyli stym ze je vsetko ok, kedze sa tomu nerozumím. uvidime jestli budu ochotny to pondelok poslat.

duncho  
2015-04-12 08:25:52

richi099: Zavada sa dstranila sama vymenou akumulatora. Ten co tam teraz mas, ma vyssiu impedanciu pri starte, co vyhodnoti ECM ako chybu S/S systemu. Tzn. ze napatie pri starte klesne pod 10.5V. Kontrolka nizkeho napatia akumulatora "Low Baterry" sa ale nezobrazi, pretoze hned po starte napatie vybehne na 14.5V. Ak by bol akumulator dobry a skutocne tak vybity, tak by chvilu trvalo kym by pri dobijani na nastartovanom aute (volnobehu) napatie stuplo na 14.5V.

Dobry akumulator ma nizku impedanciu co znamena nizky pokles napatia pri zatazi. Vadny akumulator (clanok) ma vyssiu impedanciu a napatie poklesne aj pri mensej zatazi, co sa prejavi napr. problemami so startom. Je malo pravdepodobne, ze je vadne nieco ine ako akumulator ak bol dobre pripojeny a nebol velky prechodovy odpor medzi kontaktami a svorkami.

NO_HITS  
Laďa
2015-04-12 09:29:05

duncho: Nezlob se ale budu tě muset trochu opravit

Impedance - je odpor v obvodu střídavýho proudu na součástkách , který mají kromě reálné složky odporu i jalovou (typickým příkladem je impedance reproduktoru, kondenzátoru nebo tlumivky). Ve stejnosměrném obvodu se to nazývá elektrický odpor (rezistivita) .

Měřit odpor baterie nelze, protože je stále připojená do obvodu auta a měřil bys tudíž odpor celé soustavy v určitým místě. Ta baterie by při měření odporu musela být odpojená z obvodu

To, co jsi napsal jinak nesmysl není, jen máš zmatek v terminologii. V ECU bude zřejmě sledování napětí , který když po startu vyhodnotí za určitej čas nízký napětí, vyhodí chybu.

2015-04-12 09:59:37

To je zase slovíčkaření, každému je jasné o co jde přesně. to je vnitřní odpor baterie. (měkký nebo tvrdý zdroj)

Jinak jednotka si může změřit vnitřní odpor jak jinak než v obvodu, když zná odebíraný proud.

duncho  
2015-04-12 10:21:30

Pardon, ospravedlnujem sa, ano ma to byt vnutorny odpor akumulatora. Podstata mojej myslienky sa nemeni.

NO_HITS  
Laďa
2015-04-12 16:06:28

xxxmichal: jenže to nebude měřit vnitřní odpor aku ale celýho systému a proud by se musel měřit buď Hallovým snímačem a nebo jako napětí na odporu co by byl v serii s baterkou . Takže se tam snímá napětí místo odporu a to jsou dvě dost odlišný věci

duncho  
2015-04-14 17:36:38

Detail istenia startera

NO_HITS  
Laďa
2015-04-14 20:58:51

holy sh*t to je teda monstrum

2015-04-15 07:52:32

no_hits: Doporučený průřez Cu kabelu pro 450A je 240mm2. To je kábl jak palec.

NO_HITS  
Laďa
2015-04-15 12:07:39

alesh: to jo

2015-04-15 19:36:44

no_hits: dobře tak né změřit ale vypočítat !

NO_HITS  
Laďa
2015-04-15 19:43:12

xxxmichal: prostě to měří pokles napětí při startu a pokud to klesne moc nebo se rychle nedorovná tak to hodí chybu

2015-04-15 19:49:38

no_hits: Přesně tohle jsem měl na mysli, tak určí tvrdost zdroje => stav baterie

2015-04-15 20:01:54

Chcel by som sa pripojit na margo k "elektro problemu " vnútorný odpor baterky zmeráš velmi tažko je to položka ktorá sa vypočítava to čo namerali myslim tých 619A miesto 720A je skratový prúd používa sa to na výpočet kapacity AKU asi takto Baterka sa pripojí do skratu a merá sa hodnota prúdu pri ktorej napetie AKU poklesne pod 10,5 V ak výrobca uvádza že že dá 720A a napetie pritom poklesne pri 619A tak baterka zrejme nesplna parametre deklarované výrobcom a k systémo S/S ak starter potrebuje 1,2KW to je pri cca12V 100A tak tá baterka vyhovuje ano startovací prud može byt vyšši kludne aj 300A ale len malý okamih prúd je závisí na velkostí napetia a priamo umerný odporu kedže sa odpor počas startu znižuje aj aj prúd klesá a 1.2KW je max príkon.takže podla mna máš baterku v poriadku a ak je baterka zlá tak potom treba reklamovať baterku alebo to čo ju dobíja pokial viem nissan neurčuje ako máš jazdit a ak ti v nissane povedali že je to chyba jazdy tak nech ti vrátia peniaze za auto lebo pri predaji ta určite neupozornili na to ako máš "jazdiť"

Na a konečne niečo k veci: S/S systém som reklamoval celkom 3 krát vždy vymazali chyby a chvílu fungoval až som sa postažoval v nissane ze dokedy tam budem chodit tak my na odporúčanie NISSANU nahraly nový soft. a je po poruche. jazdím denne cca 3km do práce a ano ked urobím viac jázd S/S system nevypína pri každom státi ale je funkčný stačí jedna cesta Do BB zo ZV a zasa vypína na každom semafore.

Záver:krátke trasy nemajú vplyv na bezchybnosť samotného syst Start/Stop

v predchadzajúcom aute som mal AKU 5rokov bez problému a stále jazdím denne do práce a späť (3+3)km len cez výkend príležitostne urobím viac 20km

zjavne v v servise nemali čo povedať tak vytiahli odbornosť 619A

2015-04-15 22:23:39

ešte som chcel doplniť že problém je zo snímačom neutrálu vyhadzuje chybu pri kontrole systemu aj ked je ok tak NISSAN vyrobil nový soft kde túto chybu potlačil na anglickom fore sa možete dočítat ze na počiatku menily snímač neutrálu čo aj tak chybu neodstránilo tak ju softverovo upravili

2015-04-18 07:51:19

Caute, tak dnes mi dorazil mail scanu testu akumulatora, síce im to trochu trvalo ale sem rád ze to mám. Skúste prosím poradit lebo tam píšu ze akumulátor nabíjali mimo vozidla ale mam zato ze 1) aku odpojený nebyl 2) jestli to dobre chapu ze bateriu nabíjali, tak to tez neni pravda protože auto mali k dispozicii cca 50min a to od odovzadania klucka po prebranie naspat. A co teraz? Pokles napatia zmeram dnes a uvidime kolik to hodi.


Odpovědět

1  2  3  4  5