Fórum - Téma


J11 - Stop/start system


Fórum Qashqai J11 J11 - Stop/start system

Informace o modelu: Nissan Qashqai J11


1  2  3  4  5

2015-04-09 11:07:01

Zdravím chlapi. Mám ešte jednu otazku. Včera sem byl na zvolávačke v BA v Nissane (kampaň PG4BS) ,kde som sa objednal dopredu a zároveň nahlásil chybu stop/start. Cca mesíc naspať mi to hodilo chybu a nedalo sa to vypnuť ani tlačítkem. Pri preberaní auta mi bolo oznámene, že mám poriadne nabiť bateriu aze to bude ok. Pri mojej odpovedi, ze si snad nemyslia ze budem auto kazdeho pol roka nabijať, kvoli s/s. Boli odmeraný a odvolavali sa na zaznam testu. Oznamili mi ze bateria by mala mať 720A a namerali 619A. Pripomínam ze auto riadne dobíja na max hodnoty (14,5V) a to sme absolvovali cestu 100km po dialnici do Nissanu. Auto mam 10 mesiacov tak nechapem ich reakciu. Chcem sa spýtať aký je odber pri startovaní v A. Neviem či som sa spravne vyjadril. Bateriu mam 70AH 720A. Pokiaľ potrebujem pri nastartovani min720A prečo tam nedaju silnejšiu. Vďaka za odpovede

NO_HITS  
Laďa
2015-04-09 12:26:04

richi099: přesnej princip toho systému neznám ale startovací proud baterie by na funkci tlačítka, který ten system zapíná/vypíná impulzem do řídící jednotky neměl mít vliv. spíš by to chtělo kouknout do ECU skrz diagnostiku jestli tam není nějáká chyba díky které je ten system vypnutí deaktivovanej, každopádně i kdyby to bylo vybitější baterií tak aby se u novýho auta během pul roku nestihala dobíjet baterie není normální

2015-04-09 14:12:50

No prave. Myslel sem ze to bude nejaka sw chyba, ale v Auto-Impexe v BA su asi odborníci nato aby sa zbavili zakazniku. Oni mi oznamili ze je slaba bateria a to je vsetko. Ked sem mu daval otazky, obhajoval sa stale nejakym vytlacenym papirem. Startovaci prud sem myslel jestli moze byt chyba v poklesy Amperu a jestli tych cca 100A može az tolko chybat nato aby prestal fungovat system. Ešte sem zbadal v aute: ked nastartuju hodi to na displej chybu a ked vypnem motor tak na displeji skoci cca sekundu s/s on ale chyba ostava. dik

NO_HITS  
Laďa
2015-04-09 17:55:26

richi099: být tebou zajedu jinam

duncho  
2015-04-10 09:58:16

richi099: Ak mas FIAMM akumulator, pravdepodobne zachvilu vypovie sluzbu uplne :) FIAMM sa nie moc vydarili a internet je plny vadnych FIAMM akumulatorov v novom Qashqai-i, vratane toho mojho, ktory uz bol vymeneny

Odpoved na otazku aky je startovaci prud.. Starter je isteny 450A poistkou, tak bude mensi ako tato hodnota.

Tu je link na ruske forum s problemami s akumulatorom: https://translate.google.....php%3Ft%3D322%26page%3D8

2015-04-10 13:10:28

duncho: 450A pojistka?

NO_HITS  
Laďa
2015-04-10 13:17:07

svobi: to už je skoro jak odber v saline ja mam na startér 75 nebo 60 ale tezko rict treba tam ma kabely z trakčního vedeni a startuje to motorem z saliny

duncho  

Svobi, 2015-04-10 13:10:28 napsal:

duncho: 450A pojistka?

2015-04-10 14:05:04

svobi: Ano, musi to byt predsa nejako istene. 450A na starter a 450A na alternator.

NO_HITS  
Laďa
2015-04-10 14:20:10

duncho: dokážeš si predstavit co je to za energii 450A ? Vis jak by musely byt silny vodiče? Pri takovym proudu ty co tam máš by zhorely nebo se rovnou vyparily kdyz to vezmu jinak tak starter ma okolo 1,2kW prikon což odpovida cca 100A ale i tak to bude špička, protoze jak se motor pohne, snizi se odpor co starter musi prekonat a klesne i proud mimochodem na starter jdou kabely primo z baterky alespon tomu tak bylo zatím u vsech aut co jsem viděl

duncho  
2015-04-10 14:26:52

no_hits: Ak najdes kde som sa vyjadril aku spotrebu ma starter, resp. aky prud tade tecie tak Ti kupim noveho Qashqai-a a pivo k tomu. Smejes sa sam na tom, ze nevies poriadne citat

Ja som napisal: Odpoved na otazku aky je startovaci prud.. Starter je isteny 450A poistkou, tak bude mensi ako tato hodnota.

