Fórum - Téma


J11 - garanční prohlídky a ceny servisních prací


Fórum Qashqai J11 J11 - garanční prohlídky a ceny servisních prací

Informace o modelu: Nissan Qashqai J11

Diskuze o vozidlu

2015 Qashqai J11 1.6

1 fotek  |  96 diskuzí  |  8.00 l/100 km

Výkon motoru 120 kW (163 PS) . Točivý moment: 160 Nm (118 ft/lb) . Palivo benzín. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), 4-válec.


1  2  3  4  5

2016-07-26 17:16:53

5w40 , mam 1.2 DIG-T

spravne podle manualu - HRA2DDT engine Genuine Nissan Motor Oil 5W-40 or ACEA A3/B4*1 , 4.63 litru.

2016-07-27 21:55:00

frost.silenec: mě při první výměně použily 5w30 .Nechápu proč,asi jim zbylo a bylo to škoda vyhodit,proto se ptam.Teď při druhé výměně vyměnily 5w40.

2016-07-27 22:12:38

mirasqc: Opakování - matka moudrosti

O viskozitních specifikacích motorových olejů a významu značení toho bylo již napsáno hodně. Z internetových citací však vyplývá, že obecné povědomí o tom, co znamenají viskozitní údaje SAE, je stále velmi špatné a jsou z nich vyvozovány nesprávné závěry. Proto snad nebude na závadu, když si všechno v krátkosti připomeneme.

Nejprve je nutné zdůraznit, že viskozitní údaje nemají nic společného s kvalitou či životností oleje, ani s kvalitou mazání, ani s tím, zda je olej syntetický, minerální či nějaký jiný. Viskozitní údaje podávají informaci o tom, jak lehce či obtížně lze olej dopravovat na potřebná místa, jak moc je olej tekutý, řídký či hustý. Odborně se tomu říká čerpatelnost a viskozita oleje. Čerpatelnost oleje se měří při záporných teplotách až -35°C, viskozita se měří při 100 °C, tedy přibližně při provozní teplotě oleje.

Zimní číslo

Viskozitní specifikace má většinou tvar např. SAE 15W-40, SAE 5W-40, SAE 0W-30 apod. První číslo udává vlastnosti oleje při nízkých teplotách, tj. čerpatelnost oleje. Čím je toto číslo nižší, např. 5W či 0W, tím bude olej tekutější v zimních mrazech a tím lépe ráno nastartujeme studený motor a rychleji se také olej dostane na všechna potřebná místa. U studeného motoru to v zimě může u oleje SAE 15W-40 trvat třeba i 20 sekund, zatímco u oleje SAE 0W-30 při stejných podmínkách pouze 1 sekundu. Dnes se stále více prosazují motorové oleje s co možná nejnižším zimním číslem. Důvodem je lepší ochrana motoru při studených startech, kdy na kritických místech motoru není ještě dostatečné množství oleje.Čím dříve se motor celý promaže, tím méně trpí a tím se zvyšuje jeho životnost.

Letní číslo

Druhé číslo informuje o viskozitě oleje při přibližně provozní teplotě oleje. Čím je toto číslo vyšší, tím je olej při provozu automobilu hustší a tím větší klade odpor proti vzájemnému pohybu třecích ploch. V dobách jednosezónních olejů se udávalo pouze toto číslo. Jestliže tedy máme oleje SAE 15W-40, 10W-40 a 5W-40, při provozní teplotě budou mít všechny tyto oleje stejnou viskozitu a nebude mezi nimi v tomto směru žádný rozdíl. Rozdíl bude pouze v tekutosti a čerpatelnosti při nízkých teplotách.

Viskozitní index

Většinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje. Oleje, např. SAE 10W-50 či 10W-60, jsou určeny pro motory soutěžních vozů, které jsou tepelně velmi namáhané, zejména díky vysokým otáčkám motoru. V motorech, i s turbodmychadlem, s běžnými nebo i mírně zvýšenými otáčkami je použití těchto olejů zcela zbytečné.