2015-04-10 14:52:24

richi099: příští týden naskenuju odpověď dovozce na tento problém. řešil jsem vloni, servis na své náklady vyměnil baterii

NO_HITS  
Laďa
2015-04-10 15:06:55

Tys nepochopil me. Chtel jsem tim rict ze je to vysoky cislo . Treba ja msm spinani stsrteru jisteny 30A pojistkou a veskery el zařízení krome ventilátoru jde pres 75A pojistku. Proto rikam ze ta 3 miszna hodnota pres 400 musi byt nesmydl protoze by driv snorelo všechno kolem nez samotna pojistka

duncho  
2015-04-10 15:37:08

no_hits: V pohode. No nemas aj tak pravdu s tym istenim je to skutocne tak. Ostatne hlavne obvody su istene 100A hlavna vetba a potom "per device", no starter a alternator 450A. Nikdy som to nemeral aky je realny / narazovy odber startera pri zatazeni studenym motorom, no myslim ze 200A uplne v pohode. No kedze som to nemeral a neviem tak som sa k tomu nevyjadril.

NO_HITS  
Laďa
2015-04-10 15:48:06

duncho: ty moderni vozy jsou podivný

2015-04-10 15:53:41

Já bych chtěl vidět foto tý pojistky na 450A .

Vždyt každej další spoj má svůj odpor, a když se to pak sečtě tak při velkým proudu (stovky amper) jsou dost velký ubytky napětí, proto vede od +12v baterky ke startéru silný kabel až k němu.

duncho  
2015-04-10 16:03:44

Ak ich chces vidiet, staci otvorit kapotu a pozriet sa na ne :) Su na tej plochej doske ktora je zaroven spojena s (+) polom akumulatora. Ako hovoris, ten kabel je hruby, aby bol na nom co najmensi ubytok napatia. Starter je navrhnuty tak, aby fungoval na 100% vykonu v zatazi uz pri 10V, co je obycajne napatie na nom ked aj startujes. To ze je na nom vyrazene 12V je len preto, aby ho niekto neosadil do auta s 24V rozvodom.

Len pre info:

  • - 450A istenie startera
  • - 450A istenie alternatora
  • - 200A istenie inteligentnej distribucie el.energie
  • - 100A istenie hlavn. vetvy zapalovania
  • - 100A istenie EPS
  • - 100A istenie zatazovych zhavicov / ohrevu vody motora
  • - 90A istenie PTC kurenia (3x 30A)
  • - 70A istenie ABS
  • - 30A istenie predneho stieraca
  • - 20A istenie palivoveho cerpadla

2015-04-10 16:22:29

duncho: Já to tam nenajdu. Mě tohle je jasný, ale nechápu proč vymýšlet v cestě další odpory. Starší auta mají kabel natáhnutý přímo bez pojistky.

Ono to má spíš funkci rozvodnýho bloku. To by ti nato nestačili ani kabely od svářečky když vydím ty proudy. :)

duncho  
2015-04-10 16:23:46

xxxmichal: Aby som nemusel obhajovat to co tvrdim, nie som za to plateny :)

PS: istenie je vzdy predimenzovane, aby vyplo v pripade nudze (skratu) a predislo sa tak poziaru. To su ale elementarne znalosti kazdeho s elektrotechnickym vzdelanim.

NO_HITS  
Laďa
2015-04-11 00:04:43

duncho: no dobře dobře, ale i tak jsou ty hodnoty šílený, To ta 1.5 potřebuje až takový tolerance? to tam jsou zřejmě docela velký odběry , jak jsem řekl je to docela šílený

2015-04-11 11:47:38

duncho: vďaka za radu bateriu mam Fiamm tak asi budem tlačit predajcu na vymenu akumulatora. Na linku od teba som sa dozvedel ze kapacita akumulátora by nemala klesnut pod 75% kvoli systemu s/s a nejaky merač / snimač systemu s/s je vraj aj na svorke - , tak skusim sa nato popýtať poky: budem rád za scan všetkym vďaka za rady dám vedet ked nieco zistim


Odpovědět

1  2  3  4  5