Spotřeba paliva

Čím nižší je viskozita oleje, tj. čím je olej řidší, tím kladou pohybující se součásti motoru menší odpor a tím je nižší spotřeba paliva. Nižší zimní viskozitní číslo zabezpečí úsporu paliva se studeným motorem a nižší letní číslo pak úsporu paliva při provozní teplotě motoru. Z těchto důvodů lze jen doporučit používání nízkoviskózních olejů, tzv. lehkoběžných, např. SAE 5W-30 s doporučenou výkonovou specifikací. I když jsou tyto oleje dražší, extrémem jsou třeba longlife oleje SAE 0W-30, úspora paliva většinou vše vynahradí. Nevýhodou lehkoběžných olejů je mírně zvýšená hlučnost motoru a možnost vyšší spotřeby oleje. U automobilů s krátkým ročním proběhem (do 10 tis. km) či pro převažující mimoměstský a dálniční provoz je pak ekonomicky účelné volit oleje např SAE 10W-40 nebo 15W-40. Tyto oleje je dobré také zvolit v případě zvýšené spotřeby motorového oleje, kdy pomohou dotěsnit píst ve válci a mohou tak přispět ke snížení spotřeby oleje.

2016-08-06 12:00:18

no takze mam servisni smlouvu nissan zaplacenou na 3 servisy. no zacinam byt trochu napruzeny.

papir mi poradnej od moji 1. servisky nedali, dostal jsem jen kopii kterou jsem si musel vydupat kde je napsano jen ze "SP po 1 roki, dostelovanie L+P prednych dveri" , zacal jsem tedy na ne tlacit jeste zpetne po emailu co teda vsechno bylo presne udelano, ze od toho chci nejaky dokument.

Dostal jsem tedy uz dalsi papir kde je napsany olej, olejovy filter a podlozka.

Docela jsem zuril tak jsem si sel zkontrolovat vzduchovy (motorovy) filtr - a dale pelovy (kabinovy) filtr, oba zustali nevymenene, koukal jsem se do servisniho manualu a opravdu tam maji vymenu az po 24m, coz sedi jako v prvnim prispevku nebo od Vas dalsich.

Docela by mne zajimalo jak je to se steracema? v prvnim prispevku je uctenka ze menili i sterace, ja si myslim ze me vymenu neudelali a mam tam jeste k tomu nake smejdy Mitsuba??? nechapu, druhej QQ v rodine ma pekne Valeo. V servisni smlouve je tato veta:

"

zahrna pravo na ziskanie urciteho mnozstva a typov nahradnych dielova maziv Nissan spolecne v vykonem beznej udrzby v suvislosti s programem udrzby nissan v intervalech urcenych v zarucni knizce

"

tak jsem zkontroloval servisni manual pripadne zarucni knizku se zaznamom prehliadok, a opravdu na sterace tu nikde neni ani zminka, jen kontrola nekterych tekutin, zminovane filtre az po 24 mesicich, a olej kazdych 12.

2016-08-06 13:50:57

frost.silenec: Takze mne po roku stierace nemenili , tak som schvalne pozrel znacku a mam tam tie "smejdy" Mitsuba . Takze zrejme su rovnocenne s Valeo .

2016-08-06 14:29:20

Ty stěrače po roce jsem si nechal vyměnit sám. Bylo po zimě a měl jsme pocit že už špatně stírají.

duncho  
2016-08-06 14:40:20

Mitsuba su tie zebraky co tam boli spolu s autom. Tie som vyhodil po prvom dazdi, lebo nestierali vodu v zornom poli a nhradil som ich Bosch AeroTwin.

Vzduchovy filter som si kupil v Nissane a vymenil uz 3x sam lebo ked je trochu zacapany, motor mi proste vynechava a Nissan nemieni zavadu odstranit lebo nevie ako...

Pelovy je tiez najlepsie si kupit vlastny. Hold ale sme to dopadli, auto za 30tis a aby si to clovek nakoniec servisoval sam, lebo ked to zavezie do autorizovaneho servisu, bud ho odrbu, alebo tam nieco dodrbu. Nehovoriac o tom ak tam auto dlhsie stoji, tak donho tahaju potencionalnych zakaznikov aby popocuvali ako to v nom dobre hra (to sa mi skutocne stalo v Nissan Point a.s. Zilina) alebo ho pouzivaju ako repozitar nahradnych dielov ked niekto donesie auto so zavadou a nevedia si s tym dat rady..

2016-08-06 14:57:25

tak kdyz uz vime jaky pelovy (kabinovy) - aktivnym uhlim MANN CUK25012 (www.damoslovakia.sk)

jaky pouzit ten vzduchovy (ten v motoru) ?

duncho  
2016-08-06 15:38:56

Daj tam original, ja som tiez len ten kupoval :)

2016-08-06 17:54:35

duncho: no jasne ale kde ho koupit? nebo v nissane nejsou az takovy mrchy a daji ferovou cenu okolo 15 eur?

duncho  
2016-08-06 19:30:36

frost.silenec: ja som platil v Nissane 20-22€

2016-08-07 18:18:51

To jste mě teda s těmi filtry trošku vylekali, zrovna mám před 2. garančkou. Dřív (u předchozích 3 nissanů) jsem to nijak neřešil, ale teď jsem se dokonce došel podívat do papírů, jak to bylo s výměnou filtrů u J11 po 20 tisících km - opravdu to byl jenom olejový. Tak uvidíme přespříští týden, navíc do toho servisu jedu poprvé, dosavadní (v Ústí n. L.) se značkou Nissan skončil

2016-08-07 18:50:24

frost.silenec: peĺový filter nemusíš brať s uhlim - zbytočne drahší... a na napr. www.automedik.cz https://autodily.automedi...1757-100506-100005|100260 nájdeš filtre ktoré potrebuješ - či Mann, Muller, Corteco, Japanparts, Ashika.... kúpiť, doniesť na servisnú prehliadku, zapíšu do knižky typ - číslo a ušetril si celkom slušnú korunu - doniesol by som si všetko - olej, všetky filtre...

Dosť zarobia na práci , nemusia aj na materiáli.

Nieje to reklama na automedik ale majú slušné ceny, doprava aj na SR a dokonca aj slušný bazár použitých náhradných dielov...

duncho  
2016-08-07 19:10:22

Ja osobne iny ako s uhlim tam nedam. Tych par usetrenych drobnych za to nestoji.

2016-08-07 19:21:35

duncho: a nestojí za čo? peľový filter mením 2x ročne - pred zimou a pred letom.... som astmatik a nemám žiadny problém

duncho  
2016-08-07 19:32:51

slabostka: benefit aktivneho uhlia si najde na nete kazdy sam, naco setrit tam kde to netreba

2016-08-07 19:45:58

duncho: benefit je neistý , reklama istá, cena jasne vyššia... ja radšej vymením 2x obyč. ako tam nechať množiť plesne a bakterie v uhlíkovom celý rok... ale neberiem ti ho

2016-08-07 21:35:40

Možete prosim vas niekto dat navod(video alebo foto) ako sa vymiena pelovy filter?Ak mi ho nevymenia na garancke,tak si ho chcem vymenit sam.

duncho  
2016-08-08 03:25:13

jagapap: nech sa paci: https://catalog.mann-filt...bauanleitung/HBjHGEeY.pdf

duncho  

frost.silenec, 2016-08-06 17:54:35 napsal:

duncho: no jasne ale kde ho koupit? nebo v nissane nejsou az takovy mrchy a daji ferovou cenu okolo 15 eur?

2016-08-08 03:33:15

frost.silenec: skus kupit tu: http://www.mannfiltre.sk/...zduchovy-filter-c-25-040/


Odpovědět

1  2  3  4  5